Cifrele publicate recent arata ca, in Europa, in lunile iulie si august, marcile franceze au pierdut teren, in special Renault: -14,1% in iulie si -12,7% in august. Cele 5 mari piete (Germania, Italia, Marea Britanie, Spania si Franta) au inregistrat scaderi in luna iulie, intre 2,7% in Germania si 11,1% in Italia.

Per ansamblu in Europa (26 de tari), s-a inregistrat o scadere de 4,5%, cu 1,22 milioane unitati pe luna. Aceeasi situatie a fost si in august, scaderea inregistrata fiind, insa, mai mica pe pietele germana, spaniola, britanica si italiana, in timp ce in Franta inmatricularile au ramas aceleasi.

La finele lunii august, un total de 10,43 milioane automobile au fost inmatriculate in Europa, reprezentand, o crestere de 0,4%. De la inceputul anului, Renault a pierdut in medie 11% din volumul vanzarilor, adica 120.000 unitati pe primele 8 luni, in Europa. La sfarsitul lui august, Renault era cea de-a treia marca in Europa (899.598 unitati) dupa Volkswagen si Opel/Vauxhall.

Peugeot a scazut cu 10% in iulie si 6,7% in august, cu o pierdere de 30.000 de unitati pe primele 8 luni. Aceeasi tendinta a prezentat-o si Citroen, cu o scadere in iulie de 6,1% si, in august, de 0,2%, inregistrand o pierdere de 2,4% pe primele 8 luni.

Pe plan continental, Volkswagen a inregistrat o crestere a vanzarilor de 6,2% in iulie si o scadere de 0,5% in august, ramanand totusi in crestere fata de competitori, pe primele 8 luni inregistrand un plus de 100.000 unitati. De remarcat ca, in august, Opel a detronat Renault, de pe locul 2 pe piata europeana.