Studiu de caz

Intruzivitatea in publicitatea online

de     ArboMedia
Marţi, 23 mai 2006, 0:00



Hoinarind pe net, am dat intamplator peste un articol despre intruzivitate. Cat de grav poate gresi un advertiser prin incalcarea unor reguli simple cu care isi poate face o campanie eficienta, sau mai rau, prin ignorarea unor semnale clare ca isi deranjeaza potentialii clienti tocmai prin ad-uri prost gandite, va invit sa cititi in cele ce urmeaza.

Inca din 2004, mai mult de 69% din utilizatorii americani utilizau sisteme de blocare a pop-up-urilor.

Fenomenul este binecunoscut in randurile utilizatorilor cu experienta (nota editorului: in portofoliul ARBOmedia sunt site-uri vizitate in proportie de peste 85% de utilizatori care au inceput sa navigheze pe Internet inca din 2004, iar peste jumatate - 54%- navigheaza pe Internet inca din anul 2000!).

Tot utilizatorii cu experienta sunt cei care folosesc cu preponderenta Intenretul pentru informare (atat pentru stirile zilnice, cat si pentru cautarea de informatii despre produsele si serviciile pe care vor sa le achizitioneze in viitoarul apropiat).

Redam mai jos un top 11 al celor mai enervante lucruri mentionate de utilizatorii Internet in legatura cu reclamele de pe site-urile pe care le viziteaza, impreuna cu procentul de vizitatori care le-au semnalat ca atare in cadrul cercetarilor:

- ferestere popup deschise fara actiunea utilizatorului. Acestea conduc in top cu 95% din semnalari!
- incarcarea grea a reclamelor. Foarte aproape, la un procent distanta - 94%
- ferestre ce incearca sa te pacaleasca sa dai click. Asa-zisele window banners - inca mai vedem si acum in 2006 astfel de bannere - 94%
- formate deranjante fara buton de inchidere. La fel de enervante, la doar 2 procente de "castigator" - 93%
- reclame care acopera continutul original al paginii. la egalitate cu reclamele fara "close button" - 93%
- reclame care nu specifica la ce fac reclama. Userii poate vor da click din curiozitate, dar in mod cert multi nu agreeaza ideea "misterului" ce apoi se dovedeste o reclama pentru un produs de care nu au nevoie - 92%
- reclame care "muta" continutul paginii. Utilizatorii intra dintr-un anumit motiv pe pagina respectiva, nu si toti agreeaza creatiile fistichii care le disturba procesul de citire normala a paginii - 92%
- reclama ocupa marea parte a paginii. La fel de aproape de castigator - 90%
- reclama are efect de blink (schimbare brusca a culorii, de obicei intr-una complementara). No comment - 87%
- reclama "pluteste" peste ecran - 79%
- reclama are sunet automat - 79%.

Aceasta lista ar trebui sa sperie orice client sau agentie care incearca sa faca ceva nou pentru un brand ce trebuie promovat. Acest avertisment cumulat de factori deranjanti in reclame trebuie intelesi prin prisma libertatii de care se bucura utilizatorul in alegerea apginilor Internet cu resursele pe care si le cauta.

Cu alte cuvinte, inertia sa este minima, utilizatorul putand in orice moment sa tasteze un alt URL in locul celui in care a fost deranjat de reclame. Ce-i de facut?

Exista totusi si o parte buna a lucrurilor. Tot utilizatorii sunt placut impresionati atunci cand:

- bannerul le indica ce se intampla daca ei aleg sa dea click. E un vot de incredere pe care utilizatorul il acorda advertiserului. Incercati sa-l pacaliti trimitandu-l la ceva ce nu vrea sau nu corespunde mesajului initial si ati aruncat campania de bannere pe geam.

- bannerul face referire la comportamentul utilizatorului de net. Ganditi tactic. Utilizatorul sta pe scaun, tastand de zor de acasa sau de la birou. Momiti-l cu un remediu impotriva plicitselii, prezentati-i o reclama la o cafea buna dimineata pe un site de stiri, folositi un banner in legatura cu site-ul sau domeniul pe care il prindeti cu respectiva reclama si il veti castiga cu siguranta.

