Compania irlandeza cu tarife reduse Ryanair, cel mai mare transportator aerian de acest fel din Europa, ar putea intra pe piata romaneasca in 2007, intentia sa fiind anuntata de ambasadorul Irlandei la Bucuresti, Padraic Cradock, in urma unei intrevederi cu autoritatile de la Bucuresti.

„Compania irlandeza doreste sa vina pe piata romaneasca si sint semnale in acest sens, inclusiv la nivel diplomatic.

Ca urmare a unei intilniri cu ambasadorul Irlandei la Bucuresti, eu am transmis ca ii astept la Bucuresti pentru a discuta despre intentia lor“, a declarat, pentru Rompres, directorul Directiei Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Bogdan Donciu.

Oficialul a spus ca Ryanair ar fi cerut unele avantaje pentru a opera pe piata romaneasca, insa autoritatile autohtone nu pot oferi un tratament discriminatoriu pentru companiile aeriene. Totusi, el nu a precizat care au fost cerintele companiei irlandeze.

Reprezentantii acesteia urmeaza sa vina la Bucuresti in luna octombrie, destinatiile vizate de Ryanair in Romania fiind Bucuresti si Timisoara.

Primul jet, de la Tarom

Ryanair a fost infiintata de familia Ryan in 1985, societatea avind initial un capital de doar o lira sterlina si 25 de angajati. Compania a operat initial doar avioane cu o capacitate de 15 locuri, cu zboruri zilnice intre localitatea irlandeza Waterford si aeroportul Gatwick din Londra. Avioanele erau atit de mici incit personalul de cabina trebuia sa nu aiba o inaltime mai mare de 1,60 m

In acel an, compania a transportat doar 5.000 de pasageri.

Anul urmator, a obtinut permisiunea sa concureze British Airways pe ruta Dublin - Londra, in 1986 a operat primul avion cu reactie (un BAC 1-11 inchiriat chiar de la compania romaneasca Tarom), in 1987 a inchiriat alte trei asemenea avioane, tot de la Tarom, iar in 1993, compania a putut raporta, pentru prima data, mai mult de un milion de pasageri transportati.

Dupa 1997, Ryanair a inceput sa devina o companie aeriana paneuropeana, veniturile crescind de la 231 de milioane de euro in 1998 la 843 de milioane de euro in 2003, in timp ce profitul a crescut de la 48 de milioane de euro la 239 de milioane de euro.

Integral in Cotidianul