Banii caspunarilor sustin economiile balcanice

de V.T.     HotNews.ro
Luni, 22 mai 2006, 0:00


www.mariquita.com

Veniturile realizate de cetatenii statelor balcanice aflati la lucru in strainatate contribuie substantial la cresterea economica a tarilor de origine, informeaza Bloomberg citand un raport al Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare.

Potrivit raportului in 2005 muncitorii aflati la munca in stainatate au trimis acasa peste 20 de miliarde de dolari, suma fiind relativa totusi tinand cont ca exista multiple cai neoficiale prin care se pot trimite banii.

In cazul Moldovei spre exemplu banii trimisi de muncitorii din stainatate reprezinta aproape 30% din valoarea Produsului Intern Brut. O situatie similara se intalneste si in Albania, Bosnia Hertegovina, Serbia, Muntenegru si Tadjikistan unde sumele provenite din banii “capsunarilor” constituie aproape 10% din PIB-ul respectivelor tari.
In aceste tari fluxul de valuta provenita de la cetatenii aflati in strainatate depaseste cu mult valoarea investitiilor straine. Nu acelasi este cazul tarilor recent aderate la Uniunea Europeana unde sumele de bani trimise de cetateni acasa reprezinta sub 2% din PIB.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


79 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    "Capsunarii" (Marţi, 23 mai 2006, 1:44)

    George [anonim]

    Mai lasati-o balta cu 'capsunarii'. De cand se fac capsuni in Spania tot timpul anului. Sunt o gramada de alte lucruri pe care le fac romanii dar va place sa spuneti capsunari ca sa-i umiliti cumva. Sunt o gramada de romani care lucreaza IT in Europa, multi lucreaza in constructii, sunt romani care au mici afaceri, sunt romani care lucreaza chiar in universitati, in cercetare, in domeniul medical etcetc. A-i reduce pe toti la 'capsunari' mi se pare de prost gust.
  • 0 (0 voturi)    
    Umilinta (Marţi, 23 mai 2006, 7:45)

    Dintotdeauna [anonim]

    "Mai lasati-o balta cu 'capsunarii' "
    Noi vorbim de muncile acelea unde nu iti trebuie carte multa si pe care le pot face si in Romania si anume :
    -maturat si strans gunoi de pe strada;
    -spalat vase prin restaurante;
    -cules de capsuni;
    -in general munca la care ei nu se mai preteaza cu obrazul fin pe care il au (de aia s-a inventat imigrantul)
    Utopic vorbind : daca nu mai au la ei pe amaratii astia de imigranti(si pe undeva parca imi doresc acest lucru),cine le-ar face munca murdara,injositoare?
  • 0 (0 voturi)    
    "Capsunarii" (Marţi, 23 mai 2006, 8:34)

    Cosmin [anonim]

    Sunt tari care stimuleaza activitatea acestora si le creeaza facilitati si scutiri de taxe! Ce face guvernul actual? Guvernul trecut vazand cifrele si speriindu-se de ele s-a "gandit" sa trimita cate un reprezentant la fiecare ambasada sa ii convinga pe "capsunari" sa plateasca o contributie la o pensie care poate o vor lua "daca traiesc" peste 20 de ani. POATE! Cu alte cuvinte ...."mie (guvern) nu imi ajung si nu sunt in stare sa administrez bine banii de la tine contribuabilule / capsunarule asa ca mai da-mi niste bani ca ti-oi da eu mai incolo daca oi mai fi eu si daca nu or disparea iar! Nu?
  • 0 (0 voturi)    
    capsuni (Marţi, 23 mai 2006, 9:22)

    Adrian [anonim]

    Da, ai perfecta dreptate. Si eu cunosc economisti si chiar medici romani care lucreaza in Spania. Insa capsunarii stau 2-3 luni pe an si apoi se intorc in Romania. Si ei stiu asta si de aceea strang toti banii si ii aduc in Romania. Cei care au afaceri acolo sau sunt stabiliti definitiv, nu trimit nici un euro in tara. Da, mai vin in vizita la rude si aduc cadouri, insa grosul de bani e facut de muncitorii temporari, cei care stau foarte putin. Sunt si exceptii, normal...
  • 0 (0 voturi)    
    calificare (Marţi, 23 mai 2006, 10:36)

    as [anonim]

    bravo George , observatie pertinenta ...

