Calin Popescu Tariceanu s-a aparat moderat la Antena 3

Basescu: "Atentat grosolan la interesul national al Romaniei"

de B.B.     HotNews.ro
Joi, 29 iunie 2006, 0:00






Documente:
Despre solicitarea MApN
(29.06.2006) FLV
[d:1:d]Presedintele Traian Basescu a calificat declaratiile facure joi dimineata de premier si de ministrul Apararii Nationale drept un "atentat grosolan la interesul national". El spune ca solicitarea trimisa de MApN de retragere a trupelor din Irak este una ilegala, deparece, conform legii, doar premierul are acest drept.

Basescu a subliniat insa ca presedintele tarii este singura persoana care dispune deplasarea de trupe armate, pozitia CSAT fiind una consultativa. Seful statului a anuntat convocarea pentru vineri a unei sedinte a CSAT.

De asemenea, presedintele a declarat ca trupele romanesti din Irak se afla sub mandat ONU. "Probabil le joaca feste memoria. Ar fi trebuit sa se ducomenteze mai mult, trupele romanesti in Irak sunt sub mandat ONU. Trupele britanice si americane cind au invadat Irakul nu aveau mandate ONU. Romania nu a trimis trupe in Irak decit cind a existat mandate ONU. Singurele trupe de ocupatie sunt cele britanice si cele americane."

Timp de aproape o ora, Basescu a aruncat sageti catre liderii lierali, unele din ele nimerindu-l pe ministrul Apararii: "Ministrul Atanasiu nu intelege limba engleza. A inteles ca e ceva despre retragerea trupelor. Am convingerea ca e vorba despre o confuzie. Si, din cate stiu a avut o suspiciune ca o sa anunt eu ceva in seara asta."

In ceea ce-l priveste pe Tariceanu, seful statului, pe linga catalogarea acestuia, in doua rinduri, ca mincinos, si-a repetat regretul de a-l fi desemnat in functia pe care o ocupa. "Am avut tot timpul respect pentru functia de prim-ministru, dar asta nu inseamna automat sa am respect si pentru o persoana", a mai afirmat Basescu.

Presedintele spune ca Tariceanu nu are puterea de a declansa alegeri anticipate: "Daca isi da demisia din functia de prim ministru isi incheie carierea politica. Eu nu il voi mai nominaliza".

El considera ca nu a fost important ca joi sa aiba vreo discutie cu premierul sau cu ministrul Apararii si ca s-a concentrat asupra lamuririlor acordate "cancelariilor din Europa si de peste ocean". "Patru ore am discutat cu cancelarii din Europa si de peste ocean sa-i lamuresc ca nu este o decizie luata. Abordarea americana a fost: sunteti suverani, faceti ce hotariti.

Dar ne suprinde ca nu ne-ati anuntat. Nu ne dati o lovitura neasteptata. Dar ne asteptam sa fiti corecti cu noi", a declarat Basescu pe postul public.

Presedintele a anuntat ca planurile Romaniei legate de trupele dislocate in Irak prevad, in toamna acestui an, retragerea a aproximativ 260 de persoane: un detasament si doua grupuri de politie militara. Conform declaratiilor lui Basescu, din lunile septembrie-octombrie, Romania va avea doar 630 de soldati in Irak.

El spune ca nu s-a discutat nici un moment despre retragerea integrala a trupelor, dar considera ca o dezbatere publica pe acest subiect este buna.

La citeva minute dupa terminarea emisiunii pe TVR 1, la Antena 3, Calin Popescu Tariceanu a replicat firav la declaratiile lui Basescu, afirmand ca astfel de solicitari de retragere a trrupelor au fost facute si in celalalte state prezsente in Irak.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


130 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    saracii liberali, din nou au luat o peste bot (Joi, 29 iunie 2006, 20:47)

    Nick [anonim]

    ce sa faci! asa-i cand s-au grabit sa anunte retragere in speranta castigarii popularitatii. Atat le a dus capul.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce isterie! (Joi, 29 iunie 2006, 20:47)

    Vasile [anonim]

    A cam innebunit Basescu - mai nou retragerea trupelor din Irak, dorita de majoritatea romanilor (si care oricum era doar o propunere, spre aprobarea CSAT si nu retragere maine sau saptamina viitoare, ci peste citeva luni) a devenit atentat la interesele nationale. Adica majoritatea romanilor doresc raul propriei tari - conform definitiei? Oricare ar fi dorinta aia, sa caracterizezi dorinta majoritatii drept atentat la siguranta nationala mi se pare a fi efectul a cel putin una sticla whisky.

    Pai nenea asta poate sa declare intr-o zi si ca orice critica la adresa lui e atentat la interesele nationale.

    Alte tari cum si-au retras trupele, fara sa se isterizeze atita? Bulgarii au anuntat ca pleaca, iar americanii n-au avut nici o greatza sa anunte ca isi fac baze in Bulgaria.

    Pe de o parte se tzipa ca nu sunt bani pentru sanatate sau educatie, se accepta deficite bugetare mai mari pentru investitii, dar cind vine vorba de taiat niscai cheltuieli discutabile (cum ar fi cele 100 milioane dolari pentru trupele din Irak)... pozitii isterice...

