Bilantul pietei auto din acest an demonstreaza ca atractia exercitata de Dacia Logan asupra romanilor incepe sa-si piarda din intensitate. Cota de piata a constructorului roman a scazut semnificativ, iar cresterea preturilor la toate modelele de Logan nu e straina de aceasta evolutie.

O alta cauza este si concurenta tot mai acerba, producatori importanti reusind sa propuna o alternativa viabila din punct de vedere al balantei pret/performante. Concurenta va creste si mai mult dupa aderarea la UE, cind eliminarea anumitor taxe se va traduce prin aparitia unor preturi si mai imbietoare.

Mai mult, intrarea pe piata interna a unui alt constructor de talie mondiala, prin cumpararea uzinei de la Craiova, va mai aduce inca cel putin un concurent de calibru pentru Logan.

Cele mai vehiculate nume pentru preluare fostei uzine Daewoo sunt General Motors si Ford. Ultima dintre cele doua companii tocmai a anuntat un plan de reducere a costurilor pe plan global, care in traducere libera inseamna concedieri masive in toata lumea.