- bannerul este identificabil ca mesaj publicitar. Normele recente prevad ca pe site-urile de continut, reclamele sa aiba o mica eticheta (tag pentru utilizatorii Internet obisnuiti cu terminologia) care sa specifice ca in acel chenar este o reclama si nu continut al paginii.

- prezinta informatii despre produsul caruia i se face reclama si...

- prezinta informatii suplimentare fara a parasi pagina - fie cu banner expandabil la mouseover, fie cu banner expandabil la click, fie cu bannere interactive - care sunt de fapt niste minisite-uri in flash, permitand navigarea utilizatorului prin banner fara a redirecta catre pagina finala.

Cu aceste informatii la drum, suntem siguri ca va veti proiecta campania online perfecta. Sfat util: copiati url-ul acestui articol si da-ti-l si celor de la creatie. Asa, sa fiti siguri. Va veti face singuri un bine.

Articolul complet in limba engleza poate fi citit pe site-ul useit

Nota HotNews.ro: Numerosi cititori ne-au semnalat reclamele idioate din site-ul nostru. Incercam cum putem sa stopam bannerele caraitoare, balegile care se intind peste text si alte tampenii gandite de "creatori". Bannerele de acest gen nu fac decat sa provoace aversiune fata de produsul pe care ar vrea sa-l promoveze.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


519 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    reclame deranjante (Marţi, 23 mai 2006, 13:50)

    stef [anonim]

    http://www.hotnews.ro/articol_48846-Intrusivitatea-in-publicitatea-online.htm
  • 0 (0 voturi)    
    reclamele de la Boom (Marţi, 23 mai 2006, 17:03)

    andrada [anonim]

    Cred ca baietii de la Boom trebuie sa citeasca acest articol. Este exact ce fac ei - popupuri la veselie si balegi peste ecran. Ma mir ca site-ownerii accepta asta. Oricum astfel de tactici nu dau efecte ... dar va mai trece apa pe Dambovita pina marketerii vor intelege asta.
  • 0 (0 voturi)    
    reclamele HOTNEWS (Miercuri, 24 mai 2006, 1:33)

    mihaia [anonim]

    Fratilor citit bine articlolul si faceti ceva ca nu se mai poate, din secunda in secunda aceleasi reclame idioate care acopera textu si scot sunete tampite. Totusi sa fie macar ceva mai mici sau macar sa apara doar prima oara cand intra omu pe site nu la fiecare subpagina. Succes la reclame...ca la articole sunt sigur ca aveti mult succes!
  • 0 (0 voturi)    
    Boomtv - cei mai buni (Miercuri, 24 mai 2006, 9:26)

    Eugen [anonim]

    Cine nu vrea sa vada o imagine perfecta sa-i ignore pe Boomtv...
    Altfel...e altceva...de departe mai bun ca Digitv, Max...alea, alea...
  • 0 (0 voturi)    
    Solutii (Miercuri, 24 mai 2006, 9:53)

    coco [anonim]

    Pt ca articolul nu prezinta solutii vin eu cu o idee, si anume instalarea unui filtru de internet. Filtrele astea se pot seta sa nu mai incarce anumite sunete, imagini, samd .... de pe diverse adrese.
  • 0 (0 voturi)    
    Reclamele miracol (Miercuri, 24 mai 2006, 9:55)

    Radu [anonim]

    Cea mai buna rezolavare - firewall Zone Alarm Professional cu optiunea de privacy bifata. Stopeaza cam toate tipurile de reclama
  • 0 (0 voturi)    
    FireFOX (Miercuri, 24 mai 2006, 10:53)

    zic [anonim]

    Utilizati FireFox cu optiunea Adblock si puteti sa blocati reclamele sau sursa lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Lupul moralist (Miercuri, 24 mai 2006, 11:05)

    Kris [anonim]