    E usor de inteles isteria dezlantuita a PD+Basescu (probabil daca PNL propunea continuarea prezentei in Irak pentru o perioada nedefinita, imediat sareau baietii sa zica nu, trebui sa avem un calendar clar al retragerii) care or fi simtit ca retragerea e o tema populara...
  • 0 (0 voturi)    
    retragerea trupelor din Irak (Joi, 29 iunie 2006, 20:54)

    d.A.Mihai [anonim]

    Daca dupa 16 ani de "democratie" presedintele si primul ministru mai discuta cum trebuia intreprins un asemenea demers,vai de noi!
    Nu are rost sa se discute daca retragem trupele,pentru ca,odata trimise,trebuie si retrase,odata si-odata.Discutia este cand se vor retrage,deci sa se faca un calendar al retragerii.
    Dar acesta nu este un subiect de polemica politicianista,ci O PROBLEMA DE STAT.Problema este ca stat nu mai avem de mult .
  • 0 (0 voturi)    
    Carmaciu' face spume degeaba (Joi, 29 iunie 2006, 21:05)

    Rezon [anonim]

    Basescu e furibund pentru ca a indraznit altcineva sa ia initiativa de a discuta deschis despre retragerea trupelor romanesti din Irak.

    El stie ca cine va cere retragerea pica pe atitudinea majoritatii populatiei, De-aia face spume.
  • 0 (0 voturi)    
    nu e isterie (Joi, 29 iunie 2006, 21:05)

    b [anonim]

    NU cred ca a innebunit Basescu, indiferent daca e sau nu oprtun ca trupele sa raman in irak. E vorba de lege si de un comportament imbecil al lui Tariceanu, indiferent de cum ar fi "bine".
    E vorba de lege , de comportament MINIM responsabil fata de cei pe care 90% din romani i-ar vrea aliati (cf sondajelor ref la cota celor pro-NATO).
    A solicita insa comportament dupa lege in Romania pentru unii e irelevant. Din fericire Vadim nu e presedinte si sper sa nu fie ale vreodata altceva decat mare guru_carmaci al prm.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa recupereze mai intai banii de la Patriciu (Joi, 29 iunie 2006, 21:09)

    Ioana [anonim]

    iar apoi sa nu mai fure altii
    Este o decizie strict populista, daca este asa de interesat de banii romanilor de ce nu recupereaza cele 45 mil $ de la Rompetrol de la "prietenul" Patriciu blocand procedura prin "prietenul" Vladescu. Sa demonstreze ca este capabil sa faca ceva pe plan intern inainte de a se amesteca in politica externa. De ce oare nu a avut curaj sa anunte acest lucru cu 24 ore inainte? Poate ar fi fost cu totul altfel votul secret al motiunii de cenzura nu credeti ca daca ar fi facut aceasta declaratie ieri sau alaltaieri vorbeam deja de ex-primministru Tariceanu? Este strict un atac lamentabil la adresa Presedintelui dar cu implicatii care se pot dovedi grave pentru romani.
  • 0 (0 voturi)    
    Tariceanu sacrifica imaginea Romaniei in relatia cu partenerii NATO (Joi, 29 iunie 2006, 21:12)

    Nicu Bunescu [anonim]

    Numai premierul Tariceanu era in stare sa sacrifice imaginea Romaniei in relatia cu partenerii NATO,pentru o satisfactie meschina in razboiul cu presedintele Basescu,daca au ajuns sa se foloseasca de prestigiul tarii in conflictul cel putin penibil dintre palate,atunci premierul se inscrie pe linia traditionala a politicii externe romanesti,de a ne trada aliatii in momente dificile. Premierul mai bine s-ar reintoarce la vanzarea masinilor,poate acolo se pricepe mai bine,guvernarea unei tari e o problema mult mai complexa.
  • 0 (0 voturi)    
    oameni mici (Joi, 29 iunie 2006, 21:13)

    Vulcan [anonim]

    Intentia lui Tariceanu este meschina.Este dovada evidenta ca Romania nu are guvern, nu are parlament, iar Alianta DA este o fantoma. Conducatorii tarii au numai interese personale, de imbogatire. Cit va mai dura aceasta crunta mizerie ?
  • 0 (0 voturi)    
    tariceanu face tara de ras (Joi, 29 iunie 2006, 21:15)

    e odios [anonim]

    ne facem de ras
    abia castigasem cave credibilitate
  • 0 (0 voturi)    
    NU (Joi, 29 iunie 2006, 21:17)

    S.U. [anonim]

    Sa ne retregem, da, la un moment dat, in functie de interesul national.Sa ne retragem printr-o hotarire de "berbec" a primului ministru care vrea sa arate ca are ce-i numara Ponta,NU. Este vorba de o decizie care priveste intreaga tara atit in domeniul politicii externe cit si in domeniul economic. Sa nu ne ascundem dupa degete,interesele economice au dictat atit intrarea aliatilor in Irak cit si raminerea acolo.Daca te-ai dus nu poti pleca pina nu-ti primesti portia din "cascavalul" petrolului.Si nu-ti anunti aliatii la televizor. Cit despre copii romani care mor pe pamint strain, sa fim seriosi!! Se da chiar spaga pentru a putea pleca in misiune in Irak sau Afganistan.Nu sint trimisi cu forta militari in termen, se duc de buna voie, constienti de riscul asumat si pe bani mult mai buni decit cei primiti acasa.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare de baraj (Joi, 29 iunie 2006, 21:38)

    Ezra Pound [anonim]

    Cati dintre romani isi doresc sa aiba SUA partenera, indiferent de optiunile proeuropene?

