Analiza HotNews.ro

Neplata facturii de mobil in trecut poate afecta obtinerea unui credit

de Vlad Telibasa     HotNews.ro
Miercuri, 20 septembrie 2006, 0:00


Activitatea Biroului de Credit incepe sa fie tot mai vizibila si sa nasca tot mai multe controverse. Dupa nenumaratele cazuri de persoane care au fost inscrise in evidenta Biroului pentru restante de cateva zeci de mii de lei, o noua initiativa privitoare la o baza de date care sa contina informatii despre restantierii la plata facturii de telefonie mobila e pe cale sa fie adoptata.

Absurdul situatiei consta in faptul ca evidenta Biroului de Credit ar putea sa contina si informatii despre clientii care nu si-au platit mobilul in urma cu ani de zile.

[c:3:d]Directorul general al Biroului de Credit, Serban Epure, a declarat pentru HotNews.ro ca institutia pe care o conduce se afla in negocieri avansate cu doi operatori de telefonie mobila pentru realizarea unei baze de date care sa contina informatii despre persoanele care au inregistrat intarzieri la plata facturii pentru telefonul mobil.

Astfel, in cazul in care ati avut intarzieri mai mari de 30 de zile la plata telefonului e foarte posibil sa intampinati dificultati in a obtine un credit.

Potrivit informatiilor oferite de Epure, protocolul va intra in vigoare la inceputul anului 2007. Acesta nu a exclus posibilitatea ca datele transmise catre Biroul de Credit sa contina si informatii despre persoanele care au inregistrat restante cu mult timp inainte de semnarea protocolului.

Directorul Biroului de Credit a mai adaugat ca exista discutii incipiente si cu o serie de companii de telefonie fixa care ar urma sa furnizeze date despre rau-platinici si a adaugat ca o posibila colaborare cu orice alt tip de societate ce ofera servicii populatiei nu este exclusa pe viitor.

Epure a precizat ca un eventual semn de egalitate intre o restanta la banca si o restanta la plata facturii de mobil e o chestiune ce tine strict de politica fiecarei banci.

"O intentie usor abuziva"

Laura Pascu, PR Manager al Asociatiei pentru Protectia Consumatorului a declarat pentru HotNews.ro ca o astfel de intentie din partea operatorilor de telefonie mobila ar fi "usor" abuziva.

“In primul rand ar fi trebuit sa ceara parerea Consiliul Consultativ al Consumatorilor din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Mai mult decat atat, informatiile legate de clienti sunt confidentiale, potrivit legii privind protejarea informatiilor cu caracter personal”.

Laura Pascu a precizat ca ar fi nevoie de acordul clientului pentru ca astfel de date sa intre in evidenta biroului de credit, mai ales retroactiv.

“La momentul semnarii unui contract de credit cu o banca clientul isi da acordul ca eventualele intarzieri la plata ratei sa fie transmise catre Biroul de Credit, insa nu acelasi lucru se poate spune si despre contractele semnate intre clienti si operatorii de telefonie mobila”, a mai adaugat Laura Pascu.

Vodafone si Orange implicate in negocierile cu Biroul de Credit

[c:1:d]Surse din cadrul companiei au confirmat pentru HotNews.ro ca Vodafone este unul din cei doi operatori de telefonie mobila implicati in discutiile cu Biroul de Credit.

Cel de-al doilea operator este Orange Romania, companie ai caror reprezentanti au confirmat negocierile cu Biroul de Credit.

“Procesul este complex si presupune atat clarificarea aspectelor legale ce trebuie indeplinite cat si dezvoltarile tehnice pentru implementarea sistemului de acces si schimb al informatiilor in timp real.

"[c:2:d]In categoria aspectelor legale ce trebuie clarificate se regaseste si tipul de datornici care urmeaza a fi raportat la Biroul de Credit, prin urmare nu putem confirma deocamdata daca baza de date va include clientii care au avut datorii in trecut”, se arata in informatiile oferite de Orange.

Constantin Rudnitchi, redactorul-sef al revistei Bilant a declarat pentru HotNews.ro ca astfel de colaborari exista de mult itmp in alte tari.

“Chiar cu riscul de a supara o masa larga de cetateni cred ca in acest moment se creaza in Romania ceea ce in alte tari exista de mult - un soi de securitate a datornicilor.”

“Cu toate acestea, trebuie avuta in vedere suma datorata si mai ales trebuie sa se urmaresca istoricul platilor”, a mai adaugat Rudnitchi.



Rudnitchi admite totusi faptul ca ar putea fi o problema ce ar trebui sa atraga atentia Agentiei Nationale pentru protectia consumatorului.



