Toamna lui 2006 prinde MediaPRO fara cinci dintre capetele principale. Din 20 august au disparut din peisaj directorul executiv al grupului, Mihnea Vasiliu, impreuna cu directorul de vinzari, Sorel Radu, si managerul financiar, Mirela Dragnea, precum si publisherul Dan Radu. Cea mai recenta plecare a avut loc luni si este a directorului general al companiei de publishing, Dragos Stanca.

Proiectul „Gandul“ a incurcat socotelile

Intr-un mail intern, Dragos Stanca isi anunta angajatii ca „intre a gindi si a fi liber am ales varianta B. Nu mai exista cale de intoarcere“. „Sint nevoit sa parasesc locul de care ma leaga cele mai multe reusite, esecuri, bucurii“, mai scrie in mesajul de trei pagini care a aterizat luni in posta electronica a tuturor angajatilor PubliMedia.

Stanca a tinut sa precizeze ca decizia de a parasi trustul nu are la baza nici vreo negociere cu o alta institutie de presa si nici vreo doleanta financiara: „Plec din motive principiale, nu materiale“.

Fostul sef al publicatiilor MediaPRO spune ca divergentele au pornit dupa ce si-a exprimat parerea atit despre „scoaterea din joc“ a altor trei persoane din conducerea trustului, cit si despre indepartarea sa si a Cosminei Noaghea din „proiectul «Gindul»“.

In discutia de 20 de minute la care se face referire in mail, Dragos Stanca enumera problemele semnalate in fata bossului MediaPRO: subordonare multipla, incurajarea delatiunilor, infiintarea unei companii separate pentru administrarea ziarului „Gindul“ si promovarea unor persoane prea ocupate sau chiar incompetente. „La final, dl Sirbu m-a dat afara din birou“, mai precizeaza Stanca.

Experienta

Fostul sef al PubliMedia are o experienta in presa de 11 ani si a fost angajat al grupului din 1999. Intre 2000 si 2004 a fost director al retelei de ziare locale MediaPRO, proiect demarat impreuna cu Catalin Tolontan. In ianuarie 2004, a preluat de la Mihnea Vasiliu pozitia de director general al tuturor operatiunilor de publishing ale MediaPRO.

In mesajul intern de ieri, Stanca spune ca pleaca multumit, avind in vedere ca cifra de afaceri s-a dublat in ultimii doi ani, ajungind la peste 20 de milioane de euro, si a pasat meritul pentru aceste rezultate lui Adrian Sirbu, dar mai ales fostilor angajati. Stanca a supervizat si a coordonat in ultimii ani relansarea sau lansarea a 20 de titluri din portofoliul actual MediaPRO.

La o zi dupa plecarea sa, sefii tuturor publicatiilor MediaPRO au fost convocati la o sedinta in Bucuresti, dar singurele teme discutate in cadru oficial au fost cele legate de bugetele pe anul viitor.

Desi prezent in prima parte a sedintei, Adrian Sirbu nu a vorbit nimic despre situatia creata in trustul sau. Surse din PubliMedia au afirmat pentru „Cotidianul“ ca in locul lui Stanca vor fi numiti Cosmina Noaghea (marketing) si Cristian Hostiuc (editorial). Aceasta va fi echipa care va relansa, saptamina viitoare, ziarul „Gandul“.

Reprezentantii MediaPRO au refuzat sa faca orice fel de declaratii, iar Dragos Stanca a sustinut ca nu face nici un fel de precizari pina la definitivarea situatiei sale juridice.

Generalul Sirbu, avansat maresal

Nici Adrian Sirbu nu mai sta cu ambele picioare in MediaPRO. Cu unul a pasit deja in Cehia si in Slovacia.

Adrian Sirbu este acum unul dintre cei mai importanti oameni din Central European Media Enterprises, compania impreuna cu care a fondat trustul MediaPRO. El a fost numit, in luna februarie, seful operatiunilor CME in Cehia, Slovacia si in Romania.

CME a cumparat anul acesta inca cinci la suta din actiunile televiziunilor lui Adrian Sirbu, lasindu-l pe acesta proprietar peste zece la suta din ceea ce detinuse odinioara.

Tranzactia s-a ridicat la peste 20 de milioane de euro, iar Sirbu poate vinde restul actiunilor abia in 2009, la un pret de aproximativ 1,4 milioane de euro pe procent, potrivit informatiilor furnizate de companie in momentul perfectarii tranzactiei.

Imperiul

Grupul de presa Media Pro detine, in acest moment, 80% din actiunile celor doua posturi de radio, PRO FM si InfoPro, si 10% din cele ale televiziunilor PRO TV, PRO Cinema, Acasa TV si PRO TV International.

In proprietatea grupului se afla si compania PubliMedia, care are in portofoliu peste 20 de titluri, agentia de presa MEDIAFAX, tipografia CoPrint, societati precum Media Pro Pictures, Media Pro Music, Pro Video, dar si Universitatea Media si Colegiul PRO.

Integral in Cotidianul