2006 va fi un alt an cu pierdere pentru Flamingo. Prin promovarea produselor IT&C se asteapta sa treaca pe plus anul viitor. La aproximativ un an si jumatate de la preluarea Flanco, Flamingo International nu a reusit sa scape de pierderile financiare acumulate o data cu tranzactia din primavara din 2005.

Pentru anul 2006, compania estimeaza o pierdere neta de 4,6 milioane de euro. Aceasta in conditiile in care, in primul semestru al anului, datele financiare consolidate indicau un minus de 4,2 milioane de euro. Potrivit oficialilor companiei, trendul se explica prin dorinta acesteia de a se asigura pentru vremuri grele, adica de a-si face provizioane.

Este vorba despre 2,8 milioane de euro. “Am aplicat niste standarde noi de provizioane. Este cel mai agresiv standard din UE”, ne-a declarat Dragos Simion, vicepresedintele Flamingo Group. Potrivit acestuia, compania vrea astfel sa intre cu dreptul in 2007 sau, dupa cum sustine Simion, cu un “fresh start”.

De altfel, conform obiectivelor societatii, 2007 va fi primul an dupa preluare cind Flamingo va merge pe profit. Pentru 2006, Flamingo International mizeaza pe o cifra de afaceri in crestere cu circa 90%, la 160 de milioane de euro, vizind pentru decembrie 2006 o cota de 18% din piata locala de electronice si produse IT&C.

Retailerii se salveaza prin IT

Conform estimarilor interne ale Flamingo, in urmatorii trei ani, retailerii vor inregistra o crestere a pietei totale, care va ajunge in 2009 la aproximativ 1,4 miliarde de euro, fata de 0,9 milioane cit este previziunea pentru anul acesta. Cele mai mari profituri se vor inregistra insa prin promovarea si comercializarea produselor IT&C.

Mai precis, vinzarile produselor IT&C vor creste in perioada 2006-2009 cu 15%, ajungind sa detina 40% din totalul pietei. In schimb, electrocasnicele albe si maro (frigidere, aragazuri, masini de spalat) vor continua sa creasca, dar intr-un ritm mai lent, urmind sa detina fiecare 30% din piata. Anul acesta, cele doua segmente din urma detin 40% si respectiv 35% din totalul pietei.

“Aceasta este tendinta, confirmata de ceea ce s-a intimplat si in alte state, in Cehia, de exemplu. Electrocasnicele albe si maro vor creste, dar mai lent, astfel incit ponderea lor din total va scadea”, sustine Simion.

Profitind de aceasta tendinta, oficialii Flamingo sustin ca isi vor atinge pe viitor obiectivul principal, cresterea profitului concentrindu-se pe promovarea produselor IT&C. “Vom creste expunerea pe IT in magazinele Flanco, iar proiectul comun lansat ca urmare a fuziunii va fi conceptul Flanco World, o dezvoltare de dimensiuni ample”, mai spune Simion.

Si oficialul Altex, Dan Ostahie, a declarat in mai multe rinduri faptul ca vinzarile de produse IT&C sint in crestere, dar nu la acelasi nivel ca in anii trecuti.