Reportaj HotNews.ro

Un sfert din ziua fiecarui bucurestean se pierde in trafic

de V. Telibasa     HotNews.ro
Joi, 14 septembrie 2006, 0:00


Trei ora si jumatate. Atat pierde zilnic un bucurestean, prins fiind in traficul din oras.

Ne-am inarmat cu cronometru si aparat foto si am dat o tura prin oras, fara sa exageram cu drumurile, facand o medie kilometrica similara cu cea a unui om activ, doar din dorinta de a cuantifica exact timpul pierdut la semafoare, in intersectii supra-aglomerate si pe artere care, aflate in constructie, duc lipsa severa de mana de lucru.

[c:1:d]La inceputul verii, Adriean Videanu ne avertiza ca urmeaza o perioada mai putin placuta in ce priveste circulatia. Pana la urma, trebuia sa vina si momentul in care strazile Bucurestiului sa intre in reparatii capitale, pentru ca mai apoi gropile, lucrarile facute haotic si conditiile grele de trafic sa fie date uitarii.

N-am mai asteptat termenul dat de Videanu pentru ca oricum efectele sunt sub asteptari.

Sa revenim totusi la cele peste trei ore pe care un bucurestean le pierde zilnic, in medie, in trafic.

Din cartiertul Tineretului ne indreptam spre Piata Victoriei si ulterior Piata 1 Mai, unde se afla redactia HotNews. Avem de asteptat la o coada ce se intinde de la Liceul Sincai pana in apropriere de Guvern. Sa tot fie vreo 5 kilometri de masini care circula bara la bara.

Cu toate acestea, nici un drum in lucru - cu exceptia intersectiei de la Budapesta, nici un politist pe traseu care sa incerce macar sa faca o diferenta cat de mica.

Fiecare isi face loc cum stie mai bine. Dupa mintea unor soferi mai nervosi, drumul se elibereaza, mai ceva ca in basme, apasand claxonul cate doua minute fara oprire.

Pasajul Unirii-Universitate
HotNews.ro

Dupa vreo 20 de minute de mers, iata-ne blocati in pasajul dintre Unirii si Universitate. Avem timp sa stam de vorba cu soferul de pe un 381. Nelu Patrascu ii zice. Conduce un autobuz Mercedes, are vreo 12 oglinzi si un mic altar plin de icoane de tot soiul.

“De cand am intrat pe traseul asta am incaruntit. Facem o cursa la fiecare ora jumate. Si pasajul ne omoara... iti dau lacrimile de la atata fum”, se plinge barbatul.

Ajungem la redactie, la fix o ora de la momentul plecarii. Ideea unui reportaj aparuse.

Am plecat prin oras in cautare de lucrari. Prima oprire o facem pe o straduta linisttita, Maior Coravu. La intrare troneaza doua panouri falnice, unul cu numele firmei constructoare si altul care explica cum si-a dat Neculai Ontanu acordul pentru reabiliitarea strazii. A tras o semnatura scurta pe o hartie pe care probabil nici n-a citit-o si a trantit repede un panou cu isprava lui.

Ce-i mult strica(Maior Coravu)
HotNews.ro

Oamenii de pe strada povestesc despre cum trebuia lucrarea facuta pana la 1 septembrie, si cum aproape ca a fost abandonata pe final.

Dupa asfaltare si inlocuirea bordurilor, Terra Nova Construct, firma responsabila cu reabilitarea strazii, a lasat lucrarile balta. Mai mult, portiunea de drum dintre insulele de spatiu verde a ramas si razuita si neasfaltata.

Canale razlete (Maior Coravu)
HotNews.ro

Probabil ca alinierea canalelor la nivelul asfaltului proaspat turnat era o treaba mult prea complicata. Fie sunt ridicate cu zece centimetri, fie au ramas la nivelul initial. Cert e ca strada e plina de damburi si gropi.

Plecam si ajungem undeva langa celebrul Pasaj Marasesti. Inchis circulatiei in vara lui 2005, lucrarile trebuia terminate in aceasta toamna. Pretul de 32 de miliarde platit pentru repararea lui ar trebui sa il faca mai sigur, dar mai ales operabil in timpul ploilor torentiale.

Ca un facut, pasajul nu e inca gata, ba mai mult, in total contratimp, firma Mari Villa s-a apucat sa inlocuiasca sinele de tramvai pe distanta dintre intersectia Budapesta si Calea Vitan.

Munca la Pasajul Marasesti
HotNews.ro

Era foarte complicat ca lucrarile sa inceapa concomitent in asa fel incat perioada sa devina mai scurta. Un panou asezat la intrarea in pasaj ne anunta ca inlocuirea sinelor va fi finalizata undeva in vara lui 2007. Deci inca aproape un an in care pasajul va sta inchis.

Cat despre ritmul de lucru, nu prea e nimic de spus. Trei muncitori in salopete albastre par a fi suficienti pentru respectiva lucrare.

O luam spre Timpuri Noi, stam 25 de minute la semafor, si apoi de la liceul Sincai spre Serban Voda, alta artera in curs de reabilitare. S-au turnat doua straturi de asfalt si de zece zile nu se mai misca nimic. Oricum, termenul de executie e suficient de mare pentru ca firma constructoare sa nu isi faca griji in privinta penalizarilor.

Si pe Serban Voda se lucreaza din greu
HotNews.ro

Ulterior, am facut pariu in redactie ca dupa ce termina de asfaltat intregul Serban Voda vor dori sa inlocuiasca sinele de tramvai, aflate intr-o stare jalnica de altfel.

Ne intoarcem prin Drumul Taberei si suntem nevoiti sa o luam pe Podul Grant. Povestile despre circulatia de pe pod sunt de adormit copiii. Realitatea e mult mai dura. Am traversat podul in 35 de minute. Si ziua inca nu se terminase. Trebuia sa o luam inapoi spre Tineretului.

Trei ore si jumatate de mers prin oras. La un calcul simplu, inseamna ca un sfert din ziua de lucru e facuta pe drumuri. Dar intr-o luna, sau un an sau in zece? Rezultatul va fi tot in ani.

Poate ca Videanu, indemnat blajin de Basescu sa urgenteze lucrarile de pe Podul Grant, in celebra intalnire de la Potcoava, se va ocupa de grabirea lucrarilor si in alte zone, nu de alta, dar mai sunt doi ani pana la alegeri si n-ar fi frumos sa mergem in acelasi conditii si in 2008.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


551 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Parere (Joi, 14 septembrie 2006, 17:47)

    bucuresteanu\' [anonim]

    Nu am ce sa comentez ! Vin in fiecare zi din Drumul Taberei catre centru si in perioadele aglomerate al anului e ceva de cosmar. Oricum nu asculta nimeni, oricum se vor schimba borduri si se va asfalta in ficare sezon propice. Oricum vom fi prostiti in fata de autoritati, ca trebuiesc schimbate covoarele asfaltice aflate in stare buna. Imi e groaza de perioada de dupa aderare, perioada in care vor trebui cheltuite zilnic sume uriase. Atunci sa vezi schimbare de broduri la 2 saptamani.
    De cele mai multe ori, cand ma aflu in mijlocul dezastrului, ma mint cu buna stiinta ca nimic din ce vad nu e ceea ce pare, asta ca sa-mi pastrez psihicul intact, ca altfel e de groaza.
    Dar vor veni si alte alegeri si poate ca ma voi duce la urna, sa-i dau peste bretonul de fante de mahala actualului primar, care o sa ajunga sa regrete toata perioada asta in care s-a ocupat de cultivarea bordurilor.
  • 0 (0 voturi)    
    reportaje (Joi, 14 septembrie 2006, 18:02)

    celino [anonim]

    au inceput sa va placa reportajele mai hotniujilor. si ala de saptamana trecuta mi-a placut. La mai mare!!
  • 0 (0 voturi)    
    cu bicicleta (Joi, 14 septembrie 2006, 18:17)

    fost bucurestean [anonim]

    Daca toti cei care se plang de traficul din Bucuresti ar merge cu bicicletele ca in toate orasele europene, n-ar mai fi asa o nebunie.
  • 0 (0 voturi)    
    Motocicleta (Joi, 14 septembrie 2006, 18:29)

    Biker Boy [anonim]

    O solutie pentru traficul aglomerat este motocicleta. Insa riscurile sunt inca foarte mari : gropile, denivelarile, sinele de tramvai si soferii cu nervii intinsi sau cei neatenti fac ravagii printre motociclisti. Multi dintre noi (marea majoritate) am avut cel putin un accident in ultimul an.
    Insa, in afara de pasiune, motocicleta inseamna timp economisit. Foarte mult timp. Traseul descris de dumneavoastra se poate parcuge cu o motocicleta in 1/3 din tipul necesar unei masini sau chiar mai putin.
  • 0 (0 voturi)    
    suparat sunt..doamne..suparat (Joi, 14 septembrie 2006, 18:36)

    primaria..alupigus [anonim]

    Cred ca vom deveni peste 50 de ani un subiect de manual didactic in care se va povesti cum se poate "cretiniza" un segment din populatia unui oras.. ma refer la cei care vor dori sa treaca din "Militari"&"Dr.Taberii" spre "Arcul de Triumf" in perioada summit-ului de la Bucuresti. Luptele de la Rovine si Calugareni vor fi uitate....., caci acolo se respectau anumite reguli. Ii asteptam pe "francofoni" sa le aratam si noi "Bujumbura" noastra. Romani claxonati cat se poate de tare ca sa vada ca ne "doare".
  • 0 (0 voturi)    
    Un sfert din ziua fiecarui bucurestean se pierde in trafic (Joi, 14 septembrie 2006, 18:38)

    Alin Neculai [anonim]

    Exista o solutie: Taxa pe mersul cu masina prin Bucuresti cam de 50-100RON/zi/masina. In felul asta cine are treaba cu adevarat merge si plateste, cine are probleme minore merge cu transportul in comun. In felul acesta se polueaza mai putin orasul. In felul asta devine mai rentabil transportul in comun.
  • 0 (0 voturi)    
    eu vad 3 solutii: (Joi, 14 septembrie 2006, 18:53)

    Sebastian [anonim]

    -sa se construiasca parcari subterane, ca sa nu mai fie ocupate benzi din strada cu masini<

    - sa se mute garile in afara orasului. Gara de Nord nu mai poate ramane in inima Capitalei. Sau daca ramane, liniile trebuiesc mutate in subteran, ca sa nu mai fie nevoie de pasaje si poduri peste linii. Asta fara sa mai vorbim de faptul ca zona ar arata mai bine fara sinele de cale ferata.

    - sa se extinda metroul. De exemplu in Madrid exista 12 linii de metrou, nu 4 ca la noi.
  • 0 (0 voturi)    
    100 RON taxa intrare in Bucuresti (Joi, 14 septembrie 2006, 18:58)

    primaria..alupigus [anonim]

    "Intelectualul" de mai jos ....cred ca ar fi necesar sa cumpere painea de zi cu zi la pretul de 0.5 ron + taxa lui de 500/ 1000 ron
    cu stima: antoaneta... (aia cu zicerea: daca nu au paine sa manance coznac)
  • 0 (0 voturi)    
    RATB-ul nu este o alternativa, acum (Joi, 14 septembrie 2006, 19:02)

    bph [anonim]

    @Alin Neculai: Crezi ca mie nu mi-ar conveni sa stau pe scaun si sa citesc cateva pagini in drum spre serviciu? Dar pentru ca solutia propusa de tine sa fie viabila, trebuie sa existe un transport in comun decent! Cata vreme circulam ca in vagoanele de animale, inghesuiti unii in altii, pazindu-ne portofelele si ferindu-ne sa nu fim calcati pe picioare, eu unul prefer sa pierd acelasi timp (ca autobuzul nu parcurge in nici un caz mai repede acelasi traseu!) in masina mea, la aer conditionat, cu muzica mea preferata in surdina... Macar asa nu simt mirosurile "alea" si nu mai aud atat de enervantul "mai urcati putin, mai e loc la mijloc!" (da' asteapta autobuzul urmator, de ce te urci in capul meu?!).
  • 0 (0 voturi)    
    Bicicleta (Joi, 14 septembrie 2006, 19:07)

    Sorin [anonim]

    Stimati calatori nefericiti prin Bucuresti, eu cu toate ca am Megane diesel mi-am luat bicileta si am aproape 2 luni de cand merg zi de zi cu bicicleta. Am drumuri de facut cate 50 km pe zi intre diferite puncte din Bucuresti si castig timp pretios.

