Grupul Realitatea TV isi extinde produsele de nisa in segmentul televiziunilor pentru femei, prin relansarea postului pentru femei Romantica, care va avea loc probabil in luna septembrie. Postul Romantica este distribuit local de Zone Vision Romania si are contracte cu societati de cablu ce insumeaza 2,2 milioane de abonati.

Intelegere la Londra

Acordul a fost semnat direct intre grupul Realitatea si compania Zone Vision Londra. Firma locala Zone Vision Romania va asigura in continuare distributia pe cablu a postului pentru femei.

"Romantica este un brand existent pe piata de cativa ani. Este un canal care beneficiaza de o distributie pe cablu foarte buna.

Este o achizitie intermediata de Zone Vision (Londra - n.r.), producator si distribuitor de canale TV tematice, cu care Realitatea Media a incheiat un contract de localizare", a declarat, pentru "Evenimentul zilei", Mihaela Stanculescu, marketing&PR director Realitatea Media.

"Este un segment de piata inca neaglomerat, cu suficient spatiu pentru a dezvolta un asemenea canal. Ascensiunea postului "Acasa" o demonstreaza", justifica ea decizia de a investi intr-o televiziune dedicata femeilor.

Schimbari in program

Postul TV, care difuzeaza in prezent telenovele, va trece printr-o restructurare a programelor. Romantica va demara un program de rebranding, o reorientare a continutului pe un anumit profil de consumator. In noua formula, cateva ore din programele postului vor fi ocupate cu emisiuni produse de grupul de media al lui Sorin Ovidiu Vintu.

"Punctul forte al canalului il vor reprezenta productiile proprii", precizeaza Mihaela Stanculescu.

Piata televiziunilor pentru femei cuprinde doar cateva canale dedicate si are un potential de invidiat.

"Cea mai mare parte a clientilor de publicitate tintesc un public feminin, unii exclusiv, altii partial. In general, toate televiziunile sunt atente la publicul feminin, pentru ca ele sunt cele care influenteaza decizia de cumparare in cele mai multe cazuri", explica Maria Tudor, managing director al agentiei Zenith Media.

O piata cu potential

Acasa TV s-a dovedit un succes de audienta care depaseste cu mult chiar televiziuni generaliste. In luna aprilie, canalul din grupul MediaPro a avut o audienta medie pe zi, in mediul urban, de 171.000 de telespectatori pe minut (1,5a rating) si o cota de piata de 8,9a, valori apropiate de liderii pietei (3a rating Pro TV, 2,4a Antena 1 si 2,2a TVR 1).

Audienta medie a postului a depasit cu mult canale generaliste precum Prima TV (0,8a rating), National TV (0,5a) sau B1 TV (0,3a). Canalul a avut incasari nete din publicitate, conform estimarilor, de peste 20 de milioane de euro anul trecut.

Articol integral EVZ