Interviu Hotnews.ro

Lazar O. Gabor: "Dupa aderarea la UE preturile imobiliare din Ungaria au scazut"

de Vlad Telibasa     HotNews.ro
Luni, 22 mai 2006, 0:00


foto: Lazar O. Gabor

Proprietar al unei agentii imobiliare din Cluj-Napoca si agent cu experienta atat in Romania cat si in Ungaria, Lazar Gabor vorbeste despre evolutia pietei imobiliare din Ungaria integrata in UE: scaderea preturilor, apartamente de 38 de mii de euro, o cincime din totalul de apartamente ce inca asteapta cumparatori si nu in ultimul rand despre comisioanele si etica agentilor maghiari.

Hotnews.ro: Spuneti-ne cateva cuvinte despre evolutia pietei imobiliare din Ungaria(in ultimii 5 ani) si ce se asteapta in viitorul apropiat?

Lazar Gabor: Inainte cu doi ani de data aderarii Ungariei la UE, trendul crescator al preturilor a avut a pondere destul de mare, generata de cererea populatiei si de unele speculatii.

Au influentat cresterea preturilor si valul de straini care au sosit pe doua fronturi: cel al firmelor de constructii din Israel, Irlanda, Germania si cel al investitorilor din Anglia, Irlanda, Spania.

In urmatorul an dupa aderare (dupa 1 mai 2004 -n.r), preturile au inceput sa scada sau sa stagneze. Constructorii, developerii pietei au incercat si incearca sa vanda si in clipa de fata imobilele nou construite la acelasi pret ca si acum 2-3 ani, adica 1000-1200 euro/mp in care introduc unele bonusuri: bucatarie complet dotata, dormitor mobilat, aer conditionat etc.

Si cu toate acestea, in clipa de fata exista cca 20% din apartamentele nou construite care stau goale fara a fi vandute.

Hotnews.ro: Exista o lege clara in Ungaria care sa reglementeze tranzactiile pe piata imobiliara?
L.G.: Din pacate nu. Aceasta este insa in formare acum si in scurt timp se pare ca va fi supusa votului parlamentar.

Hotnews.ro: Care sunt comisioanele practicate
L.G.: Pentru cetatenii din Ungaria este o mirare ca se percepe comision de la cumparator. Acest comision variaza intre 3 si 5% de la vanzator. Sincer sa fiu, cred ca este mai sanatos sa fie perceput din ambele parti.

Cetatenii din Ungaria au constiinta platii unui comision catre agentie. Considera normal sa plateasca un comision agentiei si nu incerca sa ocoleasca un birou imobiliar prin fel si fel de trucuri pe care le simt pe pielea mea in Romania destul de des.

Hotnews.ro: Care sunt taxele notariale in Ungaria la vanzarea sau cumpararea unui imobil/teren?
L.G.: Tranzactiile imobiliare in Ungaria se fac prin avocat. Ele reprezinta cca 3% din valoarea declarata a vanzarii imobilului.

In cazul cumparatorului, oricare tranzactie are la baza o taxa de 2% din valoarea imobilului pana in suma de 4 milioane de forinti (cca 15.300 euro) si ce este peste aceasta valoare se plateste 6% pe diferenta ce apare.

In cazul in care cumparatorul si-a vandut o proprietate in ultimul an si din banii aceia isi cumpara o alta proprietate, atunci se plateste taxa de mai sus rezultata din diferenta celor doua imobile. Indiferent daca imobilul nou cumparat este mai scump sau mai ieftin (diferenta negativa), se taxeaza diferenta dintre ele.

In cazul vanzatorului se plateste o taxa de 20% din valoarea imobilului. Exista o grila esalonata a acestei taxe, care este facuta pe o perioda de 15 ani in care se micsoreaza taxa de platit, ca in final in cazul ca se vinde peste 15 ani proprietatea cumparata, aceasta este
exceptata de acesta taxa platibila statului.

Taxa platita avocatului este intre 1 si 3 procente din valoarea declarata
a vanzarii imobilului.

Hotnews.ro: Ati afirmat ca preturile in Romania sunt facute pe baze speculative? Argumentati acest lucru.
L.G.: Citesc regulat articolele care apar pe internet despre piata imobiliara din Romania. Acum 3-4 poate 5 luni de zile, am citit un articol in care un coleg a declarat ca cel putin 80% din tranzactiile imobiliare cu terenuri efectuate anul trecut aveau scop speculativ, si abia cca 5-8% dintre ele s-au finalizat cu constructia unei case pe ele.

