Cosmote Romania a anuntat marti rezultatele financiare aferente primului trimestru al acestui an, raportand pierderi nete de 19,1 milioane euro, informeaza un comunicat de presa ala companiei. Grupul Cosmote a inregistrat venituri nete de 75,2 milioane euro, in crestere cu 0,8% fata de perioada similara a anului trecut.

In afara de Grecia, Cosmote mai opereaza in patru tari, respectiv in Albania, Bulgaria, FYROM si Romania si doar in ultimele doua a raportat pierderi.

Dupa primele patru luni de la lansarea sa in decembrie 2005, Cosmote Romania a reusit sa atraga un numar de 226.587 de clienti noi fata de 48.934 la finele anului 2005, ajungand la un total de 275.521 de clienti in numai 4 luni (decembrie 2005 - martie 2006), ceea ce reprezinta o cota de piata de aproximativ 2%.

Din numarul total de clienti, aproximativ 228.682 (83%) sunt utilizatori de cartela, majoritatea provenind in urma succesului campaniei cu 2000 de minute lunare in retea pentru numai 3 euro pe luna. Reteaua de distributie a companiei a ajuns in prezent la peste 400 magazine in toata tara, fata de 260 de magazine in decembrie 2005.

In primul trimestru al acestui an, Cosmote Romania a inregistrat venituri din servicii de 6.1 milioane euro, iar valoarea EBITDA este negativa, respectiv de -12.3 milioane euro. Compania a inregistrat o pierdere neta de 19.1 milioane euro.

“Pierderile nete raportate reflecta initiativele de dezvoltare, cerintele financiare aferente lansarii comerciale si primele luni de operare”, se precizeaza in comunicatul de presa al Cosmote Romania.

Grupul Cosmote a inregistrat in perioada mentionata un profit net de 75,2 milioane euro, in crestere cu 0,8% fata de primul trimestru al anului trecut, cand profitul obtinut a fost de 74,6 milioane euro. Valoarea veniturilor din servicii ale grupului elen a fost de 496,4 milioane euro, in crestere cu 30,5% fata de perioada similara a anului trecut.