Cu meciuri in prime-time, Campionatul Mondial 2006 a adus o audienta cu doar 7% mai mare decit editia de acum patru ani, transmisa de TVR in timp ce oamenii erau la serviciu.

Meciurile jucate de Franta si Italia au avut, in medie, cea mai mare audienta in rindul publicului din Romania, la succes contribuind, bineinteles, ratingul mare al finalei competitiei.

Doua dintre revelatiile turneului de acum patru ani nu au trezit de data aceasta interesul romanilor microbisti: media de audienta a Spaniei a scazut cu peste doua puncte, iar Coreea de Sud, semifinalista in 2002, n-a reusit de data asta sa treaca de grupe, avind un rating mediu cu aproape patru puncte mai mic.

Daca n-a fost Brazilia, ne-am uitat la Franta

Brazilia a fost echipa cea mai urmarita de telespectatorii romani in grupele Campionatului Mondial de fotbal din Germania, cu un rating mediu de 11,5 puncte.

Esecul cariocas in sferturile de finala a fost privit in medie de aproape 1,9 milioane de romani din mediul urban, inregistrind un rating de 17,1 puncte, cea mai mare audienta pina in acea faza a competitiei (un punct de rating in mediul urban = circa 111.000 de persoane). Cu ghinion sau nu, dupa eliminarea echipei lui Kaka, interesul romanilor s-a indreptat spre Franta.

Astfel, inaintea finalei mari, cea mai mare audienta a competitiei devenise semifinala Franta-Portugalia, cu 18,5 puncte.

Ultimul meci al campionatului a facut TVR 1 sa-si spulbere concurenta. Antena 1 a reusit duminica seara o medie de 4,6 puncte pentru „Revansa starurilor“, in timp ce filmul programat de PRO TV a adunat abia 3,2. Asta in timp ce Italia-Franta era urmarit in medie de 2,8 milioane de romani din mediul urban, numar aferent unui rating de 24,9 puncte.

La nivel national, audienta a fost de 25,2 puncte, adica aproape 5,1 milioane de telespectatori (un punct de rating la nivel national = circa 202.000 de persoane).

Preferinte in etape

Microbistii romani au avut de la inceputul Campionatului Mondial o slabiciune si pentru cea care urma sa cistige competitia. Ratingul mediu al celor trei meciuri din grupe (9,4) claseaza Italia pe locul doi in topul preferintelor, urmata de Germania (9), Argentina si Anglia (fiecare cu 8,7). O data cu intrarea in optimi, audientele meciurilor au inceput sa creasca treptat.

Intre cele opt meciuri, cel mai mare rating a fost trecut in dreptul partidei Portugalia-Olanda (16,2), urmat de Spania-Franta (14) si Argentina-Mexic (12,2). Cele mai putin urmarite partide au fost Italia-Australia (7,7) si Germania-Suedia (8,6).

Infringerea Braziliei de catre Franta in sferturi si victoria Italiei in fata Ucrainei au fost privite de cei mai multi spectatori (17,1, respectiv 13,5). Scoaterea din competitie a Argentinei de catre Germania a fost interesanta pentru 1,3 milioane de romani (11,8), iar calificarea Portugaliei in fata Angliei pentru 1,4 milioane (12,8).

Si in semifinale Franta a fost preferata in fata Italiei. 18,5 este ratingul Portugalia-Franta, fata de cele 17,7 trecute in dreptul meciului care a scos tara gazda din competitie.

Debut modest, crestere mica

Desi majoritatea echipelor ajunse anul acesta in ultimele stagii ale campionatului au inregistrat medii de rating mai mari decit la editia precedenta, audienta totala a meciurilor este cu doar 7% mai mare, in mediul urban.

Asta in conditiile in care Campionatul Mondial 2002 s-a desfasurat in Japonia si Coreea de Sud, iar transmisiunile in direct ale TVR erau programate la orele 9.00, 12.00 si 14.00, adica in timpul programului de lucru. La nici unul dintre campionate echipa nationala a Romaniei nu a reusit sa se califice.

Interesul moderat al telespectatorului roman pentru inca o competitie fotbalistica, mai ales avind in vedere neparticiparea Romaniei, s-a anuntat de la bun inceput. Ceremonia de deschidere a avut o audienta de aproape doua ori mai mica decit acum patru ani: 3,6 in 2006, fata de 5,3 in 2002.

Meciul de deschidere in acest an, Germania-Costa Rica, a avut un rating de 10,1 puncte, fata de 10,9 cit a avut Franta-Senegal.

Articol integral in Cotidianul