Nimeni nu credea ca americanul Floyd Landis poate fi spulberat pe munte intr-o asemenea maniera, in conditiile in care toata lumea ciclismului astepta confirmarea sa ca succesorul conationalului Lance Armstrong.

Landis a fost lasat in urma pe ascensiunea de la La Toussuire si a pierdut nu mai putin de 8 minute fata de surprinzatorul Pereiro Sio, sosit al 3-lea in spatele lui danezului Rasmussen, catigator de etapa si a lui Sastre, sosit pe 2.

La kilometrul 6 Rasmussen a accelerat fiind urmarit de Valjavec si Casar, cei 3 instalandu-se in fruntea cursei. Verdugo si mai apoi Rubiera, Garcia Acosta, Gomez Marchante, Commesso si Astarloza au pornit in urmarirea primilor evadatilor fiind ajunsi la un moment dat de catre Lefevre si Bruseghin. Astfel, la kilometrul 26,5 cei 8 se aflau la 1'20'' in spatele liderilor cursei.

Intre timp alti 5 rutieri, Simoni, Popovych, Sinkewitz, Arroyo si Parra au pornit in urmarirea grupului Rubiera. La primul sprint intermediar primul loc a fost adjudecat de Valjavec urmat de Casar si Rasmussen, interesat mai mult de punctele de catarare.

In acel moment, primul grup de urmaritori se afla la 1'20'' in spate, al doilea grup cu Popovych se afla la 1'50'' iar plutonul condus de Phonak, echipa tricoului galben, se afla la 2'30''. La kilometrul 28 cele 2 grupari de urmaritori s-au unit astfel ca in spatele lui Rasmussen, Valjavec si Casar se afla un singur grup de 13 rutieri.

Calzati a initiat si el un atac din pluton reusind sa se alature grupului de 13 ciclisti aflati in urmarire la kilometrul 32. Prima catarare a zilei a fost castigata de Rasmussen, aflat in urmarirea lui De la Fuente in clasamentul tricoului polka-dot, acordat celui mai bun catarator.

Pe locurile 2 si 3 au trecut Casar si Valjavec grupul urmaritorilor atingand punctul de catarare la 3 minute dupa cei 3 si la 1'40'' inaintea plutonului.Valjavec a initiat un atac pe coborare avand la un moment dat 10'' in fata lui Rasmussen si Casar. In spate, in grupul celor 14, Popovych a incercat fara succes sa se desprinda dar a fost readus inapoi.

Bennati si Chavanel au suferit accidente pe coborare, primul fiind chiar nevoit sa abandoneze cursa. La kilometru 80, cei din fruntea cursei aveau un avans de 4'20'' in fata grupului de urmaritori, plutonul aflandu-se la 6'35'' in spate. Al 2-lea punct de sprint intermediar, aflat la kilometrul 103, a fost castigat din nou de Valjavec. Distanta fata de urmaritori crescuse la 6'20''.

Pe a 2-a catarare Popovych, Marchante, Garcia Acosta si Verdugo au fost ajunsi de pluton, ceilalti 9 continuand urmarirea rutierilor aflati in frunte, fiind ajunsi si ei destul de repede de pluton. Rasmussen a atacat in fata si Casar, urmat de Valjavec au fost lasati in urma. Leipheimer a initiat un atac din pluton.

In acel moment ordinea in cursa se prezenta astfel: Rasmussen aflat la 3’25" de Valjavec (LAM), 4’20" de Casar (FDJ), 5’35" de Leipheimer (GST) si 8’10" de pluton. In varf Rasmussen isi marise avantajul fata de Valjavecla 4'55'' in timp ce Leipheimer il ajunsese pe Casar si amandoi se aflau la 5'31'' in spate.

Pe a 3-a catarare, Col du Mollard, ordinea nu s-a schimbat prea mult doar Liepheimer lasandu-l in urma pe Casar si ajungandu-l pe Valjavec.

La inceputul ultimei catarari, Rasmussen avea un avans de 4'10'' in fata lui Leipheimer si Valjavec si de 6'20'' in fata plutonului. Cu 15 kilometri inainte de final, Menchov a declansat un atac, la care numai 8 rutieri au fost capabili sa raspunda. Cu 12 kilometri inainte de linia de sosire, Sastre a atacat plutonul, moment in care Landis nu a putut rapunde.

Sastre a trecut pe langa cei din grupul Menchov, depasindu-l chiar si pe Leipheimer. Cand mai erau 4,5 km Menchov a atacat dar a fost depasit de Pereiro, Evans si Kloden. Rasmussen a reusit sa-si pastreze avansul si a castigat a 2-a etapa din cariera dupa o cursa senzationala in care a condus practic de la inceput pana la sfarsit si care i-a adus tricoul polka-dot.

Sastre a reusit sa reziste si a terminat al 2-lea iar Pereiro a sosit al 3-lea reinstalandu-se surprinzator in fruntea clasamentului general cu un avans de 1'41'' de secunde in fata lui Sastre.

Spaniolul poate produce in acest an una din cele mai mari surprize din istoria Turului Frantei daca va reusi sa-si pastreze avansul de 2-3 minute in fata grupului de urmaritori compus din Sastre, Kloden, Dessel si Evans. Pana la sosirea de la Paris mai sunt doua etape importante: maine, in Alpi, si contratimpul de sambata.

Landis ajuns la mai mult de 10 minute in spatele castigatorului de etapa, si-a compromis in mare masura sansele de a se impune in aceasta editie a Turului Frantei.

Clasament de etapa:

1 MickaelRASMUSSEN RAB DEN

2 Carlos SASTRE CSC ESP 01' 41"

3 Oscar PEREIRO SIO CEI ESP 01' 54"

4 Cadel EVANS DVL AUS 01' 56"

5 Andreas KL?DEN TMO GER 01' 56"

Clasament general:

1 Oscar PEREIRO SIO CEI ESP

2 Carlos SASTRE CSC ESP 01' 50"

3 Andreas KL?DEN TMO GER 02' 29"

4 Cyril DESSEL A2R FRA 02' 43"

5 Cadel EVANS DVL AUS 02' 56"

Etapa de maine, ultima din Alpi, masoara 200,5 km. Intre Saint-Jean-de-Maurienne si Morzine vor fi 2 puncte de catarare de gradul I, o catarare de gradul II, una de gradul III, etapa urmand sa se incheie cu o catarare de categorie speciala.