Berceanu recomanda un experiment: zboruri Tarom la jumatate de pret

de     HotNews.ro
Miercuri, 4 octombrie 2006, 0:00



De saptamana viitoare, biletele pentru cursele interne Tarom pot fi cumparate la jumatate de pret. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a explicat pentru HotNews.ro ca serviciile Tarom sunt invechite iar compania nu va putea face fata concurentei, dupa aderare:

" trebuie sa-i trezeasca cineva din visul acesta...Tarom-ul foloseste o strategie de marketing din 1966, nu din 2006...este absurd".

El a adaugat ca daca acest experiment va da rezultate, am putea plati pentru o cursa interna Tarom doar o treime din cat platim acum. Reprezentantii companiei spun insa ca nu stiu nimic despre o asemenea decizie.

Ministrul a explicat ca reducerea costului biletelor de avion face parte dintr-o strategie de marketing mai avantajoasa pentru Tarom care acum practica tarife nejustificat de mari pentru cursele interne.

Radu Berceanu considera ca este “absurd ca un bilet pe ruta Bucuresti-Londra sa coste 300 Euro iar de la Bucuresti pana la Cluj sa fie platit cu 350 de Euro”.

Ministrul ne-a declarat ca se va putea zbura la jumatate de pret cel putin pana la sfarsitul anului pentru a se vedea daca mai multi pasageri care cumpara bilete ieftine pot aduce un profit mai mare decat cativa calatori isi permit acum sa ia bilete mai scumpe.

Totodata, Berceanu a precizat ca Tarom pregateste o strategie noua pentru cursele externe care sa vina in sprijinul romanilor care traiesc in Portugalia, New York, Beijing si Bankok.

Un alt motiv pentru aplicarea acestei masuri este ca de la 1 ianuarie 2007, orice companie aeriana europeana ar putea oferi servicii de calitate la preturi mult mai mici decat cele practicate acum de Tarom, a spus ministrul.

Contactati de HotNews.ro reprezentantii companiei Tarom au fost surprinsi de aceasta masura despre care spun ca nici nu aflasera.

In 2005, Tarom a realizat o cifra de afaceri de 250 de milioane de dolari si un profit de doar trei milioane.

Compania Tarom a fost scoasa la privatizaare in 2000 insa aceasta a fost amanata din lipsa ofertelor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


1934 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 octombrie 2006, 17:48)

    alex [anonim]

    De fapt, din cate stiu eu, Tarom lucreaza in pierdere de ani de zile. Pana si alea 3 milioane raportate ca profit sunt smecherii contabile.
    In plus, ca sa ma sui intr-un ATR sau alte chestii cu care mai zboara ei, ar trebui sa ma plateascxa ei pe mine.
  • 0 (0 voturi)    
    in sfarsit (Miercuri, 4 octombrie 2006, 18:04)

    wiseguy [anonim]

    In sfarsit un lucur bun facut de Berceanu; nu stiu de unde va scoate banii sa sustina chestia asta dar nici nu ma intereseaza - probabil se bazeaza pe cresterea numarului de pasageri. Era anormal ce se intampla: un bilet pana la Cluj costa cat unul pana la Istambul, Paris sau Viena ?! Cine sa mearga la preturile astea; normal ca erau in pierdere. Iar aviaonele folosite sunt atat de vechi incat sunt convins ca sunt greu de intretinut si neeconomice. Trebuie innoita flota si promovat transportul aerian dar la preturi rezonabile. Oricine va prefera avionul pana la Cluj sau Satu Mare decat o zi cu masina sau trenul
  • 0 (0 voturi)    
    Cand schimbati si orarul de zbor? (Miercuri, 4 octombrie 2006, 18:06)

    aviatoru [anonim]

    Cred ca Tarom-ul ar trebui sa-si schimbe si orarul de zbor...ca majoritatea curselor sunt pentru oameni aflati in concediu
  • 0 (0 voturi)    
    Avioanele Tarom (Miercuri, 4 octombrie 2006, 18:20)

    aero engineer [anonim]

    Pentru comentatorii pe tema vechimii avioanelor Tarom - ATR-urile Tarom nu sint mai vechi de 10 ani. Pentru un avion de transport, al carui ciclu de viata este de cca 30 de ani, nu sint vechi deloc. In plus, ATR-urile sint dintre cele mai bune in clasa lor, iar asta se poate vedea in numarul mare de comenzi primite de consortiul ATR in ultimele luni.
  • 0 (0 voturi)    
    N-o sa mearga (Miercuri, 4 octombrie 2006, 19:09)

