Seful Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, Alfred Bulai, spune ca firma pentru tiparirea materialelor publicitare a fost aleasa prin selectie de oferta.

Din informatiile smulse cu tiriita de la Alfred Bulai reiese ca cele patru milioane de fluturasi cu poza sefului PNL au fost tipariti de o firma care nu are ca obiect de activitate tiparul. In acelasi timp, surse din Executiv sustin ca exista posibilitatea ca materialele ar fi putut fi produse la o minitipografie semiclandestina, lasata mostenire de pesedistul Vasile Dincu.

Epson, cistigatoarea selectiei

Presedintele Agentiei de Strategii Guvernamentale (ASG), secretarul de stat Alfred Bulai, s-a dovedit mai cooperant cu presa abia la o zi dupa izbucnirea scandalului. Simbata, la postul de televiziune Antena 3, el a recunoscut ca pentru cele patru milioane de fluturasi a fost tocmita o firma - Epson Business Application.

Potrivit lui Bulai, Epson a primit contractul direct din mina oficialitatilor, prin procedura selectiei de oferta intrucit, valoarea afacerii fiind sub 40.000 de euro, legea nu impune obligatia de a organiza o licitatie.

„Licitatia dureaza 70 si ceva de zile si nu ne-am gindit sa facem o actiune pentru Raportul de tara, nu era timp, decizia s-a luat atunci cind stiam ca exista semnale ca este nevoie de o informare pe Raportul de tara, asa cum ne asteptam, adica bun, promitator pentru Romania“, a spus secretarul de stat.

Propaganda prin Posta

De asemenea, seful ASG a confirmat faptul ca distributia fluturasilor s-a facut prin Posta Romana, fara a preciza insa daca si cum este platita amintita regie autonoma. Tot de la Bulai aflam ca si prefecturile au fost mobilizate la impartirea materialelor promotionale. Explicatiile lui Bulai suna cu totul altfel decit declaratia data vineri ziarului „Cotidianul“.

In ziua izbucnirii scandalului, atunci cind fluturasii cu Tariceanu au inceput sa invadeze Capitala, seful ASG nu putea preciza cu exactitate numarul de flyere tiparite si parea ca habar nu are ce firma s-a ocupat de producerea lor. Cit despre afisele cu Palatul Victoria, Bulai spunea ca acestea au fost executate, in serie restrinsa, la o imprimanta de la el din birou.

Firma nominalizata de Alfred Bulai figureaza la Registrul Comertului cu doi actionari - Marius Andreiana si Bogdan Susala - si are ca obiecte de activitate consultanta si domeniul IT. Din seria de zone acoperite de societate lipsesc insa productia/tiparirea de materiale promotionale.

Datele de la Registru sustin, intrucitva, ceata in care pretinde ca se afla presedintele ASG: chestionat de amintitul post de televiziune, Bulai a afirmat ca nu stie unde s-au tiparit cele patru milioane de fluturasi. Interpelat telefonic, unul dintre actionarii lui Epson Business Application, Bogdan Susala, a refuzat sa faca orice comentariu pe subiect.

Cum poate fi evitata licitatia dupa model PSD

Presedintele ASG, Alfred Bulai, a insistat simbata asupra ideii ca materialele promotionale nu reprezinta un prilej de a-i face imagine lui Tariceanu pe bani de la buget, ci sint parte a unei campanii ample de educare a populatiei pe teme de integrare europeana, inceputa pe 9 mai, de Ziua Europei, si planificata a dura pina in toamna.

Pina una alta, singurul personaj care apare pe fluturasi si pe afise este premierul Tariceanu, iar mesajele au caracter publicitar si nu informativ.

Articol integral Cotidianul