IQads a dat tonul discutiilor despre trecut. Editia a 16-a de AdBreak, desfasurata miercuri, 26 iulie 2006, in Music Club, a deschis „cutiuta de amintiri”, incercand sa raspunda la intrebarea „Cine este D’Arcy?”. Parerile tuturor in legatura cu agentia care nu mai este au iz de istorie, legenda, agentie-scoala, training spot.

Concluziile la care s-a ajuns discutand cu invitaii nostri au fost ca D’Arcy a fost un cadru motivant, care a deschis perspective atat in ceea ce priveste industria de advertising din Romania, cat si carierele oamenilor care au lucrat in agentie.

Dupa multe alergaturi intentionate sa stranga toata gasca disparata prin diverse colturi ale industriei, ne-au onorat cu prezenta:

Coliban - Creative Director la Lowe&Partners

Liviu David - Creative Director la Next Advertising

Diana Flutur - Director General la Odissey

Cristofor Iosub - Deputy Managing Director la 141 Romania si Ogilvy One Romania

Liviu Lambrino - Managing Director la TBWAMERLIN

Sorin Mara - directorul economic al D'Arcy

Cristian Munteanu - Creative Director la TBWAMERLIN

Manuela Necula - Head of Country Ogilvy Group Romania

Albert Nica - creative director si managing partner la Rennaissance advertising

Stefan Pop - Strategic Planner la TBWAMERLIN

Costin Popescu - Creative Director la Cap

Valentin Suciu - Creative Director la Odissey

iar Octav Gheorghe - Creative Director la Gavrila&Asociatii - si Alina Gavrila - Creative Director la Gavrila&Asociatii - au trimis o filmare de salut a initiativei IQads de a aduce impreuna acesti oameni care au urmat drumuri diferite, astfel incat au ajuns in cele din urma concurenti sau colaboratori.

Participantii la eveniment au avut ocazia sa urmareasca un filmulet realizat de niste „amatori fara pretentii” din cadrul fostei agentii, dar si spoturile preferate la care au lucrat de-a lungul carierei cei prezenti pe scena.

Astfel, multumita invitatilor nostri, Mihai Coliban si Sorin Mara, care ne-au pus la dispozitie filmarea, am reusit ca, pe langa informatiile formale legate de conturi, campanii si functii, sa intram in atmosfera colegiala de lucru a agentiei si sa surprindem felul unic al fiecarui ex-D’Arcy de a se prezenta.

Printre spoturile alese pentru proiectia de la cea de-a 16-a editie s-au numarat campaniile de self promotion D’Arcy, spoturile la Connex Play si bineinteles arhi-cunoscutul „Alo, Maria?” de la Connex Go.

Reusind, cu ocazia celei de-a 16-a editii de AdBreak, sa stranga o buna parte din executiile agentiei, IQads a hotarat sa creeze o sectiune in cadrul portalului, care sa cuprinda lucrarile realizate in formula D’Arcy.

“Pe scena langa niste oameni din publicitate. Au trecut prin sita D’Arcy. Iubire, ura, iubire si ura. Am vazut cu ochii mei cum i-a lovit nostalgia dupa prima proiectie, aia cu filmul din agentie. Au cazut in oala cu amintiri si cu greu s-au “redresat”. Erau D’Arcy si in sala si pe scena. In sala era un “darcy” care comenta mereu. Foarte misto.

Sorin Mara, o surpriza extrem de carismatica. Pacat ca n-am avut timp sa vorbim mai mult. Manuela, Diana si trupa de artzi, copy si pr. Care mai de care mai senior. Ar fi fost multe de spus; o seara nu rezolva 11 ani de intamplari. Am incercat si probabil, la un moment dat, Anca si Romanita (“creerul” editiei) o sa va mai coaca ceva. Pe o farfurie mai adanca.

Pana atunci, caldura mare si aseara a fost excelent”, declara Mihai Anton, moderatorul evenimentului.

AdBreak este un eveniment care isi propune, editie de editie, sa aduca in fata pasionatilor de publicitate, a membrilor comunitatii IQads, cele mai creative reclame internationale, pe cei mai importanti oameni ai industriei romanesti de advertising si sa propuna spre dezbatere cele mai fierbinti teme.

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange, sustinut de Kiss FM, HotNews.ro si de Grupul de Presa Catavencu, prin Cotidianul si 24-FUN.