Dupa ce a semnat un angajament

IPS Teodosie recunoaste ca a colaborat cu Securitatea doar "in probleme majore"

de C.N.A.     HotNews.ro
Joi, 31 august 2006, 0:00



IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului a readus in discutie dosarul sau de la CNSAS privind colaborarea cu fosta Securitate. Intr-o declaratie transmisa de Realitatea TV, IPS Teodosie a reafirmat ca nu a colaborat cu securitatea in timpul regimului comunist "decat in probleme majore ale statului".

"Nu am colaborat cu securitatea decat in probleme majore ale statului. A fost o declaratie pe care a trebuit sa o dau in necesitate de situatie, intr-un sediu de militie a Capitalei. Am scris ca nu voi colabora cu securitatea decat in probleme majore ale statului. Este ca un fel de juramant de credinta fata de tara si fata de neam. Un juramant de credinta nu de a urmari pe cineva", a spus IPS Teodosie.

IPS Teodosie a declarat ca si-a cerut deja dosarul de la CNSAS si ca acesta are "trei sau cinci file".

Inca din martie 2005, in presa a aparut dosarul de la CNSAS al arhiepiscopului Tomisului. Potrivit "Evenimetului Zilei", dosarul “Mache” cu nr. 22227 cuprinde cinci pagini: raportul privind recrutarea sa, angajamentul propriu-zis si raportul de dupa recrutare.

Aceeasi sursa cita angajamentul: "Subsemnatul Petrescu Macedon, fiul lui Procopie si al Elisabetei, nascut la 12 decembrie 1955 in localitatea Vatra-Dornei, judetul Suceava, ma angajez sa nu divulg fata de nimeni faptul ca am fost de acord cu organele de Securitate privind colaborarea cu acestea in problemele de interes major ale statului nostru. 29 septembrie 1987. Dat in fata mea V. Crainiceanu”.

Ultima fila din dosarul “Mache”, cea de-a cincea, este raportul ofiterului dupa recrutare.

“Recrutarea a decurs conform raportului si propunerilor anterioare, cu unele greutati legate in convingerea candidatului de a consemna in scris angajamentul ce si l-a luat verbal. (...) S-a stabilit o noua intilnire in 7.10 pentru a aprofunda sarcinile generale si a-l angrena pe cel in cauza mai profund cu sarcini”.

Potrivit "Evenimentului Zilei", Teodosie nu s-a mai prezentat la intalnire si nici arhiva CNSAS nu consemneaza o alta intilnire intre organele de Securitate si asistentul universitar.

Dosarul Arhiepiscopului Tomisului revine in atentie dupa ce ieri, cunoscutul parinte Iustin Marchis, paroh al bisericii Stavropoleos din Bucuresti si duhovnic al presedintelui Traian Basescu, a fost la CNSAS sa-si vada dosarul de Securitate.

Marchis a declarat ca are dosar de urmarit si a negat ca ar fi dat vreodata informatii Securitatii despre vreun cetatean roman sau ca ar fi semnat vreun angajament.

Precizarile au venit dupa ce un cotidian central l-a acuzat ca a colaborat cu Securitatea pe vremea cand era la manastirea Cozia, ghid pentru turistii straini

Presedintele Traian Basescu a cerut in ultima sedinta a CSAT de la inceputul saptamanii, desecretizarea dosarelor preotilor. Aceste dosare erau incluse pana acum in categoria celor de siguranta nationala.

Si ministrul Culturii, Adrian Iorgulescu a cerut deconspirarea preotilor care au colaborat cu Securitatea. El a lasat sa se inteleaga ca exista preoti care transmiteau Securitatii informatii pe care le aflau in timpul spovedaniilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


798 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    mwew (Joi, 31 august 2006, 12:48)

    edrgfef [anonim]

