incepand cu anul 2007, in Ungaria si Bulgaria, fiind prima companie romaneasca de asigurari care si-a fixat drept target dezvoltarea activitatii in alte tari europene, a precizat directorul companiei, Bogdan Stan, informeaza Rompres, citata de www.SMARTbank.ro.

Pentru inceput, Asitrans Asigurari se va adresa clientilor corporate din cele doua tari, fara a incerca sa acceseze segmentul de retail.

Extinderea companiei se face tinand cont de faptul ca piata asigurarilor din Ungaria este de doua ori mai mare decat in Romania, iar cea din Bulgaria este de doua ori mai mica decat cea din tara noastra, a adaugat directorul Asitrans.

In Ungaria, volumul de prime subscrise este de 831 milioane euro, in timp ce in Romania este de 444 milioane euro. In anul 2005, piata asigurarilor din Bulgaria insuma 546 milioane euro, iar in tara noastra a totalizat 1.200 milioane euro.

Asitrans va putea subscrie in Ungaria cu riscuri similare cu cele din Romania, cu o marja de profit mai mare, tinand cont ca nivelul primelor de asigurare este mai mare decat in tara nostra, iar cheltuielile de achizitie sunt mai scazute.

In ceea ce priveste piata asigurarilor din Bulgaria, directorul Asitrans a precizat ca exista un potential important pentru companiile care vor sa faca afaceri pe termen lung in Romania.

In primele opt luni ale anului 2006, primele brute subscrise de Asitrans Asigurari au totalizat 45,1 milioane RON, fata de 18,9 milioane RON in aceeasi perioada a anului 2005, cu o crestere de 138,79 la suta.

Dupa primul semestru al anului 2006, cota de piata pe segmentul asigurarilor generale era de 1,53%, comparativ cu 0,77% la sfarsitul anului 2005.