Rupert Murdoch, patronul gigantului media News Corporation, a platit 148 de milioane de euro pentru a deveni actionar majoritar la compania berlineza Jamba, divizia de sonerii pentru mobil a firmei de telecomunicatii VeriSign. Nemtii au devenit faimosi la nivel mondial acum doi ani, cand au lansat un clip video si o sonerie cu celebra "Crazy frog" (broasca nebuna).

Un remix dupa coloana sonora a filmului "Politist de Beverly Hills", cu Eddie Murphy, a incorporat tema iritanta a soneriei "Crazy frog", reusind sa detroneze trupa Coldplay de pe primul loc al topurilor britanice de muzica. News Corporation detine acum 51% din actiunile companiei germane.

Mariaj intre Jamba si Mobizzo

Nemtii de la Jamba au ajuns la un nivel international in privinta celebritatii datorita unei broaste hidoase, cu casca de motociclist, care improvizeaza vocal sunetul motorului unei motociclete.

Faimosul clip a devenit un favorit al utilizatorilor de mobil din toata lumea, iar "Crazy frog" a ajuns unul dintre marile nume ale showbizului mondial dupa ce si-a jucat propriul rol intr-un videoclip muzical care a ajuns pe locul intai in Marea Britanie.

Succesul neasteptat al creaturii marca Jamba a atras atentia operatorului american de telecomunicatii VeriSign, care a platit 215 milioane de euro pentru a achizitiona firma germana. Tranzactia a fost parafata in primavara lui 2004.

Oficialii News Corporation si-au dezvaluit miercuri, pentru publicatia "Wall Street Journal", planurile pentru Jamba. Astfel, trustul de presa doreste o fuziune intre compania berlineza si propria divizie pentru continut mobil, Mobizzo, care a debutat pe piata de new media americana comercializand "mobisoade" ale show-urilor televiziunii Fox, pe langa alte formate.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei