Compania Ford Europa si-a anuntat intentia de a deschide o filiala de productie la Daewoo Craiova. Aceasta mutare s-ar putea produce ca urmare a decizei companiei americane de a renunta la fabrica sa din Valencia.

Conducerea firmei a confirmat reprezentantilor sindicali din Spania intentia companiei de a deschide o linie de productie in tara noastra, urmand sa construiasca aici noile modele Fiesta.

Potrivit surselor citate de cotidianul spaniel “Las Provincias”, in zilele urmatoare uzina din Banie va fi vizitata de o delegatie formata din reprezentanti ai Ford, angajati la Almussafes (fabrica din Valencia). De asemenea, vor veni, de aceasta data la Bucuresti, si sefi ai Ford Europa, acestia pentru a negocia preluarea Automobile Daewoo Craiova.

Interesul companiei Ford Europa s-a focalizat asupra fabricii care a apartinut grupului Daewoo si achizitionata recent de guvernul roman, ai carui purtatori de cuvant si-au facut publica intentia de a vinde 51 la suta din procente, in decembrie.

Este vorba de una din instalatiile in plina functionare plasata, potrivit autoritatilor romane, in ceea ce este considerat drept "polul de atractie pentru dezvoltarea industriei automobilistice" - o zona in care au investit deja alti fabricanti si in care exista o infloritoare industrie auxiliara.

Sindicalistii spanioli sunt ingrijorati

Conducerea de la Almussafes a recunoscut proiectul in fata sindicatelor, dezvaluind ca viitorul nu va fi, pentru ei, tocmai roz.

"In materie de investitii privirile companiei sunt atintite spre Europa de Est, spre Romania", a declarat ziarului spaniol Las Provincias, reprezentantul sindicatului din Valencia, Miquel Rosaleny.

Surse oficiale ale Ford Spania, consultate de Las Provincias, s-au limitat sa sublinieze ca, efectiv, "exista un interes pentru studierea posibilitatilor pe care le reprezinta aceasta fabrica", dar nu au specificat daca acest plan va avea repercusiuni asupra fabricii de la Almussafes.

Miquel Rosaleny a asigurat totusi ca Ford are in vedere fabrica din Romania si ca tine deja cont de faptul ca va avea drept concurenti de marca pe aceasta piata, compania Renault si rivali asiatici.

Versiunea trimisa de companie sindicatului Almussafes, potrivit responsabililor sindicali, este ca firma doreste sa extinda capacitatea de productie in Europa cu pana la 2 milioane de autvehicule pe an.

Acest argument a fost respins de sidicalisti deoarece piata nu poate sa absoarba acest volum. Rosaleny se teme ca pentru noul Ford Fiesta, care se va comercializa incepand cu 2008, va fi aleasa Romania. In acest caz, fabrica Almussafes ar pierde trei din cele patru modele (Ka, Mazda 2 si Fiesta) si nu ar mai ramane decat cu Focus.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei