Potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal, taxa de inmatriculare a unui autoturism ar putea ajunge, dupa 1 ianuarie 2007, pana la 4.000 de euro. Taxa va fi aplicata la prima inmatriculare a automobilului si va fi stabilita in functie de vechime, grad de poluare si capacitate cilindrica.

Evident, pentru automobilele noi, care respecta cele mai recente norme antipoluare si au cilindreea mica, aceasta suma va fi minima, adica de ordinul zecilor de euro.

Impozitele vor creste si ele, din 2007. Si aici, taxele vor fi stabilite in functie de capacitatea cilindrica. Astfel, la motorizarile mici (pana in 1.600 cmc), impozitul se va dubla, in timp ce la modelele cu cilindree mare, va creste pana la de zece ori fata de suma actuala. Totusi, impozitul va avea o pondere nesemnificativa (sub 1% din valoarea automobilului), chiar si in varianta marita.

O prevedere (deja controversata) a noului Cod Fiscal transfera obligativitatea platii impozitului pe automobilele achizitionate in leasing, de la firma de leasing (proprietarul masinii), la client (utilizator). Astfel, cei care cumpara automobile in leasing vor fi nevoiti sa plateasca impozit pe un bun care, practic, nu le apartine!

Proiectul de modificare a Codului Fiscal va fi inaintat Parlamentului la 1 iunie, modificarile urmand sa intre in vigoare incepand cu prima zi a anului 2007.

Proiectul este publicat pe pagina web a Ministerului Finantelor, la urmatoarea adresa:

http://www.mfinante.ro/proiect_lege_cod_fiscal1.htm