    Cele mai enervante reclame-balegi vin de la *.ip.ro ; detinatorul domeniului : ArboMedia (sursa acestui articol). Daca erau destepti, isi tineau gura in loc sa sugereze cu acest articol ca au cele mai enervante produse.
  • 0 (0 voturi)    
    LOL (Miercuri, 24 mai 2006, 11:12)

    G [anonim]

    N-ai cap vai de picioare....firefox exista de ani buni si extensii la el carca....io am un add-on flash block (parca) care previne incarcarea flashurilor....o fi bine?
  • 0 (0 voturi)    
    IE cu bara Google (Miercuri, 24 mai 2006, 11:35)

    STEFAN [anonim]

    ...sau daca chiar nu vreti sa va despartiti de Internet Explorer in favoarea FireFox, macar instlati bara de Google care are inclus un POPUP Blocker suficient de bun.
  • 0 (0 voturi)    
    Adblock (Miercuri, 24 mai 2006, 12:42)

    AdBlock [anonim]

    Instalati Firefox si Adblock + AdBlockFilterset.g Updater. O alta optiune este Outpost Firewall.
  • 0 (0 voturi)    
    SOLUTIA!!!!!! (Miercuri, 24 mai 2006, 13:57)

    adna [anonim]

    Eu as fi dispusa sa platesc abinament la un site de genul hotnews cu conditia sa nu-mi afiseze nici un fel de reclame. nu de alta, dar site-urile astea in general traiesc doar din inacasarile facute pe publicitate, asa ca ar fi nedrept sa le cerem sa nu mai accepte. Asa le-as oferi o alternativa :)
  • 0 (0 voturi)    
    Indemn (Miercuri, 24 mai 2006, 15:43)

    IsoGen [anonim]

    Io zic sa nu mai instalati nici IE nici Firefox. Sa folositi lynx-ul sau alte browsere de tip text.
    Si gata, se rezolva tot ce va nemultumeste.
  • 0 (0 voturi)    
    Opera (Miercuri, 24 mai 2006, 18:02)

    Je [anonim]

    Folosesc Opera 9 beta de ceva vreme si cam tot ce e reclama e istorie. imho face treaba mult mai bine decit ff-ul cu orice extensie.
    Initial am activat-o pentru simplu motiv ca flash-urile cu sunet ma disperau. Pe parcurs am blocat cam tot ce aduce vag a reclama.
    Asa ca... puteti sa puneti reclame pina va vine acru in git ca nu o sa imi fie afisata nici macat una ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Care reclame? (Miercuri, 24 mai 2006, 20:43)

    Amar [anonim]

    Traiasca Firefox cu Adblock, nu am mai vazut reclame romanesti de multe timp.

    Cu fiecare banner enervant (cu sunet sau splash peste continut) Arbo, Boom si restul gastii isi sapa groapa. Cand isi vor da seama "creativii" ca dintr-o reclama de asta tot ce tii minte legat de brand e iritarea provocata?

    Pacat de site-urile care accepta acele reclame enervante.
  • 0 (0 voturi)    
    Cea mai enervanta reclama! (Miercuri, 24 mai 2006, 20:57)

    Andrei [anonim]

    Cea mai enervanta reclama: alpha auto (nu stiu daca era si pe site-ul asta) incepea printr-o balega transparenta si cand tu credeai ca dai click pe linkul din pagina respectiva dadeai de fapt click pe reclama. Si ca tacamul sa fie complet nici macar nu se deschidea intr-o noua pagina astfel incat daca inchidea reprede reclama te trezeai ca ai inchis si site-ul pe care erai. Va dati seama ce ma enervat daca am tinut-o minte!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Intruzivitate (Miercuri, 24 mai 2006, 22:00)

    DexInGrup [anonim]

    Molipsindu-va probabil de la Basescu, primul agramat al tarii, va "penibilizati" cu cuvinte care nu exista. Inculturistilor!
  • 0 (0 voturi)    
    feedback ignorat -ClickNet sucks! (Duminică, 28 mai 2006, 16:22)

    Roxana [anonim]