    RandomBoy [anonim]

    Majoritatea clientilor actuali zboara in interes de afaceri sau au destui bani ca sa nu le pese, adica e cerere inelastica. Ca sa prefer eu sa zbor in loc sa iau trenul ar trebui sa fie 50 EUR biletul sau mai putin, sau sa am salar de 3-4000 de EUR.
  • 0 (0 voturi)    
    sigur... (Miercuri, 4 octombrie 2006, 19:55)

    croscros [anonim]

    pai oricum or sa reduca tarifele ca altfel nu or sa reziste...nici romanii nu au o parere prea buna despre tarom, ce sa mai zicem de straini...dar hai sa nu exageram asa cuum a facut ministrul berceanu(care dupa parerea mea e pe dinafara complet la transporturi)...un bilet spre cluj costa pana la un 140 euro dar poate fi si mai ieftin...dacavrea business class...asta e alata poveste!
    ATR-urile sunt bune pt cursele interne desi si acolo mergi ca sardina, dar sa le bagi pe un buc-chisinau pt care am dat un 240 euro...aia da bataie d ejoc...oricum e mai bun si decat mai marele MD80 al celor de la alitalia care e cel mai japita avion cu care am zburat!...
    amaratii de la blueair spera sa le mearga cursa buc-cluj de doar 110 euro...eu sper sa nu le mearga pt ca is nesimtiti si asta nu e tarif de lowcost..adica pleci de la 1.68 euro pe bilet si ajungi la peste 100 euro???
    cursele tarom variaza de la cer la pamant intre ele...din pacate pe cursele interne zboara mai multrazgaiate de stewardese...si asta e de rau!!!
    oricum am zburat cu ei si am prins si fete de nota 10!!!...
    mai bine ar uniformiza calitatea zborurilor...macar pilotii se ridica la inaltime...
    un lucru negativ la tarom...plictiseala e imensa la bord
    un lucru pozitiv...te pot surprinde cu calitatea alimentelor si chiar si cantitatea!!!
    mai au d elucrat insa...
    si cu cevrea nea caisa sa zboaretarom pana la beijing??? cu un B737 si 4 opriri???ca nici capra lu bunica-mea nu o trimit in ase conditii!...numai bine!
  • 0 (0 voturi)    
    apropo... (Miercuri, 4 octombrie 2006, 19:59)

    croscros [anonim]

    astia de la hotnews...nu ati gasit ceva mai din zilele noastreca poza??? sau toti zburati numai cu lowcost si omiteti catupolevul ala numai la tarom nu se mai gaseste...puteati sa puneti si voi o poza mai de Doamne ajuta...ca se supara baietii...habar nu aveti....
    pt cunoscatori: ce se mai aude de cele 4 airbusuri A318??? mai apar la noi sau s-au pierdut pe la mijlocul distantei...???
  • 0 (0 voturi)    
    parere (Miercuri, 4 octombrie 2006, 20:04)

    MihaiTuristu [anonim]

    Interesant cum ajunge compania Tarom sa fie condusa din biroul Ministrului Transporturilor !
    Asa se intampla daca profesionistii trebuie sa faca locul "clientilor" . D-na Odobescu , fosta CEO la Tarom , cumnata lui Nastase , venita tot pe criteriul "e de-al meu" a avut macar bunul simt sa lase profesionistii sa faca treaba. Se crease la tarom o echipa de marketing condusa de D-na FULGER care daca era lasata si acum sa lucreze , Tarom arata altfel !
    Problema cea mare pana la urma nu e pretul biletului ci venitul omului. daca aveti curiozitatea sa va rezervati ACUM un bilet dus-intors Buc-Cluj-Buc in 12/13 octombrie , veti constata ca el costa 128 de euro cu toate taxele incluse. Adica un pret cu care zboara si.......si acuma dau un exemplu la intamplare ....Blue1 de la Helsinki la Kuopio cu aceleasi aeronave ATR 42-500 . Problema e ca venitul finlandezului e 1500 , al romanului 150 . Pana la urma costul unui zbor e acelasi , indiferent ca e la Bankok , Adelaide , San Francisco sau Cluj .Venitul e cel care ne face sa vedem pretul urias !