“Nu sunt de acord cu circulatia acestor informatii. Sunt pasibili de procese daca sunt dati in judecata pentru ca daca maine datele mele sunt in Birou de Credit pot exista scurgeri de informatii si poate ma trezesc cu cineva nedorit in fata casei”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


9393 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Credit history dupa model american (Miercuri, 20 septembrie 2006, 20:02)

    Christa [anonim]

    Se incearca cu Biroul de Credit un fel de sistem de 'credit
    history' ca in SUA, unde nu poti nici sa inchiriezi un apartament
    sau sa te abonezi la telefonia mobila fara sa ti se verifice
    creditul. Iar operatorii de utilitati sau telefonie mobila te
    raporteaza doar in sens negativ, nu si daca iti platesti totul la
    timp.
  • 0 (0 voturi)    
    da, dar... (Miercuri, 20 septembrie 2006, 21:10)

    suca [anonim]

    in america cand faci abonament la o telefonie mobila iti dai acordul in ca in cazul neplatii sa fii trecut in baza de date.
    acolo pt orice contract iti dai acordul asta
    aici doar pt un credit de la banca iti dai acordul. asa ca oricum ar fii momentan e ilegal ce vor sa faca si din punctul meu de vedere poate s-o faca ca or sa aiba procese de-o sa aiba nevoie de-o cladire numai pt avocati :)
  • 0 (0 voturi)    
    Mi se pare normal (Miercuri, 20 septembrie 2006, 22:02)

    Cristi V [anonim]

    Nu vad unde e problema ... mi se pare normal ca daca ai datorii, sau daca esti rau platnic sa te stie toata lumea. De ce sa-i mai fentezi si pe altii ?!
    Problema apare inca datorita mentalitatii de roman ... pacat ca cei influenti vor putea face ce doresc in continuare. As vrea sa vad un om politic, sau afacerist controversat, care sa nu primeasca un credit sau mai stiu eu ce ... din cauza ca este rau platnic...

    Oricum, ca idee e ok !
  • 0 (0 voturi)    
    in SUA merge foarte bine (Miercuri, 20 septembrie 2006, 22:04)

    castana [anonim]

    In SUA chestia cu Istoricul Creditului merge foarte bine de ani de zile si nimeni nu comenteaza nimic. Situatzia este destul de simpla: ai intarziat la plata facutrilor sau la plata creditelor la banca, ai probleme in a o obtzine un credit. Problemele pot merge de la a obtzine o dobanda buna la credit pana la a nu obtzine nici un credit. Si nu conteaza ce suma datorezi si cui. Ideea e ca daca ai datorii neplatite, esti neserios, si nu are nimeni incredere in tine. De asemenea istoricul se rasfrange nu numai asupra cererilor de credite ci si asupra altor achizitzii ca achizitzionarea unui nou abonament de telefon, spre ex.
    Parerea mea e ca in Ro mai multa lume nu isi plateste facturile din tupeu si din nesimtzire (ce, nu are nimeni ce sa-mi faca. sa ma dea in judecata pentru 1 mil de lei) decat din cauza lipsei de bani. Si am vazut destule cazuri, mai ales de facturi telefonice neplatite din nesimtzire.
  • 0 (0 voturi)    
    e corect?????? (Miercuri, 20 septembrie 2006, 22:14)

    alex [anonim]

    acum cativa ani plangeau dupa clienti.Fiecare dealer te conecta pt ca din conectarea respectiva isi lua un procent maricel *(se pare ca 50$ de conectare).Acum a inceput vanatoarea.Ne sperie cu deastea.Pai nici nu e legal ce fac ei.Pentru ca sa ne treaca in acea baza de date trebuiau in prealabil sa ne ceara acordul.scris.niste magari
  • 0 (0 voturi)    
    E o prostie.... (Joi, 21 septembrie 2006, 1:22)

    Adrian [anonim]

    Ce faci in situatia in care angajatorul INTARZIE plata salariului tau din diferite motive ,iar tu nu poti achita una sau mai multe facturi in termenul stabilit ci cu o intarziere de cateva zile.... Automat esti introdus in baza de date respectiva si vei avea probleme pe viitor cu obtinerea unor credite sau alte porcarii.

    Cu acordul cui , datele mele PERSONALE (istoric al platilor, valoarea platilor, etc) tranziteaza de la o institutie la alta? Cine isi va da girul pe o asemenea ilegalitate?
    Comparatiile cu S.U.A. nu isi au rostul pentru ca noi nu suntem SUA. Incetati cu astfel de comparatii. Suntem o tara de amarati.Ni se ingradesc din ce in ce mai multe drepturi si devenim din ce in ce mai controlati. Tot noi fraierii de jos.Pe smecheri ii doare in cot de cat fura, pe cine fura sau cand fura. Pe ei nu ii intreaba niciodata nimeni nimic.Pentru cine se iau aceste masuri restrictive?
  • 0 (0 voturi)    
    replica lui Castana (Joi, 21 septembrie 2006, 1:48)

    veverita [anonim]