Un alt argument decisiv in acest sens il reprezinta activitatea pe care o desfasora firma mea la intermedierea imobilelor si a terenurilor. Datele, statisticile interne ale firmei arata acest lucru foarte clar. S-au cumparat (si se cumpara in continuare) terenuri “cu scop de investitie” pentru a fi vandute peste 1-2, maximum trei ani.

Hotnews.ro: Credeti ca preturile la imobile vor scadea? Daca da, de ce?
L.G.: Trebuie sa facem distinctie despre ce imobile vorbim:

a) imobilele vechi sau noi din centrele oraselor mari, care prezinta caracter economic, spatii comerciale sau locuinte care mai pot fi transformate in spatii comerciale vor avea un trend crescator in privinta preturilor.

Acest lucru va tine pana vor aparea destule malluri sau centre comerciale in sau la marginea oraselor ca sa fie intr-adevar o concurenta intre cele care exista si cele nou construite;

b) cladirile vechi interbelice, sau vile vechi cu caracter istoric vor prezenta in continuare un interes pentru investitori, sedii de firme la care nu exista motiv sa scada preturile doar daca sunt in stare deplorabila;

c) locuintele, blocurile mai vechi de 30-40 de ani nu confera un confort adecvat populatiei (izolatie, mp oferiti etc) , de aceea nu vor putea concura cu locuintele nou construite care pe zi ce trece se inmultesc.

In plus, constiinta populatiei care incepe sa vada diferenta intre blocurile noi si cele vechi va duce la scaderea preturilor din imobilele vechi in primul rand;

d) Am intalnit cazuri in care unii cetateni care lucreaza in afara tarii, dau avansuri nu numai pentru o locuinta aflata in constructie care se va finaliza in viitorul apropiat, ci pentru doua apartamente sperand ca le pot da in chirie, gandindu-se ca rata chiriei va acoperi rata bancara lunara.

Dar nu iau in considerare faptul ca Romania este tara cu cele mai multe locuinte personale din Europa, unde putini traiesc in chirie, deci nu se poate astepta ca, in viitor, pretul chiriilor sa acopere rata lunara la banca la multe asemenea “investitii”.

e) Statistici din afara tarii arata ca in primii cinci ani, cand se platesc ratele bancare de catre populatie la achizitionarea unei locuinte, acestea sunt facute cu un efort minim.

Pe urma, din nenumarate motive personale, de sanatate, familiale, pierderea locurilor de munca etc incep greutati financiare iar dupa zece ani de la prima rata lunara bancara se poate ajunge in imposibilitate de plata in multe cazuri.

Hotnews.ro: Sunt de notorietate cazurile in care agentii imobiliari jongleaza cu preturile dupa bunul plac. Lipsa de etica, de profesionalism, tentativa de speculare sau ce anume……?
L.G.: “Lipsa de etica” este cu ceea ce ma confrunt si eu, pentru ca e neloial si necinstit ca atunci cand un agent spune un pret, vinde la alt pret, si pe urma face presiuni asupra proprietarului ca plusul astfel obtinut sa intre in “buzunarul” agentiei sau si mai rau al agentului.

Bineinteles ca se creaza o stare de aversiune fata de agentia imobiliara care functioneaza in acest fel.

“Lipsa de profesionalism” e din pacate un lucru foarte des intalnit la agentii imobiliari care isi practica meseria doar pentru bani. In strainatate se fac fel si fel de cursuri si seminarii care sa dea cat mai multe cunostinte despre aceasta meserie.


Hotnews.ro: Care credeti ca va fi evolutia pietei din Romania dupa aderare, judecand dupa experienta Ungariei?
L.G.: Pot spune doar parerea mea personala, mai exact ca in clipa cand ponderea imobilelor noi va atinge un numar mai mare raportat la cele vechi va incepe stagnarea vanzarii acestora. Iar acest lucru va fi corelat cu scaderea anumitor segmente de pe piata imobiliara.

Hotnews.ro: E adevarat ca dupa aderarea Ungariei la UE preturile la apartamente/imobile au scazut?
L.G.: Da. Fie au scazut, fie au stagnat. Caz concret: am primit de la o agentie partenera din capitala Ungariei in decursul lunii mai 2006 o oferta pentru un apartament de 2 camere, decomandat, 56 mp, la suma de 38.000 euro. Si nu e singurul exemplu.

