Sopirlele din Codul lui Sebastian Vladescu

de     Cotidianul
Vineri, 9 iunie 2006, 0:00



Dupa ce Guvernul a adoptat varianta „finala“ a proiectului de Cod fiscal, Ministerul Finantelor a publicat la inceputul acestei saptamini alta varianta, tot finala.

Oamenii ministrului Sebastian Vladescu au trecut in noua varianta modificarile facute de Guvern pe text. Acestea au fost tinute la secret, de la momentul adoptarii pina acum. Modificarile privesc, printre altele, taxele majorate pe autoturisme, suplimentarea accizelor pe tigari si scaderea accizelor pe iahturi.

Codul fiscal incepe prost

„Este exclus ca noul Cod fiscal sa fie gata pina la 1 iulie“, ne-a declarat ieri Varujan Vosganian, presedintele Comisiei de Buget-Finante din Senat, demolind promisiunea lui Vladescu privind adoptarea Codului fiscal cu sase luni inainte de aplicarea lui, asa cum prevede legea.

S-a ajuns in aceasta situatie din cauza numeroaselor modificari aduse acestui greu incercat proiect, parte dintre ele provocate de vicii metodologice, iar altele fiind rezultatul unor schimbari de optica generate de proteste sau interese.

„Pe 13-14 iunie ar trebui adoptat de Comisie, dar numai daca ne intelegem cu colegii din Parlament de la PSD si PRM. Lucru putin probabil. Apoi ar urma dezbaterea in plen intre 18 si 24 iunie. Pe 26 iunie ar trebui dus la Camera Deputatilor, ca pe 27 iunie sa intre in dezbaterea Comisiilor de acolo.

Astfel, in cel mai fericit caz, Codul fiscal pentru 2007 ar fi gata la 15 iulie“, a sintetizat Vosganian.

Au scazut impozitele pe iahturi

In alta ordine de idei, potrivit noii variante, accizele pentru iahturi si alte nave si ambarcatiuni cu sau fara motor pentru agrement vor fi cuprinse intre 10 si 50%, diferentiate pe baza criteriilor prevazute in normele metodologice. In varianta Codului fiscal propusa de Finante, accizele pentru iahturi si barci, cu sau fara motor, pentru agrement erau de 50%, respectiv 30%.

Majorare-surpriza la acciza pe tigari

Noua forma a proiectului prevede majorarea accizei minime de la 90% la 95% din cea datorata pentru tigareta cea mai vinduta, chestiune care va duce la o majorare accentuata a pretului tigarilor ieftine, comparativ cu cel al celor scumpe.

Avantaj multinationale

„Acciza minima restringe si denatureaza concurenta, putind duce la eliminarea unor marci ieftine de pe piata (Carpati, Saint George), la ruinarea unor producatori sau la diminuarea semnificativa a cotei de piata“, apreciaza Gilda Lazar, reprezentantul JTI Romania, producator din segmentul tigaretelor de calitate medie si populare.

Articol integral in Cotidianul






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


90 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by