    Nu crezi ca esti impertinet sa-i faci pe romani nesimtiti? Nu compara Romania cu SUA. Aici sunt salarii de mizerie si abia isi platesc bietii oameni ratele la banci sau facturile la telefon. Nu esti tu in masura sa arunci cu piatra.
  • 0 (0 voturi)    
    despre (Joi, 21 septembrie 2006, 1:53)

    faraway [anonim]

    dragii mosului, welcome to the civilized world. Evident ca asta loveste in baza a ceea se "intelege prin a fi roman": "las' ca-i trag io si pe astia pe sfoara!"
    pai si care este problema? Platesti esti ok, lumea stie ca nu ai probleme, nu este asa cum se mentioneaza mai jos. Lipsa unui bad history credit este de fapt un "positive credit history". Si inca e ok, ca se practica asta numai la telefone si la banca!, ha, ha! sa vezi cum este in USA..unde daca faci contract pe un an si te muti inainte de terminarea contractului, capeti "bad history". hai succes.
  • 0 (0 voturi)    
    XXXX (Joi, 21 septembrie 2006, 9:24)

    M..E [anonim]

    Cel mai simplu este sa nu folosesti abonament, ci cartela.

    Este de dorit sa fii cat mai putin prezent in baze de date si alte chestiuni de genul asta intr-o lume in care tehnologia este aplicata prost.

    As recomanda si plata cu bani cash peste tot pe unde va duceti. Desi asta ma poate cataloga drept un incuiat si un retrograd dar tocmai ca lucrez in domeniu stiu ce spun ;)

    De exemplu daca platiti regulat cu card sunteti 100% trackable, adica vi se poate intocmi un profil de consumator complet. Evident vi se spune de exemplu ca, datele voastre care intra in baza de date a nu stiu cui(Carrefour, de ex) nu vor fi transmise. Ce gluma buna. Exact ca tiganii din piata care striga "Hotii! Hotii!" si tocmai eu fura ;)

    Pregatiti-va pentru un viitor cat mai putin liber, cat mai restrictiv,
    pregatiti-va sa deveniti din oameni cu liber arbitru, in simpli roboti cibernetici =))
  • 0 (0 voturi)    
    O tara de tembeli (Joi, 21 septembrie 2006, 10:04)

    Stefan [anonim]

    Asa ne cred unii. Suntem cei mai prosti constructori. Mai intai facem etajul 1 si apoi temelia casei.
    Se importa din alte tari toate taxele, impozitele si metodele de control dar uita ca pentru a putea face fata avem nevoie si de conditiile de viata de acolo.
    Da, in SUA se verifica tot. Dar cei de acolo isi permit sa plateasca. Daca nu platesc poate ca la ei e nesimtire.
    Dar sa spui ca la noi nu se plateste din nesimtire, e tembelism. Iar antevorbitorii mei "Cristi V" si "Castana" vorbesc doar ca sa se afle in treaba.
    Caz de studiu:
    Operatorul de telefonie imi presteaza servicii de doi lei : semnal prost, impertinenta din partea personalului. Eu decid sa nu platesc, pentru ca serviciile lor nu merita acesti bani. Ce se intampla? Sunt trecut in baza de date a Biroului de Credit. Din cauza mea? Ei fac acest lucru in a 31-a zi dupa ce eu nu am mai platit. Daca ii reclam la Protectia Consumatorilor si ii dau in judecata pentru prestarea de servicii incorecte, credeti ca se rezolva in 30 de zile? Nu prea cred.
    Si atunci cine are de pierdut? In primul rand consumatorul. Pentru ca in Romania, noi consumatorii, suntem vazuti ca niste oi si suntem pastoriti de niste ciobani care ne tund cand vrea muschiu lor si cum vrea muschiu lor. Nu avem drepturi ci doar obligatii. Suntem la cheremul unor dobitoci care ne mulg si noi nu putem face nimic pentru ca ne-am obisnuit sa tacem. Dar pana cand?

    Parerea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    Credit history (Joi, 21 septembrie 2006, 10:16)

    Carcotasu [anonim]

    Hai sa fim noi sanatosi!
    Eu intru in baza de date cu datornicii, deci nu mai prezint incredere la acordarea unui alt credit, pentru o suma de o suta de mii de lei (nu radeti, se intampla frecvent). Poate o mert, poate nu.

    De ce insa o firma care are restante de miliarde se califica pentru retur de TVA sau subsidii de stat?
    Singura solutie ar fi ca legea sa fie aplicabila 99% (cu restul de 1% fiind pe rol procese), si atunci vom fi si noi comparabil cu altii.

    Din nou, "egalitate voi, da' nu pentru catei"
  • 0 (0 voturi)    
    alo da? (Joi, 21 septembrie 2006, 10:17)

    oneata [anonim]

    realizarea unei astfel de baze de date e absolut normala insa felul in care vor s-o faca astia e incredibil. Adica sa puna intarzierea platii facturii pe acelasi picio r de egalitate cu neplata unei rate la banca? Gresit total

    In contractul pe care il am cu vodafone inca din 99 nu se specifica asa ceva, deci e ilegal. Si Slavca Domnului am avut intarzieri la plata dar intotdeauna mi-am onorat datoriile.