Hotnews.ro: Dar in ce priveste preturile terenurilor?
L.G.: Depinde de cadrul economic pe care Romania il va facilita constructorilor, firmelor internationale care - pe baza calculelor de rambursare a investitiilor - isi pun sau nu sediile sau fabricile intr-o anumita tara. Si nu in ultimul rand depinde de pozitia acestor terenuri.

Hotnews.ro: Faceti o comparatie intre preturile din Ungaria, Cehia, Romania pentru imobile/terenuri cu caracteristici similare?
L.G.: Din pacate da, tot timpul compar Ungaria cu Romania. Sau Clujul si Bucurestiul cu Budapesta. Si raman uimit de ce preturi se pot obtine in Romania pe apartamente avand in vedere puterea scazuta de cumparare a populatiei din Romania. Dar acest lucru bineinteles poate fi doar un aspect irelevant, avand in vedere ca circa patru milioane de catateni romani muncesc peste hoatre.

Comparativ, cred ca in Ungaria nici macar 5% din cadrul populatiei active nu munceste peste hotare, probabil putem vorbi de maximum 100-200.000 de oameni.

Case, vile si cladiri de lux aflate in capitala Ungariei sunt net mai ieftine decat majoritatea celor din Cluj, Bucuresti sau Timisoara, cu caracteristici similare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


642 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    asta este piata (Luni, 22 mai 2006, 15:59)

    Vladimir [anonim]

    Cam bine surprins subiectul. Asa cred si eu ca in viitor vor scadea preturile. Dar cum bine a spus dl. Gabor, pe masura ce numarul noilor apartamente va egala actualul numar. Asta deci, spre exemplu in Bucuresti cand Militari, Pantelimon, Iancului, Dristor vor fi egalate ca nr de locuinte de alte noi cartiere. Insa va curge multa apa pe Dambovita pana atunci. Si nu stiu de ce dar parca am mai multa incredere intr-un apartament 1980-1990 fata de apartamente construite de "noii oameni de afaceri si developeri (ca tot e la moda cuvantul) romani"....
  • 0 (0 voturi)    
    ungaria (Luni, 22 mai 2006, 18:21)

    efrem negoescu [anonim]

    evol.ungaria
  • 0 (0 voturi)    
    Profesionalism si calitate in imobiliare (Luni, 22 mai 2006, 18:22)

    aruhcc [anonim]

    Citat: (“Lipsa de profesionalism” e din pacate un lucru foarte des intalnit la agentii imobiliari care isi practica meseria doar pentru bani. In strainatate se fac fel si fel de cursuri si seminarii care sa dea cat mai multe cunostinte despre aceasta meserie.)

    Activitatea de imobiliare este in strainatate una foarte bine definita. Pt asigurarea calitatii acesteia profesiunea de AGENT IMOBILIAR (MAKELAAR) este in Olanda, unde locuiesc invatata in facultati economice cu profil de imobiliare. Intreaga activitate de imobilare este apoi foarte bine legiferata. Toate acestea conduc la un domeniu economic sanatos care contribuie la fel de sanatos la intreaga economie a tarii.

    Poate intrarea in UE va aduce si in Romania astfel de standarde.
  • 0 (0 voturi)    
    Comisionul (Luni, 22 mai 2006, 18:29)

    IonutC [anonim]

    Comisionul - "Sincer sa fiu, cred ca este mai sanatos sa fie perceput din ambele parti."
    Agentiile imobiliare sunt un intermediar care actioneaza in interesul unei persoane (fizice/juridice) pentru a o ajuta sa cumpere/vanda un bun imobil. Cum poate aceasi entitate sa reprezinte in acelasi timp si pe cel ce cumpara si pe cel ce vinde un bun??? Al cui interes il apara ??
    Raspunsul este evident : al ei.
  • 0 (0 voturi)    
    vrajeala (Luni, 22 mai 2006, 22:52)

    alex [anonim]

    Expertul imobiliar a uitat sa precizeze un fapt foarte important: o comparatie intre cererea de locuinte intre Romania si Ungaria, care este uriasa in favoarea Romaniei.
    Pretul prohibitiv al locuintelor noi construite in Romania pentru clasa medie si costurile ascunse, precum si calitatea execrabila a lucrarilor.
    Conform evaluarilor bancilor adevaratul boom imobiliar va fi in Romania peste 3-4 ani, dupa ce va mai creste nivelul de trai urmare a fondurilor europene care vor intra in tara.
    in momentul actual agentiile imobiliare nu mai intermediaza tranzactii imobiliare ci sunt implicate activ in investitii imobiliare, deci interesul lor este sa speculeze piata, asa ca in momentul actual sunt interesante sa cumpere ieftin si sa vanda imediat mai scump.
    In 2006 - 2007 preturile mai cresc usor.
  • 0 (0 voturi)    
    nici vorba.. (Marţi, 23 mai 2006, 10:06)

    alex_esti_pe_langa... [anonim]

    "...dupa ce va mai creste nivelul de trai urmare a fondurilor europene care vor intra in tara."