    Cred ca e timpul sa fie schimbat si el - e nevoie de mentalitati noi.
  • 0 (0 voturi)    
    inalt prea smereniile lor (Joi, 31 august 2006, 13:19)

    nosferatu [anonim]

    da' ishi mai aduc aminte inalt prea smereniile lor ortodoxe de atitudinea avuta fatza de fratzii lor intru credintza greco-catolici???
    atitudine profund umana, ecleziastica, ecumenica & creshtina, in ultima instantza...
    & acest lucrushor continua & acum cand se poate!
    d-zeu & cnsas-u' sa-i ierte pe inalt prea smereniile lor!
    saracutzii de inalt prea smereniile lor n-au divulgat spovedaniile oitzelor pe care le pastoreau decat in cazuri de importantza majora pt. neam, patrie, partid & conducator...
    onoare muncii; adevarat a-nviat!
  • 0 (0 voturi)    
    alibi (Joi, 31 august 2006, 13:41)

    monica L [anonim]

    -cum o trag toti nemernicii pe cararea motivatiunii "inaltei ratiuni de stat si patriotismului"
    -porecla binemeritata de SPAGOVEANU cum o fi dobindit-o... tot din inalte ratiuni... duhovnicesti?
    -nici de preot paroh la tara n-ar fi acceptabil, penibil pentru BOR ca pastreaza in rindurile inaltului cler asemenea personaje
  • 0 (0 voturi)    
    Doar din poza.... (Joi, 31 august 2006, 13:45)

    Claudiu [anonim]

    iti dai seama ca e o panarama de om. Priviti de figura are!
    Pe de alta parte, in dosar nu se mai regaseste nici o dovada a colaborarii in afara angajamentului sau scris insa el declara ca a colaborat totusi !!! Ar fi bine sa apara aceste dovezi de colaborare si sa ne lase pe noi sa apreciem daca probleme era de inalta importanta pentru tara, sau ba.
  • 0 (0 voturi)    
    pe cand si dosarul IPS Teofan? (Joi, 31 august 2006, 13:49)

    Socrate [anonim]

    Dar despre IPS Teofan de ce se nu se spune absolut nimic? Bursier la Paris, in timpul regimului comunist, trimis "sa faca ascultare" pe la romanii certati cu partidul comunist, apoi seful departamentului de relatii externe al BOR!!!, pozeaza azi in fecioara izvoratoare de indemnuri morale pentru oamenii simpli fata de care nu simte decat dispret. Din taran de la Corbi, a ajuns episcop prin fofarleli bizantine - in care este expert de altfel. Un om prefacut, lingau versat al patriarhului, insetat de putere si lipsit de scrupule in atingerea scopurllor sale, suspinand dupa alte tronuri inalte. La Craiova, de cand este mitropolit, a instaurat acelasi regim bolnavicios de dominare ce isi are centrul de greutate in propria sa persoana, preferand sa lase lucrurile Bisericii neclarificate de teama de a nu isi face cumva adeversari, singura sa dorinta sincera fiind PUTEREA.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu sunt ei vinovati! (Joi, 31 august 2006, 14:24)

    Daniel [anonim]

    Nu stiu toata povestea despre Preasfiintiile lor dar va pot spune insa un singur lucru: nu sunt ei vinovati ..vinovati erau comunistii de la putere care ii obligau sa faca politie politica. Stiit foarte bine ce se intampla daca nu erai de acord cu ei....
    Asa ca comentariile sunt de prisos din partea voastra...nu sunt si nici nu sunteti sfinti...o sa fie mai bine in Romania cand o sa trecem peste etapele astea ale trecutului, o sa dispara toata plevea din tara sau cel putin sa fie mai putini care cred ca le stiu pe toate sau care cred in tot ceea ce li se arata fara sa despice firul macar in 2...:)
    Mai bine cititi o carte si invatati mai multe decat sa spurcati pe unul sau pe altul.. .si nu in ultimul rand incercati sa va uitati in sufletul vostru si sa fiti realisti in ceea ce va priveste pe voi...judecata va fie pe urma ....pentru toti!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu sunt ei vinovati! (Joi, 31 august 2006, 14:25)

    Daniel [anonim]