    Sunt absolut idioti dar sper sa existe cineva care sa-i impiedice sa faca astfel de abuzuri.
  • 0 (0 voturi)    
    Ilegalitate (Joi, 21 septembrie 2006, 10:28)

    IceCub [anonim]

    In momentul in care am incheiat un contract cu Connex/Vodafone, nu tin minte sa fi fost de acord ca datele mele sa fie facute publice. Acesta este un abuz. Orange, Vodafone sau orice alt operator nu au absolut nici un drept de a divulga datele mele nici unei banci. Pana si politia sau procuratura au nevoie de un mandat pentru a avea acces la astfel de date.
  • 0 (0 voturi)    
    Cum afecteaza neplata tel. un credit. (Joi, 21 septembrie 2006, 11:08)

    DoDo [anonim]

    Aceeasi tara de CACAO ! Daca se va tine cont de acest lucru la acordarea unui credit, probabil in cateva luni va scadea dramatic numarul de credite acordate. Dupa asta, bancile isi vor revizui calculele si vor incepe cu teorii de genul "daca totusi ati platit cu intarziere, dar nu aveti conflicte majore cu furnizorul de servicii, se poate acorda creditul ... bla, bla,bla". Probabil o sa ajungem si noi ca in Occident sa fim scarbiti de cate oferte de credite vom gasi in cutia postala, pentru ca bancile trebuie sa dea banii cuiva (creditele sunt sursa de venit principala pentru o banca). Nu mai vorbim de confidentialitatea contractelor ...
  • 0 (0 voturi)    
    este cea mai mare tampenie (Joi, 21 septembrie 2006, 11:40)

    paula [anonim]

    E cea mai aberanta chestie,mai ales tinand cont ca marile companii de telefonie mobila,precum VODAFONE,fac greseli majore la confirmarea platilor.am patit-o pe propria piele cand banii pt factura mea s-au virat in alt cont,am avut telefonul inchis pe greseala lor si nici macar scuze nu si-au cerut.astfel eu figuram cu intarzieri din cauza lor,nu ca as fi fost eu rau platnic.intre timp eu am trecut la alta companie.asa ca de ce sa platesc eu pentru eroarea lor.nu mi se pare normal si in afara de asta, in contract nu se specifica acest lucru.in consecinta,nu mi se pare normal si nu aprob deloc acest lucru.
  • 0 (0 voturi)    
    Un mare abuz! (Joi, 21 septembrie 2006, 13:09)

    Emil [anonim]

    E una sa-ti asumi printr-un contract de credit niste obligatii si apoi sa nu-ti onorezi aceste obligatii - apari in CRB. Dar cu facturile de mobil ce legatura are? In primul rand unele societati de telefonie umfla facturile: apar de exemplu convorbiri in strainatate cand nici nu ai activat serviciul respectiv, daca platesti nu iti mai vezi banii inapoi in veci, daca nu platesti faci scandal si poate iti storneaza factura. Faptul ca in Statele Unite functioneaza bine este pentru ca acolo te fura mai cu cap nu cu manarii de doi lei ca la noi si firma raspunde pentru factura emisa. Bancile au o anumita prestanta (pe care nu o merita), dar daca fiecare idiot poate cu o factura neplatita sa te bage in CRB, unde ajungem? Sau idiotul trebuie sa fie de la o companie de telefonie mobila?
  • 0 (0 voturi)    
    hotilor (Joi, 21 septembrie 2006, 13:39)

    lazslo [anonim]

    sunteti niste rahati care merita sa nu mai ia credite daca ati dat tepe in trecut, romani lasi
  • 0 (0 voturi)    
    pentru lazslo (Joi, 21 septembrie 2006, 14:32)

    elefantu' [anonim]

    amice - esti idiot!
  • 0 (0 voturi)    
    Credit Scoring (Joi, 21 septembrie 2006, 14:42)

    Nic S [anonim]

    Nu vad nimic rau in asta atata timp cat acest birou de credit e gandit si mplementat corect. Asa ceva este si in UK. In felul asta se construieste profilul financiar al unui client. Iar institutiile de credit iau decizii pe semana acestui credit scoring. Asta nu insemana ca daca ai intarziat cu plata la o factura telefonica/rata/credit card o luna nu mai poti accesa credite. Scorul tau financiar scade un pic iar decizia finala e luata pe baza acestui scor nu pe baza intarzieriila plata odata de mult. In felul asta se constientizeaza cetateanul si se protejeaza in acelasi timp si institutia financiara si cetateanul ( daca e indatorat prea mult sau are probleme la plata)
  • 0 (0 voturi)    
    Orange si Vodafone (Joi, 21 septembrie 2006, 14:49)

    elefantu' [anonim]