    Asta e cea mai stupida si aiurita afirmatie care am auzit-o in ultima vreme....
  • 0 (0 voturi)    
    aha (Marţi, 23 mai 2006, 13:23)

    aha [anonim]

    Cate apartamente noi s-au construit in Ungaria inainte de aderare? Si cate o sa se construiasca in Romania inainte de aderare?
  • 0 (0 voturi)    
    imobiliare (Marţi, 23 mai 2006, 13:38)

    katalinutza [anonim]

    lipsa de profesionalism a agentilor imobiliari, din pacate, nu cred ca va disparea prea curand. din experienta, imi caut o garsoniera de ceva vreme, si nu pot sa cred cu cata nonsalanta ma tin in fata apartamentului care urmeaza sa il vizionez si isi cer niste scuze tampe, cum ca nu stiau ca proprietarii nu sunt acasa. habar nu au sa intermedieze o tranzactie imobiliara desi isi cer comisionul de 3 % (fata TVA - dupa cazuri). sunt neprofesionalisti, nu ascult cerintele cumparatorului si nici macar nu au bunul simt sa vizioneze un apartament inainte de al prezenta potentialului cumparator. dupa parerea mea agentii si agentiile sunt "degaba" si merita din cand in cand sa fie faultati. in momentul in care or sa atinga anumite standarde, atunci poate pot sa emita pretentii asupra comisionului, dar pana atuncea or sa mai treaca cateva sute de ani, dupa stilul romanesc.
  • 0 (0 voturi)    
    RIGHT (Marţi, 23 mai 2006, 14:57)

    rahat [anonim]

    ...toti agentii imobiliari sunt niste paraziti care baga mana in buzunarul omului care nu are timp sa stea in targ sau nu stie pe ce cai isi poate vinde sau cumpara un apartament. NISTE CANALII.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. clientii agentiilor imobiliare (Marţi, 23 mai 2006, 21:45)

    Cristi Toader [anonim]

    Rog nu generalizati neseriozitatea agentilor imobiliari. Nu exista padure fara uscaturi, sant de acord, dar de aici pana la a ,, baga,, toata lumea in aceeasi ,,ciorba,, , deja cred ca este necunostinta de cauza in adevaratul sens al cuvantului . (Aviz katalinutza -23 mai 2006 13:38).Cred, totusi, ca greseala mare o fac cei care angajeaza chiar pe oricine, pe post de agent imobiliar. Credeti-ma, este o profesie care nu este la indemana oricui. Scuze pt. interventie, dar din proprie experienta va pot spune ca nici de unii clienti(cumparatori, vanzatori) nu pot vorbi de bine. Toata stima si respectul celor care care apreciaza munca depusa de un adevarat agent imobiliar. Nici un agent imobiliar care stie sa-si faca meseria nu este nevoit sa bage mana in buzunarul nimanui. El este cautat de clienti care au fost multumiti de serviciile prestate.
  • 0 (0 voturi)    
    Apartament_2_camere_60.000euro_1972_46mp_Titan (Marţi, 23 mai 2006, 23:50)

    Credit_75_ani [anonim]

    Nenea Cristi Toader, cred ca esti singurul ag. imobiliar cinstit, dar sansa sa te gasesc pe tine este de 1 / x, unde x= nr. agentilor imobiliari din Romania" . Poate esti un MAKELAAR care a facut studii imobiliare in Olanda - asa cum f. bine zicea "aruhcc". Daca asta e numele tau adevarat inseamna ca si aici iti faci reclama (poate se lipeste vreun client din acest miniforum). Preturile apartamentelor VOI le cresteti. Preturi mai mari = comisoane mai mari. Al cui e interesul? Stiti si voi...Si cum nr. agentiilor imobiliare este in crestere, rezulta o explozie a preturilor. Este o mafie in toata regula. Poate ca in alte tari, dupa aderare au "mai scazut sau au stagnat" preturile (nu prea am inteles aici: ori au scazut ori...), insa vorbim de Romania aici; la noi totul e pe dos. Mi-e teama de ce se va intampla in urmatorii ani in ceea ce priveste piata imobiliara. Eu vad un grafic crescator, datorita celor spuse mai sus.
  • 0 (0 voturi)    
    cerere-oferta (Miercuri, 24 mai 2006, 9:17)

    bun simt ? [anonim]

    exista un mecanism simplu al economiei de piata : cererea/oferta (oferta e functie de veniturile romanilor) si functie de acest factor se zice ca ar trebui sa functioneze piata - inclusiv cea imobiliara.