    Nu stiu toata povestea despre Preasfiintiile lor dar va pot spune insa un singur lucru: nu sunt ei vinovati ..vinovati erau comunistii de la putere care ii obligau sa faca politie politica. Stiit foarte bine ce se intampla daca nu erai de acord cu ei....
    Asa ca comentariile sunt de prisos din partea voastra...nu sunt si nici nu sunteti sfinti...o sa fie mai bine in Romania cand o sa trecem peste etapele astea ale trecutului, o sa dispara toata plevea din tara sau cel putin sa fie mai putini care cred ca le stiu pe toate sau care cred in tot ceea ce li se arata fara sa despice firul macar in 2...:)
    Mai bine cititi o carte si invatati mai multe decat sa spurcati pe unul sau pe altul.. .si nu in ultimul rand incercati sa va uitati in sufletul vostru si sa fiti realisti in ceea ce va priveste pe voi...judecata va fie pe urma ....pentru toti!
  • 0 (0 voturi)    
    Cine sa fie vinovatu' pentru tradarea aproapelui? Ceausescu? Americanii?? (Joi, 31 august 2006, 14:31)

    Pentru Daniel [anonim]

    Daniele, se vede ca nu ai trait acea epoca! Decit sa-i ridici in slavi pe acesti nemernici turnatori mai bine ai deschide ochii. I-ai dezbraca pe toti de functii si i-ai vedea asa cum ne vom prezenta toti la Judecata de Apoi: simpli oameni. NU preoti, nu presedinti, nu patroni de mari firme. Simpli oameni. Nu IPS Teodosie ci simplu Petrescu Macedon! sai pentru "pretini" :Mache
  • 0 (0 voturi)    
    Da ai dreptate! (Joi, 31 august 2006, 14:33)

    Dave [anonim]

    Ai dreptate Daniel...insa mai sunt si surcele in padure!!.
    As fi vrut vre-un viteaz care vb pe aici cum ar fi reactionat in mom in care era cooptat de secu si ii refuza...cum ar fi reactionat cand li se facea viata praf...sau altele..sunt in schimb si persoane care intr-adevar au profitat de serviciile care li se ofereau in schimb...dar in adancul lor sunt sigur ca se considera fff vinovati pt ceea ce au facut sau nu mai stiu ce e aia frica de Dumnezeu!...de aia au si fost uitati !...
    Ideea e ca sunt prea multi care ne conduc...asta e cel mai grav..nu dintre cei din Biserica...cin din cei care au luat tot ce era bun din tara cand au vrut ei..au dat actiuni atunci la oameni ca sa poata lua ei dupa cu acte in regula TOT...si te intrebi..de unde un om obisnuit ca mine de atunci are acum ditamai trustul si tot ce tinea de ind petroliera din Romania...sialtii..ganditi-va la asta!!! Asta e important!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu ii ridic in slavi! (Joi, 31 august 2006, 14:36)

    Daniel [anonim]

    Nu zic ca nu sunt si spini ...tocmai asta vroiam sa subliniez...dar nu ii bagam pe toti in aceeasi oala...Si am zis...Judecata va fi pt toti..cine suntem noi sa judecam totusi!...mai bine ne-am uita la noi..si poate am reusi impreuna sa facem mai mult chaiar daca avem zidul asta mare in fata...de OAMENI PUTERNICI...cum isi zic ei...
  • 0 (0 voturi)    
    Despre ce? (Joi, 31 august 2006, 14:46)

    Daniel [anonim]

    Vinovati de tradarea aproapelui sunt ei ..d.ar totusi acest IPS Teodosie...nu are nici o vina ...din ce am citit despre el...a facut lucruri drepte..si cand a incercat sa refuze secu..si chiar a reusit...a semnat dar nu a dat nici o informatie...voi v-ati fi considerat vinovati pt asta...nu vb de altii..numai de el..
    Am trait pe vremea lui Ceusescu si mi se parea ca suntem inchisi in tara noastra ...nu aveam acces la nimic...totul era cum vroia u ei..insa pt asta AVEAU NEVOIE DE @ SECURISTI LA OM...ca sa poata sa le controleze viata.ASTA CRED...si nu vad INCA ...nici un roman ca atunci cand i se da un favor ..chiar si unul mic..s.a nu fure ceva sau sa faca ceva ilegal..asa ca mai este de munca la romani...mult...vreo 100 de ani...sa moara 2 generatii sa uite tot ...si sa cladeasca de la capat...TOTUL...
  • 0 (0 voturi)    
    Numai Dumnezeu sa se indure de el! (Joi, 31 august 2006, 14:50)

    David [anonim]

    cineva spunea "Am pierdut sansa de a fi Martiri!" Lui Teodosie ii pare rau despre pierderea acestei sanse, oare? Numai Dumnezeu mai poate sa se indure de el! Noi, cei crestini, il iertam...
  • 0 (0 voturi)    
    Informati-va din carti (Joi, 31 august 2006, 14:55)

    taranistul [anonim]