    Companiile in cauza nu au ce sa caute in Biroul de Credit. Ei nu se ocupa cu creditarea. Ei deja au o baza de date ;a care au acces toti telefonicii si solicita garantii rau-platnicilor.
    Oricum, pozitia lor in piata se diminueaza datorita calitatii serviciilor si arogantei. Daca mai incep sa se bage si prin CRB, vor vinde doar Cosmote si Zapp - si si astia numai prepaid.
  • 0 (0 voturi)    
    ce rezolva? (Joi, 21 septembrie 2006, 15:21)

    valer [anonim]

    unul care vrea neaparat sa triseze banca o sa-si plateasca toate telefoanele la zi si dupa ce obtine creditul servus orange, servus banca
  • 0 (0 voturi)    
    sau se muta telefonul (Joi, 21 septembrie 2006, 15:50)

    valer [anonim]

    pe numele bunicii, al matusii, etc.; n-au decat sa le introduca pe bietele batrane in baza lor de neplatnici
  • 0 (0 voturi)    
    va bagati? (Joi, 21 septembrie 2006, 16:15)

    mario [anonim]

    propun sa infiintam noi o asociatie si sa-i dam in judecata pe nenorociti. facem si documentare a la michael moore? Tre sa luam atitudine impotriva acestor abuzuri.
  • 0 (0 voturi)    
    Biroul de credit (Joi, 21 septembrie 2006, 17:37)

    Georgel [anonim]

    In primul rand este o problema ce tine de lege. Ar fi ilegal ca datele mele sa fie transmise de catre Vodafone sau Orange Biroului de credit fara acordul meu scris. Oricum s-a mai intamplat si in trecut, de unde credeti ca toate companiile de asigurari aveau numele si telefoanele noastre. Diferenta este ca acum se poate verifica si exista o lege care ne protejeaza.
  • 0 (0 voturi)    
    parere (Joi, 21 septembrie 2006, 17:58)

    mari [anonim]

    eu cred ca toti cei care nu sunt de acord cu acest lucru se simt cu musca pe caciula
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru: "cu muca pa caciula..." (Joi, 21 septembrie 2006, 19:12)

    emil [anonim]

    Stimata doamna, dv nu intelegeti civilizatia si democratia, asemeni dv, mentalitatea in tara asta este ca existi deci esti vinovat, la noi exista prezumtia de vinovatie, daca vina la tine politia in casa si nu loe dai drumul fara mandat de perchezitie inseamna ca ascunzi ceva, chiar ce ai facut aseara ca mie mi s-a furat cainele maidanez din fata blucului. A... nu vrei sa spui.

    Pentru Lazlo: amice esti idiot.
  • 0 (0 voturi)    
    bun venit... (Joi, 21 septembrie 2006, 19:50)

    liberalizm [anonim]

    bun venit in economia de tip liberal dragilor. In curind:

    - cota de asigurare pe sofer, nu pe masina, stabilita dupa o suma de criterii inteligente: culoare, marca, marime masina(nu motor), neighborhood, numar de usi, vechime carnet si multe altele mai ciudate
    - preturi la pompa ajustate in fiecare ora dupa cum bate vintul (in Golful Mexic) si care cresc cind cotatiile la burse scad
    - impozite pe salrii mia mici dar social, sanatate mai mari
    - taxe de "bun venit" la cumpararea unei locuinte intr-un oras
    - taxe de scoala si pt. celibatari
    - amenzi pt."ridicarea" cu intarziere a copilului de la gradinita
    - contracte telefonice, fara semnaturi (dar cu inregistrari) si abuzuri crase din partea marilor companii. telefoane periodice de follow-up in care trebuie sa eviti sa spui da deoarece te trezesti cu un pachet in plus sau contract pe o perioada mai lunga
    si multe altele...
    Se poate trai si cu astea dar ar fi frumos ca Romania sa mai cearna un pic inainte de a adopta diverse sisteme si legislatii. Nu tot ce zboara in vest si peste Atlantic pica bine la digestie, si cu atat mai puti e sanatos (logic)

    think about
  • 0 (0 voturi)    
    ireal (Joi, 21 septembrie 2006, 22:13)

    oana [anonim]

    domne, da chiar asa e. incredibil. niste hoti nesimtiti
  • 0 (0 voturi)    
    mama lor (Joi, 21 septembrie 2006, 22:28)

    irina popescu [anonim]

    asa e in toate tarile civilizate da astia parca intrec masura.
    bravo hotnews ca demasti aceste manevre marsave
  • 0 (0 voturi)    
    Ridicol (Joi, 21 septembrie 2006, 22:31)

    Marcel [anonim]

    Sa admitem ca e in regula daca Biroul de Credit ia in evidenta persoanele care au tepuit companiile de telefonie mobila. Chiar si cu sume mici. Dar partea cu intarzierea platii facturii care duce la aceeasi chestie, e absolut abuziva. Nu mai vorbesc despre furnizarea datelor personale....
  • 0 (0 voturi)    
    Ridicol (Joi, 21 septembrie 2006, 22:32)

    Marcel [anonim]