    conform rationamentului teoriei economice de mai sus - pentru un individ cu un salar bun de 500 de euro in Bucuresti - CUM POATE CINEVA SA OFERE 40 - 50 000 DE EURO PT O LOCUINTA ??? (si asta lasand deoparte vechimea blocului sau cat de prost lucreaza muncitorii romanii - eu nu imi amintesc sa fi vazut un perete drept de foarte mult timp...)

    deci parerea mea e ca piata imobiliara - ca si cea agricola de fapt - kilu de rosii a ajuns la 100 000 lei in piata - la comerciantii rromi de acolo - tzaranul roman stand la coada sapei - e manipulata in ultimul hal si fara nici cea mai mica jena de un grup de interese care poate va face obiectul de investigatie a vreunui alt raport SRI (cu speranta ca nu vor confunda curcile cu gainile si rromi cu tzaranii romani).

    cand piata de legume si apartamentele vor functiona in Romania - atunci vom avea o viata normala.

    apropo - nici in UE nu se practica preturi asa mari pentru o marfa asa scumpa !

    HAI INTEGRARE !
  • 0 (0 voturi)    
    cerere - oferta (Miercuri, 24 mai 2006, 20:37)

    victor [anonim]

    Ai dreptate cu tot ce-ai scris.
    Cel mai tragic este ca sarmanii tarani sau nevoiasi i sint mintiti si furati de aceste hiene de agenti imobiliar.
    Ti-e mila de ei,cind vezi cum sint dusi cu bonbonelul ptr.citeva sute de euro.
    Acesti oameni nu sint profesionisti,sint niste roboturi la care in fata ochilor se invartesc numai dollari si sint in stare de orice.
  • 0 (0 voturi)    
    Raspuns (Miercuri, 24 mai 2006, 22:17)

    Cristi Toader [anonim]

    Sant perfect de acord cu dvs. Este intradevar o adevarata mafie. Dar credeti-ma ca aceasta mafie este creata de pseudoagenti imobiliari. Un agent imobiliar are interesul
    sa-si vanda marfa, nu sa se caliceasca la un ,,comision,, pus peste pretul proprietarului.Exemple pot fi multiple. Eu va garantez ca acel apartament la care faceti referire nu se va vinde in viitorul apropiat(poate nici in cel indepartat). Ca o paranteza, este numele meu adevarat. Sper ca aveti si dvs.curajul necesar sa semnati cu numele adevarat.Pt. a va convinge, va las o adresa de mail:cristi_toader@k.ro. In alta ordine de idei, nu am cursuri facute in afara tarii, ci aici, la noi, in Bucuresti(cu toate ca nu le pot numi cursuri, ar fi prea mult spus).Practica de zi cu zi m-a facut sa trag anumite concluzii.Daca am deranjat pe cineva, imi cer scuze anticipat.
  • 0 (0 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 24 mai 2006, 22:18)

    POPA MIRCEA [anonim]

    nu suntem pregatiti sub nici o forma pentru aderare in UE.
    orice intreprinzi in orice domeniu este un hazard.
    tara nu este guvernata din 1990,functioneaza datorita bunului simt al oamenilor de bine.vom fi depozitul de rromi al UE, sa ne traiasca. AVRAM IANCU SUNTEM TOTI.
  • 0 (0 voturi)    
    lol (Joi, 25 mai 2006, 12:32)

    lol [anonim]

    Domnule Cristi Toader - dumneavoastra doriti sa luam legatura pe email.

    Ce zici daca o sa ne intalnim mai bine undeva - oriunde - caci la cetatenia romana se renunta PE CAPETE in fiecare zi.

    Politrucilor nu le pasa cat timp le mai pleaca un sclav doi, asta cel putin pana cand nu se va goli tara de romani si vor ramane rromii...

    Oricum cei care ne conduc ii suspectez mai degraba de aceasta etnie decat de cea romana - si asta nu doar dupa specificul sofer de mertzan intalnit in mod sistematic pe strazile bucurestiului - ci si pe ecrane...

