Ieri, 7 iunie, a fost dat publicitatii sondajul companiei americane J.D. Power and Associates, pentru anul 2006 - cu reprezentate la scara mondiala - asupra calitatii brendurilor auto. Studiul a msurat calitatea masinilor dupa 90 de zile de la achizitionare, iar subiectii au raspuns la 135 de intrebari in acest sens.

Industria auto germana este prima treapta a podiumului, Porsche fiind aleasa cea mai buna masia. Chiar daca Porsche a urcat nu mai putin de 31 de locuri fata de anul trecut, marele castigator al “competitiei” este Hyundai, singurul producator de serie care se afla pe podium. Locul doi este adjudecat de Lexus, un obijnuit al podiumurilor in ultimii ani.

Toyota s-a apropiat de primele trei locuri fiind aleasa de catre cei 63.000 de respondenti, al patrulea brand in satisfacerea asteptarilor calitative ale cumparatorului. Si pentru Toyota anul 2006 este un succes, cu un an in urma s-a clasat pe locul sapte.

Jaguar, brandul ce folosea calitatea ca vector in comunicare, a meritat doar lucul cinci, in opinia celor intervievati. Podiumul este incheiat de Isuzu, pe pozitia 37 si, lanterna rosie a clasamentului, Land Roverul cu pozitia 38.

J.D. Power a regandit chestionarul din acest an, introducand mai multe intrebari despre tehnologia de ultima generatie continuta de autovehicule.

Un top al masinilor cu cele mai putine defecte este deschis de BMW, brand ce este urmat de Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche and Toyota.

Topul complet:

2006 Nameplate IQS Ranking

Porsche 91

Lexus 93

Hyundai 102

Toyota 106

Jaguar 109

Honda 110

Cadillac 117

Infiniti 117

GMC 119

Acura 120

Chrysler 120

Lincoln 121

Nissan 121

Chevrolet 124

Industry Average 124

Ford 127

Mercury 129

Saturn 129

Audi 130

Dodge 132

Pontiac 133

Volvo 133

Buick 134

Mitsubishi 135

Kia 136

Mercedes-Benz 139

Scion 140

BMW 142

Subaru 146

Mazda 150

MINI 150

Jeep 153

Saab 163

Suzuki 169

HUMMER 171

Volkswagen 171

Isuzu 191

Land Rover 204