    Sa admitem ca e in regula daca Biroul de Credit ia in evidenta persoanele care au tepuit companiile de telefonie mobila. Chiar si cu sume mici. Dar partea cu intarzierea platii facturii care duce la aceeasi chestie, e absolut abuziva. Nu mai vorbesc despre furnizarea datelor personale....
  • 0 (0 voturi)    
    mi-e (Joi, 21 septembrie 2006, 22:37)

    rudy [anonim]

    sunteti niste romani parliti. daca nu ati avea nimic de ascuns, un trecut imaculat si nicio intentie rea nu v-ati mai face attea probleme. dar voi aveti o problkema cu autoritatile pentru ca nu sunteti in stare sa respectati niste regului de bun simt. mi-e scarba
  • 0 (0 voturi)    
    mi-e (Joi, 21 septembrie 2006, 22:39)

    rudy [anonim]

    sunteti niste romani parliti. daca nu ati avea nimic de ascuns, un trecut imaculat si nicio intentie rea nu v-ati mai face attea probleme. dar voi aveti o problkema cu autoritatile pentru ca nu sunteti in stare sa respectati niste regului de bun simt. mi-e scarba
  • 0 (0 voturi)    
    O metafora...fiecare intelege ce vrea !!! (Joi, 21 septembrie 2006, 23:17)

    meccip [anonim]

    in primul rand consider ca este ceva suspect aici....nu este mana Domnului cel pretutindeni asta e sigur......
    in al doilea rand daca privim aceste randuri, de mai sus binenteles, dintr-un punct de vedere ideologic, dar atentie fara sa facilitam insertia unei hiperbole comparative cu opusul acestor scrieri ajungem la concluzia ca ar fii banal.
    si in al treilea rand zic.......da chiar, sa-si recupereze banii totusi, este dreptul lor.....nu ??... jos mafia... in rest totul e ok !!
    Cat despre meciul cu rapidu` io zic ca a fost bunicel !!
    Hai Romania.....vom invinge !!!
  • 0 (0 voturi)    
    O metafora...fiecare intelege ce vrea !!! (Joi, 21 septembrie 2006, 23:19)

    meccip [anonim]

    in primul rand consider ca este ceva suspect aici....nu este mana Domnului cel pretutindeni asta e sigur......
    in al doilea rand daca privim aceste randuri, de mai sus binenteles, dintr-un punct de vedere ideologic, dar atentie fara sa facilitam insertia unei hiperbole comparative cu opusul acestor scrieri ajungem la concluzia ca ar fii banal.
    si in al treilea rand zic.......da chiar, sa-si recupereze banii totusi, este dreptul lor.....nu ??... jos mafia... in rest totul e ok !!
    Cat despre meciul cu rapidu` io zic ca a fost bunicel !!
    Hai Romania.....vom invinge !!!
  • 0 (0 voturi)    
    O metafora...fiecare intelege ce vrea !!! (Joi, 21 septembrie 2006, 23:22)

    meccip [anonim]

    in primul rand consider ca este ceva suspect aici....nu este mana Domnului cel pretutindeni asta e sigur......
    in al doilea rand daca privim aceste randuri, de mai sus binenteles, dintr-un punct de vedere ideologic, dar atentie fara sa facilitam insertia unei hiperbole comparative cu opusul acestor scrieri ajungem la concluzia ca ar fii banal.
    si in al treilea rand zic.......da chiar, sa-si recupereze banii totusi, este dreptul lor.....nu ??... jos mafia... in rest totul e ok !!
    Cat despre meciul cu rapidu` io zic ca a fost bunicel !!
    Hai Romania.....vom invinge !!!
  • 0 (0 voturi)    
    pt meccip (Joi, 21 septembrie 2006, 23:45)

    contra [anonim]

    mneccip io cred ca esti tampit. dute frate la dilema ca nu e locul tau aici.
  • 0 (0 voturi)    
    deci (Vineri, 22 septembrie 2006, 0:02)

    liberalizm [anonim]

    - nu va mai ginditi ca in alte tarii oamenii au trecutul imaculat si platesc la timp. Basme! ati auzit de Collection Agencies? oameni ok care aici iau pana la 20% din valoare pagubei doar sunind si explicand/dind alternative etc. recuperind in final banii.
    Credeti ca sint putine? Nu.
    Si atunci din nou - de ce credeti ca doar la noi se fura, minte, triseaza si sint doar oameni cu trecut de borfasi.

    Nu sint de acord cu tipul asta de evaluare a comportamentului de plata deoarece oamenii nu sint companii. Si la urma urmei orice credit aproape e garanta sau asigurat, de ce apar diferentiereile astea? pai in curand sau deja bancile nu mai cistiga usor si sigur din dobanzi ci din plasamente cu risk din ce in ce mai ridicat, precum cerditele, taxe pe tranzactii etc.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Mari (Vineri, 22 septembrie 2006, 11:37)

    Georgel [anonim]

    Ei bine cucoana afla ca eu nu am avut niciodata abonoment la vreo societate de telefonie mobila.
    Mi se pare insa o nesimtire fara seaman ca oricine sa faca ce vrea cu datele mele personale. Si daca tot crezi ca e in regula cu treaba asta iti urez sa-ti vezi poza intr-o revista deocheata.
    Ca tot nu ai nimic de ascuns....
  • 0 (0 voturi)    
    Dedicatie ZAPP (Duminică, 11 martie 2007, 12:39)

    Riti Dan Eduard [anonim]

