Ce a turnat Mitrea la procurori din prietenia cu Nastase

de Alina Mihai     Cotidianul
Luni, 25 septembrie 2006, 0:00



Prietenia dintre Adrian Nastase si Miron Mitrea pare definitiv compromisa dupa ce ultimul a dat o declaratie la DNA in care arunca intreaga raspundere a finantarii campaniei electorale pe umerii fostului premier.

„Cotidianul” a intrat in posesia depozitiei la DNA a secretarului general al PSD, Miron Mitrea, in care acesta depune marturie in dosarul in care Adrian Nastase este acuzat ca ar fi primit foloase necuvenite, sub forma de materiale electorale, in campania pentru alegerile prezidentiale, de la firmele Vertcon Bacau si Eurografica Bucuresti.

Dupa ce a luat la cunostinta de declaratia lui Mitrea, Nastase a reactionat public si a afirmat: „Am revazut declaratia lui Mitrea, pe care a dat-o pe 8 septembrie, deci acum citeva zile, in calitate de martor, desi imi amintesc ca si el a fost initial invinuit in acest dosar.

Sint acolo aspecte in care explica derularea campaniei electorale dintr-o perceptie personala, cu care eu nu sint deloc de acord. Ceea ce vreau sa arat este ca in cadrul PSD, dupa ultimele alegeri, au functionat strategii individuale de supravietuire. Iar in momentul in care nu mai exista solidaritate, tintele cad una dupa alta. Sper ca acest lucru a fost inteles acum si de colegii mei“.

Ulterior, Nastase a cerut o discutie lamuritoare cu Mitrea. Acesta din urma a negat ca ar fi dat declaratii incriminatoare la DNA despre Nastase. „Ce treaba am eu cu dosarul lui? Mi-am facut eu casa in Zambaccian? Nici nu am calcat vreodata in casa de pe Zambaccian. Nu stiu ce a vrut sa spuna. Probabil e suparat ca dosarul sau a fost trimis in judecata”, a afirmat Mitrea.

Ceea ce a omis el sa spuna e ca supararea lui Nastase viza declaratia data in afacerea Vertcon-Eurografica, si nu in dosarul Zambaccian.

Va prezentam integral declaratia lui Miron Mitrea.

M.M. [Miron Mitrea]/declaratie martor 8.09.2006
In perioada 2001-2004, am indeplinit functia de MLPTL [ministru al Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei], iar in PSD functia de vicepresedinte al partidului. Pe S.S. [Sergiu Sechelariu] l-am cunoscut in anul 1997-1998, intrucit coordonam jud. Bc. d.p.d.v. politic. In anul ‘99, in cadrul activitatilor politice m-am deplasat impreuna cu A.N. [Adrian Nastase], V.H.

[Viorel Hrebenciuc] si alti colegi in mai multe judete ale tarii printre care si in jud. Bc. Scopul acestei vizite era pregatirea campaniei electorale ce urma sa aiba loc la sfirsitul anului 2000. A.N. [Adrian Nastase], cind participa la aceste vizite, obisnuia sa mearga si la agenti economici importanti din zona respectiva.

In acest context, cu prilejul vizitei din Bc., ne-am deplasat si la sediul S.C. „C” [Conimpuls] al carui administrator era SS Sergiu [Sechelariu]. Pe acesta, AN il cunostea deja de la fratele sau, D.S. [Dumitru Sechelariu] - primarul municipiului Bc., cu care AN era in relatii bune.
Guvernul din umbra din 2000

Din cite imi amintesc, SS mi-a prezentat-o pe IPJ [Irina Paula Jianu], care era actionar minoritar la SC „C”. Referitor la modul in care SS a devenit senator, arat ca a figurat pe locul I al listei de senatori al org. jud. PSD Bc., loc care i-a asigurat accesul in Senat, astfel ca in toamna 2000 a fost ales senator.

In cadrul PSD erau departamente de specialitate care pregateau viitorul G. [Guvern], care avea configuratia unui „G [Guvern] din umbra”, din care s-ar fi selectat viitorii candidati in aparatul G. Acestea erau la nivel central, iar la nivel local aveau corespondent directie. SS facea parte atit din departamentul central, ca si din directia teritoriala Bc.

Jianu si Sechelariu, la Bucuresti

In cadrul sedintelor de partid am venit cu o propunere privind structura ministerului si am propus un nr. de 5 posturi de secretar de stat, nominalizate ulterior. 4 propuneri veneau din partea departamentului, iar cealalta de la partidul cu care PSD fuzionase, respectiv PSDR. 4 dintre secretarii de stat i-am propus personal, pentru ca ii cunosteam, iar printre acestia se numara si SS.

Pe toti cei 5 potentiali secretari de stat in domeniul transporturilor si constructiilor i-am prezentat lui pm AN [primului ministru Adrian Nastase]. Toate cele 5 propuneri au fost acceptate de premier, cu precizarea ca pe 3 ii cunostea, printre ei fiind si SS [Sergiu Sechelariu]. Ca atare, secr. gen. al G [Guvernului] - S.M.

[Serban Mihailescu] - a facut ordinele de numire ale celor 5 secretari de stat si s-au emis acte normative in acest sens.

