Il vezi mai mereu, insa nu oriunde. Il vezi pe strada, in salile de cinema, in baruri “de fitze”, intr-un birou de-al unei firme mai mult sau mai putin anonime, in locuri POSH. Il recunosti usor.

Mereu are un zambet ironic afisat pe fata, un look arogant, este imbracat cat mai ciudat, fiind obsedat de ideea de “haine de firma”, iar atitudinea se asorteaza foarte bine cu “ciudatenia”. Pare altfel (a se citi: trendy, fancy, si completati voi lista de englezisme la moda) si se afiseaza “altfel”.

De ce? Pentru ca a fi “altfel” este un trend foarte bine definit in industria in care lucreaza. In plus, prin stilul sau incearca sa-si demonstreze creativitatea. Si totusi, cine este EL? El este doar unul dintre locuitorii din AdverCity.

Ce este AdverCity?

AdverCity este un oras aparte dintr-o lume aparte, intr-o galaxie nemaiintalnita si nemaipomenita (pana de curand). Este un oras ascuns sub un clopot de cristal, invaluit de mister si glorie. Acolo, creativitatea serveste drept aer si este pusa la loc de cinste, iar limba oficiala este Ringlish, un fel de englezo-romana sau romano-engleza.

Se spune ca numele orasului vine de la Advertising, o ramura a industriei comunicarii, insa, gurile rele cred ca AdverCity vine de fapt de la adversity (=adversitate). Ei bine, aceleasi guri rele spun ca AdverCity este orasul de resedinta al celor care aveau o aversiune fata de orasul in care locuiau anterior: NormaCity.

Se pare ca au fost de multe cazuri de “emigrare”, ultimul recensamant aratand ca sunt nenumarati locuitori ai acestui taram creativ. Fiind un oras sexos, AdverCity atrage multi pretendenti, insa granita lui nu este deschisa tuturor. Dar, odata intrat, cu greu mai reusesti sa scapi.

Cu strazi labirintice, cu o aura de glorie deasupra lui, orasul nostru ii prinde in mrejele sale pe toti.

Ce este AdverCityzenul?

AdverCity este locuit de o singura specie de inhabitanti: AdverCityzenul, un fel de om, care emana prin toti porii creativitate, a carui trasatura caracteristica este aroganta si care, de obicei, lucreaza in publicitate. Daca credeti cumva ca AdverCityzenul este un personaj simplu, va inselati amarnic. El este foarte, foarte complex, o specie superioara omului obisnuit si denota mister.

Desi tacut in aparenta, AdverCityzenul spune multe despre el in mod indirect. Are o atentie foarte mare pentru detalii, de aceea merge la stilist si are o tunsura ciudata, pentru a iesi in evidenta. Face combinatii “nonconformiste” de culori si materiale, el insusi fiind un nonconformist. Este atat de preocupat de aspectul sau incat se uita in oglinda la fiecare 20 de secunde.

Insa, lasand la o parte aspectul fizic usor de recunoscut, AdverCityzenul are cateva calitati foarte bine ascunse. Atat de ascunse, incat nimeni si nici macar el insusi nu le-a descoperit vreodata, printre care:

1. Nu este orgolios, iar vanitatea este un cuvant strain pentru el

In dictionarul explicativ al limbii Ringlish, nu exista nici un termen care sa exprime ceea ce noi numim orgoliu sau vanitate, pentru ca aceste doua notiuni nu exista in AdverCity. Pe acel taram magic, nimeni nu alearga dupa premii, iar gloria nu este un scop in sine. Nu se crede nimeni mai important decat este, nu este nimeni pasat ca o minge de tenis de la un Cityzen la altul. Pentru ei, toti suntem pe picior de egalitate.

2. Are o memorie infailibila

Daca majoritatea celor din NormaCity mai au momente de ratacire, cei din AdverCity au o memorie de... AdverCityzen. In acest sens, isi respecta mereu deadline-urile si nu te pun sa-i suni astazi, maine, poimaine, raspoimaine, ..., saptamana viitoare pentru a le aminti ca-ti datoreaza niste raspunsuri pe care le asteptai de 2-3 saptamani.

3. Orice AdverCityzen este o persoana de incredere, pe care te poti baza in orice situatie

Spun asta pentru ca toti au demonstrat ca isi respecta mereu promisiunile, raspund cu caldura invitatiilor la diferite evenimente si sunt mereu gata sa dea o mana de ajutor.

4. Sinceritatea

Se stie ca orice AdverCityzen adevarat este foarte sincer si spune mereu ceea ce gandeste. Se bucura sincer de succesul competitiei, iar dragostea este cuvantul de ordine. Asa se explica faptul ca cel mai des utilizat instrument de dovedit afectiunea este pupicul.

In aceste conditii, sa nu va mirati daca numai ce ati cunoscut un AdverCityzen si deja va si trimite bezele virtuale via email sau telefon.

5 + 6 + 7 +...+ ...

Din economie de spatiu, va las pe voi sa completati lista calitatilor pentru ca sigur stiti si voi la ce ma refer.

Cum se integreaza un AdverCityzen in peisajul realitatii imediate al NormaCity?

Desi eu nu locuiesc in AdverCity, cred ca raspunsul corect este: nu se integreaza. De vina sunt poate eforturile mult prea mari de a iesi din obisnuit, astfel incat din dorinta de a fi altfel, toti sunt la fel. In plus, o spun cu mana pe inima, nici nu cred ca un AdverCityzen isi doreste o astfel de integrare.

Este mult prea multumit sa traiasca in AdverCity pentru ca orice altceva sa mai conteze...

Nota:

Nu oricine poate ajunge la statutul de AdverCityzen, astfel ca sunt si foarte multi NormaCityzen care lucreaza in publicitate. Insa, la fel ca peste tot, exceptiile intaresc regula.

Un AdverCityzen nu este singurul vinovat ca sufera de sindromul VIP, ci toti cei care-i idolatrizam i-am format asa.

Orice asemanare cu realitatea este pur inamplatoare :).