    P.S. : Pt.cei de la Hotnews..... O alta poza nu ati gasit sa ilustreze stirea? Nu de alta dar acolo avem un avion Tarom ( Il 18 parca ) din anii 65-70 !!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Scumpa taica scump (Miercuri, 4 octombrie 2006, 20:22)

    Dinu [anonim]

    Si cumva 128 de Euro plus taxe ti se pare ieftin? Pt o cursa de 400 de km? Nu ar trebui sa depaseasca 50 de Euro si ar trebui gasit o cale ca taxele de aeroprt sa nu depasesca 10 euro. Cu 2 milioane o calatorie la cluj ar avea avoane pline. dar degeaba, daca la TOROM se gandeste ca in anii 50. Avionul ala din poza reprezinta foarte bine Taromul de azi. Ineficient, vetust, etc
  • 0 (0 voturi)    
    Sa vina competitia (Miercuri, 4 octombrie 2006, 21:42)

    cucu [anonim]

    Lasati domnu Berceanu sa vina competitia...sa invete si Taromul sa se bata pentru clienti. Ultimele stiri despre Tarom sunt ceva de speriat.....n-au nici cel mai bun simt fata de clienti.
    Fara o competitie sanatoasa n-o sa se schimbe nimic in bine .... chiar daca asta inseamna disparitia companiei Tarom (sa vedem atunci unde o sa lucreze cei cu multe multe pile)
  • 0 (0 voturi)    
    iloptsprezece (Miercuri, 4 octombrie 2006, 23:03)

    coto [anonim]

    Avionul din imagine este un BAC 1-11 (asa ceva s-a produs si in Romaniapana in 1992).
  • 0 (0 voturi)    
    TAROM... (Joi, 5 octombrie 2006, 0:20)

    Just Me [anonim]

    1. In poza este un ROMBAC 1-11 din anii '80.
    2. ATR-urile Tarom sunt fabricatie 1997-1999 deci au maxim 9 ani!
    3. Flota Tarom are 7 ATR-uri, 5 Boeing 737-300 fabricate dupa 1992 si 4 Boeing 737-700 fabricate dupa 2001. Avioanele sunt excelente si foarte bine intretinute!Nemultumitii cu ATR-ul pe cursele interne nu au decit sa astepte sa zboare cu B 747 Jumbojet sau cu Airbus-ul 380 pina la Cluj, ca sa se simta confortabil pentru un zbor de mai putin de o ora! Trebuie inteles faptul ca fiecare avion isi are rostul lui.La zborurile regionale (scurte) alte avioane de aceeasi marime si acelasi scop (short courier) sunt mult mai neconfortabile. Vezi Saab-ul 340 si chiar 2000 ale Carpat Air-ului, sau CRJ-urile (cu reactie) ale Malev, Lufthansa, etc... care sunt ca niste tevi de te ia claustrofobia... In plus ATR-urile consuma foarte putin si sunt foarte bune din punct de vedere economic
    3. Ca de obicei pestele este imputit de la cap! Tarom este la cheremul Ministerului Transporturilor, care-l patroneaza cum doreste. Iar directorul Tarom si toata conducerea, stau cu caciula in mina si cu fundul tremurind sa nu le fuga scaunul de dedesubt, in fata unor secretari de stat din minister si-n fata ministrului! Acolo se taie si spinzura in Tarom!
    (continui cu nr. 4 in urmatorul mesaj ca depasesc limita de caractere acordate de site aici)
  • 0 (0 voturi)    
    TAROM... (Joi, 5 octombrie 2006, 0:29)

    Just Me [anonim]