    Nu sunt rasist - dar daca ma uit la calitatea vietii - atunci ce mai ramane de facut e ca baietii sa fie educati mai bine, sa invete limbi straine si sa se dezvete de furat.

    Eu ne doresc bafta.

    Oricum toate departamentele MI-ului dorm demult. Somn crunt si nesimtit pe pensii serioase si zeci de mii de euro primiti la iesirea din organizatie !

    Noi suntem de vina. Cu totii ! Ne uitam la Pro(s)T TV ca drogatii ... inca din 89.
  • 0 (0 voturi)    
    ROMANIA IN UE UN MARE KKT! (Vineri, 2 iunie 2006, 15:55)

    ADI [anonim]

    Nu au fost pregatiti UNGURII...si acum isi blesteama zilele ca au intrat in UE, dar noi!! Din cauza datoriilor externe pe care le au li s-au adaugat o gramada de taxe iar viata a devenit foarte scumpa la ei.
    Si oricum nu poti sa compari bucurestiul cu budapesta. Cand am ajuns pe acolo am inteles ca noi, romanii o sa-i ajungem din urma POATE in 10-15 ani. Ati vazut ce case au taranii lor??? P+1 cu termopan si gradina aranjata cu statui prin curte etc. Cand vezi o casa din asta in mijlocul lanului de grau stai si te gandesti la romanii nostri care altceva decat palinca si vodka nu cunosc. Sau la sinistratii nostri care stateau la bodega si dadeau pahare pe gat asteptand ca militarii nostri sa le scoata apa din case....ca deh noi asteptam doar sa primim.

    Hai ca am deviat de la subiect....DA pretul apartamentelor si caselor sunt FOARTE EXAGERATE. Cred ca dupa integrarea in UE preturilke vor scadea si piata imobiliara va fi evaluata la adevarata ei valoare si foarte multa lume o sa-si blesteme zilele ca a "investit" in terenuri si apartamente cand o sa le vinda cu 30% mai putin decat au dat pe ele. Este revoltator ca in momentul de fata sa dai peste 1000 e/mp pentru ceva vechi facut pe vremea comunista...cand daca ti-ai construi tu ceva nou ai plati intre 300 si 800 e / mp.

    Credeti ca isi mai permite cineva sa cumpere apartamente??? La preturile halucinante de peste 100.000 e ?? Un aparatament in titulescu de 3 camere, 80 mp se viunde cu 110.000 euro ?? Vi se pare NORMAL??? Ca nu-l cumpara nimeni asta e partea a doua.
    Conform sondajuelor anul trecut cele mai multe tranzactii au fost pentru apartamente de 2 camere...de ce>? pentru ca lumea nu-si mai permite decat cu credit sa cumpere unapartament. Dar ce trece de 50.000 euro este deja mult prea exagerat.
    prosti sunt aia care cumpara si agentiile imobiliare care influenteaza cresterea preturilor pt asi mari procentul.
  • 0 (0 voturi)    
    preturi (Marţi, 6 iunie 2006, 0:26)

    gigi [anonim]

    trezitiva la realitate nu putem compara o tara care traieste de multi ani la un alt nivel,un popor care are o alta mentalitate cu balcanismul care caracterizeaza romanul.preturile sunt facute pt romani nu comparati numai ungaria comparati parisul,roma,londra.la banii pe care ii platesti aici pe o vila intr-un nou cartier "selec": la marginea gropii de gunoi bucuresti iti iei o vila in centrul acestor orase.marile firme imobiliare practica japca pe fata iiti vinde cioara vopsita.mergeti pe langa bucuresti sa vedeti blocuri sau case la ce preturi si ce finisari de toata jena au si iti iau pielea de pe tine. Sa Traim Bine romani
  • 0 (0 voturi)    
    preturi imobiliare (Miercuri, 7 iunie 2006, 9:53)

    sabina nita [anonim]

    ptr multi este utila o analiza a pietii imobiliare, tendinte
  • 0 (0 voturi)    
    imobiliare (Miercuri, 21 iunie 2006, 23:08)

    cristian [anonim]

    pt right baiatul minune care afirma ca agenti imobiliari sunt niste paraziti sau canali mai spune el ,baiatule esti un indivit frustrat probabil ca nivelul tau de inteligenta undeva sub medie cu mult ca sa intelegi rolul unui ag imobiliar intro tranzactie imobiliara asa ca te rog aptinete de la astfel de afirmati pt ca esti de-a dreptul penibil

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by