    Da, foarte adevarat ca in Romania trebuie facuta o disciplinarizare a celor ce au de facut plati. Insa ar trebuie ca o firma care te-a bagat intr-o baza de date ca rau planic sa fie OBLIGATA s te si scoata daca si-a rezovat amiabil cu tine diferendele. In felul acesta s-ar mai reduce situatiile in care de exemplu pentru un credit luat la o banca la care s-a modificat dobanda si implicit ratele lunare, fara ca acest lucru sa fie notificat clientului, apar a neplatite sume de genul 1,05 euro/luna.
    Sau un alt exemplu este chiar cel in care ne afam noi ca firma acum. Consideram ca si clauza abuziva impunerea notificarii in scris cu 60 zile in avans rezilierea unui contract ZAPP internet. Ca atare refuzam aceasta plata si suntem dispusi sa mergem in instanta cu aceasta problema. Daca vom fi introdusi in bza de date de catre ZAPP ii vom actiona in instanta pentru daune de imagine.
    Nu vad de ce un client ZAPP trebuie sa notifice in scris rezilierea si daca nu o face contractul se prelungeste automat pe inca un an fara drept de reziliere in cursul acelui an, si toate acestea fara ca acesta sa aiba dreptul la informare. Ar trebui ca la randul ei ZAPP sa notifice prelungirea contractului.
    Concluzia ar fi:
    Sa nu credem ca tot ceea ce se practica in occident si in USA,Canada sunt neaparat lucruri care trebuie urmate ad literam. Intotdeauna exista si o alta cale sau se poate imbunatati cea existenta.
  • 0 (0 voturi)    
    factura neplatita (Joi, 12 iulie 2007, 11:11)

    popescu gheorghe [anonim]

    Sa-mi spuna si mie cineva ce poate sa-mi faca o firma de recuperari de creante daca nu am achitat factura la o companie de telefonie?
  • 0 (0 voturi)    
    aiurea (Duminică, 23 septembrie 2007, 1:23)

    jonny [anonim]

    na si daca te baga in baza de date inseamna ca nu au alta cale de a recupera banii , in tribunal daca te da , nu e caz penal , ultima sentinta poate fi sa iti retraga din salar , te baga in baza de date nu scoti credit, scoti pe numele lui cineva si mergi ca girant , ca oricum tu platesti ratele ca pt tine scoti , sa rezolvat :)
    daca ei is curve, si altii o sa fie, romanul e inventiv ,mereu gaseste o cale de scapare
    • 0 (0 voturi)    
      companii jegoase care nu-si respectă lienții (Duminică, 13 aprilie 2008, 0:28)

      dan [anonim] i-a raspuns lui jonny

      CAND O SĂ SE INTAMPLE LUCRUL ASTA PLEC DE LA EI.MA MUT LA OSMOTE CA SI ASA AU OFERTE BETON.MAI EXISTA DEASEMENEA SI RDS MOBIL MAI NOU. ASA CA NU-I BAI! PA SI PUSI LE ZIC IMEDIAT NESIMTITILOR ACESTOR COMPANII CU MARE,MARE TUPEU. TREBUIE SA LE DAM DELETE.
  • 0 (0 voturi)    
    Caz concret (Luni, 9 martie 2009, 16:17)

    shcupe [anonim]

    In 2000 am incheiat un contract cu firma Dialog(actuala Orange) pentru un abonament de telefonie mobila cu durata de 6 luni. La expirarea contractului(e stipulat cu litere mici) ca ar fi trebuit sa trimit, inainte de expirarea contractului cu o luna, o scrisoare recomandata cu confirmare de primire prin care sa cer renuntarea la acel abonament altfel el s-ar fi reinoit automat pentru o noua perioada de 6 luni.Eu am trimis o scrisoare simpla din pacate, iar in a 7-a luna mi-a venit o noua factura.In acel moment am sunat la ei si am intrebat de ce nu mi-a fost reziliat contractul iar ei au spus ca nu au primit nici o scrisoare.Am cerut telefonic renuntarea insa mi-au spus ca sunt obligata prin contract sa trimit acea scrisoare recomandata. Am platit si a 7-a factura insa nu am mai trimis nici o alta scrisoare.Sunt si in prezent in posesia tuturor facturilor si a chitantelor prin care pot dovedi ca am achitat acele sume si detin inca si contractul. Nu am mai primit o a 8-a factura.Din momentul in care am avut acea convorbire telefonica nu am mai primit absolult nimic.Nici vreo instiintare de restante, nici vreo alta factura.
    Dupa 7 ani(respectiv la sfarsitul lui 2007) am primit de la firma de recuperare a debitelor numita EOS KSI ROMANIA SRL, o instiintare de plata prin care ma anuntau ca am ramas restanta la orange romania cu suma de 31 ron si alte penalizari deci in total se ajunge la suma de 98 ron. Ma anuntau si faptul ca neplatind-o voi intra in baza de date a rau-platnicilor astfel nemaiputand beneficia de acordarea de credite, etc...
  • 0 (0 voturi)    
    continuare caz real (Luni, 9 martie 2009, 16:18)

    shcupe [anonim]