    (continuare...)
    4. Pierderile Tarom nu se datoreaza neparat prostului management din Tarom si datorita numarului mult prea mare de angajati in raport cu numarul de avioane pe care le are (sunt peste 2000 de angajati la 16 avioane, dintre care doar vreo 200 sunt piloti si alti 300 sunt stewarzi, vre-o suta si ceva de mecanici, iar restul o freaca pe la birouri si fac campionat de "solitare" pe calculatoare). Deci cum ziceam pierderile companiei nu de aici se trag, ci de la proastele contracte de achizitii pe care le-au facut atunci cind au cumparat avioanele!!! Se plateste enorm pentru aceste avioane, preturile lor fiind mult marite ( ca spaga sa fie cit mai mare) atunci cind au fost luate pe banii statului si care acum trebuiesc returnati. Efectiv Taromul nu a mai putut sa plateasca bani pentru cele 2 Airbusuri 310 si au preferat sa le traga pe dreapta lasindu-le in seama Ministerului Finantelor, sa se spele ei pe cap cu ele. Efectiv cu avioanele pline total ele tot nu ar fi putut sa fie profitabile! Au fost cele mai scumpe A 310 care s-au vindut vreodata! Iar amortizare costurilor depasesc posibilitatile acestui avion.
    5. Cele 4 Airbusuri 318 care sosec (2 in iarna asta si alte 2 la vara) sunt exact in aceeasi situatie!!! Nu m-as mira sa aiba soarta celor 2 Airbusuri 310 in urmatorii 2-3 ani!!! Au fost foarte scumpe, iar avionul este foarte prost cotat pe piata aviatica internationala!!! Contractul a fost facut de astfel incit nu se mai poate da inapoi, ele neputind fi returnate sa schimabe cu alte aparate Airbus. Clauzele sunt foarte severe si penalizarile la fel. Destepti hotii care le-au facut si au luat spaga! La fel ca si contractul cu biroul Tarom din Empire State Building - New York, care inca functioneaza si este platit pe bani foarte grei desi nu se mai zboara acolo de 5 ani!!! Efectiv nu poate fi reziliat!!! Hotiile s-au facut la nivel inalt si nu la nivelul unor directori din Tarom.Asta se cheama sabotare economica!Ceausescu i-ar fi impuscat!
  • 0 (0 voturi)    
    TAROM... (Joi, 5 octombrie 2006, 0:34)

    Just Me [anonim]

    6. Respectul fata de calatori se pierde si datorita lipsei de interes a insotitorilor si in general a personalului companiei, din motiv ca sunt efectiv calcati in picioare de conducere!!! Lipsa de respect fata de personalul navigant si zeflemeaua cu care sunt tratati de catre conducere. Platiti prost pentru munca pe care o presteaza si riscurile la care se supun. Plus bolile profesionale si media redusa de viata pe care o au (60 de ani). Luna trecuta au murit 3 piloti toti fosti TAROM,cu virste intre 55 si 62 de ani! Pensia unui pilot TAROM nu depaseste 10-12 milioane, bani pe care daca-i mai apuca in urmatorii 8-10 ani dupa pensionare, ca se sting mai repede. Dar nimanui nu-i pasa! S-a dus respectul pentru acesti oameni!Ei sa stea bine pe scaunele lor din birouri...Despre insotitorii de bord cu care publicul are contact direct, nici nu vreau sa mai pomenesc ca e jaaaleee!!! Aici bataia de joc a celor din birouri e si mai mare...
    8. Trebuie sa intelegeti cumva ca biletele low-cost ascund in spatele lor multe chestii... Ei trebuie sa sa stringa de undeva cu banii! Si doar nu credeti ca doar prin scoaterea mincarii si bauturii de la bord ei reusesc sa faca astfel de economii incit sa faca pretul la un bilet 30 de euro, cind numai taxele de aeroport sar binisor de 30 de euro per calator, bani care sunt in pretul biletelor. Cineva ar trebui sa sa ia si de aeroporturi pentru taxe! Sunt aberante! Deci parerea mea este ca pentru siguranta zborului si a calatorilor, un avion trebuie intretinut corespunzator. Iar aceasta intretinere costa! Ginditi-va bine atunci cind va suiti intr-un avion low-cost! Preturile sub 150 de euro pentru o cursa externa sau sub 100 euro pentru o cursa interna ascund multe in spatele lor...
    Nu-mi ramine decit sa-i urez multa bafta ministrului Berceanu, care este om de aviatie totusi si care mai nou si zboara la Scoala Superioara de Aviatie, ca poate el are intelegere mai multa fata de acesti oameni si fata de aviatie in general!
  • 0 (0 voturi)    
    Pt JustMe (Joi, 5 octombrie 2006, 1:19)

    cucu [anonim]