    Cred ca in viitor asta va fi o solutie (la fel ca la austrieci si belgieni - vezi articolele anterioare de pe site). M-am hotarat sa-mi iau bicicleta cand l-am vazut pe Dl Tariceanu cu asa ceva in fata Guvernului (a zis ca ar fi cam periculos - dar eu am constatat ca nu e chiar asa).

    Mai apar doua probleme gazele de esapament si cainii (astea se rezolva cu o masca de gaze si un aparat cu ultrasunete).
  • 0 (0 voturi)    
    Transport in comun (Joi, 14 septembrie 2006, 19:25)

    Stefan [anonim]

    Si mie mi-ar placea sa citesc ziarul sau sa ma uit pe 'pereti' in drum spre servici si sa nu mai fiu atent la ala da crede ca si-a luat strada sau aia care uita ca maneta de semnalizare exista, sau la pietonii care nu stiu ce e aia zebra.
    Dar ce pacat ca alternativa este doar cocina.
    Vina ca transportul in comun este cum este nu stiu cui sa o atribui, dar de neprofitabil nu se poate zice ca nu poate fi. La fel cum in alte tari cu autobusele pe jumatate incarcate (doar pe locurile pe scaun) se poate conduce o afacere rentabila, nu stiu de ce in Romania acest lucru pare sa fie o utopie. Daca au autobuse cu aer conditionat de ce nu le folosesc?
    Daca se plang de frauda de ce nu imprementeaza un sistem de taxare mai adecvat?
    Daca autobusele sunt arhipline la anumite ore de ce nu suplimenteaza vehiculele pe traseele respective?
    De ce timer-ul de la metrou arata cat timp a trecut de la trenul precedent si nu cat mai este pana vine urmatorul.
    Cine pusca mea proiecteaza linile de tranvai (fundatie, sine, acoperie) ca se bulesc la nici 1-2 ani de utilizare de parca mergi cu vaporul pe ape involburate.
  • 0 (0 voturi)    
    ne meritam soarta (Joi, 14 septembrie 2006, 20:29)

    mda [anonim]

    pt #10 . La Viena exista pista separata pentru biciclisti si toata lumea o respecta . Din cate stiu exista si pe Magheru dar sunt masini parcate pe ea . Sau nu mai sunt ? Ce-i drept la ei e cam prin tot orasul . Eu as vota un primar care s-ar ocupa de asa ceva .
  • 0 (0 voturi)    
    S.O.S - BUCURESTI - Apel Public (Joi, 14 septembrie 2006, 22:02)

    Asociatia ECO-EUROPA [anonim]

    BUCURESTIUL - CEL MAI MARE ASPIRATOR UMAN DE NOXE AUTO DIN EUROPA
    Asociatia ECO-EUROPA : Anual se adauga aproximativ cate 130-150 000 de noi automobile in Bucuresti pe aceiasi infrastructura proiectata acum 20 de ani pentru un nr de 200.000 de automobile. Bucurestiul a devenit capitala fumului, nervilor (din cauza uriaselor ambuteiaje din intersectii), capitala zgomotului si vibratiilor (uzura parcului auto din Bucuresti depaseste 7 ani,), capitala supraaglomerarii si lipsei de spatiu (confortul - toate trotuarele marilor bulevarde din Bucuresti sint ocupate de automobile stationate sau parcate), capitala benzinarilor auto (intalnim &#8220;aroma&#8221; combustibililor auto in medie la fiecare 300 m in Bucuresti), capitala garajelor auto betonate pe spatiul verde din spatele blocurilor de locuinte (avem cam peste 100.00 de astfel de garaje neautorizate care ocupa peste 1.000.000 mp in Bucuresti)...Toate acestea pe fondul reducerii drastice (peste 2/3) a zonelor verzi din Bucuresti (in 1989 aveam 37 milioane mp de spatiu verde si acum mai avem sub 13 milioane mp) Cele doua milioane de locuitori ai Bucurestiului inspira zilnic resturile gazoase cancerigene ale celor aproximativ 1,5 milioane de automobile din trafic, cu tot cu cele aflate in tranzit sau venite pentru aprovizionare. Comparativ, in 1990 aveam 136.000 auto inregistrate pe aceiasi infrastructura si cam acelasi nr de locuitori.
    Aproape 40% din automobilele care circula in Bucuresti functioneaza inca pe baza de benzina cu plumb....Cam un Kg de plumb pe an este eliminat de fiecare masina (substanta deosebit de nociva ) In UE benzina cu Pb a fost interzisa de 10 ani...Traficul rutier bucurestean produce afectiuni ale aparatului respirator, cardio-vascular, psihic), copii nascuti cu malformatii sau intoxicati cu plumb, fiind vinovat si pentru cresterea temperaturii cu 3-5 grade mai mult decat media pe tara; mai nou fiecare al saptelea copil din Bucuresti sub 18 ani suferea de astm. Dragos STAN ,Presedinte ECO-EUROPA
  • 0 (0 voturi)    
    Cat ne tine plapuma! (Joi, 14 septembrie 2006, 22:27)

    Unul revoltat [anonim]