    "Rugati-va pentru parintele Teoctist" este cartea scrisa de parintele Ioan Buga si scoasa din standurile de carti religioase din bisericile ortodoxe. cartea este un rechizitoriu asupra bisericii ortodoxe romane. Se zice aici ca teoctist ar fi afirmat "si noi cerem condamnarea la moarte a lui Maniu".
    Teodosie este descris in amanuntime in aceasta carte.
    Intreg esafodajul BOR este construit pe metehne comuniste. Modul de ocuparea parohiilor, stilul de a scoate bani de la enoriasi, lipirea numerosilor preoti de potentatii zilei ii aduce pe dregatorii ortodoxiei in lumea profanilor.
    Cartea enuntata se gaseste la libraria Mihai Eminescu. Costa doar 20 ron
  • 0 (0 voturi)    
    Eroare de judecata (Joi, 31 august 2006, 15:41)

    Adrian [anonim]

    Ok, inteleg ca au colaborat cu securitate, inclin sa-i si cred cand spun ca au considerat ca e o fapte patriotica insa sunt doua lucruri pe care nu pot sa le inteleg: rau si binele facut unui om era diferit atunci fata de acum? si daca tot nu au facut rau de ce nu au spus pana acum? Daca nu se declansa aceasta "dosariada" nu mai zicea nici un preot ca a colaborat cu securitatea. Deci, este vorba de teama, daca este vorba de teama inseamna ca este vorba si de un sentiment de vinovatie ceea ce inseamna ca aceste acte nu a fost doar patriotice si ca undeva au calcat o linie subtire care demarca propria siguranta si raul facut cuiva. Vinovati sunt si cei care recrutau acesti oameni, nu am vazut niciun asemenea personaj. Deci, sa nu le mai plangem de mila ca nu aveau de ales, de 16 ani pot sa spuna ca au colaborat cu securitatea, cine i-a oprit?
  • 0 (0 voturi)    
    RUSINE (Joi, 31 august 2006, 16:22)

    Lori [anonim]

    Rusine BOR!
  • 0 (0 voturi)    
    preotii ortodocsi (Joi, 31 august 2006, 16:42)

    visarion [anonim]

    preoti ortodocsi se manifesta fara pic de sfiala si de morala atunci cand slujesc(nunti -moti -botezuri-toate obiceiurile bisericesti),jnapani -cer bani de ordinul milioanelor - -nu cred ca mare parte din ei sunt in slujba lui Isus ,sunt niste muritori care cu voia noastra sunt acceptati ca intermediari intre viata si moarte intre cel de sus si pacatele noastre.
    Cei care s-au dat cu dracul ar trebui scosi din lacasele bisericesti .
    Dar cu acest patriarh care sa fiu iertat nu-mi imspira a fata bisericeasca....
  • 0 (0 voturi)    
    Apel catre constanteni! (Joi, 31 august 2006, 17:00)

    Sf. Gheorghe [anonim]

    Faceti un efort si scrieti despre acest diavol cu chip de popa! Scrieti de parcurile defrisate pt a face loc unor baraci cu pretentii de biserica, despre sforariile facute cu Mazare, despre chiolhanurile prea lumesti pe care le trage prin Mamaia.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Visarion (and co.) (Joi, 31 august 2006, 17:22)

    viorel [anonim]

    Stimate domn te-ai intrebat din ce bani sunt intretinute bisericile? Cu bani de la buget? NU. Cu banii care ii platesc
    enoriasii la SF. Liturghie si nunti , botezuri si inmormatari.
    Daca nu ar fi banii astia ne-am face nuntile etc.. in strada.
    Ti-ai pus macar problema salariilor oamenilor care iti slujesc la o nunta? La o parohie de la buget vine decat salariul preotului = salariul minim pe economie -- si gandestete ca are facultate etc. Bani de curent, gaze, gunoi, lucrarile de intretinere a edificiului de unde?

    Tu ce ai facut de pomana in viata ta?

    In rest fratii mei, nu va aduce nimeni cu biciul in bisericile ortodoxe. Duceti-va unde vedeti cu ochii.

