Ieri, 7 iunie, a fost dat publicitatii sondajul companiei americane J.D. Power and Associates, pentru anul 2006 - cu reprezentate la scara mondiala - asupra calitatii brendurilor auto. Studiul a msurat calitatea masinilor dupa 90 de zile de la achizitionare, iar subiectii au raspuns la 135 de intrebari in acest sens.
Industria auto germana este prima treapta a podiumului, Porsche fiind aleasa cea mai buna masia. Chiar daca Porsche a urcat nu mai putin de 31 de locuri fata de anul trecut, marele castigator al “competitiei” este Hyundai, singurul producator de serie care se afla pe podium. Locul doi este adjudecat de Lexus, un obijnuit al podiumurilor in ultimii ani.
Toyota s-a apropiat de primele trei locuri fiind aleasa de catre cei 63.000 de respondenti, al patrulea brand in satisfacerea asteptarilor calitative ale cumparatorului. Si pentru Toyota anul 2006 este un succes, cu un an in urma s-a clasat pe locul sapte.
Jaguar, brandul ce folosea calitatea ca vector in comunicare, a meritat doar lucul cinci, in opinia celor intervievati. Podiumul este incheiat de Isuzu, pe pozitia 37 si, lanterna rosie a clasamentului, Land Roverul cu pozitia 38.
J.D. Power a regandit chestionarul din acest an, introducand mai multe intrebari despre tehnologia de ultima generatie continuta de autovehicule.
Un top al masinilor cu cele mai putine defecte este deschis de BMW, brand ce este urmat de Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche and Toyota.
Topul complet:
2006 Nameplate IQS Ranking
Porsche 91
Lexus 93
Hyundai 102
Toyota 106
Jaguar 109
Honda 110
Cadillac 117
Infiniti 117
GMC 119
Acura 120
Chrysler 120
Lincoln 121
Nissan 121
Chevrolet 124
Industry Average 124
Ford 127
Mercury 129
Saturn 129
Audi 130
Dodge 132
Pontiac 133
Volvo 133
Buick 134
Mitsubishi 135
Kia 136
Mercedes-Benz 139
Scion 140
BMW 142
Subaru 146
Mazda 150
MINI 150
Jeep 153
Saab 163
Suzuki 169
HUMMER 171
Volkswagen 171
Isuzu 191
Land Rover 204