    Cred ca o sa fim suprinji de % raspunsurilor la aceasta intrebare...

    Daca un parteneriat puternic cu SUA presupune sa mentinem trupe in Irak, trebuie sa o facem. Razboiul se joaca cu victime, nu mergem la promenada. Fata de parteneri trebuie sa iti tii cuvantul dat. NU TE JOCI CU HAI retragerea, BA retragerea, doar pentru ca vrei sa mai cresti in sondaje, aviz Tariceanu.
  • 0 (0 voturi)    
    problema nu e daca ci cum (Joi, 29 iunie 2006, 21:44)

    mircea [anonim]

    tariceanu e un idiot: la conferinta de presa avuta dimineata pe tema retragerii din irak,el a anuntat senin ca pe aceasta cale ( adica prin conferinta de presa) vor afla si americanii despre retragere...adica mai pe romaneste,ambasodrii afla deodata cu ziaristii ca moliceanu isi doreste retragerea...frate,e o kestie de bun simt la nivel elementar sa anunti inainte ambasadorii,sa vorbesti cu ei,etc,nu sa spui ceva de genu: bai,ambasadorilor,cascati okii la conferinta de presa a lui je,ca mushkiu meu vea retragerea.
    pana si ministrul de externe,liberal,a recunoscut cretinatatea demersului lui tariceanu; basescu a spus clar: problema nu e ca te retragi,problema e cand si mai ales cum o faci; asa ca astia care-l criticati pe basescu,faceti-o pe fond,cu argumente,nu cu populisme ieftine.
  • 0 (0 voturi)    
    base versus tari (Joi, 29 iunie 2006, 21:45)

    dan [anonim]

    Romania a ajuns in situtia bizara a unui copil cu parintii divortati dar care locuiesc inca impreuna. Se intalnesc dimineata in sufragerie, doar se saluta si, in rest, nu ii intereseaza dacat ce jucarie ar putea sa il faca pe copil mai atasat de unul sau de celalalt. In ciuda tuturor straduintelor, copilul e nefericit pentru ca ,desi are toate jucariile din lume, inclusiv "televizorul magic care iti ocupa timpul cand nu ai treaba", simte ca la un moment dat va trebui sa mai si manance. Si atunci, va fi pus in situatia de a aleage intre cei doi, ba mai rau, plictisit de atata circoteca ar putea sa nu-l aleaga pe niciunul ci pe nenea Gigi, ca-i mai ortoman...
  • 0 (0 voturi)    
    Motivatia PNL (Joi, 29 iunie 2006, 21:50)

    Ioana [anonim]

    Ipoteze:

    1. l-au lasat americanii din brate pe PATRICIU
    2. comanda de la rusi - Cosmin Gusa abia s-a intors din Rusia
    3. cretinism
    4. rea intentie si sacrificarea interesului national pentru a castiga popularitate
  • 0 (0 voturi)    
    Sa recupereze 600.000.000 de dolari de la PATRICIU (Joi, 29 iunie 2006, 21:52)

    PATRICIU [anonim]

    Datorii la stat de care l-a scutit Nastase
    Si apoi o sa-l credem
  • 0 (0 voturi)    
    Reactia securistilor (Joi, 29 iunie 2006, 22:00)

    Manuela [anonim]

    Cita disperare la baieti sa-l apere pe Basescu, care a cam sarit calul. Mai fratilor, da veniti cu argumente, nu cu tzipete, ca de astea poate si Basescu si Becali.

    Ce tara am ajuns, dezbaterea a ajuns sa fie suspectata de destabilizare... nasol, asta e materialul, cu asta defilam.
  • 0 (0 voturi)    
    Adunatura de corupti vrea sa schimbe macazul! (Joi, 29 iunie 2006, 22:03)

    Dans [anonim]

    S-au saturat sa fie discutii despre corupti, despre anchete si-au zis sa schimbe subiectul indiferent ca asta afecteaza o tara intreaga. Pentru retragerea se tine cont de opinia majoritatii romanilor dar se negociaza in culise cu partenerii NATO.
    Nu apari la televizor ca un prost si declari retragerea trupelor. Pe langa ca sunt corupti mai sunt si prosti. Atat i-a dus capul.

    Felicitari primului-ministru si afaceristilor certati cu legea pe care-i protejati.
    V-ati asigurat ca liberalii nu o sa ia niciodata votul meu !!!
    Cat despre diversiunea de azi.. e jalnica
  • 0 (0 voturi)    
    razboiul din irak si razboiul din romania (Joi, 29 iunie 2006, 22:05)

    vlad a [anonim]

