Grupul bancar olandez ING Group va incepe sa isi extinda reteaua bancara din Polonia, Romania si India, dar in acelasi timp va incerca sa gaseasca noi oportunitati de dezvoltare si pe piata locala, relateaza agentia de presa Dow Jones. In Romania, ING isi propune sa ajunga la 250 de unitati bancare, pina in anul 2009.

In anii din urma, spre deosebire de principalii sai competitori olandezi, ING a preferat sa se concentreze pe un numar mic de tari, dar cu potentiat mare de crestere. “Nu am simtit nevoia sa facem achizitii de marca deoarece am mers pe varianta unei dezvoltari proprii, intr-un mod organic”, a declarat Eli Leenaars, membru al diviziei de retail si private banking al ING.

“Daca am fi vrut, am fi putut juca un rol important pe mai multe piete bancare. Dar bancile care au fost recent disponibile nu ne-au interesat pur si simplu”, a mai spus Leenaars. El s-a referit indirect la competitorii olandezi, ABN Amro - care a facut achizitii pe piata italiana si la Fortis NV - care s-a extins in Turcia.

In loc sa plateasca sume mari pentru achizitii de noi banci, ING a preferat sa-si extinda reteaua de francize bancare si sa exporte know-how in tarile unde era deja prezenta.

Leenars a adaugat ca divizia de retail a ING a fost in mod traditional interesata de pietele unde bancile locale nu pot sa ofere acelasi gen de servicii pe care il are disponibil grupul olandez.

Pentru a patrunde pe piete mult mai dezvoltate, precum cele din Marea Britanie si Franta, strategia ING a fost sa conteze pe divizia proprie de servicii bancare online, ING Direct, care este condusa de Dick Harryvan.

In Polonia, ING este activa inca din 1995, dupa ce a cumparat actiuni ale bancii Slaski, unde acum detine 75 la suta. Acum, grupul olandez detine pozitia a treia pe piata poloneza, detinind un numar de circa 350 de unitati bancare. Fara a oferi detalii suplimentare, Leenaars a declarat ca va urma o perioada de dezvoltare.

Spre deosebire de Polonia, in Romania ING a pornit de la zero. Acum are 90 de unitati bancare, detinind 6,3 la suta din piata locala. Dar acestea nu sint filiale cu o gama completa de servicii, ci mai curind “self-banks”, adica ofera servicii de retail prin intermediul ATM-urilor, plus serviciile de online banking.

ING Romania isi propune acum sa ajunga la un numar de 250 de unitati bancare pina in anul 2009, conform declaratiilor unui purtator de cuvint al companiei.

Fara a exclude extinderea si pe alte piete din Europa Centrala si de Est, Leenaars spune ca in aceast moment ING a ajuns totusi la un nivel optim de acoperire a acestei regiuni.

Strategia folosita in tara noastra este deja denumita la nivelul ING drept “conceptul romanesc”. Iar acesta, conform lui Leenaars, va urma sa fie exportat si in alte tari, India pentru inceput. “Acesta este modelul viitorului”, a mai adaugat oficialul olandez.

ING Group este o institutie financiara globala ce ofera servicii bancare, de asigurari si investitii de portofoliu pentru peste 50 de milioane de clienti din peste 65 de tari ale lumii

Incepandu-si activitatea din Romania in 1994, ING ofera o gama complexa de operatiuni: servicii de asigurari de viata, servicii bancare pentru companii si persoane fizice, servicii de banca de investitii.