    Cum ar fi ca atunci cand se incepe o lucrare sa nu mai fie voie sa se ineapa alta pana cand cea precedenta nu e terminata? Numai astora le place sa le inceapa peste tot simultan... Sunt strazi la care s-au inceput lucrarile si de luni de zile nu mai revine nimeni pe acolo...
    Mi-e mila, tovarasi, de comentariile precedente...
  • 0 (0 voturi)    
    prea multe de spus... prea putin rezolvat (Joi, 14 septembrie 2006, 22:53)

    monica L [anonim]

    -sint atitea de spus la un asemenea subiect!
    -i-as propune echipei care a facut "simularea" sa mai faca una, pe acelasi traseu sau unul similar pentru cazul unui pieton care se deplasaza - cind poate - cu transportul public (dar minimum doua schimbari)
    -de ce in marile orase romanesti, echipamentele, caile de acces sint calibrate si folosite exclusiv din punctul de vedere al soferilor, si nu al pietonilor... n-ar fi logic ca daca n-ai unde-ti parca masina sa nu vii pur si simplu cu masina, in locuri aglomerate urbane? Oare cum de-au ajuns nemtii si olandezii sa foloseasca atit de intens bicicletele... pentru ca pragmatici dar si disciplinati cum sint, au constatat ca e mai ieftin si mai rapid (si mai sanatos, desigur) sa o iei la drum pe 2 roti (biciclete, rotile, trickers)
    -a incercat cineva sa parcurga o distanta mai mare pe trotuar, in centru, intr-un fotoliu rulant sau cu un carucior de copil? L-as savura pe Videanu Adrieanu sau pe oricare sef la circulatie facind zig-zagul strins trotuar-carosabil intr-o astfel de ipostaza... si asta era valabila acum 2-3 ani, acum sint portiuni de strazi sau strazi intregi unde ai scapat de slalom, nu poti merge decit pe carosabil
    -asa ca, plimbare placuta domnilor edili!
  • 0 (0 voturi)    
    Catre copiii motociclisti (Joi, 14 septembrie 2006, 22:57)

    Marian [anonim]

    @ Biker boy

    Sau pentru ca mergeti pe linia continua dintre sensuri depasind coloanele de la semafor si mergand razand cu cei care tocmai au trcut de intersectie si vin din sens contrar. Daca ai merge cu 50 la ora ai evita toate gropile si ai avea timp sa eviti si soferii neatenti. Eu nu am vazut un motociclist in Bucuresti sa astepte la semafor odata cu ceilalti... Da evident ca n-o sa vedeti lucrurile asa pana n-o sa ajungeti pe scaunul cu rotile.
  • 0 (0 voturi)    
    sinteti de o naivitate... cuceritoare (Joi, 14 septembrie 2006, 23:22)

    monica L [anonim]

    autorului comentariului nr. 12 -mda:

    un astfel de om (care sa isi propuna sa umple bucurestiul de piste pentru biciclete) nu va candida in veci, asa ca n-aveti cum sa-l alegeti
    dilema noastra de alegatori va fi perena: Videanu ori Vanghelie?
  • 0 (0 voturi)    
    Garile in afara orasului - o greseala (Vineri, 15 septembrie 2006, 0:05)

    DannyBGood [anonim]

    Intr-un comentariu anterior cineva a sugerat ca solutie mutarea garilor in afara orasului, sau plasarea liniilor in subteran.

    A avea liniile in subteran poate fi o idee buna, dar mutarea garilor in afara orasului este o mare greseala.

    Trenul este un mijloc de transport in comun, iar existenta garilor in oras asigura o conexiune mai eficienta a calatorilor care circula spre / din Bucuresti cu centrul orasului. Altfel, acesti calatori s-ar adauga traficului deja infernal.
    In majoritatea oraselor mari din Europa exista "Gara centrala" - iar faptul ca aceste gari nu au fost desfiintate are o logica.
    Din pacate, in Bucuresti nu avem o "gara centrala" propriu-zisa, dar pozitia Garii de Nord + buna conexiune a acesteia cu reteaua de Metrou emuleaza o astfel de situatie.
    Masurile de fluentizare a traficului auto nu trebuie sa aibe un impact negativ asupra traficului mijloacelor de transport in comun.

    Am mai auzit de astfel de proiecte, de a muta Gara de Nord in afara orasului; cred ca ar fi o greseala imensa. Dar, sunt de acord, plasarea in subteran a liniilor de cale ferata, de la periferia orasului pana la Gara de Nord, ar fi o solutie buna.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru 17 (Vineri, 15 septembrie 2006, 0:51)

    rednecku [anonim]

    pistele de tzoacla nu-s o idee rea. din fericire pentru mine, locuiesc in alt oras decat Bucurestiul, un oras de 1 mil locuitori. acest oras are peste 400km de pista de bicicleta amenajata in acest sens. lata de vreo 2-3 m cu banda galbena pe mijloc sa separe sensurile. vorbesc de pista exclusiv pt rolleri si biciclisti si alta decat cea carosabila (pe unde trec si masini, ca ai voie si pe strada).
    sa ajungi la acest nivel e naivitate, dar sa propui asa ceva nu-i dovada de naivitate.
    de avantajele acestui sistem de piste nu vrobesc: plimbari, aer, pur si simplu merg la cumparaturi pe bicicleta (si ajung destul de repede) etc.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru 17 (Vineri, 15 septembrie 2006, 1:05)

    rednecku [anonim]

    pistele de tzoacla nu-s o idee rea. din fericire pentru mine, locuiesc in alt oras decat Bucurestiul, un oras de 1 mil locuitori. acest oras are peste 400km de pista de bicicleta amenajata in acest sens. lata de vreo 2-3 m cu banda galbena pe mijloc sa separe sensurile. vorbesc de pista exclusiv pt rolleri si biciclisti si alta decat cea carosabila (pe unde trec si masini, ca ai voie si pe strada).
    sa ajungi la acest nivel e naivitate, dar sa propui asa ceva nu-i dovada de naivitate.
    de avantajele acestui sistem de piste nu vrobesc: plimbari, aer, pur si simplu merg la cumparaturi pe bicicleta (si ajung destul de repede) etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Curata prostie ..... (Vineri, 15 septembrie 2006, 9:31)