    Foarte valid puctul dumneavoastra insa am si eu niste intrebari pentru dumneavoastra:
    1. cum se poate ca un bilet de avion la lufthansa pe relatia londra-bucuresti (cu escala evident - si dureaza cu 1 ora mai mult) este mai ieftin decat pe tarom? idem si pentru british (daca biletul e cumparat cu suficient timp inainte)...la tarom e 300 de euro...no matter cand il cumperi (cred ca si daca-l cumperi cu 1 an inainte tot 300 de euro cer pe bilet)
    2. exista foarte multe rute care ar putea deveni rentabile: de exemplu as prefera sa ma duc cu avionul de la bucuresti la baia-mare sau satu-mare....in loc sa dau 1 milion de lei la tren si sa miros picioare nespalate (la cuseta), prefer sa dau 1 milion jumate sau 1 milion 700 de mii pe avion. Insa taromul zboara la ore imposibile (daca vreau sa ajung si la munca) si in plus nu zboara in fiecare zi.
    3. exista curse regionale externe care ar fi rentabile: nu numai relatia cluj-budapesta poate fi rentabila:legaturi oradea-budapesta, satu-mare-budapesta ar putea deveni rentabile. Cei care vin de afara si platesc 30 de euro la microbuzele bisnitarilor cred ca ar mai scoate 20 de euro din buzunar sa vina cu avionul (malev are cursa pe relatia budapesta-debrecen la 25 de euro...deci se poate) -- unii dintre conationali dau si peste 100 de euro sa vina un bisnitar cu masina mica dupa ei,deci cred ca ar fi calatori si daca pretul biletului de avion ar fi mai mare
    4. in sezon estival nu exista nici o cursa spre constanta (ma refer din cluj, oradea, satu-mare)
    5. in toate capitalele europene, taromul decoleaza si aterizeaza pe cele mai scumpe aeroporturi (gen Heathrow in UK)exista si aeroporturi mai mici unde taxele sunt mult mai mici(aproape toate companiile de linie au si avioane pe aeroporturi mici)
    6. cum se poate sa nu existe o relatie stransa cu agentiile de turism? oriunde te duci in romania la o agentie de turism ... prima data ti se ofera un bilet pe o linie straina (in primul rand e mai ieftina....da e alta discutie)
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Just Me (Joi, 5 octombrie 2006, 9:27)

    Ionescu [anonim]

    Este foarte adevarat ca personalul Tarom,in ansamblu, este mult supra dimensionat, faceti in schimb o greseala si nu stiu daca voit sau nu,personalul tehnic numai de la exploatare insumeaza vreo suta de tehnicieni,daca il socotim si pe cel de la hangar ajung vreo 300 pe schema!. Dau un exemplu elocvent pentru ca cititorul sa inteleaga totul,cu riscul sa ma injure cine stiu eu de la sindicatul asa zis liber Tarom:
    La Tarom,pe fiecare avion cand vine din cursa, sunt repartizati 2 tehnicieni (electrician+mecanic), si cei cu asta s-ar intreba uni!? ei bine la companiile Europene spre care tindem sa ajungem,oamenii s-au selectat,au fost scolarizati si au obtinut ambele categorii de licenta.Acum sa nu creada cineva ca la un avion este desemnata o persoana NU! la 3 Aeronave este desemnat un Licensed Aircraft Engineer (persoana cu scoala de care v-am spus) si raspunte pentru controlul,rezolvarea defectatiei si darea la zbor a celor trei aeronave pe parcursul celor 10-12 ore de serviciu.Nu vorbesc din auzite,eu personal la Brussels,pe tura, raspundeam de aeronavele Lufthansa,SunExpress si Hola&Futura.In total pe tura eram 3 Licensed Engineers+2 muncitori.Toata compania de intretinere avea 35 persoane incluzand magaziile,curatenia si conducerea. Dragi Taromisti vreti salarii Europene ??Atunci e nevoie de RESTRUCTURARE la sange, altfel nu se poate.
    P.S. Am arins doar capitolul technic pentru ca pe acesta il cunosc bine insa in Tarom toata schema este umflata si stufoasa,cred ca fara 50% din personalul actual,iar ceilalti motivati corespunzator Taromul ar avea de 10 ori mai mult "Vant de coada" si ar scapa definitiv de pierderi.
  • 0 (0 voturi)    
    Mult mai multe aspecte de luat in considerare (Joi, 5 octombrie 2006, 10:03)

    Daniel [anonim]

