Fabricantul japonez Bridgestone va fi unicul furnizor al pneurilor in Formula din 2008 pana in 2010, a anunta Federatia internationala de automobilism (FIA), miercuri, la Paris.

De la anuntul facut de producatorul francez Michelin ca refuza sa participe la apelul de oferte lansat de FIA, Bridgestone a ramas principalul favorit pentru a deveni furnizorul unic pentru F1.

"Schimbarea regulamentului Formulei 1 care conduce la un monopol in materie de pneuri este total contrar principiilor" lui Michelin, pentru care "Formula 1 ar trebui, ca expresie a sportului automobilistic de inalt nivel, sa fie locul confruntarii tehnologiilor avansate in serviciul automobilismului", se justifica Michelin.

FIA, al carei scop anuntat este reducerea costurilor astronomice ale disciplinei, a lansat pe 22 mai ultimul sau apel de oferte catre manufacturierii de pneumatice pentru echiparea monoposturilor din Formula 1 in Campionatele Mondiale din 2008 pana in 2010.

Pana in prezent, Michelin si Bridgestone si-au impartit cele 11 scuderii angajate in F1. Manufacturierul francez echipeaza sase echipe (Renault, McLaren, Honda, Red Bull, BMW Sauber si Toro Rosso), iar cel japonez, cinci echipe (Ferrari, Williams, Toyota, Midland si Super Aguri).