Fiecare epoca artistica se raporteaza la clasici intr-un mod care (direct sau indirect) reflecteaza asupra contextului social si politic al dramaturgului insusi.

Reimaginarea povestii Antigonei poate fi o provocare pentru autorii de teatru de azi, in masura in care ea atinge probleme fierbinti precum relatia dintre individ si stat (autoritate, putere), legaturile de familie, conflictele dintre generatii, credintele religioase, dragostea etc.

Workshop-ul sustinut de dramaturgul Saviana Stanescu (stabilita in Statele Unite ale Americii) isi propune o explorare la cald a acestei povesti antice si, in egala masura, o serie de discutii si dezbateri libere asupra procesului de reconfigurare a ei. Vor fi incurajate ideile originale si non-conformiste, cu un accent deosebit pe dezvoltarea tehnicilor de scriere si constructie dramatica.

O parte din textele scrise in perioada workshop-ului (texte de scena de aroximativ 10 minute) vor fi publicate ulterior de revista Observator cultural.

Saviana Stanescu este poeta si dramaturg, castigatoare a Premiului UNITEXT pentru cea mai buna piesa a anului 1999, cu textul Apocalipsa gonflabila.

Detinatoare a unei burse Fulbright, traieste si lucreaza la New York, unde a obtinut doua titluri masterale, colaboreaza cu celebrul antropolog teatral Richard Schechner, este artist asociat la Teatrul Lark si la East Coast Artists si preda la Tisch School of Arts (New York University).

Cea mai cunoscuta dintre piesele americane ale Savianei Stanescu, YokastaS, a fost montata de Richard Schechner la cunoscutul teatru new-yorkez La MaMa. A organizat de curand la Bucuresti - cu sprijinul Lark Theatre si a Teatrului Odeon - prima parte a unui proiect intitulat ARTE, destinat relationarii dramaturgilor romani cu mediul teatral nord-american.