India incepe sa devina una dintre tarile in care constructorii europeni incearca sa isi taie o felie cat mai mare din piata. Exact ca in cazul Chinei, motivele principale sunt doua.

Pe de o parte, expertii prevad o dublare a vanzarilor in India pana in 2010, cand se va ajunge la circa doua milioane de autoturisme vandute pe an si pe de alta parte este vorba de eternele costuri de productie, mana de lucru fiind evident mai ieftina decat in tarile Europei Occidentale.

In aceste conditii, Fiat - marca aflata actualmente in plina revenire de forma - a anuntat ieri crearea unei uzine comune cu producatorul local Tata Motors. Nu este singura colaborare dintre indieni si italieni, Ratan Tata aflandu-se acum pe un post important in Consiliul de Administratie Fiat.

Pe langa aceasta, asiaticii au profitat de colaborarea cu Fiat pentru a construi, impreuna cu diferite case de design italiene, modele noi, cum este conceptul Tata Crossover, prezentat in acest an la Madrid.

Situl comun de productie va fi construit in Ranjangaon, in nord-estul Indiei, targetul anual ridicandu-se la 100.000 de vehicule si 250.000 de motoare. Uzina din tara maharajahilor va produce in special modelul care a dat semnalul revenirii constructorului italian: Grande Punto.