Un sondaj pe 866 persoane

Romanii sunt nemultumiti de calitatea serviciilor bancare

de     BankingNews
Joi, 22 iunie 2006, 0:00



Calitatea serviciilor si lipsa transparentei din sectorul bancar romanesc sunt aspectele care ii deranjeaza pe mai mult de jumatate dintre utilizatorii serviciilor si produselor bancare. Cel putin acesta este rezultatul unui sondaj de opinie realizat de publicatia electronica BankingNews in randul vizitatorilor sai.

Un procent de 30% dintre respondenti sunt nemultumiti de calitatea serviciilor, in timp ce 27% considera ca nu exista transparenta totala.

Din cei 866 de utilizatori ai site-ului care au participat la sondajul de opinie, 19% sunt deranjati de cozile interminabile la care trebuie sa astepte. Urmeaza comisioanele prea mari, pentru 13% dintre votanti - unele banci au recurs la un subterfugiu dupa restrictiile impuse de BNR, dobanzile au fost micsorate, pierderea fiind compensata prin cresterea comisioanelor).

Pe ultimul loc se situeaza nivelul dobanzilor, care este prea mare pentru 11 procente dintre vizitatorii care au raspuns la intrebarea “Ce va deranjeaza la banci?”.

Strainii ne vad fruntasi in Europa...

Contrar rezultatelor obtinute in urma acestui sondaj de opinie, un studiu realizat de Lafferty Group (companie specializata in cercetare si consultanta), dat publicitatii la sfarsitul lunii martie a.c., releva faptul ca Romania se afla pe locul trei in Europa, intr-un clasament privind calitatea serviciilor bancare.

Pe primele locuri se afla Portugalia si Germania, sucursalele bancilor din Germania fiind cele mai tehnologizate din Europa.

Daca ne ghidam dupa acelasi studiu, tara noastra se afla inaintea unor state precum Spania sau Italia, state cotate cu cele mai neingrijite si dezorganizate sucursale. in schimb, bancile din Marea Britanie au cel mai prelungit program din Europa, respectiv 48 de ore pe saptamana, urmate de Franta si Polonia (45) si Cehia si Romania (42).

Cel mai scurt program il au sucursalele bancilor din Spania si Italia (32,5). Topul cuprinde 55 de banci din 10 state europene.

Romania, alaturi de tari precum Portugalia si Germania au obtinut un punctaj ridicat pentru indicatori ce evalueaza aspectul exterior si interior al unitatilor, personalul bancar, gradul de automatizare si promovarea in cadrul sucursalelor. in partea de jos a clasamentului se situeaza sucursalele bancilor din Italia si Spania, ce au obtinut un punctaj foarte slab.

In acest sens, studiul arata ca o agentie bancara mediocra din Romania a obtinut un punctaj de doua ori mai mare decat una din Italia. Cercetarea subliniaza ca cele mai de succes banci din Europa au adoptat in sucursale un format al activitatii dedicat retail-ului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


191 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    top incomplet (Joi, 22 iunie 2006, 16:34)

    client bancar [anonim]

    Probabil ca state precum Elvetia, Danemarca, Suedia, Finlanda nu sunt luate in calcul. Altfel nu se explica cum de a prins Romania loc pe podium.
    Folosesc frecvent serviciile bancare din Romania si Germania, atat privat cat si pentru business. Intr-adevar serviciile din Romania s-au imbunatatit in ultimii ani, dar comisioanele sunt inca astronomice fata de cele din Germania.
    "gradul de automatizare ": doar putine banci din Romania ofera online banking. Nu inteleg de ce banci straine care la "mama acasa" (de, at) ofera astfel de servicii, in Romania le-au lasat deoparte.
  • 0 (0 voturi)    
    servicii de policlinica de stat (Joi, 22 iunie 2006, 16:51)

    client nedumerit [anonim]

    Nu stiu daca e corect sa nominalizez, dar filiala din Unirii a unei banci straine altfel, are probleme mari cu front office-ul
    Senzatia angajatilor de acolo este ca sunt undeva in sfere superioare si sunt ff importanti, drept ptr care lucreaza cu incetinitorul, plimba pe podeaua aceea zgomotoasa in pas de dans lucrari, stau si mediteaza asupra monitoarelor de parca ar face cine stie ce scheme logice cu grad inalt de dificultate, si privesc cu nepasare coada luuuunga lunga de clienti persoane fizice care asteapta rabdatoare (oare de ce?) atentia lor.
    Intrebarea ar fi: cine este clientul?
    Cred ca mentalitatea de serviciu prompt si amabil este lipsa ptr functionarii bancari din acest locas. Raspunsul la intrebarea de ce este atat de aglomerat si de ce accepta un astfel de aspect de alimentara, ar fi ca "fiecare client este o responsabilitate si trebuie rulat programul x, bla bla..."
    As sugera ca prin sondaj, factorii de decizie din aceasta banca sa joace si rolul de client si sa ne spuna ce experienta a avut...Si poate sa ia niste masuri!
  • 0 (0 voturi)    
    articol interesant (Vineri, 23 iunie 2006, 8:47)

    George [anonim]

    frumos

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by