Incepand cu luna septembrie a anului 2007, piata romaneasca de retail se va dezvolta prin deschiderea unui “power center Kaufland” in sectorul 3 al Capitalei, pe bulevardul Mihai Bravu, informeaza un comunicat de presa al agentiei imobiliare Eurisko.

Reprezentantii Eurisko au declarat pentru HotNews.ro ca valoarea proiectului conceput de catre compania romano-germana Terra Invest este de 10 milioane euro.

Power-centerul este un tip de complex comercial care poate fi realizat pe terenuri intre 10.000 si 20.000 mp, in toate orasele cu peste 35.000 locuitori. El are de obicei ca ancora un hypermarket sau magazine alimentare tip discounter, iar langa acesta sunt adusi chiriasi din branse diferite.

Prima investitie de acest gen, power center-ul Kaufland, se va concretiza in sectorul 3 al Capitalei, pe terenul de 3.5 hectare care gazduia odinioara fabrica de cosmetice Gerovital.

Potrivit Eurisko, Bulevardul Mihai Bravu, artera de circulatie pe care se afla locat noul centru, reprezinta una dintre cele mai importante rute din Bucuresti, datorita faptului ca majoritatea traficului est-vest si invers se concentreaza aici.

“Avand in vedere experienta noastra din anii trecuti in tari care au trecut printr-un fenomen de dezvoltare asemanator, cum ar fi Cehia si Ungaria, plecam de la premisa ca vor fi dezvoltate doua tipuri de complexuri comerciale cu amanuntul. Unul dintre acestea este asa numitul power-center.

Acesta este un tip de complex comercial care poate fi realizat pe terenuri intre 10.000 si 20.000 mp, in toate orasele cu peste 35.000 locuitori.

El are de obicei ca ancora un hypermarket sau magazine alimentare tip discounter, iar langa acesta sunt adusi chiriasi din branse diferite”, a declarat Klaus Reisenauer, directorul general al companiei Terra Invest, care a adus acest concept in Romania.

Kaufland Power Center va fi construit din hale unietajate de retail, ale caror suprafete vor varia intre 100 si 3.000 mp. Cladirile vor acoperi un total de 14.000 mp. Discounterul Kaufland va fi ancora principala a acestui complex.

Magazinul sau va acoperi 6,000 mp, la care se vor alatura un magazin de electrocasnice de 3,000 mp, un magazin de decoratiuni si cateva “outlet-uri” pentru colectiile firmelor de imbracaminte si incaltaminte. In cadrul acestei locatii se vor realiza aproximativ 300 locuri de parcare.

“Cea mai buna adaptare a conceptului <> ar fi cea de parc comercial. Se bazeaza pe gasirea unui teren amplasat excelent in interiorul unui cartier, pe care se aduc 6-7 retaileri relevanti din domenii care ofera produse si servicii complementare.

Power center-ul se adreseaza unui public relativ restrans, si anume locuitorilor din cartierele adiacente”, a precizat Luiza Moraru, managerul Departamentului de Retail al Eurisko, consultantul exclusiv pentru acest proiect.

Terra Invest are in plan continuarea acestui tip de investitie si, dupa spusele lui Klaus Reisenauer, au fost achizitionate deja peste 50 de terenuri in orase cu mai mult de 50.000 de locuitori. Compania romano-germana activeaza de aproximativ 20 de ani pe pietele din Germania, Austria, Cehia, Slovacia sau Ungaria, si a demarat activitatile din Romania in anul 2002.

Ei au cumparat terenuri si dezvoltat complexuri comerciale in toata tara pentru clienti precum Kaufland, Plus sau Flanco.

Discounterul Kaufland, membru al grupului Schwarz, a anuntat recent majorarea tintei de extindere de la 40 la 50 de magazine in Romania. Pana la sfarsitul anului, se vor inaugura unitati la Suceava, Baia Mare, Targu-Mures si Galati. Vor urma in viitorul apropiat Bistrita, Constanta, Hunedoara, Satu Mare, Targoviste si Zalau.

Principalele locatii vizate de Kaufland pentru deschiderea de magazine sunt orasele cu peste 150.000 de locuitori, suprafata de vanzare a hypermarketurilor variind intre 3.500 si 5.000 mp. Investitia medie intr-un magazin Kaufland este de 8-10 milioane de euro.

Kaufland detine in Romania cinci magazine, la Bucuresti, Ramnicu Valcea, Ploiesti, Alba Iulia si Timisoara. Grupul Schwarz, din care face parte si Kaufland, are peste 166.000 de angajati, iar anul trecut a realizat o cifra de afaceri de peste 40 miliarde euro.