    Este o suma relativ mica insa nu intentionez sa o platesc deoarece nu mi se pare a fi intr-adevar o creanta care sa-mi revina.
    Am fost la orange si am cerut infrmatii. Interesant este ca...dupa atata timp inca mai figurez in baza lor de date cu acel telefon pe care l-am efectuat catre ei si in care am cerut inchiderea abonamentului.
    Ce mi se pare interesant este faptul ca in aceasta instiintare de plata(ajunsa dupa 7 ani) ei.
    Am contactat un avocat caruia i-am cerut cateva informatii si i-am adresat urmatoarele intrebari:
    -daca aceasta prelungire automata a contractului nu este un abuz din partea acelei societati
    -daca actionandu-i in instanta as avea castig de cauza.
    Raspunsul pe care l-am primit insa, a fost urmatorul:"Dupa parerea mea aceasta daorie este prescrisa. In momentul in care sunteti contactat de catre EOS-KSI puteti sa spuneti ca in conmformitate cu prevederile D. 167/1954 privind prescriptia, termenul de prescriptie pentru aceasta datorie este de 3 ani de la data de cind ea a devenit scadenta adica de cind a fos facturata. Avind in vedere faptul ca au trecut 7 ani si nu a aparut nici o cauza de intrerupere a cursului prescriptiei aceasta datorie nu mai poate fi solicitata"
  • 0 (0 voturi)    
    Concluzie...caz real (Luni, 9 martie 2009, 16:23)

    shcupe [anonim]

    Am sunat la firma de recuperare credite EOS-KSI pentru a cere informatii si am intrebat cum este posibil ca timp de 7 ani sa nu primesc nici un fel de informare asupra acelei presupuse restante si mi s-a raspuns cu o nesimtire iesita din comun: "Nu exista nici o lege in Romania care sa ne oblige sa va aducem la cunostinta datoriile pe care le aveti"(desi mentionez inca o data mi-am achitat mereu facturile.
    Deci va intreb...este normal ca atunci cand sti ca esti consumator de buna-credinta sa te trezesti in baza de date a rau-platnicilor si sa nu mai ai posibilitatea sa fi sters decat dupa 5 respectiv 7 ani? Sa ti se spuna ca acest "stigmat" va fi transmisibil urmasilor ?E absolut aberant!
  • 0 (0 voturi)    
    abonament cosmote (Vineri, 19 martie 2010, 20:08)

    vitzii [anonim]

    am vazut ca e vb despre abonamentele neplatite sau rauplatnici... vreau sa zic ca mi-am facut un abonament la cosmote si nu am platit 3 luni la rand si dupa aceea mi-a bagat penalitatii duble cat era suma de palta a abonamentului si nu am mai putut plati... m-am dus sa ma ofer sa platesc in rate dar nu m-au acceptat au zis sa platesc toata suma o data sau in maxim 3 rate... si ultima data mi-a venit o scrisoare de 50 mii lei ... nu am ce sa fac !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Vești bune (Marţi, 4 septembrie 2018, 22:19)

    Saif [anonim]

    Buna ziua tuturor, numele meu este saif, sunt din Arabia Saudita,
    Vreau să folosesc acest mediu pentru a mulțumi lui Dumnezeu pentru că m-ai salvat de boala mea și
    De asemenea, mulțumesc companiei împrumut Eazy Shark care ma ajutat cu un împrumut de 25 $, oooooo ieri din septembrie două 2018 după ce am fost înșelat de mai multe ori cu banii mei, îi puteți contacta dacă aveți nevoie de împrumut la adresa de e-mail (eazysharkloan247@gmail.com )...
  • 0 (0 voturi)    
    cum am primit împrumutul meu (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 6:12)

    Patricia Martins [anonim]

    Numele meu este Patricia Martins, un singur părinte, înainte ca soțul meu să moară să ne lase cu atâtea datorii, eram atât de confuz și frustrat de cum să plătesc datoria imensă. Într-o zi trecusem prin Internet am dat peste o mărturie a lui (Pedro Gonçalo) despre cum GINA MORGAN ia ajutat cu un împrumut. Așa că am solicitat un împrumut de 85.000 EURO cu o durată de 5 ani de la Companie prin poșta ei (ginamorganloancompany@gmail.com) Când am aplicat pentru împrumut am făcut un jurământ lui DUMNEZEU că dacă primesc împrumutul voi să știe lumea ce a făcut pentru mine, spre cea mai mare surpriză, în mai puțin de 48 de ore, împrumutul meu a fost acordat cu o rată a dobânzii de 2%. Acum am stabilit datoria soțului meu și am început o nouă viață și o afacere proprie. Tocmai mi-am împlinit jurămintele. Deci, dacă doriți orice tip de împrumut de până la 2%, vă rugăm să contactați GINA MORGAN LOAN COMPANY LTD pe e-mail-ul ei ginamorganloancompany@gmail.com


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by