    Fiecare subiect nou adus in atentia opiniei publice naste conflicte intre membrii aliantei. Retragerea trupelor din Irak este un alt subiect care a adus o serie de dispute intre presedinte si prim-ministr(evident cei doi avand pareri divergente in privinta retragerii trupelor romanesti din Irak). Situatia este cat se poate de certa: trupele romanesti se afla acolo cu o misiune clara, cu mandat ONU si in urma decizie CSAT. Cat despre propunerea domnului Atanasiu este absolut iresponsabila, nefondata si complet irealizabila in acest moment ea fiind de natura politica si nu are nici un temei tehnic sau de natura operationala. Daca domnul Atanasiu si domnul Tariceanu au impresia ca in Sistemul International (si in relatiile internationale) Romania este un actor principal si o mare putere ii invit sa se mai gandeasca o data si sa faca bine sa respecte angajamentele facute fata de statele cu adevarat puternice. Cine aduce ca argument moartea celor 6 soldati romani pt retragerea trupelor din Irak si Afganistan este absurd si infantil. Razboiul inseamna victime! Razboiul isi cere mortii lui si nu iarta! Inca de la inceput exista acest risc si totusi s-a luat decizia trimiterii de trupe romanesti. Acum aceasta sarcina trebuie indeplinita. Desi presedintele Basescu a gafat de f multe ori in politica externa a Romaniei am convingerea ca va lua o decizie rationala in asa fel incat sa nu afecteze relatiile externe,cu "Axa" pe care domnia sa o promoveaza, si fara a-si aduce prejudicii prea mari capitalului sau politic. TRUPELE ROMANESTI TREBUIE MENTINUTE, SI TREBUIE RESPECTATE TOATE ANGAJAMENTELE PE CARE NI LE-AM LUAT!!!!!!!!!!! Haideti sa incepem sa ne respectam angajamentele asumate indiferent de consecintele pe care le au acestea!
  • 0 (0 voturi)    
    "Neantul Absolut" (Joi, 29 iunie 2006, 22:33)

    Abdail [anonim]

    asa i se spune lui tariceanu din cauza prostiei devastatoare

    Doamne, scapa-ne de prostie si hotie
  • 0 (0 voturi)    
    si Italia se retrage ,desi s-a angajat initial (Joi, 29 iunie 2006, 22:54)

    Roman [anonim]

    Nu este nici o problema sa te retragi,dimpotriva, aceasta dovedeste maturitate de decizie. Situatii extraordinare necesita masuri extraordinare.
    Cineva a scris mai sus, comparind pe Basescu si Tariceanu cu sotii care sunt la un pas de divort. Copilul din poveste este, din pacate, poporul roman.
  • 0 (0 voturi)    
    rusine tariceanu: MINTI !!! (Joi, 29 iunie 2006, 22:59)

    RUSINE 1111 [anonim]

    In ceea ce priveste contactarea de catre Tariceanu a Ambasadei Marii Britanii, Basescu a sustinut ca totul este o minciuna. „Tariceanu nu a vorbit cu Marea Britanie. Cu Ambasada Marii Britanii eu am vorbit, si au fost la fel de surprinsi ca si celelate ambasade”, a afirmat presedintele. A existat un dialog doar cu UDMR, a mai adaugat Basescu, declarand ca in ultima perioada ei sunt singurii lideri consultati.
  • 0 (0 voturi)    
    NU (Joi, 29 iunie 2006, 23:00)

    Laurentiu [anonim]

    Nu. Modul de plasare a acestei teme in dezbaterea publica ne spune mult despre barbatia premierului, daca mai era vreun dubiu. Despre oportunitatea participarii cu trupe, dincolo de costurile materiale cei mai in masura sa fie intervievati sunt insusi militarii, care vad dincolo de datorie si avantaje financiare, ocazia de a deveni o armata profesionista, experimentata alta decat cea vazuta in zilele revolutiei, cand mult mai multi au murit din cauza lipsei de profesionalism. Este un pret pe care trebuie sa-l platim pentru viitorul nostru si numai sentimentele meschine ne pot indemna la acceptarea demersului liberal
  • 0 (0 voturi)    
    tariceanu e un imbecil (Joi, 29 iunie 2006, 23:03)

    du-te imbecilule si spanzura-t [anonim]

    Tariceanu in urma cu doua luni: „Raminem in Irak“
    Participarea Romaniei cu trupe militare in Irak a fost aprobata de catre Parlament pe 12 februarie 2003. Atunci a fost stabilit si contingentul de militari: 278, pe diverse specialitati. Presedinte era Ion Iliescu, iar Guvernul era condus de Adrian Nastase.

    Intrebat in ce conditii si-ar putea retrage Romania trupele din Irak, premierul Calin Popescu Tariceanu declara pe 27 aprilie 2006: „Nu cred ca in acest moment s-a pus problema retragerii trupelor. Din contra, Romania a afirmat la nivel oficial ca este hotarita sa-si continue participarea cu fortele militare in Irak si in Afganistan atita vreme cit tarile respective o vor cere. Este nevoie de consolidarea procesului democratic, care in Irak este de-abia la inceput. Irakul este afectat de o instabilitate profunda si de o recrudescenta a actelor teroriste, asa incit eu cred ca Romania trebuie sa continue (...). Sigur ca este un efort extrem de costisitor, atit in termen de resurse umane - iata pierderea pe care am avut-o si care este extrem de dureroasa -, cit la nivel financiar. Cred insa ca Romania trebuie sa dea dovada ca poate sa fie un partener de nadejde pentru NATO”.

    Cotidianul
  • 0 (0 voturi)    
    PARTIDUL TRADATORILOR (Joi, 29 iunie 2006, 23:04)

    Ioana [anonim]

    Sunt in totalitate impotriva razboaielor si a oricarei forme de violenta. Insa ceea ce face Tariceanu este sa duca mai departe renumele de tradator,al partidului liberal. Daca privim in urma si preluam perioadele istorice in care Romania a avut de suferit, este imposibil sa nu gasesti un complot liberal de tradare.
    Poate ca ar trebui sa-si schimbe denumirea partidului in, PARTIDUL TRADATORILOR. Sunt convinsa ca se vor inscrie si mai multi membrii in acest partid si astfel vom avea un singur partid la guvenare. :)
  • 0 (0 voturi)    
    E pe naiba. (Joi, 29 iunie 2006, 23:37)

    catalin [anonim]

    Care majoritate a romanilor vor retragere de trupe ? Ce tot aberati acolo ?