    Eu le-am scris celor de la click net un mail in care le-am oferit parerea mea(negativa) despre reclamele lor cu impuscaturi, de tip interstitial si nu am primit nici un raspuns. De ce mai fac oare reclama daca nu le pasa ce crede publicul lor tinta?
  • 0 (0 voturi)    
    Apel umanitar de forta majora! (Luni, 6 noiembrie 2006, 6:38)

    Vasile G [anonim]

    Draga Doamna/Domnule,

    Indraznesc sa ma adresez dvs. cu incredere prin apelul de forta majora. Stiu ca mai exista oameni cu credinta in Dumnezeu care intind o mana de ajutor celor in dificultate. Consider ca ca dvs. va numarati printre acestia si daca doriti sa faceti un bine unui om in suferinta nu ve-ti regreta. Va rog cititi apelul de mai jos si incercati sa ma ajutati cum doriti si cu ce doriti dvs.
    Va multumesc!
    Cu respect si consideratie.
    Vasile G, Tel. 0740984119.



    Anuntu umanitar de forta majora!

    Oameni cu credinta in Dumnezeu apelez la bunavointa dvs. va rog din suflet ajutati-ma financiar sa depasesc o tragedie cauzata de un mare mafiot cu
    relatii si cu bani. Acesta ma distrus total, am ramas fara bani si fara nimic,
    prin inselatorie. Nu mai pot sa traiesc si vreau sa lupt impotriva acestei caracatite, dar fara bani nu pot sa fac nimic.Ajutati-ma cu ce puteti sa depasesc aceste dificultati si sa pot merge mai departe in viata.
    Aveti in mine un prieten adevarat, serios si cinstit de mare incredere, dispus sa va ajute in afaceri daca doriti prin colaborare, nu vreau angajare. In colaborarea cu dvs. asigur seriozitate, sinceritate, loialitate si confidentialitate deplina. Daruiti si ve-ti primi inzecit asa cum indeamna bunul Isus Hristos. Astept un semn bun de la dvs. Va multumesc frumos! Tel: 0740984119
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 11 decembrie 2006, 17:09)

    Halim [anonim]

    [URL]http://www.pagine-gialle.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.google.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.italia.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.lost.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.amore.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.ferrari.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.totti.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.serie-a.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.monza.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.alessandra.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.ronaldinho.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.repubblica.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.barzellette.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.dizionario.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.firewall.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.liberi.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.cari.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.sole.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.guerra.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.mani.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.mp3-musica.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.libera.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.teatro.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.poco.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.orgia.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.cosi.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.chi-chi.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.albergo.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.troie.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.politica.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.vittorio-emanuele.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.suonerie.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.bologna.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.jesse-mccartney.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.aria.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.calciomercato.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.rossi.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.adriano-celentano.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.tiscali.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.erotismo.av6anti.org[/URL] [URL]http://www.hilary-duff.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.giada.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.giorgia-palmas.smuperman43.org[/URL] [URL]http://www.ragazzi.meteo1u0.org[/URL] [URL]http://www.cucina.av6anti.org[/URL]
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Vineri, 22 decembrie 2006, 21:36)

    Barbie [anonim]

    [URL]http://www.p04ta25.org/teatro[/URL] [URL]http://www.co6wda.org/italy[/URL] [URL]http://www.bamblini.org/bambino[/URL] [URL]http://www.p04ta25.org/traduttore[/URL] [URL]http://www.co6wda.org/porno[/URL] [URL]http://www.co6wda.org/giorgia-palmas[/URL] [URL]http://www.p04ta25.org/napoli[/URL] [URL]http://www.co6wda.org/repubblica[/URL] [URL]http://www.bamblini.org/galleria[/URL] [URL]http://www.bamblini.org/2006-calendario[/URL] [URL]http://www.co6wda.org/nuda[/URL] [URL]http://www.bamblini.org/calabria[/URL] [URL]http://www.bamblini.org/anne-geddes[/URL] [URL]http://www.p04ta25.org/zidane[/URL] [URL]http://www.p04ta25.org/ebay[/URL]

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by