Licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), subordonata Ministerului Transporturilor, a dat drept cistigatoare la lucrarile de reparare a autostrazii Bucuresti-Pitesti asocierea firmelor Euroconstruct, Pa Co si Search Corporation, chiar daca firmele au cerut aproape de doua ori mai multi bani decit concurenta formata din firma austriaca Alpine si cea autohtona Consilier Construct.

Amnezia planeaza pe oferte

In timp ce consortiul care a cistigat licitatia a solicitat statului 30 de milioane de euro pentru repararea portiunii cuprinse intre km 23 si 46, gruparea condusa de firma austriaca a cerut doar 18 milioane de euro. Aceasta a pierdut totusi licitatia deoarece, spune conducerea CNADNR, a avut un proiect incomplet de reparare a autostrazii.

Seful institutiei care a organizat licitatia, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti, Serban Ghinea, spune ca nu isi aminteste care a fost valoarea ofertei depuse de Alpine, deoarece el nu a participat la licitatie. “Nu stiu pe dinafara”, spune acesta.

Ajutat, Serban Ghinea isi reaminteste: “Da, cam asa ceva, cinci sute si ceva de miliarde de lei, deci cam 18 milioane de euro”, accepta Ghinea.

Licitatie cu mere si pere

Motivul atribuirii lucrarilor de reparatii unui grup de firme care a cerut aproape de doua ori mai multi bani este faptul ca acesta a avut din punctul de vedere al proiectului o solutie completa fata de concurenta Alpine-Consilier Construct.

“Licitatia are criteriu de selectie capacitatea tehnico-economica ce include si proiectarea, nu neaparat pretul cel mai mic”, spune Ghinea.

“Din cite mi s-au spus, au fost citeva probleme de proiectare, firma care a facut aceasta nu a proiectat in totalitate toate problemele, cum ar fi drenurile pentru apa, racordurile la benzile de accelerare”, spune vag Ghinea.

Acest motiv este invocat si de Dan Besciu, patronul Euroconstruct. “E o diferenta foarte mare de cantitati - parerea mea, intre ce am oferit noi si ce au oferit ei”, spune acesta, adaugind ca totusi nu stie “ce a avut Alpine in oferta”.

“Noi am facut lista de cantitati pe baza proiectului nostru, ei au fost exclusi pentru oferta de proiectare, asa scrie in hirtii. Ei nu au tinut cont de multe”, pretinde Besciu.

Austriecii contraataca

„In problema desemnarii cistigatorului se contureaza un litigiu de proportii“, ne-a declarat Ioan Giuglea, director general al Alpine Romania. Firma face parte dintr-un consortiu cu o cifra de afaceri de doua miliarde de euro si a cumparat anul trecut echipamente specializate in valoare de cinci milioane de euro. Firma respinge aprecierile CNADNR ca ar fi avut un proiect tehnic nepotrivit.

Integral in Cotidianul

"Golden Blitz" a luat marele pot pe autostrada

de Cristian Matache (EvZ)

Firma patronilor de la „Golden Blitz” nu e la prima experienta pe autostrada Bucuresti-Pitesti. In 2005 a reusit sa obtina un contract in valoare de 4 milioane de euro pentru repararea tronsonului cuprins intre kilometrii 70 si 90.

Totodata, Euroconstruct a castigat o licitatie pentru intretinerea a o suta de artere principale din Bucuresti, pentru care a primit 106 milioane de euro.

Patronii de la Golden Blitz au ajuns celebri datorita apropierii acestora de presedintele Traian Basescu, un obisnuit client al restaurantului. Mai mult, Dorin Cocos, sotul fostului sef al Cancelariei Prezidentiale, Elena Udrea, a fost asociat al lui Besciu si Vulpescu.

Integral in EvZ.