    Doar cateva ziare de-a lui tariceanu-patriciu.

    tariceanu si min. aparararii nu au competente. legea e simpla.
    Si nu se ia decizia asta la o simpla discutie la cafea si biliard de catre "Slabiceanu" si partenerii de partidulet.

    Vedeti voi ce se retrage PD de la guvernare, si se organizeaza anticipate, iar pnl abia daca mai trece pragul electoral. Abia astept sa vad asta. :))
  • 0 (0 voturi)    
    O harababura! (Vineri, 30 iunie 2006, 0:23)

    Gabriel [anonim]

    Toata aceasta poveste cu retragerea din Irak nu face decat sa arate ce clasa politica are Romania. Acest ministru nu numai ca este iresponsabil dar mai si taraste Romania prin praful din care abia se ridicase. Nu e joaca de copii cu declaratiile publice. Aceste declaratii fac inconjurul lumii iar marea majoritate a celor care se uita la noi nu au cunostiintele necesare sa vada ca nu este decat o amarata manevra politica si nu o decizie. Prostii vorbesc iar Romania pierde. D-nul Atanastiu ar trebui lasa scauul unui ministru mai competent decat dansul. Sa lase locul unui ministru care intelege raporturile intre parteneri si intre aliati si se consulta cu ei inainte de a se trezi vorbind. NU sustin acest razboi, dar nici nu trebuie sa ne aventuram in declaratii bombastice cand in joc sunt credibilitatea si imaginea romaniei. Tariceanu ne-a aratat ce poate. Noi trebuie sa tine minte la urmatorele alegeri.
  • 0 (0 voturi)    
    oamenii bolsevicilor . (Vineri, 30 iunie 2006, 3:00)

    BARABOI G. din usa. [anonim]

    find romania si poporul roman spre admiterea si in uniunea europeana [pentru ca in NATO Regele Mihai sa ocupat pe sigur ] oamenii bolsevicilor ,comunistilor,teroristilor fac tot posibilul de a o inpedica.

    ce fuck in moscow cere lui comunistul ,kgb-stul ,grecul ,tradatorul tericianu care e si tatuca mafei ,securistilor,comunistilor,kgb-stilor ,coruptilor din romania ,el si ai lui executa .

    sa fie dat i afara si din acele functii si din acele partide pe care le CLOCESC acestia criminali in santajul romaniei si ai poporului roman.
  • 0 (0 voturi)    
    homework (Vineri, 30 iunie 2006, 4:47)

    oilman [anonim]

    Oricine are dreptul, ca persoana privata, sa-si exprime opinia in media. Inclusiv relativ la retragerea trupelor din Irak. Dar Ministrul Apararii ar trebui sa stie ca cererea respectiva nu face parte din fisa postului. Gava cere demiterea PE LOC a ministrului. Ori papagalul care conduce guvernul, a fost prompt numai cin a fost sa demita un ministru care ii calca pe interese (Ionut Popescu). Altfel, toti aliatii sai din Mafia Patriciu sin intengibili. Sa nu uitam ca onor ministru al apararii a fost si el in CA al uneia din companiile grupului Rompetrol (daca nu ma insel, Palplast). Hehehe - coincidenta ?
  • 0 (0 voturi)    
    Bolsevicii la putere: nepotul lui Vass (Vineri, 30 iunie 2006, 7:33)

    fg [anonim]

    face politica in romania
  • 0 (0 voturi)    
    NU (Vineri, 30 iunie 2006, 7:40)

    S.U. [anonim]

    Sa ne retregem, da, la un moment dat, in functie de interesul national.Sa ne retragem printr-o hotarire de "berbec" a primului ministru care vrea sa arate ca are ce-i numara Ponta, NU. Este vorba de o decizie care priveste intreaga tara atit in domeniul politicii externe cit si in domeniul economic. Sa nu ne ascundem dupa degete,interesele economice au dictat atit intrarea aliatilor in Irak cit si raminerea acolo.Daca te-ai dus nu poti pleca pina nu-ti primesti portia din "cascavalul" petrolului.Si nu-ti anunti aliatii la televizor. Cit despre copii romani care mor pe pamint strain, sa fim seriosi!! Se da chiar spaga pentru a putea pleca in misiune in Irak sau Afganistan.Nu sint trimisi cu forta militari in termen, se duc de buna voie, constienti de riscul asumat si pe bani mult mai buni decit cei primiti acasa.
  • 0 (0 voturi)    
    CARACATITA (Vineri, 30 iunie 2006, 7:43)

    Laurentiu [anonim]

    Nu. Modul de plasare a acestei teme in dezbaterea publica ne spune mult despre barbatia premierului, daca mai era vreun dubiu. Despre oportunitatea participarii cu trupe, dincolo de costurile materiale cei mai in masura sa fie intervievati sunt insusi militarii, care vad dincolo de datorie si avantaje financiare, ocazia de a deveni o armata profesionista, experimentata alta decat cea vazuta in zilele revolutiei, cand mult mai multi au murit din cauza lipsei de profesionalism. Este un pret pe care trebuie sa-l platim pentru viitorul nostru si numai sentimentele meschine ne pot indemna la acceptarea demersului liberal
  • 0 (0 voturi)    
    LOVITURA DE IMAGINU IMPOTRIVA ROMANIEI (Vineri, 30 iunie 2006, 7:44)

