Brandul celei mai cunoscute bauturi carbogazoase de pe glob se se apropie ca valoare de PIB-ul tarii noastre. Pe pe locurile 2 si 3 in topul celor mai valoroase marci se afla Microsoft si IBM.

In 2006, cea mai valoroasa marca la nivel international ramane Coca-Cola, valoarea acesteia fiind estimata de revista „BusinessWeek” la 67 miliarde de dolari (aproape cat PIB-ul Romaniei).

Desi isi mentine pozitia fruntasa, brandul celei mai cunoscute bauturi carbogazoase de pe glob este in scadere cu un procent fata de 2005.

Departe, doar pe locul 22, rivala Pepsi castiga doua procente in valoare si urca un loc in top fata de ierarhia de anul trecut. Majoritatea marcilor din top 100 provin din Statele Unite.

Pe podium se afla Coca-Cola, fiind secundata de Microsoft si IBM. Intre primele zece marci se strecoara doar cateva care nu-si au locatia in SUA: finlandezii de la Nokia - pe locul 6, japonezii de la Toyota - locul 7 si germanii de la Mercedes-Benz.

Cele mai mari cresteri ca valoare a marcii in ultimul an le-au inregistrat, conform aceleiasi surse, Google (46%), Starbucks (20%), eBay (18%), Motorola (18%) si Hyundai (17%).

International - TOP 10

Valoarea marcii (miliarde dolari)

Coca-Cola 67,00

Microsoft 56,92

IBM 56,20

GE 48,90

Intel 32,31

Nokia 30,13

Toyota 27,94

Romania

Cele mai populare marci

1. Dacia

2. Arctic

3. BCR

4. Borsec

5. BRD

6. Romtelecom

7. Izvorul Minunilor

Integral in EVZ