    Iar parerea mea fata de IPS Teodosie este ca a facut mult mai mult bine ortodoxiei decat rau. D-asta e si "iubit" asa de cei de alte culte ori atei.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Visarion (and co.) (Joi, 31 august 2006, 17:25)

    viorel [anonim]

    Stimate domn te-ai intrebat din ce bani sunt intretinute bisericile? Cu bani de la buget? NU. Cu banii care ii platesc
    enoriasii la SF. Liturghie si nunti , botezuri si inmormatari.
    Daca nu ar fi banii astia ne-am face nuntile etc.. in strada.
    Ti-ai pus macar problema salariilor oamenilor care iti slujesc la o nunta? La o parohie de la buget vine decat salariul preotului = salariul minim pe economie -- si gandestete ca are facultate etc. Bani de curent, gaze, gunoi, lucrarile de intretinere a edificiului de unde?

    Tu ce ai facut de pomana in viata ta?

    In rest fratii mei, nu va aduce nimeni cu biciul in bisericile ortodoxe. Duceti-va unde vedeti cu ochii.

    Iar parerea mea fata de IPS Teodosie este ca a facut mult mai mult bine ortodoxiei decat rau. D-asta e si "iubit" asa de cei de alte culte ori atei.
  • 0 (0 voturi)    
    Cum? (Joi, 31 august 2006, 17:55)

    Alf [anonim]

    Explicati, cum a fost posibil, ca in perioada unei dictaturi comuniste, care avea ca baza ideologica materialismul dialectic si ca scop indoctrinarea antireligioasa a populatiei, incepand cu tineretul, popii au prosperat, nu le-a facut nimeni nimic (exceptand cazurile de dizidenta fatisa)? Tot acestia au fost mana manipulatoare a neocomunistilor din guvernele postdecembriste! Insasi asazisa incredere in biserica este indusa tot de ei, pentru a fi feriti de eventuale "agresiuni" ale laicilor. Opozitia clara la lustratia securistilor nu va spune nimic?
  • 0 (0 voturi)    
    Declaratiile lui Marchis in Convorbiri literare nr. 6-7 2006 (Joi, 31 august 2006, 18:39)

    Carol Karl [anonim]

    Convorbiri literare , nr. 6 si 7 / 2006

    Intrezariri - fragmente inedite

    Biserica si represiunea

    Discutie intre Nicolae Stroescu-Stinisoara si Parintele Iustin Marchis

    (Bucuresti, Septembrie 1997)

    Nicolae Stroescu Stinisoara: Parinte Iustin, ma bucur foarte mult sa ne revedem, pentru ca in felul acesta reluam firul unei colaborari mai vechi si care pentru mine a fost foarte imbucuratoare si rodnica sper nu numai pentru noi, (...)
    Calugarul Iustin Marchis este un om la patruzeci de ani, vital si subtil, comunicativ si interiorizat, dinamic si ancorat in marea traditie in acelasi timp. Mi-a vorbit cu o mare bogatie de detalii si nume de o puternica prezenta a religiei in arta si literatura din Tara. Zeci de nume, familiare celor doi interlocutori din aceeasi generatie cu el, erau presarate de-a lungul acestei descrieri a unei situatii, greu de banuit de la distanta. Printre altele, ne-a povestit de un pictor, care in noaptea in care mama lui murea de cancer intr-un spital, unde nu i se permisese sa doarma in preajma ei, a pictat un Hristos Pantocrator covirsitor. Ne-a descris si o pictura prezenta intr-o expozitie din Tara: in primul plan o vatra, pe al carei prichici se vad scrijelate niste nume. Prin vatra se deschide o perspectiva care trece peste un colt de cimitir cu cruci, purtind si ele niste urme de nume si se opreste sau culmineaza intr-un Hristos coloana de lumina”.



    (restul cititi dupa accesarea paginii: www.romaniaculturala.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    Smecherii popesti (Joi, 31 august 2006, 18:55)

    Leonard din Iasi [anonim]

    Smecheriile popilor sunt de cand e lumea. Multi au turnat la securitate pentru ca asa faceau si superiorii lor. Iar pentru un ban in plus ce nu face popa?
    Ati aprins vreodata o lumanare la vreo manastire din Moldova? Ati vazut cum vi se indoaie in mana? Ei bine, o lumanare de aceea nu arede decat doua minute (in cel mai fericit caz) restul se stinge. Popii o iau, o topesc si o vand din nou. Treceti pe la Putna sa vedeti cum se face. Cred ca Stefan cel Mare daca s-ar scula din mormant le-ar pune capetele in tepuse si pieile pe garduri la acesti calugari si popi ahtiati dupa averi. Asa ca hai sa nu le mai plangem de mila. Cei care au turnat sa recunoasca si sa-si duca crucea. Ca s-au inchinat diavolului atatia ani, si acuma se aburca in scaune de demnitati.
  • 0 (0 voturi)    
    lupi paznici la oi (Joi, 31 august 2006, 19:01)

    crestin [anonim]

    Nu cred ca este cineva care sa nu stie cate lucruri necurate se petrec in randurile clerului ortodox,dela popii de mir,trecand prin manastiri si pana la ierarhii bisericii.BOR este o lume a oamenilor si are in randurile slujitorilor ei oameni de toata mana.Important este ca BOR a strabatut veacurile,ramanand ultima speranta a bietului nostru neam.
    Credinciosii sa respecte religia noastra stramoseasca si s-o apere impotriva oricaror dusmani,chiar si acelor dusmani care
    totdeauna s-au aciuiat in randurile bisericii.Praful s-a ales de toti vrajmasii,dinlauntru si din afara.Praful se va alege si de acesti carieristi ai ierarhiei bisericestica Teoctist,Bartolomeu, Andrei,Teodosie...Nu vor prabusi ei Biserica nici de data asta!
    Noi,mirenii,mai bine ne-am intoarce atentia spre fostii acivisti ,azi demnitari,care fura nepedepsiti de 17 ani...
  • 0 (0 voturi)    
    amintire despre ce va fi (Joi, 31 august 2006, 19:22)

    Eu [anonim]

    "3. Sa nu va amageasca nimeni, cu nici un chip; caci ziua Domnului nu va sosi pana ce mai intai nu va veni lepadarea de credinta si nu se va da pe fata omul nelegiuirii, fiul pierzarii,
    4. Potrivnicul, care se inalta mai presus de tot ce se numeste Dumnezeu, sau se cinsteste cu inchinare, asa incat sa se aseze el in templul lui Dumnezeu, dandu-se pe sine drept dumnezeu.
    5. Nu va aduceti aminte ca, pe cand eram inca la voi, va spuneam aceste lucruri?
    6. Si acum stiti ce-l opreste, ca sa nu se arate decat la vremea lui.
    7. Pentru ca taina faradelegii se si lucreaza, pana cand cel care o impiedica acum va fi dat la o parte.
    "

    Cine are urechi de auzit, sa auda.
  • 0 (0 voturi)    
    IPS Teodosie recunoaste ca a colaborat cu Securitatea doar "in probleme majore" (Joi, 31 august 2006, 19:38)

    Alin Neculai [anonim]

    Deci recunoaste ca a colaborat. E bina ca recunoaste, e rau ca exista si un dar (pe probleme majore), e rau ca la nici un colaborator (vezi Mona Musca) nu exista parerea de rau ca premiza a iertarii, dar cel mai rau lucru este diversiunea ce se face. De ce nu se termina oameni buni cu oamenii politici? De ce nu ii deconspira pe toti de la A la Z. Daca e sa comentez ceva referitor la acest subiect este doar ca este creat doar pentru a ne distrage atentia de la oamenii politici. Pe mine, cetateanul X, ma intereseaza mult mai mult care politician a colaborat decat ce sportiv. E rau ca sportivul a colaborat dar cel mai important e ca macar de bine, de rau, a facut o performanta in sport. Dar politicianul care nu a excelat toata viata in nimic a ajuns acum sa conduca destinele noastre, si a si fost colaborator cu securitatea ma intereseaza cel mai mult.
    Precum gandacii de bucatarie incearca sa fuga din calea luminii adevarului. Sa nu ii lasam.
  • 0 (0 voturi)    
    marchis (Joi, 31 august 2006, 19:53)

    RI [anonim]

    daca toti isi dau demisia pentru asta sa o faca si el.
  • 0 (0 voturi)    
    de prin dreptul Canonic... (Joi, 31 august 2006, 20:51)

    aleosha [anonim]