    Suparat [anonim]

    Este imposibila incapatanarea primariei de a face sa se circule pe toate soselele pe cate o banda.
    EX: Soseaua Chitilei e lata cat autostrada Buc. - Pitesti. Din ea o treime vor s-o ocupe cu tranvai (cu linii separate cu balustrada). Deci faceti socoteala: mai raman 2 benzi dus si 2 intors; pe care se parcheaza avand in vedere ca zona are multe depozite si magazine. DECI SE CIRCULA PE O BANDA DUS SI UNA INTORS - pe o sosea lata cat autostrada. Curata prostie !!!!!!
    Asa se pierde timpul meu si al altora stand dupa toate basculantele........ in fiecare zi.
  • 0 (0 voturi)    
    biciclete (Vineri, 15 septembrie 2006, 9:38)

    gorbaciovsky [anonim]

    Nu e o idee rea sa circulam cu bicicletele, dar poate voi mergeti la serviciu in blugi si maieu si nu aveti nevoie de cascheta pentru ca oricum aveti casca de lucru.

    Dar ce faceti cu cei care trebuie sa ajunga la serviciu in costum in fiecare zi? Ce faceti iarna cand e frig? Ce faceti cu zapada care nu e stransa cu saptamanile? Ce faceti cand ploua?
  • 0 (0 voturi)    
    Curata prostie ..... (Vineri, 15 septembrie 2006, 9:39)

    Suparat [anonim]

    Este imposibila incapatanarea primariei de a face sa se circule pe toate soselele pe cate o banda.
    EX: Soseaua Chitilei e lata cat autostrada Buc. - Pitesti. Din ea o treime vor s-o ocupe cu tranvai (cu linii separate cu balustrada). Deci faceti socoteala: mai raman 2 benzi dus si 2 intors; pe care se parcheaza avand in vedere ca zona are multe depozite si magazine. DECI SE CIRCULA PE O BANDA DUS SI UNA INTORS - pe o sosea lata cat autostrada. Curata prostie !!!!!!
    Asa se pierde timpul meu si al altora stand dupa toate basculantele........ in fiecare zi.
  • 0 (0 voturi)    
    solutii ? (Vineri, 15 septembrie 2006, 9:41)

    vivace [anonim]

    Cel mai mult ma doare ca avem de ales intre doua rele: Videanu si Vanghelie. Oare chiar nu exista alta solutie in afara de emigrare? PS: fac naveta casa-servici (Militari-Pta Alba Iulia) din martie 2005, mai putin sezonul rece. recomand calduros :). Pe bune ! Asta daca nu trebuie sa aveti tinuta bussiness la servici. In acest caz ar merge un moped-scuter-motocicleta, solutie larg adoptata in Atena si Madrid de exemplu, care au avut probleme majore cu aglomeratia si poluarea. Va salut si va respect !
  • 0 (0 voturi)    
    miroase a plagiat (Vineri, 15 septembrie 2006, 9:49)

    florin [anonim]

    un material pe aceeasi tema - desi mai detaliat - a aparut in adevarul acum doua saptamini. oricum efortul dvs de a copia ideile altora merita salutat.
  • 0 (0 voturi)    
    Rabdare ?! (Vineri, 15 septembrie 2006, 9:50)

    this_is_not_me [anonim]

    Sa nu ne imbatam cu apa chioara ...
    Problema in tara asta sunt oamenii! Degeaba exista legi daca nu sunt aplicate.
    Privesc in jur ... si ce vad?! Un morman de incompetenta si hotie! O societate contorsionata si mutilata! Este atata prostie si lipsa de bun simt in tara asta si o lipsa de valori, de modele de urmat, incat singura solutie pe care o vad este emigrarea.
    O singura viata am iar aici simt din ce in ce mai acut cum imi bat joc de anii acestia ....
    Sa fim sanatosi macar!
    P.S. nu mai stiu o statistica de actualitate referitor cu cat este mai mica speranta de viata in Bucuresti versus alte orase din tara.
  • 0 (0 voturi)    
    PROTEST (Vineri, 15 septembrie 2006, 9:59)

    PROTEST [anonim]

    Propun bucurestenilor o forma de protest fata de conditiile de trafic si implicit de poluare din bucuresti: un MEETING AUTO in centrul capitalei acompaniat de o puternica orchestra de claxoane cu ocazia ZILELEOR FRANCOFONIEI.
    Scopul este acela de a determina reproritizerea listei de proiecte SF ale PRIMARULUI si de a-l aduce cu picioarele pe trotuar.
    Toti cei care doresc sa participe la aceasta forma de protest sunt rugati sa transmita un apel de participare catre prieteni/cunoscuti.
  • 0 (0 voturi)    
    Si mai suparat (Vineri, 15 septembrie 2006, 10:13)

    Je [anonim]

    Sunt de acord cu Suparatu.
    In ultima vreme asistam la o adevarata campanie de refacere a liniilor de tramvai toate in detrimentul partii carosabile. Ori draga dlor edili, tramvaiele nu cresc ca numar pe cand automobilele da !
    Asa ca politica voastra, inca o data fara cap, deja da peste cap traficul in conditiile de azi. Cum in fiecare an in Bucuresti apar peste 100.000 de mii de masini noi, in scurt timp ne vom lasa intradevar masinile in fatza casei ( pe locurile de parcare care nu exista) si va vom lua de gat.
    Simplu nu ?
  • 0 (0 voturi)    
    Opinii... (Vineri, 15 septembrie 2006, 10:22)

    Teddy [anonim]

