RECMA, singura companie de cercetare care investigheaza industria de media la nivel global, face cunoscut clasamentul mondial al retelelor de agentii de media, pe baza investigatiilor din intreaga lume, inclusiv Romania (iulie 2006).

Aproximativ 350 Miliarde USD ( mai precis 347 852 Milioane USD ) sunt previzionati ca va reprezentala consumul de media la nivel mondial, in 2006.

Estimarea RECMA, singura companie de cercetare care investigheaza industria retelelor si agentiilor de media la nivel global, a fost furnizata AdPlayers si AdPlayers.ro , pe baza proiectiilor pe anul in curs ale principalilor jucatori din industria mondiala de media.

Comparativ cu consumul mondial, masuratorile din Romania reprezinta aproximativ 1 EUR la fiecare 1000 din cei cheltuiti in publicitatea din intreaga lume.

Raportul Retelelor de Media

56.4% din aceste bugete, reprezentand aproape 200 miliarde USD ( 195 055 milioane USD) sunt controlate de retelele de agentii de media mondiale, in timp ce restul de 43.6% ( 152 787 milioane USD ), se afla in portofoliile unor jucatori de media care nu fac parte din retelele mondiale de media.

Din cele 11 retele investigate, primii 4 jucatori controleaza bugete cuprinse intre 7% si 8% din consumul de media la nivel global, cele 4 retele de media fiind Starcom MediaVest, apartinand grupului Publicis, cu o cota de piata de 7,4% (25.580 milioane USD), Optimum Media Direction ( OMD), apartinand grupului Omnicom cu 7,2% (24.880 milioane USD), MindShare / GroupM al carui proprietar este

WPP cu 6,9% (23 845 milioane USD) si Carat Group inclusiv Vizeum, apartinand Aegis cu 6.8 % (23.528 milioane USD).

Urmatoarele 3 retele de media mondiale controleaza bugete cuprinse intre 5% si 5,5%. Pozitiile 5- 7 fiind ocupate de ZenithOptimedia (Publicis), cu o cota de piata de 5.5% si un volum de 19.291 milioane USD, Mediaedge:cia /GroupM - cu 5,4% (18 751 milioane USD), MediaCom /GroupM - 5.2% ( 17 918 milioane USD), ambele apartinand WPP.

Pozitiile 8- 10 ale clasamentului contin cote de piata situate intre 3% si 4%. Astfel retelele de media Universal McCann si Initiative, apartinand Interpublic, cumuleaza mondial un procent de 3.9% din piata (13 604 milioane USD) , respectiv 3.5% (12 258 milioane USD).

Raportul Mondial al Retelelor de Media* (sursa: RECMA, Iulie 2006, pe baza datelor valabile la nivelul lunii Mai 2006 )

[h:1]

*Retele de agentii de media, cifre de Afaceri proiectate in 2006 - raportarile sunt operate de catre RECMA continuu, in functie de schimbarile majore ale jucatorilor din industria media - achizitii, migrari de conturi de media importante, urmatorul raport urmand sa fie furnizat in primavara anului 2007

Raportul pe Grupuri de Comunicare

Pe grupuri de comunicare, in proiectiile 2006 in primele 3 conduc grupul WPP cu o cota cumulata de piata de 17,5% (*MindShare / GroupM, *Mediaedge:cia / GroupM, *MediaCom / GroupM) si un volum de 60 514 milioane USD, Publicis cu 12,9% si un volum de 44 871 milioane EUR (*Starcom MediaVest, *ZenithOptimedia ) si Omnicom (*OMD, *PHD) cu 9% si 30 520 milioane EUR.

Urmatoarele doua grupuri manuiesc, fiecare in parte, bugete de aproximativ 7 %. Vorbim aici de Interpublic - 25 852 milioane EIUR cu 7,4% (*Universal McCann, *Initiative) si Aegis (Carat, inclusiv Viseum) cu 6,8%. Havas (prin MPG) detine 2,8% cu 9 770 milioane EUR.

Comparativ cu anul precedent, WPP a avut o crestere de 8,9%, Publicis a inregistrat un plus de 13,3%, iar Omnicom una de 7,2%. Interpublic a scazut cu 4,7% . In crestere se mai afla Aegis (Carat) cu 3%, si Havas (MPG) cu 7,8%.

O crestere interesanta este de vazut la **Bollore Group’s, care inlude mai nou MPG Havas, *Carat *Vizeum Aegis, care controleaza (minoritar, ce-i drept), 10% din piata.

Raportul Mondial al Retelelor de Agentii Media, pe Grupuri de Comunicare

(sursa: RECMA, Iulie 2006, pe baza datelor valabile la nivelul lunii Mai 2006 )

[h:2]

**Bollore Group a preluat controlul Havas si a cumparat 29% din reteua Aegis (Iunie 2006)

*Retele de agentii de media, cifre de Afaceri proiectate in 2006

- raportarile sunt operate de catre RECMA continuu, in functie de schimbarile majore ale jucatorilor din industria media - achizitii, migrari de conturi de media importante, iar urmatorul raport va fi furnizat in primavara anului 2007

(Iulian Toma , iulian.toma@adplayers.ro)