Romanii nu mai sint interesati de reputatia bancii cu care doresc sa aiba o relatie, ci de avantajele obtinute.

Portalul financiar-bancar www.SMARTbank.ro, apartinind agentiei de new-media SMART press, a realizat un sondaj in rindul vizitatorilor sai, incercind sa afle cum aleg acestia serviciile unei anumite banci dintr-o oferta atit de vasta.

La intrebarea “Care dintre urmatoarele criterii este cel mai important atunci cind alegeti in mod special sa folositi serviciile unei banci comerciale din Romania?”, mai mult de o treime dintre respondenti (35%) au spus ca nivelul dobinzilor este criteriul principal in functie de care aleg serviciile unei banci.

Acest lucru demonstreaza o lipsa de fidelitate a romanilor fata de banci, alimentata si de politica acestora din urma de a atrage clienti prin promotii si dobinzi speciale si mai putin de a-si fideliza publicul, asa cum probabil se va intimpla cind piata bancara din Romania se va maturiza, iar calitatea serviciilor va creste.

Reteaua aduce bani

Celalalt criteriu foarte important pe care se bazeaza romanii atunci cind aleg o banca este legat de reteaua bancii respective. In acelasi sondaj, 10% dintre cei chestionati au votat reteaua de sucursale, 12% reteaua de ATM-uri, iar 11% apropierea de agentie, ceea ce duce la un total de 33% pentru categoria “retea bancara”.

“Rezultatele confirma faptul ca multi romani se uita mai putin la brandul bancii - 9% - si mai mult la costurile sau beneficiile directe ale serviciului bancar pe care il aleg.

De asemenea, multi romani aleg comoditatea, incercind sa se adreseze bancii care se afla in imediata apropiere a locuintei sau bancii care are agentii si ATM-uri in cit mai multe locuri de interes”, a comentat Razvan Iancu, Marketing Manager SMART press si coordonator al proiectului SMARTbank.ro.

La sondajul publicatiei electronice au raspuns 545 de persoane, votul fiind limitat pe baza de IP.