    Am o idee... e anarhica, e tampita... dar as vrea sa o vad implinindu-se macar o data. As vrea ca toti soferii care sunt in trafic in Bucuresti dimineata, cand mergem majoritatea la servici, sa oprim masinile (toti!) si sa le lasam acolo unde sunt: in intersectii, in cozi la semafoare, etc... si sa plecam pe jos.
    Stiu nu e originala, probabil ca v-ati gandit si voi la ea, sau cel putin va aduce aminte de un vidioclip al unei celebre formatii.
    Oricum, as vrea sa vad asa ceva pentru a ale aminti celora care "proiecteaza" aceste "experimente" asupra infrastructurii, ca subiectii lor sunt OAMENI, nu niste animale care nu se pot decat supune PROSTIEI.
    Chiar stau si ma intreb daca cei care fac proiectele acestea de medernizare a infrastructurii au auzit vreodata - poate din filmele alea cu americani dintr-aia prosti si fara cultura - de cibernetica economica, de teoria programarii dinamice, de activitati critice, cozi de asteptare, etc...
    Solutii sunt! insa trebuie sa le cauti, sa ai interes sa faci o treaba buna.
    Poate ca o idee tampita dintr-asta, anarhica i-ar convinge pe acesti incapabili ca ar fi timpul sa se apuce de o alta meserie, sau macar de treaba...
  • 0 (0 voturi)    
    Opinii... (Vineri, 15 septembrie 2006, 10:28)

    Teddy [anonim]

    Am o idee... e anarhica, e tampita... dar as vrea sa o vad implinindu-se macar o data. As vrea ca toti soferii care sunt in trafic in Bucuresti dimineata, cand mergem majoritatea la servici, sa oprim masinile (toti!) si sa le lasam acolo unde sunt: in intersectii, in cozi la semafoare, etc... si sa plecam pe jos.
    Stiu nu e originala, probabil ca v-ati gandit si voi la ea, sau cel putin va aduce aminte de un vidioclip al unei celebre formatii.
    Oricum, as vrea sa vad asa ceva pentru a ale aminti celora care "proiecteaza" aceste "experimente" asupra infrastructurii, ca subiectii lor sunt OAMENI, nu niste animale care nu se pot decat supune PROSTIEI.
    Chiar stau si ma intreb daca cei care fac proiectele acestea de medernizare a infrastructurii au auzit vreodata - poate din filmele alea cu americani dintr-aia prosti si fara cultura - de cibernetica economica, de teoria programarii dinamice, de activitati critice, cozi de asteptare, etc...
    Solutii sunt! insa trebuie sa le cauti, sa ai interes sa faci o treaba buna.
    Poate ca o idee tampita dintr-asta, anarhica i-ar convinge pe acesti incapabili ca ar fi timpul sa se apuce de o alta meserie, sau macar de treaba...
  • 0 (0 voturi)    
    buildinguri (Vineri, 15 septembrie 2006, 10:57)

    marius [anonim]

    Nu ar trebui uitate nici buildingurile atat de dragi primarului, construite fara asigurarea de locuri de parcare. Vedeti ce se intampla pe Calea Buzesti si MIhalache.
  • 0 (0 voturi)    
    Stiu eu solutia problemei! (Vineri, 15 septembrie 2006, 11:50)

    Congolezu' [anonim]

    Votati-ma pe mine primar general, si va promit ca intr-un mandat, rezolv problema circulatiei auto in Bucuresti! Si va mai promit ca nu-mi trag casa in strada Mihailesti, si nu schimb bordurile la 6 luni, si nu mai asfaltez cu "baietii" de la Golden Spritz 140 de sosele si bulevarde, si nu o sa dau (aproape) moca parcarile cu plata din Bucuresti vreunei firme conduse de o femeie blonda. Atat doar ca vreau si un consiliu, ca sa-mi aprobe hotararile, ca, vorba lui nea Baselu' : "singur fac mult, cu un consiliu fur totul!"
    Hai sa traiti bine!
  • 0 (0 voturi)    
    CANALE (Vineri, 15 septembrie 2006, 12:52)

    gura sparta [anonim]

    Nu e clar ce se intampla cu gurile de canal dar presupun ca cine le-a dat lucratorilor tehnologia de instalare a capacelor de canal a ratacit vreo fila.

    Vizitati Campia Libertatii, Uverturii, Chiajna, si cele 1700 sau 170 (cine mai stie) de strazi la care s-au inceput lucrari de asfaltare.
    Toate sunt mai sus sau mai jus cu 10-15 cm sau au ramas gaurite pentru punctele de control de gaze..

    Presupun ca la cele care sunt mai sus s-a renuntat din motive de economie sa se mai toarne ultimul strat de asfalt, pe principiul "daca o reparam prea bine, la anul ce o sa facem?".

    Unele strazi aratau foarte bine inainte ide marea asfaltare insa acum zici ca a fost cutremur de gradul 9 in zonele respective.

    Va propun sa facem un site pe care sa postam poze din trafic cu gropile si canalele, si descrierea locului unde se afla, iar cand se va ajunge la 1000 de poze sa le trimitem catre primarie.

    E cineva dispus sa puna la dispozitie spatiu pt site. Poate ne ajuta chiar primaria avand in vedere ca va primii feedback de calitate despre aceasta problema.

    Privitor la opinia lui Teddy: ESTE INTR-ADEVAR O PROSTIE Anarhica si Tampita. Daca intamplator intr-o salvare blocata intr-o intersectie de tine si de eventuali sustinatori ai acestei idei, s-ar afla chiar mama ta sau copilul tau sau chiar si orice alta persoana necunoscuta, poate ca ti-ai fi dorit sa nu propui niciodata o asemenea ineptie. Ai putea trai cu sentimentul ca ai facut cu adevarat rau, gratuit, cuiva?
  • 0 (0 voturi)    
    CLAXOANE (Vineri, 15 septembrie 2006, 13:09)

    Je [anonim]

    Claxonati cand treceti pe la Guvern., Primarie !!!! si poate o sa inteleaga ceva
  • 0 (0 voturi)    
    SFERT (Vineri, 15 septembrie 2006, 15:13)

    GEORGEL [anonim]

    Daca 3 1/2 ore e un sfert asta inseamna ca ziua are 13 ore?

    Un sfert 24 ore sint 6....

