Trei ora si jumatate. Atat pierde zilnic un bucurestean, prins fiind in traficul din oras.

Ne-am inarmat cu cronometru si aparat foto si am dat o tura prin oras, fara sa exageram cu drumurile, facand o medie kilometrica similara cu cea a unui om activ, doar din dorinta de a cuantifica exact timpul pierdut la semafoare, in intersectii supra-aglomerate si pe artere care, aflate in constructie, duc lipsa severa de mana de lucru.

[c:1:d]La inceputul verii, Adriean Videanu ne avertiza ca urmeaza o perioada mai putin placuta in ce priveste circulatia. Pana la urma, trebuia sa vina si momentul in care strazile Bucurestiului sa intre in reparatii capitale, pentru ca mai apoi gropile, lucrarile facute haotic si conditiile grele de trafic sa fie date uitarii.

N-am mai asteptat termenul dat de Videanu pentru ca oricum efectele sunt sub asteptari.

Sa revenim totusi la cele peste trei ore pe care un bucurestean le pierde zilnic, in medie, in trafic.

Din cartiertul Tineretului ne indreptam spre Piata Victoriei si ulterior Piata 1 Mai, unde se afla redactia HotNews. Avem de asteptat la o coada ce se intinde de la Liceul Sincai pana in apropriere de Guvern. Sa tot fie vreo 5 kilometri de masini care circula bara la bara.

Cu toate acestea, nici un drum in lucru - cu exceptia intersectiei de la Budapesta, nici un politist pe traseu care sa incerce macar sa faca o diferenta cat de mica.

Fiecare isi face loc cum stie mai bine. Dupa mintea unor soferi mai nervosi, drumul se elibereaza, mai ceva ca in basme, apasand claxonul cate doua minute fara oprire.

Pasajul Unirii-Universitate
HotNews.ro

Dupa vreo 20 de minute de mers, iata-ne blocati in pasajul dintre Unirii si Universitate. Avem timp sa stam de vorba cu soferul de pe un 381. Nelu Patrascu ii zice. Conduce un autobuz Mercedes, are vreo 12 oglinzi si un mic altar plin de icoane de tot soiul.

“De cand am intrat pe traseul asta am incaruntit. Facem o cursa la fiecare ora jumate. Si pasajul ne omoara... iti dau lacrimile de la atata fum”, se plinge barbatul.

Ajungem la redactie, la fix o ora de la momentul plecarii. Ideea unui reportaj aparuse.

Am plecat prin oras in cautare de lucrari. Prima oprire o facem pe o straduta linisttita, Maior Coravu. La intrare troneaza doua panouri falnice, unul cu numele firmei constructoare si altul care explica cum si-a dat Neculai Ontanu acordul pentru reabiliitarea strazii. A tras o semnatura scurta pe o hartie pe care probabil nici n-a citit-o si a trantit repede un panou cu isprava lui.

Ce-i mult strica(Maior Coravu)
HotNews.ro

Oamenii de pe strada povestesc despre cum trebuia lucrarea facuta pana la 1 septembrie, si cum aproape ca a fost abandonata pe final.

Dupa asfaltare si inlocuirea bordurilor, Terra Nova Construct, firma responsabila cu reabilitarea strazii, a lasat lucrarile balta. Mai mult, portiunea de drum dintre insulele de spatiu verde a ramas si razuita si neasfaltata.

Canale razlete (Maior Coravu)
HotNews.ro

Probabil ca alinierea canalelor la nivelul asfaltului proaspat turnat era o treaba mult prea complicata. Fie sunt ridicate cu zece centimetri, fie au ramas la nivelul initial. Cert e ca strada e plina de damburi si gropi.

Plecam si ajungem undeva langa celebrul Pasaj Marasesti. Inchis circulatiei in vara lui 2005, lucrarile trebuia terminate in aceasta toamna. Pretul de 32 de miliarde platit pentru repararea lui ar trebui sa il faca mai sigur, dar mai ales operabil in timpul ploilor torentiale.

Ca un facut, pasajul nu e inca gata, ba mai mult, in total contratimp, firma Mari Villa s-a apucat sa inlocuiasca sinele de tramvai pe distanta dintre intersectia Budapesta si Calea Vitan.

Munca la Pasajul Marasesti
HotNews.ro

Era foarte complicat ca lucrarile sa inceapa concomitent in asa fel incat perioada sa devina mai scurta. Un panou asezat la intrarea in pasaj ne anunta ca inlocuirea sinelor va fi finalizata undeva in vara lui 2007. Deci inca aproape un an in care pasajul va sta inchis.

Cat despre ritmul de lucru, nu prea e nimic de spus. Trei muncitori in salopete albastre par a fi suficienti pentru respectiva lucrare.

O luam spre Timpuri Noi, stam 25 de minute la semafor, si apoi de la liceul Sincai spre Serban Voda, alta artera in curs de reabilitare. S-au turnat doua straturi de asfalt si de zece zile nu se mai misca nimic. Oricum, termenul de executie e suficient de mare pentru ca firma constructoare sa nu isi faca griji in privinta penalizarilor.

Si pe Serban Voda se lucreaza din greu
HotNews.ro

Ulterior, am facut pariu in redactie ca dupa ce termina de asfaltat intregul Serban Voda vor dori sa inlocuiasca sinele de tramvai, aflate intr-o stare jalnica de altfel.

Ne intoarcem prin Drumul Taberei si suntem nevoiti sa o luam pe Podul Grant. Povestile despre circulatia de pe pod sunt de adormit copiii. Realitatea e mult mai dura. Am traversat podul in 35 de minute. Si ziua inca nu se terminase. Trebuia sa o luam inapoi spre Tineretului.

Trei ore si jumatate de mers prin oras. La un calcul simplu, inseamna ca un sfert din ziua de lucru e facuta pe drumuri. Dar intr-o luna, sau un an sau in zece? Rezultatul va fi tot in ani.

Poate ca Videanu, indemnat blajin de Basescu sa urgenteze lucrarile de pe Podul Grant, in celebra intalnire de la Potcoava, se va ocupa de grabirea lucrarilor si in alte zone, nu de alta, dar mai sunt doi ani pana la alegeri si n-ar fi frumos sa mergem in acelasi conditii si in 2008.