In special in Bucuresti, dar si pe litoral si in mai multe mari orase din tara, proiecte rezidentiale importante - cu sute sau chiar peste 1000 de apartamente la nivel de complex - au demarat in ultimele luni. Mai exact, au demarat campaniile publicitare, caci lucrarile in unele locuri sunt in desfasurare, in altele doar ce au inceput, iar in multe locuri nici macar nu s-a construit fundatia.

Dupa ce ani multi in Romania s-au construit vile, de multe ori inghesuite si fara dotarile necesare, constructorii "au descoperit", ca si piata, potentialul blocurilor noi, care nu mai seamana aproape deloc cu cele construite in timpul anilor de comunism.

Noile proiecte rezidentiale, dezvolatate pana la 15 etaje, profit confort si chiar lux, fiind in general incluse in cate un complex cu parc, magazine, piscine si altele.

Aceste noi blocuri se adreseaza in general clasei medii, fiind de fapt de 2 tipuri: cele ce includ si garsoniere si alte caror preturi pornesc de la 45.000 de euro cu TVA inclus si cele unde se construiesc numai locuinte spatioase, de minim 2-3 camere, dar si la preturi care variaza in intervalul 100.000 - 200.000 de euro.

Promovare este intensa in toate cazurile, dezvoltatorii au optat in general pentru 3 dimensiuni de campanie - outdoor, internet si print. Campaniile outdoor sunt probabil cele mai intense, recurgandu-se la bannere de mari dimensiuni in zone centrale (pentru proiectele cu apartamente de minim 100.000 de euro) si in cartiere (pentru celelalte proiecte).

In Bucuresti, in zona Piata Muncii, 80% din bannerele de mari dimensiuni erau alocate proiectelor de acest gen, ceea ce arata modul in care constructorii aproape ca au creat o piata in sine pe partea de publicitate.

Planorama, Edenia, Central Park, West Park, Noor, Asmita Gardens sunt proiecte care investesc serios in publicitate, de cele mai multe ori si pe internet (actuala campanie Edenia este una dintre cele mai puternice) si in reviste si ziare.