Eos este numele Zeitei Rasaritului din mitologia greaca si este o asociere a caracteristicilor unui cabriolet cu ideologia zeitei soarelui. Fonetic, Eos este numele care poate fi raspandit foarte repede si anuntat peste tot in lume. Pragmatic, Volkswagen incearca sa recupereze terenul pierdut pe segmentul coupe-cabrioletelor, unde francezii sunt principalii actori in Europa.

Intarzierea are si un avantaj, pentru ca s-a invatat din greselile concurentei, astfel ca Eos este mai bine facut decat celelalte modele CC existente deja pe piata. Cel putin asa ne lasa sa intelegem cei de la Volkswagen!

Volkswagen Eos este primul cabriolet cu 4 locuri din lume echipat cu un acoperis hard-top CSC compus din 5 segmente, solutie care combina in mod ideal caracteristicile unui coupe, ale unui targa (model cu trapa de mari dimensiuni) si ale unui cabriolet. Eos poate avea optional plafon din sticla. Cand masina este acoperita, are forma unui coupe elegant.

Atunci cand este descoperita, arata ca un cabriolet autentic, nu ca un coupe decupat. Motoarele si trenul de rulare au fost adaptate de la Passat si de la Golf, Eos fiind pozitionat intre cele doua segemente. Vor fi disponibile patru motorizari pe benzina (115, 150, 200 si 250 CP) si una diesel TDI (140 CP) echipata standard cu filtru de particule.

Versiunea de top Eos 3.2 V6 vine echipata standard cu transmisia cu ambreaj dublu DSG.

Rama superioara a parbrizului, este foarte scurta comparativ cu cea a modelelor concurente. Astfel, parbrizul nu incomodeaza deloc pasagerii ca in cazul altor modele de cabriolete cu hard-top. Accesul in automobil este mult mai facil si nu se rapeste nimic din bucuria cerului deschis.

Datorita acestor caracteristci, Eos este o experienta unica in sofat, chiar si cand vremea nu permite rularea cu masina descoperita. In plus fata de acestea, hard-top-ul CSC oferta o foarte buna izolare fonica a interiorului, chiar si la vitezele ridicate de pe autostrada. Hard-top-ul amovibil CSC este coborat sau ridicat prin apasarea unui buton.

Intregul proces de coborare dureaza 25 de secunde. Cand acoperisul este coborat, sunt disponibili un volum de 205 litri in portbagaj, iar cand este ridicat, spatiul este de 380 de litri.

In premiera absoluta, Eos dispune de un sistem easy-entry electric, de acces la locurile din spate, care memoreaza pozitia initiala a scaunului si revine la aceasta la o simpla apasare de buton, imediat ce pasagerii au coborat sau s-au urcat in masina.

Sistemul de aer conditionat automat (Climatronic, standard pentru motorizarea V6) „recunoaste” daca acoperisul este coborat sau ridicat si isi coordoneaza functionarea ca atare.

Cei care doresc sa asculte muzica la cea mai buna calitate chiar si atunci cand acoperisul este coborat vor aprecia cu siguranta sistemul audio de top de 600 W, dezvoltat special pentru Eos de catre firma daneza Dynaudio. Un alt exemplu de tehnologie de top inglobata de Eos este sistemul AFS (Advanced Frontlight System).

Acesta este un sistem de faruri adaptive, cu tehnologie bi-xenon, care sporeste considerabil siguranta soferului si a celorlaltor participanti la trafic.