Conform datelor date publicitatii de catre Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), cresterea pietei de autoturisme din Romania, pe primele 4 luni ale acestui an este de doar 4,6%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. S-a vandut 70.499 unitati, dintre care 35.149 au fost de import.

Marcile de import au inregistrat o crestere cu 36,5% fata de anul trecut, insa cel mai important jucator de pe piata, Dacia, a inregistrat anul acesta un regres de aproape 14% (pana la 29.432 unitati), ceea ce a anulat, in mare parte, cresterea datorata marcilor de import.

Reprezentantii Dacia au explicat presei aceasta scadere prin crearea unei perioade de asteptare, pentru clienti, in primele luni ale anului trecut, in vederea declansarii programului de innoire a parcului auto, care s-a suprapus cu scoaterea de pe piata a modelului Solenza.

Din pacate, nici Daewoo nu prea mai reuseste sa mentina interesul clientilor, scaderea fiind de peste 47% (pana la 5.918 unitati).

La import, Renault a revenit pe pozitia de lider, cu 5.377 unitati livrate si o crestere de doar 0,4% fata de primele 4 luni din 2005. Podiumul este completat de Skoda (5.314 unitati) si Volkswagen (4.218 unitati), ambele marci fiind cu cresteri remarcabile, de peste 39%.

Dar cele mai mari cresteri pe primele 4 luni din 2006 le-au inregistrat Opel (locul 5, cu 2.921 unitati si +131,8%) si Ford (locul 7, cu 2.499 unitati si +111,4%). Pe modele, Renault detine primele doua locuri in top, cu Clio si Megane, iar Skoda isi plaseaza noua Octavia si Fabia pe locurile 3, respetctiv 4.

Cresterile importante ale “germanilor” (Volkswagen, Skoda, Opel) contrasteaza cu reculul “francezilor” (Renault are doar 0,4% crestere, iar Peugeot, 3,9%).

(Sursa: APIA)