    Alta [anonim]

    comparabila cu mineriada lui Iliescu

    abia castigasem si noi putina credibilitate si cuvantul Romanieie avea greutate

    acum s-a dus totul pe apa sambetei

    din cauza inconstientei unor nebuni
  • 0 (0 voturi)    
    declaratia premierului Tariceanu (Vineri, 30 iunie 2006, 7:51)

    Cezar [anonim]

    Oare dupa "tradarile din trecut "nu este cazul sa demontram ca putem fi loiali , consecventi ? Cred ca este cea mai mare gafa politica postdecembrista . Aceasta este masura capacitatii unora din alesii neamului de a intelege interesul national .
  • 0 (0 voturi)    
    RUSINE TARICEANU !!!, , RUSINE !!! (Vineri, 30 iunie 2006, 7:52)

    RUSINE !!! [anonim]

    RUSINE TARICEANU !!!, , RUSINE !!!
    RUSINE !!!

    "In ceea ce priveste contactarea de catre Tariceanu a Ambasadei Marii Britanii, Basescu a sustinut ca totul este o minciuna. „Tariceanu nu a vorbit cu Marea Britanie. Cu Ambasada Marii Britanii eu am vorbit, si au fost la fel de surprinsi ca si celelate ambasade”, a afirmat presedintele. A existat un dialog doar cu UDMR, a mai adaugat Basescu, declarand ca in ultima perioada ei sunt singurii lideri consultati."
  • 0 (0 voturi)    
    Iata unde se duc banii tarii ! (Vineri, 30 iunie 2006, 7:54)

    RUSINE TARICEANU !!! [anonim]

    Tariceanu si-a facut cadou un guvern paralel

    In directa coordonare a primului-ministru se afla 21 de departamente cu 1.600 de angajati. Bugetul Cancelariei este de sapte ori mai mare decit al Senatulul si de trei ori mai mare decit cel al Camerei Deputatilor.

    Guvernul Tariceanu a preluat si umflat de la PSD Cancelaria primului-ministru, o megastructura care se suprapune perfect in parte peste atributiile ministerelor si toaca masiv, nu e clar pe ce, fonduri publice. In cele 21 de departamente, patru agentii, cinci autoritati si un oficiu cite numara Cancelaria condusa de Aleodor Frincu, lucreaza 1.594 de oameni, dupa cum se arata in Legea bugetului de stat pe 2006. Cancelaria are un buget de 589.051.000 RON adica 170.000.000 de EURO,

    adica de sapte ori mai mare decit cel al Senatului (84.370.000) si de trei ori mare chiar decit bugetul Camerei Deputatilor. Atributiile Cancelariei sint confuze si ele se rezuma in esenta la comunicarea si analiza deciziilor guvernamentale.

    Problema este ca exact asta fac si cei 24 de ministri. Si atunci, ce nevoie ar avea Tariceanu de aproape 1.600 de angajati, de un guvern intreg pe linga Cabinetul sau?
  • 0 (0 voturi)    
    recupereaza pentru STATUL roman banii pe care i-a furat PATRICIU (Vineri, 30 iunie 2006, 7:55)

    GRIJA LUI TARICEANU [anonim]

    cu ajutorul lui NASTASE: 600.000.000 de dolari datorii iertate DE STAT !!!
  • 0 (0 voturi)    
    O decizie premeditata (Vineri, 30 iunie 2006, 8:00)

    Ascovit [anonim]

    Decizia lui Tariceanu chiar daca ramane la nivel de declaratii prezinta foarte multe avantaje :

    a) Din punct de vedere practic :

    1. Suntem pe ultimii metri cu aderarea, o astfel de decizie ne ajuta la imbunatatirea imaginii la nivel european in conditia in care retragerea completa din irak ar fi undeva in anul 2007. practic ne retragem cu cateva luni mai devreme .

    2. Din punct de vedere economic 10 mil. economie in conditiile 1 ian 2007 a unui deficit bugetar de 2.5% si a unor sume uriase necesare pentru cofinantarea proiectelor europene conteaza . Avem o tara de refacut dupa 50 de ani ce comunism + 15 ani de guvernare tribala cu interese de grup .

    3. Anul viitor se preconizeaza a fi un an neplacut din punctul de vedere al schimbarilor climatice. Avem nevoie de acesti soldati pentru interventii in conditiile in care soldati in termen nu o sa mai fie ( armata nu mai este obligatorie ) .

    4. Retragerea va fi numai din irak. Minimum de verticalitate necesar unui stat. Este absolut necesar sa fie constienti si partenerii tai ca au nevoie de tine, pot conta dar nu chiar in orice conditii. Zone de conflict o sa mai fie, in mod sigur o sa participam dar nu in orice conditii . Partenerii nostrii trebuie sa inteleaga ca si pielea unui roman valoreaza ceva .