    1. Poza nu e grozava, insa nu reprezinta nici Il 18 (acesta are elice) si nici ROMBAC 1-11 (la care reactoarele nu sunt plasate pe aripa, ci in spate, atasate la fuzelaj).
    2. Flota ATR 42 e destul de noua si adecvata curselor interne; saltul de la AN24 e imens. Nu am cunostinta de vreo deficienta majora la acest model.
    3. Exemplul dat de ministru este bine ales; intr-adevar, cursa Bucuresti-Londra e mai ieftina decat cea Bucuresti-Cluj. Taxele sunt evident mai mari pe Heathrow, distanta e cel putin cvadrupla, consumul asijderea, cheltuielile salariale mai mari pt. cursele externe, masa vs. snack ... nu imi dau seama ce ar putea scumpi intr-atata o cursa interna.
    4. Politica TAROM (inclusiv mix-ul de pret) trebuie stabilita la nivelul companiei; un ministru (chiar daca reprezinta actionarul majoritar sau chiar unic) nu poate afirma brusc o variatie de pret, iar oficialii companiei sa nu aiba habar de asa ceva (daca e sa dam crezare autorului articolului).
    5. Reducerea tarifelor aferente curselor interne TAROM nu va aduce incasari suplimentare pt. simplul motiv ca toate locurile sunt ocupate (nu cunosc situatia pt. cursa saptamanala de Tg. Mures, dar nu cred ca schimba cumva datele problemei).
    6. Ruda d-lui Nastase a fost o alegere proasta, chiar daca nu a condus efectiv compania; daca nu ma insel, atunci s-a renuntat la cursele intercontinentale, Airbus-urile au trecut in conservare, pilotii (banuiesc ca) au ramas in aer ... mi-e greu sa cred ca o cursa intercontinentala directa (Montreal, New York, Beijing) nu ar putea fi rentabila.
  • 0 (0 voturi)    
    Mult mai multe aspecte ... (continuare) (Joi, 5 octombrie 2006, 10:33)

    Daniel [anonim]

    Sa trecem acum si la fineturi :
    1. Evident, TAROM inregistreaza pierderi (s-au redus in ultimii ani, dar raman semnificative). Compania e de stat, asadar contribuim cu totii la acoperirea acestei gauri. Asta e varful aisbergului. Ca urmare a existentei si activitatii TAROM, multe alte companii obtin venituri frumusele; sa ne gandim la taxele aeroportuare, combustibili, mancare, transport, degivrare si alte operatiuni, taximetrie, duty free, advertising, schimb valutar, asigurari, inchirieri auto, turism, presa etc. Aceste servicii sunt purtatoare de TVA, iar statul are partea lui consistenta. Profiturile sunt impozitate, iar statul isi incaseaza partea ... asadar, oare pe ansamblu suntem pe plus sau pe minus ? Eu cred ca suntem pe plus ! Evident, personalul TAROM trebuie sa fie eficient; daca schema e supradimensionata, se cuvine sa se opereze ajustari.
    2. Este evidenta dorinta unor oameni de afaceri (ca sa folosesc o exprimare eleganta) de a inchide aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa) pentru a fructifica terenurile de acolo. Un prim pas fusese facut prin mutarea curselor interne TAROM pe Henri Coanda (Otopeni), salvarea venind de la operatorii low cost. Consider ca e nevoie in continuare de acest aeroport, clientii si statul avand numai de castigat. Pista trebuie reparata insa urgent.
  • 0 (0 voturi)    
    fineturi (continuare) (Joi, 5 octombrie 2006, 10:36)

    Daniel [anonim]

    3. Traficul aerian va creste considerabil in urmatorii ani; veniturile populatiei sunt in crestere, aderarea la UE si NATO genereaza o cerere uriasa (cred ca va fi nevoie de vreo 4-5 curse directe zilnice numai spre Bruxelles), concurenta preseaza puternic asupra tarifelor ... eu cred ca e bine sa avem un operator aerian national, cu o prezenta regionala semnificativa si care sa asigure curse directe spre tarile in care traiesc comunitati romanesti semnificative. Probabil ca vor exista in continuare pierderi, insa pe ansamblu avem numai de castigat. Iar TAROM are evident nevoie de o echipa manageriala; in frunte poate fi cooptat un nume de anvergura (nu neaparat din domeniul aeronautic) si platit corespunzator. rezultatele pot fi impresionante.
    4. Eventuala intrare a TAROM intr-o alianta trebuie cantarita cu mare atentie. E posibil sa fie o mare eroare (nu-mi amintesc vreun caz in care statul roman sa fi negociat eficient un parteneriat).
    5. In privinta privatizarii, de studiat cu prioritate cazul Malev. Ar dura mult, ar fi nevoie de multe facilitati oferite eventualului cumparator, mecanismul spagilor ar functiona din plin, contractul ar avea o gramada de clauze confidentiale ... mai bine angajam un manager de clasa si gata.
  • 0 (0 voturi)    
    10 euro taxe de aeroport cum zice nr. 9. (Joi, 5 octombrie 2006, 10:46)

