Cu un numar de 277 de inscrieri in festival, la o prima strigare, fata de cele 268 de anul trecut, agentiile romanesti sunt in stare sa bata Ad’Or-ul la Portoroz, dupa ce turismul din Bulgaria si Romania a incasat o grea lovitura anul trecut, cu cei 1500 de participanti la festivalul de publicitate

277 de lucrari inscrise de catre agentiile de publicitate din Romania, par sa fie inregistrate, dupa o prima numaratoare, la Golden Drum 2006, au dezvaluit pentru AdPlayers surse apropiate festivalului de publicitate.

1 - 6 octombrie 2006

Editia din acest an va avea loc in perioada 1 - 6 octombrie 2006, la Portoroz, Slovenia, in juriul festivalului fiind cooptati si romanii Mihail Coliban (Lowe & Partners Romania) si Adrian Botan (McCann Erickson Romania). Anul trecut, din juriul festivalului a mai facut parte si Bogdan Naumovici, Creative Director, Leo Burnett, Romania.

Adrian Botan, Creative Director McCann Erickson CEE a fost cooptat in juriul de Campanii de Publicitate, Golden Drum 2006. Presedintele juriului, la sectiunea de campanii este Tibor Barci, de la Jung von matt AG, Central & Eastern Europe,Vienna, Austria.

Mihail Coliban, Creative Director, Lowe & Partners face parte din juriul TV, Print, Poster, Advertising Design si Audio Golden Drum 2006, pentru lucrarile inregistrate in competitia “Noii Europe”, (Golden Drum New Europe ) prezidat de catre John Pallant, Executive CD Europe, Saatchi & Saatchi Worldwide (Marea Britanie).

Golden Drum, versus Ad’Or

Chiar daca gurile rele spun ca Ad’Or, festivalul de publicitate autohton, nu are nicio legatura cu cel regional din Slovenia, nu putem sa trecem cu vederea ca ar putea avea totusi una, chiar foarte dureroasa.

Mentinand ritmul de crestere al celor doua festivaluri, Golden Drum 2007 ar putea sa bata Ad’Or-ul 2007 la Portoroz, festivalul local romanesc inregistrand in acest an doar cu putin peste 300 de lucrari.

Anul trecut, la Golden Drum, au fost inregistrate 268 lucrari din Romania, dintr-un total de 2.483, agentiile romanesti clasandu-se la inscrieri pe locul doi, lasand tarii gazda locul 1 si un avantaj usor de 30 de lucrari.

La editia precedenta, marele trofeu al competitiei de la Golden Drum a fost adjudecat unei echipe romanesti, Leo Burnett Romania fiind numita Agentia Anului la Golden Drum 2005.

Pe langa Leo Burnett si McCann Erickson Romania‚ agentie care a ocupat anul trecut locul 4, in clasamentul agentiilor, singura echipa romaneasca care a mai fost premiata in prestigioasa competitie publicitara a fost GMP. O figura interesanta a mai facut-o, tot atunci, si regizorul Alexandru Maftei care a impresionat festivalul castigand premiul Studio Drum.

Cel mai bun Tour Operator din Slovenia

In 2005, turismul din Romania si Bulgaria a primit o grea lovitura , cu 1500 de participanti la Golden Drum, care au revigorat turismul din Slovenia la editia cu numarul 12, de anul trecut. Dar cine poate spune ce poate aduce editia cu numarul 13 pentru Golden Drum?

Sprijinit de cativa parteneri romani care vad in Portoroz o adevarata Mecca a publicitatii romanesti, festivalul Golden Drum a devenit aproape un fenomen social, turismul publicitar lasand probabil si fanii fotbalului cu gura cascata. Adevaratele meciuri cu deplasari peste granita se pare ca sunt cele ale publicitatii romanesti.

Meciul publicitatii in deplasare

Ar putea sa se uite mai cu aplecare la fenomenul publicitar Gigi Becali, care tocmai si-a angajat un nou marketing la club? Poate latifundiarul din Pipera sa constate ca fotbalul face din deplasarile in strainatate cam cat face echipa Portoroz-ului umbland cu Golden Steaua prin publicitatea romaneasca? Il invitam sa ne spuna si noua.

Verosimil sau nu, cifrele publicitatii romanesti in deplasare la Golden Drum ar putea fi si cea mai buna dovada ca meciurile din advertising sunt, uneori, la fel de spectaculoase ca cele ale echipei din Ghencea sau ale Echipei Nationale!