    5. Pe americani nu-i deranjeaza teribil povestea, ei stiu ca romania este o tara cu puternice simpatii americane + locatia unor baze . Ei sunt mai interesati in simpatia populatiei din zona bazelor militare decat cateva sute de militari cu echipament de calitate mediocra.


    b) Din punct de vedere al imaginii
    E posibil sa avem de a face cu una din putinele decizii lucide, PNL propune o solutie foarte populara.
    In istoria recenta cate decizii politice + economice corecte s-a intamplat sa aiba sustinerea populatiei ? E o miscare neasteptat de inteligenta pt. politica romaneasca. O mare bila alba PNL-ului .
  • 0 (0 voturi)    
    Luati-i mah caii de la bicicleta ca ne arunca in shantz idiotul ! (recte Tariceanu) (Vineri, 30 iunie 2006, 8:32)

    weferg [anonim]

    Bah, daca-i tradare sa aflam si noi !

    Dar veniti cu documente si poate mai bagam niste mahari la mititica - ca ne ferim de asta de parca vai doamne ce ar pati astia acolo.

    Si apoi poate ne mai apucam si de treaba in tara asta ...

    Oricum ma bucura reactia romanilor !

    Poate ca Tariceanu nu are nici cea mai mica idee de faptul ca exista legi si institutii in tara asta - iar acest lucru ar trebui sa ii fie fatal (la propriu) - chiar nu se gaseste vreun roman adevarat sa il sinucida - sau in tara asta se moare doar daca faci ceva bun pt ea ?

    Cum ne permitem sa ne terfelim imaginea (deja papuasha) in intreaga lume in halul asta ?

    Nu mai exista instante de judecata in tara asta ?

    Dar de decizie ..... ??
  • 0 (0 voturi)    
    replica liberarla (Vineri, 30 iunie 2006, 9:10)

    Vali [anonim]

    Are dreptate totala Basescu.
    Tariceanu pentru a-si rezolva problemele sale de imagine si aspiratiile politice este gata sa aduca prejudicii majore Roamniei ca stat pe plan mondial.
    Astfel de decizii pana a fi aruncate in presa trebuiau sa fie discutate la rece intre cele doua palate si consultate cu marile capitale.
    Cat despre ministrul apararii s-a demonstart ca este un pion si o persoana fara o pozitie clara de politician
  • 0 (0 voturi)    
    Est modus in rebus! (Vineri, 30 iunie 2006, 9:30)

    FREELANCER [anonim]

    In loc de "cautati femeia!" propun de aceasta data tuturor romanilor de bun simt explicatia balcanica, dar simpla, "cautati banii!".
    Chiar daca suna a "teoria conspiratiei", virajul (in numai doua luni!!!) cu 180 de grade al Premierului in problema retragerii din Irak are cu certitudine o explicatie cu iz de "petrol mai ieftin", "gaze mai ieftine", "concesionari de campuri petroliere mai ieftine", de oriunde ar veni, in favoarea Papusarului lui Tariceanu. Sau pur si simplu un o demonstratie de forta, tot a Papusarului citat, intr-un anumit proces de negociere politico-economic, chiar cu aliatii din coalitie, in favoarea celor europeni. Nu poate fi pusa exclusiv pe funciara "forma fara fond" (citeste prostie) a Premierului o astfel de eroare (?!) cu consecinte impardonabile fata de siguranta nationala si imaginea ROMANIEI. Si totusi principalul vinovat este, la urma urmelor, Presedintele Basescu, cel care l-a desemnat Premier pe un incapabil sa conduca un guvern. Domnule Presedinte, asumati-va pe deplin aceasta vina si treceti la fapte, aveti toate instrumentele si parghiile necesare! Iar daca nu o faceti, inseamna ca nu vreti! Doar cu o vaga "mea culpa" televizata, pierderea de imagine a ROMANIEI (si evident a Dvs.) este de o gravitate incalculabila!
  • 0 (0 voturi)    
    retragere trupe (Vineri, 30 iunie 2006, 11:22)

    sorin [anonim]

    hehe, se vede treaba ca Tariceanu e cam natarau, rau sfatuit sau, cel putin, dezinteresat. Probabil, a crezut el, ca este o manevra politica buna (cu asa consilieri nu e de mirare). Trupele dizlocate in Irak aduc bani si capital politic international, lucruri de care Romania are nevoie CU DISPERARE (sa nu uitam ca traim din banii altora). Pana la infaptuirea GLOBALIZARII (corporatizarea, moneda unica mondiala, eliminarea granitelor, etc), va trebui sa ne chinuim sa supravietuim. Ne va fi cam greu cu dobitoci, dezinteresati, lacomi si cu tot soiul de specii de genul asta care, ajung in varful sistemului! Succes
  • 0 (0 voturi)    
    Amatorism sau rea intentie? (Vineri, 30 iunie 2006, 11:54)

    florin [anonim]

    Intreg articolul contine doar parerile (cu citate) din interventia lui Basescu la TVR.
    Tariceanu e expediat intr-o singura frazal la final, fara a ni se arata si argumentele sale expuse pe Antena 3.
    Nu discut despre oportunitatea retragerii, dar mi se pare penibil cum redactorii "Hot News" inteleg sa informeze prin omisiune. Amatorism sau rea intentie?
  • 0 (0 voturi)    
    Care a votat pentru mine retragerea din Irak ? (Vineri, 30 iunie 2006, 12:27)

    cristian [anonim]