    oldman [anonim]

    adica vin pasagerii si urca pe franghie in avion, dupa ce au lasat cate o galeata cu kerosen la pilot. asta dupa ce cauta peste tot avionul, ca la 10 euro nu vrei sa-l afiseze la tabela cu plecari. si probabil, ai sa-l gasesti in boscheti, la vreo 1500m de intrarea in aeroportul otp. cu alte cuvinte, tarom, blueair, etc au tarife de zbor si taxele de aeroport apartin administratiei aeroportului, care n-are nici in clin nici in maneca cu transportatorii aerieni.
  • 0 (0 voturi)    
    10 euro taxe de aeroport cum zice nr. 9. (Joi, 5 octombrie 2006, 11:06)

    oldman [anonim]

    adica vin pasagerii si urca pe franghie in avion, dupa ce au lasat cate o galeata cu kerosen la pilot. asta dupa ce cauta peste tot avionul, ca la 10 euro nu vrei sa-l afiseze la tabela cu plecari. si probabil, ai sa-l gasesti in boscheti, la vreo 1500m de intrarea in aeroportul otp. cu alte cuvinte, tarom, blueair, etc au tarife de zbor si taxele de aeroport apartin administratiei aeroportului, care n-are nici in clin nici in maneca cu transportatorii aerieni.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. dl. Ionescu, RE: TAROM... (Joi, 5 octombrie 2006, 11:07)

    Just Me [anonim]

    In primul rind ma bucur ca cei care administreaza site-ul au inteles mesajul si au schimbat vechea poza, cu batrinul ROMBAC 1-11 si au pus o poza mai noua cu un Boeing 737. :)
    Nu sunt expert in marketing si planificare a zborurilor, insa am inteles ca orele de zbor la cursele interne au fost alese astfel incit sa faca legaturi intre conexiuni. Aeroportul Otopeni fiind folosit ca un hub, la fel cum Carpat Air-ul foloseste Timisoara, unde se aduna avioanele din toata tara si de unde pleaca mai departe in vest.
    Tarom nu face si alte curse mai frecvente pe anumite destinatii, noi curse sau curse estivale, dintr-un simplu motiv: efectiv nu mai au avioane! Avioanele Tarom stau destul de putin pe sol, doar pentru intretinere...
    Chiar nu le cunosc strategia de marketing ca sa inteleg preturile catre unele destinatii...
    De ce au ales aeroporturi mai scumpe? Banuiesc ca din acelasi motiv, ca si la interne: sa prinda conexiunile peste ocean in State si Canada.
    Cred ca toata lumea s-ar bucura de o restructurare la TAROM, mai ales la nivel managerial, unde s-au inradacinat niste dinozauri depasiti de evenimente, a caror singura grija este cum sa se mentina pe scaun si cum sa mai taie cite ceva de la pasageri, personalul de intretinere si personalul navigant, ca ei sa se laude in fata sefului de economiile facute companiei pe spinarile oamneilor si ce prime mari merita ei pentru treaba asta! Ceva tineri, mai dinamici si cu chef de munca ar fi bineveniti intr-o schema de salariati mult redusa. Asa poate ca Tarom-ul ar mai avea o sansa pe piata ce se intrevede pentru anul viitor in UE.
  • 0 (0 voturi)    
    TAROM (Joi, 5 octombrie 2006, 12:06)

    Andreea42 [anonim]

    In primul rind TAROM trebuie sa-si schimbe desin-ul de pe site. Avem destui specialisti in IT. Referitor la preturi daca nu fac modificari , o sa vina destule companii low cost amatoare de o piata noua. Toti ardelenii care folosim avioane zburam de la Budapesta cu companii competitive. WIZZAIR deja este un success. Mai asteptam ESYJET si RYANAIR.
  • 0 (0 voturi)    
    Gringo 1. (Joi, 5 octombrie 2006, 12:50)

    Gringo [anonim]