In ceea ce o priveste pe IPJ [Irina Paula Jianu], am propus-o si am numit-o in functia de secretar de insp. gen.la ISC [Inspectoratul de Stat in Constructii] intrucit o apreciam pentru calitatile sale profesionale si pentru ca era o fire energica. Acest lucru s-a intimplat in prima parte a anului 2001.

Tin sa precizez ca SS [Sergiu Sechelariu] mi-a spus in acea perioada ca nu agreeaza numirea lui IPJ [Irina Paula Jianu] in functia mentionata. Relatiile dintre ei s-au tensionat in perioada urmatoare.

Managementul politic a lui AN

Referitor la campania prezidentiala din 2004 declar urmatoarele:

Nu am avut nici un rol in campania prezidentiala din 2004 a cand. [candidatului] AN [Adrian Nastase]. Eu am condus campania parlamentara a partidului. Am fost desemnat sa o coordonez dupa ce incepuse campania, intrucit s-a constatat ca aceasta era ineficienta.

Desemnarea mea a fost formala (neoficiala). In concret, AN m-a rugat sa conduc campania si dupa cca o saptamina am acceptat. Campania prezidentiala a avut un staff propriu, al carui director - Oct. St. [Octavian Stireanu] - a fost numit in ziua urmatoare venirii mele la campania parlamentara.

Cind am ajuns eu la staff-ul de campanie parlamentara, era dezordine, in sensul ca nu se cunosteau exact sarcinile pe care le aveau de indeplinit cei de acolo. Numai teoretic existau 2 echipe de campanie, respectiv parlamentara si prezidentiala, in realitate neexistind o delimitare intre acestea.

In perceptia mea, dezordinea era rezultatul managementului politic al lui AN [Adrian Nastase], care isi crease propria echipa pentru campania electorala.
AN mi-a cerut in mod expres sa nu ma implic in campania sa, situatie in care pentru a-mi organiza bine activitatea privind campania parlamentara am delimitat staff-urile si am inceput sa lucrez cu oamenii ce formau echipa parlamentara. Practic, eu am retras citiva oameni din echipele reunite, respectiv Dan Nica, mandatarul financiar, D.

[Dorina] Mihailescu, cu care am efectuat campania pentru alegerile parlamentare. La data la care am fost eu desemnat, am gasit-o pe Nicola [Mihaela Nicola] de la Ogilvy, care coordona realizarea materialelor de propaganda electorala. Nicola lucra in special pentru campania prezidentiala, dar ne-a ajutat si pe noi la conceperea unor materiale de propaganda.

Avea o alta echipa

Din cite am observat, in mod direct, Oct. St. [Octavian Stireanu] avea un rol decorativ (se ocupa de conceperea speech-urilor), AN fiind cel care hotara asupra campaniei sale in toate privintele si controla toate segmentele. Imi amintesc ca Oct. St. lucra la un program de deplasari al lui AN, la cererea acestuia din urma. Oct. St.

m-a chemat si pe mine sa ma consulte la alcatuirea programului si la un moment dat a sunat AN si, ignorind ceea ce-i solicitase lui Oct. St., i-a dictat prin telefon un alt program. Cred ca nimeni din staff-ul de campanie nu-i hotara programul si modul in care se deruleaza campania, el controlind totul. Exceptie faceau mitingurile din teritoriu pe care le organizam eu.

Perceptia mea a fost ca AN avea o alta echipa decit cea a carui director era O.S. [Octavian Stireanu], cu care hotara tot ce insemna campania prezidentiala.

AN a incercat sa concentreze intreaga putere

Spre deosebire de anul 2000, inainte de alegerile din 2004, nu s-a conturat viitoarea echipa guvernamentala in eventualitatea cistigarii alegerilor (asa-zisul „g. [guvern] din umbra”). Daca in 2000, „g. din umbra” o asemenea lista nu exista, deoarece in partid nu mai exista o echipa.

In consecinta, s-a lasat spatiul decizionar unor decizii discretionare ale lui AN, care a incercat sa concentreze intreaga putere in miinile sale. Acest lucru i-a si reusit partial.

Consilierul „Romaniei curate“

Ref. la Sev. Rox [Sever Roxin], arat ca l-am cunoscut in 2001, la G [Guvern]. El se ocupa de programele initiate de premier, cum a fost actiunea „Romania curata”. Era in anturajul premierului si s-a ocupat de unele deplasari in campania premierului, inclusiv in campania prezidentiala. L-am vazut in staff cu ocazia mitingurilor pe care eu le-am organizat in teritoriu.

In cele doua tururi ale campaniei prezidentiale, AN m-a rugat sa ma ocup de partea organizatorica a campaniei prezidentiale. In concret, am facut deplasari in teritoriu, am verificat modul in care era organizata activitatea in sectiile de votare, echipele de numaratoare paralela, echipele de mobilizare la vot.

Basescu si homosexualii

La un moment dat, in timpul campaniei electorale cineva mi-a prezentat un afis de dimensiuni medii cu un continut negativ la adresa contracandidatului. Am sunat-o pe Nicola [Mihaela Nicola] si am intrebat-o despre el, mi-a raspuns ca nu ea l-a produs si s-a raliat opiniei mele in sensul ca nu trebuie folosit deoarece avea un continut scandalos.
Integral in Cotidianul





137 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version