    Cei care s-au dus in Irak si Afganistan, tarile cu cel mai mare pericol pentru bravii nostri soldati, s-au orientat dupa banii aia multi, sutele de euroi pe zi - deci sunt niste mercenari. Nu i-a obligat nimeni sa se duca acolo, ba chiar in bunul spirit romanesc al spagii din orice, s-a cotizat din greu ca sa ajungi sa castigi cateva mii de euro pe luna pe un front de lupta.
    Si nu stiu unde vedeti voi ca vrea majoritatea tarii sa plece soldatii nostri de pe fronturile straine. S-a facut un referendum pe tema asta si eu l-am ratat ? Nu cred. Asa ca nu va mai ascundeti sub expresii comuniste de genul: "majoritatea vrea" , "asa e bine pentru toti / tara" si "noi nu am atacat pe nimeni in toata istoria noastra". N-am atacat pe nimeni ca nu aveam taria necesara sa sustinem o campanie militara in afara codrului romanesc, de aia.
    Toata istoria noastra am fost niste lasi care se apleaca intotdeauna in fata celui mai tare si care isi schimba cuvantul dat cum isi schimba o femeie lenjeria: adica zilnic.
  • 0 (0 voturi)    
    replica firava (Vineri, 30 iunie 2006, 12:31)

    Stefan [anonim]

    "Calin Popescu Tariceanu a replicat firav la declaratiile lui Basescu"

    V-ati obisnuit cu marlaniile lui Basescu si orice replica fara injuraturi si vehementa este privita ca "o replica firava"
  • 0 (0 voturi)    
    razboi mediatic (Vineri, 30 iunie 2006, 12:47)

    ldumitrescu [anonim]

    Tot ce se intampla acum nu e altceva decat un joc mediatic din care Basescu ca de obicei va castiga pt ca are o mai mare influneta asupra mass-mediei decat Tariceanu.

    Evident ca Basescu a luat foc din cauza ca altcineva a indraznit sa o ia inainte pe un subiect pe care avea de gand sa-l speculeze el intr-un viitor apropiat...

    In ceea ce priveste amatorismul Hotnews(vezi s.42)...ma indoiesc de existenta lui. Publicarea doar a unei jumatati face parte si ea din acest razboi mediatic...
  • 0 (0 voturi)    
    Argumentele lui Tariceanu (Vineri, 30 iunie 2006, 12:58)

    Vlad Marius [anonim]

    In interviul de la "Antena1" Tariceanu a tot dat exemple cum unele tari mari din Europa, care initial au fost alaturi de Coalitie in Irak, s-au retras si ele, dar uita sa arate ca:
    - aproape toti cei care nu s-au alaturat de la inceput coalitiei aveau guverne de sorginte comunista sau de stanga (China, Rusia, Germania lui Schroder)
    - retragerea celor de care vorbeste Tariceanu s-a produs numai atunci cand, in aceste tari, a ajuns la putere stanga, chiar comunistii (vezi Spania, Italia, etc.).
    O fi existand vreo legatura? Mai mult ca sigur ca da. Cei care nu au vrut disparitia regimului Sadam erau toti cam "rosii", ca si Sadam de altfel.
    Oare sa fi devenit si Tariceanu "rosu"? Ar fi o alegere cam ciudata pentru un mare capitalist cum e domnul prim-ministru... Dar... caile de revenire a comunismului pe prima scena mondiala sunt foarte complexe (si ascunse), deci orice e posibil.
  • 0 (0 voturi)    
    Basescu a luat-o razna (Vineri, 30 iunie 2006, 13:22)

    radu [anonim]

    Daca inca avem un presedinte care-l face pe primul ministru mincinos si pe ministrul apararii incult pentru ca nu stie engleza, se pare ca prea multe lucruri nu am reusit de la 90 incoace! Primul lucru intr-o socetate ar trebuii sa fie bunul simt. La noi lipseste cu desavarsire si suntem priviti din afara asa cum meritam. Basescu nu e departe de a-l face pe primul ministru "un chior" (vezi guvernarea alaturi de Ciorbea).
    Avem un presedinte care se lauda, face spume si da lectii de politica in tara iar in politica externa capul plecat si multumiri maxime pentru ca ne-au lasat sa trimitem si noi soldati in Irak.
    Am fost si inca mai suntem prostii si sclavii Europei!
  • 0 (0 voturi)    
    Am fost liberal pana ieri (Luni, 26 martie 2007, 13:41)

    Acer Albereto [anonim]

    Tariceanu nu urmareste interesul Romaniei. I-am simpatizat pe liberali in ciuda balbaielilor din ultimele luni. Dar ieri au gafat incredibil. Problema e ca acum sunt atat de confuz incat nici nu mai stiu cu cine sa votez.
  • 0 (0 voturi)    
    BASESCU MUKLES (Marţi, 27 martie 2007, 6:43)

    un grup de ceferisti esperantisti [anonim]

    Basescu, e ca o capra care a mancat boabe dintr-o tufa de cafea. N-are stare, nu poate sa stea pe fundul lui. Isi roade unghiile, umbla de colo colo, n-are somn. Recomandarea mea e sa-si ia un hobby. Numismatica, filatelie, table, rummy, ceva care sa-i ocupe mintea. Sa ne lase pe noi in pace, sa fim condusi de un premier. Nu ma intereseaza cu cine e prieten Tariceanu, vreau un singur lucru: sa aud o voce inteligenta, coerenta, profesionista, care sa ne reprezinta pe cei care intelegem ce inseamna capitalismul si statul de drept. N-avem nevoie de un nou TATUC. Marsh in cotetz Grivei!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by