    GT
  • 0 (0 voturi)    
    Imi vine sa vomit (Vineri, 15 septembrie 2006, 17:12)

    George [anonim]

    Dupa 3 luni petrecute in Statele Unite, m-am intors in Bucuresti si mi-a venit sa vomit !
    Daca traiesti aici toata viata nu prea iti dai seama de cum se traieste "dincolo"; nu iti dai seama ce fel de oameni sunt in Romania si cum se comporta oamenii prin alte locuri.
    Sfatul meu pentru romani : care aveti o suma modica de bani, duceti-va intr-o tara civilizata, cascati ochii si bagati la cap. Nu va mai luati masini de 50,000$ si va credeti "smecheri". Pana nu ne comportam civilizat si cu respect, suntem o adunatura de babuini care se lauda cu o "caruta" mai mare si mai stralucitoare ...
    Nu pot sa cred ca traiam aici in Bucuresti si nu vedeam mizeria, praful, nesimtirea, prostia, hotia ... majoritatea oamenilor cred ca asa trebuie traita viata ... ce urat!
    Problema cu traficul este doar unul din multele efecte ale lipsei de civilizatie, respect si decenta din tara noastra.
    HAI SA INVATAM SA FIM OAMENI !
  • 0 (0 voturi)    
    Sa va tot luati motociclete si biciclete (Vineri, 15 septembrie 2006, 19:07)

    aa [anonim]

    Luati-va motociclete si biciclete, bucuresteanul sofer schimba orice regula, el are o dacie tu o yamaha, el e mai tare, el are o dacie tu un megane cu nr de provincie, el e mai tare, el are un megan tu un mercedes cu nr de provincie, el e mai tare. Numai in Bucuresti e asa cu soferii dobitoci, mergeti si voi prin tara sa vedeti alt mod de viata
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru fostul bucurestean cu bicicleta... (Vineri, 15 septembrie 2006, 21:05)

    Radu [anonim]

    ... si pentru toti cei care ne recomanda biciclete si motociclete: Ii invit sa-si duca ei copilul la gradinita pe astfel de mijloace de transport.
    Un alt comentariu se poate face pentru cel ce spune, citez: "O solutie pentru traficul aglomerat este motocicleta. Insa riscurile sunt inca foarte mari : gropile, denivelarile, sinele de tramvai si soferii cu nervii intinsi sau cei neatenti fac ravagii printre motociclisti". Regret, dar atitudinea unor motociclisti care se strecoara printre masini in mod absolut riscant ii expune unor riscuri. Tot participantul la trafic (sofer, motociclist, biciclist asu pieton) ar trebui sa fie mai educat si mai "cu sapte ani de acasa" si lucrurile ar fi mult mai bune.
    Alta problema (ca m-am ambalat) sunt parcarile. Masini oprite de-a valma, pe cate doua randuri si oriunde lasa, uneori cu atentie si bunavointa, cate un culoar de trecere pe o strada cu trei benzi. Pe langa lipsa cronica de parcari mai e din nou lipsa de educatie a romanului: de ce sa plateasca cand poate sa parcheze aiurea pe gratis. Aici se poate vedea situatia din Piata Unirii, unde peste tot sunt masini parcate care cum se intampla iar parcarea supraetajata e jumatate goala... De altfel nici minunatul concesionar al parcarilor de pe strazi - Dalli - nu face alceva decat sa traga niste linii de vopsea pe asfalt si sa aseze un individ care sa incaseze 1,5 lei pe ora. Pentru ce? Pentru nimic. Buna afacere...

    Asa ca, fratilor, concluzia mea este ca, pe langa lucrarile haotice pe care le executa Primaria - suntem o natie de sapatori, dar de acoperit groapa nu o mai acoperim, si bunul simt si educatia lipsesc la greu. Si acestea pot fi stimulate prin amenzi acordate pe bune si nu pe principiul "de ce n-ai sepcuta...".

    Toate bune.
  • 0 (0 voturi)    
    aberatiiiii (Vineri, 15 septembrie 2006, 23:26)

    stefan [anonim]

    mai fratilor,
    degeaba faceti scandal din fotolii si canapele si nu va trece prin cap sa iesim in strada macar la sfarsit de saptamana si sa facem ceva pichetari ale DN 1 sa vada ''stabii'' ce furnica spre V. Prahovei ca sunt si oameni interesati de soarta strazilor si nu numai fraieri ce inghit anual praful reparatiilor si reasfaltarilor degeaba facute si ras-facute. sunt unul din pribegii atarnati de un volan cate 16 ore pe zi si de multe ori poate si mai mult (nu am slujba de sofer sau de taximetrist) doar asa intre un amic sau beneficiar, farmacie si aprozar, etc, si pot sustine sus si tare ca SUNT SATUL DE MAGARIILE FACUTE PE SEAMA CELOR CE ISI TRAIESC VIATA IN MAREA CAPITALA EUROPEANA SI FRANCOFONA BUCURESTI ---oras din lumea a treia ca mentalitate si educatie (sa nu spunem a patra). peste tot zi de zi jeg, praf, gunoaie, lipsa de educatie si de respect, etc ... stiti fiecare la fel de bine ca si mine ce se intampla zilnic daca iesi pe strada inbarcat in auto sau pe jos. fac o mica paralela cu vestul mai de aproape sau mai de departe.... amenzi pentru claxonat aiurea in oras, amenzi pentru pietoni aiuriti, amenzi...., amenzi, dar atentie date pe bune nu pe ''te-am prins'' sau altele; si inca o data atentie: se platesc indiferent din ce structura sau partid faci parte sau ce functie ai. (exista si exceptii dar ff putine). asa cum spunea un forumist mai jos---radu--- sa iasa macar pana la unguri sau mai departe fiecare ''smecher'' cu multi cai putere sub el si sa se dea acolo SMECHER sa il vedem daca rezista 300km fara amenzi de te indoaie si iti trece smecheria instant fara fasoane. dar... acolo e respectata cat de cat LEGEA dar la noi balcanici cu iz de francofoni si idei de pungasi se poate orice nu de alta ''este tara tuturor posibilitatilor si oportunitatilor'' si trebuie doar sa ai ceva ''bistari'' si amici sus pusi ca sa poti face ce vrei atat pe sosea cat si acasa sau aiurea...ce sa mai zic de spatiile de agrement din munti ... ofer spatiu pt site ...
  • 0 (0 voturi)    
    pentru autorul comentariului 22 (Vineri, 15 septembrie 2006, 23:36)

    monica L [anonim]