    Nu ar fi frumos sa spunem ca expatii care vin sa munceasca la noi de fapt sunt ratati in tara lor .. pt ca nu se aplica decat 50% !!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    emigrantii (Marţi, 23 mai 2006, 21:09)

    cristina [anonim]

    Buna! Sunt de trei ani pe insula Madeira si lucrez ca receptionera la un hotel. Evident nu toti romanii fac curatenie pe strada sau in toalete publice insa e adevarat, majoritatea fac munci "joase", ceea ce nu e nici o umilinta atata timp cat avem speranta sa ne facem un trai cat de cat mai bun dupa ce ne intoarcem in tara. Mai umilitor consider sa persisti intr-o situatie fara iesire, o viata de pe-o zi pe alta, muncind pentru un cretin cu bani intr-o tara care oricum mult de acum inainte va fi codasa Europei. Nu va amagiti!
  • 0 (0 voturi)    
    un subiect deja ridicol (Miercuri, 24 mai 2006, 10:48)

    Sarmanul Dionis [anonim]

    Incetati odata cu acesti capsunari. Europa este plina de romani care lucreaza in diverse domenii. Ideea cu capsunarii nu scoate in evidenta decat nivelul scazut intelectual pe care il au cei ce lucreaza in mass media romaneasca. Lipsa de idei, goana nebuna dupa senzationa ridicol, exprimarea saraca, interpretarea eronata a unor realitati sociale, acesta este bagajul celor ce lucreaza in mass media romaneasca. Nu vreau sa discut acum cati din banii castigati in strainatate ajung in sistemul de invatamant sau de sanatate din Romania. Acesta este un alt subiect. Banii castigati de romanii ce lucreaza in strainatate sunt niste bani castigati de ei pentru ei, nu cred ca acesta poate fi un subiect de dezbatere.
  • 0 (0 voturi)    
    "capsunarii" (Miercuri, 24 mai 2006, 11:38)

    Vladimir [anonim]

    Asta e lipsa de idei. Terminati domnule odata cu denumirea asta. Sunt o groaza de romani care sunt si in alte servicii. Da sunt si oameni care spala veceuri dar asta pentru ca vin dintr-o tara ca Romania. Eu sunt de 5 ani in strainatare, am spalat vase la hotel sambete si duminici pana mi-am terminat masterul si m-am angajat. Ei si? De unde pana unde sa ma numesc capsunar. Ar fi bine sa prezentati intr-o lumina mai pozitiva faptul ca oamenii vin acasa si lasa bani in magazine si economie in general. Altcineva cine sa lase bani acolo?....
  • 0 (0 voturi)    
    Munca "josnica" (Miercuri, 24 mai 2006, 16:22)

    expat [anonim]

    Ai dreptate, George. Nu inteleg acest sarcasm de prost gust, si nu inteleg de ce e ceva josnic sa speli WC-uri sau alte asemenea.
    Eu locuiesc in Olanda, si am o slujba normala. Asta poate pentru ca am fost norocoasa si parintii mei si-au permis sa ma tina intr-o facultate. Am observat de cand sunt aici ca numai in Romania femeia de serviciu si omul care lucreaza in agricultura sunt priviti cu dispret. Aici esti coleg cu cel care face curatenie si in nici un caz nu il privesti de sus.
    Cred ca oamenii care refuza sa stea acasa si sa traiasca din ajutor social, carora nu le e rusine cu munca lor cinsitita, sunt demni de respect, nu de batjocura. Ar trebui ca multi sa nu uite de unde au venit, ca buncii unora dintre noi sunt tarani aproape analfabeti, dar muncesc cinstit si sunt OAMENI in cel mai inalt sens al cuvantului.
  • 0 (0 voturi)    
    emigrantii (Miercuri, 24 mai 2006, 17:05)

    Toma [anonim]

    Eu am inceput sa lucrez pentru salarul minim si cu putin noroc am reusit ca peste 2 ani sa lucrez pentru o firma care e cel mai bun la ceea ce face din Europa Centrala si de Est si acum nu ma gandesc la vandutul semintelor. Lucrez pentru un salar de aprox. 200euro in mana. Cum sa nu-mi doresc sa plec din tara daca afara salarul e mult mai mare? Pe de alta parte nu cred ca emigrantii ar trebui tratati fara respect cum fac unii. Nu trebuie sa vorbesti fara respect despre unul care face munca "joasa". Unii plec din tara ca nu pot sa traiasca din banii castigati aici, sau nici nu au gasit de lucru, decat sa fie somer in Romania mai bine pleaca afara si lucra si cand vine inapoi cu bani castigati mai poate si sa-si trimite copii sa faca o facultate.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by