Modificarile aduse noii colectii Logan au urcat pretul minim de achizitie cu 200 de euro. Alte schimbari ramin in stand-by din cauza pretului.

O data cu facelift-ul propus de Automobile Dacia pentru Logan au fost aduse o serie de imbunatatiri comparativ cu modelul lansat in 2004.

Printre schimbarile in bine se numara anumite corectii fata de versiunile anterioare, atit in ceea ce priveste partea de design, cit si cea de functionalitate si de confort.

Astfel, noua colectie Logan se prezinta cu oglinzi retrovizoare modificate prin marirea suprafetei. In plan estetic, ele sint acum vopsite in culoarea caroseriei, la fel ca si minerele usilor.

Indicatoarele de bord, aeratoarele si minerul schimbatorului de viteze au primit si ele retusuri.

In ceea ce priveste functionalitatea si confortul, noul Logan vine cu un spatiu de depozitare amplasat la baza consolei centrale, iar panoul pentru sistemul audio este acum detasabil.

Accesul la portbagaj este posibil cu ajutorul unui buton, eliminindu-se astfel obligativitatea folosirii cheii pentru deschiderea acestuia.

Patru noi nuante de vopsea metalizata sint disponibile: albastru mineral, gri platine, gri comete si bej toundra.

Au fost eliminate nuantele de gri perla, verde cameleon si verde ficus, precum si de azur.

Ce-i lipseste Loganului

Din cauza costurilor care vor afecta pretul masinii, producatorul de la Pitesti a ales sa nu introduca alte schimbari. Directorul general al companiei, Fran?ois Fourmont, a admis ca au fost facute o serie de compromisuri, pentru ca anumite modificari ar fi fost prea scumpe pentru cit sint dispusi sa plateasca clientii.

Printre elementele pe care Dacia nu le-a schimbat la noul Logan se numara sistemul de frinare cu discuri neventilate, care a ramas acelasi ca si la versiunile precedente. Si la versiunea de top, Prestige, scaunele au ramas neprofilate, neoferind sustinere laterala in viraje. In ciuda modificarilor subtile de design ale partii din spate, teava de esapament a ramas neschimbata.

Preturi in crestere

Facelift-ul pentru modelul Logan nu s-a reflectat numai la nivel de design si de ordin practic. Schimbarile au afectat si preturile de achizitie. Daca pina saptamina trecuta cea mai ieftina versiune, Ambiance, pentru motorul de 1,4 litri si 75 de cai-putere costa 6.230, in prezent suma minima se cifreaza la 6.400 de euro.

Cea mai scumpa versiune din gama Logan este Ambition de 1,5 litri dCi si 65 de cai-putere, al carei pret ajunge la 10.000 de euro.

Motoarele nu vin la Pitesti

Renault analizeaza posibilitatea producerii la Pitesti a noului motor care echipeaza versiunea de virf a gamei Dacia Logan, a declarat directorul de inginerie mecanica al companiei Automobile Dacia, Richard Agius. Motorul de top de 1,6 litri si 105 cai-putere este fabricat la uzina Renault din Valladolid, Spania.

Agius a precizat ca se fac studii pentru a se vedea daca motorul ar putea fi produs la Pitesti, insa a adaugat ca aceasta nu este o urgenta pentru companie, deoarece volumul de productie este deocamdata suficient. Noua motorizare pentru Logan se afla in productie inca din 1998 si echipeaza modele Renault precum Megane 2, Scenic, Laguna, Clio, Kangoo, Modus, dar si automobilele Nissan.

Noi elemente pe fiecare versiune de echipare

Cu trei motorizari pe benzina si una diesel, noul Logan dispune de 12 posibilitati de alegere.

Versiunea de baza Ambiance este disponibila pentru motorizarile pe benzina de 1,4 litri si 75 de cai-putere si pe motorina de 1,5 litri si 65 de cai-putere.

Incepind din septembrie 2004 si pina la introducerea facelift-ului de saptamina trecuta, versiunea Ambiance prezenta ca dotari standard airbag pentru sofer, protectii laterale, capace de roti si geamuri colorate, oglinzi retrovizoare reglabile din interior, iluminare portbagaj, indicatoare digitale si reglarea pe inaltime a centurilor de siguranta pentru partea din fata.

Integral in Cotidianul