    -sint de acord, la noi ploaia si zapada sint fenomene de calamitate naturala (ma refer in principal la Bucuresti) in aceste zile delicate (haha!!!) bicicleta sta mai bine acasa... dar in rest:
    -nu vad de ce orice tutar de business trebuie sa poate costum cu cravata, iar daca-i femeie taiorasul si geanta diplomat asortate... important pentru impresia artistica a clientului nu-i toala, ci ce simti cind deschide gura si te-nvaluie cu limbajul lui papagalicesc, cu platitudini, cu tremolo-ul ala de om ce nu-i stapin pe sine (poate aici lipsa de conventionalism a biciclistului le-ar fi de folos) ....
    -daca insa costumul ii musai pentru "cultura organizationala" (ah, mi-a intrat o aschie in dinti de la limba de lemn!), atunci ii musai, si ca orice uniforma (vezi medicii, ospatarii etc.) ea se poate tine la locul de munca
    -asa ca stimate gorbaciovschy , solutiii de iesire sint, atita timp cit nu esti atasat principiului "masina face pe om"
  • 0 (0 voturi)    
    Strazi de 2 lei (Sâmbătă, 16 septembrie 2006, 0:55)

    Daniel [anonim]

    Pai daca a mers cineva pe noul Pod Grant...vede clar ca e lucru facut de mantuiala(ca sa nu zic de k k t )...probabil ca banii care trebuiau bagati in acele lucrari...s-au dus spagi la primarii ca sa castige unii lucrarile. Respect pt unii, pt altii nu!
  • 0 (0 voturi)    
    Bine monica (Sâmbătă, 16 septembrie 2006, 1:41)

    dudutz [anonim]

    mi-a placut articolu' dar mai mult mi-a placut de moina. i-as manca de vii pe corporatistii astia de doi bani. te scot la un brifcor Monica, undeva la o cafenea unde sa-mi pot lasa masina la vedere, sa stam pe scaune de ratan si sa bem espresso de 9 ron?
  • 0 (0 voturi)    
    recomandare SUPER POZA TRAFIC BUCURESTI..... (Sâmbătă, 16 septembrie 2006, 11:10)

    Asociatia ECO-EUROPA [anonim]

    Intrati pe http://www.sictir.org/node/385#comment-1525
  • 0 (0 voturi)    
    Un sfert din ziua fiecarui bucurestean se pierde in trafic (Duminică, 17 septembrie 2006, 16:11)

    Alin Neculai [anonim]

    Am analizat toate comentariile de pana acum, am amalizat ce se spune in acest reportaj si, cu o mica adaugire, raman cam la aceeasi parere:
    Sa se adauge o taxa de 50-100RON/zi/masina pe fiecare masina ce circula prin Bucuresti. Acest lucru nu necesita decat o infrastructura minima (camere de luat vederi, un program de detectat numerele masinilor, un program de trimis amenda de, sa zicem 1000-2000/RON daca nu se plateste taxa in decurs de maxim 24 de ore) ce s-ar amortiza in cateva zile.
    Adaugirea: sa se faca parcari sub- si supraterane si, la fel, o amenda de 1000-2000RON pentru cine parcheaza masina in locuri interzise acompaniata de ridicarea masinii.
    Doar in felul acesta acest oras poate scapa de aerul suprapoluat, de stresul indus de circulatie, de poluarea fonica, doar asa mai putem spera sa regasim placerea de a ne plimba prin oras, pe jos.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru mersul cu bicicleta... (Duminică, 17 septembrie 2006, 19:35)

    LauraC [anonim]

    Eu inca nu stiu sa merg pe bicicleta... dar invat!!! :)

    Sunt pentru adoptatul mersului pe bicicleta, pentru ca e mai sanatos, mai nepoluant, si ne scuteste pe toti de atatia nervi...

    Si un mesaj pentru persoanele care au de dus copii la scoala... :) ... In Strasbourg, barbati si femei imbracati la costum, inainte sa mearga la servici, isi duc copiii la scoala cu bicicleta, pentru ca au un fel de atas legat de spatele bicicleta, in care stau odraslele mici bine mersi... Odraslele mai mari merg TOT cu bicicleta... (solutii exista)

    Asa ca adoptatul mersului pe bicicleta nu e asa o tragedie, e chiar mai bine din foarte multe puncte de vedere... Si ar fi bine ca fiecare bulevard sa aiba culoare rezervate pentru biciclisti... Asa cum exista in orasele europene.. toate optiunile trebuie respectate, nu credeti?

    O seara buna fara nervi la toata lumea...
    Si sanatate multa!!
  • 0 (0 voturi)    
    Pt dl Alin Neculai (Duminică, 17 septembrie 2006, 20:11)

    Je [anonim]

    Dle Neculai dupa lejeritatea cu care vorbiti despre o taxa de 50 - 100 RON / ZI ! pentru circulatia cu automobilul prin Bucuresti, nu-mi ramane decat sa presupun decat ca :
    - ori faceti parte din categoria celor care nu-si pemit o masina si atunci adopta tactica draga romanului, " sa moara si capra vecinului"
    - ori aveti prea multi bani si ati dori sa nu va mai incurce atatia idioti care isi castiga o paine la volan si sa puteti circula mai lejer cu bolidul din dotare
    - ori, varianta care imi pare cea mai plauzibila, esti doar un stundetzel fomist care este inca suparat pe toata lumea si vrea sa ne arate noua coruptilor de rutina ce usor e sa ai principii

    In orice caz, esti mult pe langa subiect si, ca orice roman, ai gasit ocazia sa te bagi in seama. Nu raspunde te rog, te-ai exprimat suficient.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by