    ... chiar daca cineva a facut lucruri nepotrivite unui cleric pe timpul cand inca nu era cleric, daca se va descoperi ulterior hirotoniei ca a facut acele lucruri si le-a tinut ascunse, este pasibil de pierderea slujirii (atentie - nu a hirotoniei, pentru ca harul nu il ia nimeni, decat Dumnezeu). Cine are urechi de auzit sa auda.
    Daca doriti canoanele referitoare la acestea, cautati in Canoanele Bisericii Ortodoxe de I. Floca (autorul adevarat fiind de fapt Prof Liviu Stan), compendiu de canoane care are la final un index.(cautati la pedepse bisericesti)
  • 0 (0 voturi)    
    pentru taranistul (Joi, 31 august 2006, 21:34)

    giggolo [anonim]

    cartea de care vorbesti, scrisa de Buga am rasfoit-o si eu. e buna dar cutrenuratoare. bravo lui!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Un nesimtit! (Joi, 31 august 2006, 21:35)

    Ioan [anonim]

    Ca atittia alti "onesti" prelati ai BOR!... Parafrazind pe cineva. cind aud de BO, imi vine sa pun mina pe pistol"...

    Viva la Republique Fundamentaliste Orthodoxe Roumaine!
  • 0 (0 voturi)    
    iertare ca existam si suntem majoritari dar discreti (Vineri, 1 septembrie 2006, 10:04)

    un ortodox [anonim]

    "Ca atittia alti "onesti" prelati ai BOR!... Parafrazind pe cineva. cind aud de BO, imi vine sa pun mina pe pistol"...
    Viva la Republique Fundamentaliste Orthodoxe Roumaine!"

    Nu e asa ca nu mai avem voie sa traim in Romania pentru ca suntem ortodocsi?
    Nu cumva posturile de aici denota o ura fata de : Dumnezeu ori fata de Biserica Ortodoxa.

    Imi aminteste de bancul cu Bula si obligativitatea homosexualitatii.
  • 0 (0 voturi)    
    nodul gordian (Vineri, 1 septembrie 2006, 10:36)

    Gorby [anonim]

    eu inteleg ca unii au fost patrioti - dar pur si simplu actualul sistem nu are de-a face cu comunismul (sau asa se doreste) ... asa ca dintr-un punct de vedere sau altul - NU MAI SUNT POTRIVITI IN SISTEMUL ROMANESC DE AZI.

    Cuvantul incompatibilitate genereaza la fel de mult probleme ca si cel de tradare.
    Oamenii acestia au fost patrioti (sa zicem ca ii credem si luam de buna chestia asta) - dar au lucrat intr-un sistem TOTAL DIFERIT.

    Deci trebuie debarcati.

    Urgent ?
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Viorel - finantare (Vineri, 1 septembrie 2006, 12:18)

    val [anonim]

    Habar nu ai de finantarea BOR. PUNCT
    1. Primesc bani de la buget;
    2. Au spatii comeriale inchiriate; (intreaba-te cum le-au luat)
    3. Au blocuri in centru; (same question)
    4. Articolele religioase sunt cvasi-monopol. Stiai ca nu ai voie sa vinzi cruci si ORICE alt articol religios (INDIFERENT DE RELIGIE) fara sa cotizezi un procent la BOR?
    5. Stiai ca daca nu le dai cat cer (si nu putin - fara chitanta bineinteles) te lasa cu mortul in casa?
    6. Stiai ca iti zic un tarif pentru nunta/botez si cand se duce nasul sa plateasca se mai adauga "neprevazute"?
    7. Stiai ca nu poti sa intri sa te ROGI intr-o biserica din MOLDOVA fara sa platesti taxa? (am fost in Roma si intrarea in BISERICA este libera, dar in anumite zone "muzeu" este cu taxa)

    De unde crezi ca au sute de mil de euro pentru grandomania numita "catedrala mantuirii neamului"? Cu banii aia puteau sa AJUTE lumea daca vroiau nu sa faca cladiri pe masura egoului lor.

    Ca sa parafrazez pe cineva, ciocu mic....
  • 0 (0 voturi)    
    Deci.. (Vineri, 1 septembrie 2006, 15:00)

    Chivu Nik [anonim]

    Nu ii haituieste nimeni, nimeni nu le vrea capul. Vrem doar sa se retraga din functii, si sa predice si sa izbaveasca intr-un satuc, unde sa-si ispaseasca pacatul de a fi semnat cu Securitatea un angajament. Sa nu mai incerce sa se disculpe ca n-au facut, si n-au dres.. Functia lor si banii nu au legatura cu Dumnezeu, deci sa se duca la sat.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru VAL (Vineri, 1 septembrie 2006, 16:10)

    viorel [anonim]

    Cu scuzele de rigoare dar esti intr-o mare eroare.
    Cunosc mult mai bine fonomenul.
    Desi sunt laic sunt implicat.

    1. Parohia mea primeste de la buget fix salariul minim pe economie care este al preotului paroh.
    2. "Articolele religioase sunt cvasi-monopol." Este normal sa fie asa, acesta fiind sursa de finantare de baza a bisericii. Spatiile inchiriate de care vorbesti sunt folosite pentru comercializarea obiectelor de cult.
    3. Legat de bisericile din Moldova. De fapt este vorba de manastirile din Moldova. Tre sa cunosti faptul ca de ex la Voronet ministerul de care zici tu nu acorda nici un ban pentru renovarea acesteia in schimb incaseaza procent din banii de la intrare pe care ii platim noi. Am si dovada daca ti neaparat - nu vorbesc prostii. Si de fapt nu te-ai dus ca pelerin ci ca turist si d-asta ai fost pus sa platesti. - e o diferenta - iar diferenta o fac calugarii de la intrare.
    4. Nu cunosc sa aiba blocuri in centru. Poti sa dai exemple ori vorbesti din auzite? Dar cunosc foarte bine cate bunuri ale BOR au fost luate mai intai de Cuza si apoi de comunisti si nu sunt retrocedate. Si sti si tu dar nu vrei sa iti amintesti.
    5. Cu mortul nu ramai in casa - asa cum spui -. Daca esti crestin si mergi la preotul din parohie cu siguranta el te va ajuta. As putea sa iti explic mai bine cum e cu cei care trec pe la biserica la nunta, botez si inmormantare -nu contribuie cu nimic- dar au pretentii.
    6. Tariful la nunti si botezuri la fel. Toti se inghesuie la catedrale, preoti vestiti (vezi Sf. Spiridon, parintele Galeriu etc..) care nu tin de parohiile lor. Daca toti si-ar face acolo nuntile biserica respectiva ar fi data peste cap. Taxele respective sunt facute si pentru a preveni asta.
    7. Banii pentru Catedrala Neamului sunt stransi de la credinciosii ortodocsi (deocamdata) - desi si noi ortodocsi platim impozite si suntem multi. Eu vreau sa am catedrala aia pentru ca sunt ortodox.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Val (Vineri, 1 septembrie 2006, 16:11)

    viorel [anonim]

    Si chestia cu recomandarea ce sa faca BOR cu banii mi se pare de-a dreptul lipsita de bun simt. Eu indraznesc sa iti spun tie ce sa faci cu banii tai????? Atunci tu de ce? Ajuta tu lumea cu banii tai nu cu banii altora. Si nu uita cate case au fost facute de BOR pentru sinistrati si anul trecut si anul asta.


    Ca lucrurile sa fie mai clare iti pot da examplu Elvetia unde exista impozit pentru acest lucru. Este procent din salariu. Te declari catolic, platesti impozitul lunar, te declari luteran la fel platesti impozitul. Te declari ateu nu platesti impozitul dar inmormantarea ti-o faci la crematoriu direct. Si banii nu trec pe la buget ca biserica sa stea cu mana intinsa la un Iorgulescu ori Basescu ci se varsa direct in conturile acestora.

    Toata acesta problema apare atunci cand omul gandeste ca el da din ce este al lui, si da preotului nu bisericii.
    Eu gandesc altfel - si ma ajuta crede-ma - eu dau din ce mi-a dat Dumnezeu si nu imi pare rau. Sunt bucuros cand ajut, cand dau ceva de poamana. Si nu ma gandesc ca banii aceia ii baga preotul in buzunar ci ca se duc pe medicamentele unei batrane.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version