Producatorul auto chinez Chery Automobile, unul dintre cei patru investitori straini interesati de cumpararea pachetului majoritar de actiuni al uzinei Daewoo Craiova este in discutii avansate cu producatorul american DaimlerChrysler pentru producerea de masini care sa fie vandute atat in Statele Unite ale Americii cat si in alte piete, iar un accord in acest sens ar putea fi finalizat foarte curand, informeaza Reuters, citand surse apropiate procesului.

“Reprezentantii celor doua companii au cautat sa gaseasca diverse solutii pentru a produce impreuna automobile de clasa mica si sunt acum in negocieri avansate”, au declarat surse citate de Reuters.

O optiune ar fi ca producatorul chinez sa furnizeze modelele si sa faca si reviziile la cererea grupului DaimlerChrysler, autoturismele urmand sa fie produse in China in cadrul fabricilor Chery Automobile. Potrivit sursei citate de Reuters, finantarea proiectului ar urma sa fie facuta de catre producatorul american, iar modelele destinate pietei din State sa fie vandute sub marca Chrysler.

Mai mult de atat, o alta sursa din piata auto, citata de Reuters sustine ca negocierile dintre cele doua companii sunt foarte stranse, iar acest lucru ar putea conduce la crearea unei companii mixte.

Chery Automobile, alaturi de Renault-Nissan, General Motors si Ford, este unul dintre investitorii interesati de privatizarea Daewoo Craiova. Fabrica de la Craiova a luat nastere ca un joint-venture intre statul roman si compania sud-coreeana Daewoo. In anul 2000, Daewoo a dat faliment.

GM ar fi putut cumpara fabrica de la Craiova in 2001 cand a achizitionat intreg Grupul Daewoo, insa, atunci, planurile americanilor nu au inclus si fabrica romaneasca.

Dupa o lunga perioada de negocieri cu creditorii, statul roman a redevenit la data de 30 august 2006, unicul proprietar al Daewoo Craiova, rascumparand cele 51% din actiunile detinute de compania coreeana pentru suma de 60 de milioane dolari.

Codrut Seres, ministrul economiei si Comertului a anuntat ca finalizarea tranzactiei este estimata pentru perioada 15 - 20 octombrie 2006, iar procedura de privatizare a uzinei cu un investitor strategic va incepe in termen de doua luni de la finalizarea acesteia.