Vanzarile dezamagitoare ale aliantei Renault-Nissan in Europa din ultima perioada readuc in discutie viabilitatea gigantilor auto creati la sfarsitul anilor ‘90.

Vanzarile Renault in Europa de Vest in luna august au inregistrat un recul de 12% fata de aceeasi luna a anului trecut, ajungand la 70.745 de unitati. Este a treia luna consecutiva de scadere. Nici partenerul de alianta nu s-a descurcat prea bine, vanzarile Nissan scazand cu peste 28%.

Rezultatul slab al aliantei Renault-Nissan in Europa nu a putut fi contrabalansat de vanzarile ceva mai bune in restul lumii si este pus de analisti in special pe seama lipsei modelelor noi.

Explicatia acestei stari de fapt, pe langa cresterea preturilor la carburanti care a dus la o scadere usoara a intregii piete, este ca reducerea drastica a costurilor in cadrul aliantei a limitat numarul de modele din gama si a afectat inovatia.

Nasterea concernelor

Acum aproape un deceniu se spunea ca producatorii auto mai mici care vor incerca sa ramana independenti vor sfarsi prin a da faliment. Vizati erau BMW, Honda si Porsche.

Astazi acesti producatori au marje operationale si de profit net demne de invidiat si o duc mai bine decat cei care au fuzionat. Daimler Benz si Chrysler au initiat moda fuziunilor in 1998.

Doi ani mai tarziu, noul concern DaimlerChrysler a incercat sa atraga un nou partener: pe Mitsubishi, care atunci se afla in dificultate. Rezultatul se cunoaste. Initiativa bossului de atunci al DaimlerChrysler, Jurgen Schrempp, a esuat lamentabil. Efectul acestui esec a fost amplificat de insuccesul marcii Smart, in care Mercedes a ingropat miliarde de euro.

Integral in EVZ