    Am lucrat suficienti ani la Tarom sa stiu -cu aproximatie- cum se intampla lucrurile "in jurul casei". Am plecat cand am considerat ca nu se mai face meserie ci politica si nepotism la nivel inalt. Totusi...
    In primul rand as raspunde celor care cred ca Tarom "oricum nu e vazut bine" de romani. Poate ca e asa. Dar poate ca doar snobismul ii pune pe romanii (din tara!) sa zboare cu oricine, dar nu cu Tarom, chiar si in cazurile in care tariful intr-o situatie data a fost mai mic decat la alte companii "mai la moda". Romanii din US de exemplu s-au simtit "tradati" cand fosta conducere i-a lasat fara curse Tarom spre tara. (Cat dspre biroul Tarom din Empire State Building... pacat sa se lase inteles ca "un cineva" de capul lui a facut-o si p-asta!... Si pentru cumpararea unui dosar cu sina este nevoie de cateva aprobari, pentru inchirierea unui spatiu si semnarea unui contract, la Tarom ai nevoie de zeci de semnaturi si aprobari si note... Pai, cine le-a semnat? Cine le-a aprobat? Si cazarea echipajelor in buricul pamantului, colt cu Times Square...?)Diletantismul bazat pe criterii de rudenie si apoi si politice a facut insa un mare zarzavat din Compania Tarom, la care am tinut mult si multi, chiar si fara sa avem alte interese decat cele ale locului nostru de munca. Si multi am fost asa...
    Apoi, la transportul aerian, ca dealtfel si la fotbal si la sex, se pricepe toata lumea. Si e cica, "lumea de clasa" care se fandoseste si da lectii operatorului in legatura cu parcul de avioane sau picioarele insotitoarelor de bord. Ei sunt cei care nu au mai avut ocazia sa zboare cu alte companii, de renume, sa-si dea seama ca nu fustele si varsta stewardesselor ci profesionalismul lor conteaza mai mult. Si poate ca n-au zburat cu un avion Delta Air (USA!!!), mai vechi decat mine...
    (end part one)
  • 0 (0 voturi)    
    Gringo 2. (Joi, 5 octombrie 2006, 12:52)

    Gringo [anonim]

    Dar sa revin la articolul Hotnews... Este binevenita ieftinirea tarifelor interne, acestea intotdeauna au fost nejustificat de mari datorita cheltuielilor imense pe care le are compania. E adevarat: Reli Fulger a fost primul director de marketing la care s-a simtit ca vrea sa mai scoata ceva din pierderile Companiei, si nu neaparat din interese personale... Dar n-a fost lasata si, daca bine stiu au si eliminat-o de la "oala cu condusu' "... Cred ca reducerea personalului este iminenta. TAROM are in carca o armata de oameni in "cazarma" de la Otopeni. Nu ma refer la cei care au si treaba p-acolo, doar la restul. Si EI sunt mai multi.... Si dinozaurii pe posturile-cheie si la reprezentantele externe cu familiile lor bine infipte in structurile Tarom.
    Ma bucura ideea relansarii zborurilor lung-curier. E rusine ca o companie asa-zisa nationala sa fie una regionala si locala. Insa imaginea costa. Cel putin scaunele capuselor... S-apoi mai vedem!
  • 0 (0 voturi)    
    Gringo 3. (Joi, 5 octombrie 2006, 12:55)

    Gringo [anonim]

    Dragilor mei, o companie aeriana nationala nu se masoara la fel ca si o companie low-cost. In plus nu cred ca acele companii va v-ar zbura curand mai departe de Londra sa Madrid. Si daca vreti sa ajungeti in China sau in Thailanda, ori in US...? Va va duce RyanAir? Ieftin? Nu! Nici una, nici alta!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai au avioane? (Joi, 5 octombrie 2006, 13:02)

    cucu [anonim]

    Deci in loc sa cumperi 3 Airbus-uri de sute de milioane si 170 de locuri (cand o sa fie ocupat in intregime acest avion? pe ce cursa?) mai bine cumpara 10-15 avioane mici (gen ATR sau SABB) de 30-50 de locuri care se pot umple la capacitate suficienta pt a genera profit pt curse regionale.
    Tarom se bate cu pumnul in piept ca o sa aiba cursa directa de state? Inca nu e dezvoltata suficient in regiune....nu e un competitor suficient de puternic pt Romania si Europa....so....baby steps ;)
  • 0 (0 voturi)    
    RE:TAROM... (Joi, 5 octombrie 2006, 13:50)

    Just Me [anonim]

    TAROM a cumparat, deci contractul e deja in derulare, nu 3 Airbusuri, ci 4 bucati!
    Insa ele sunt A 318 (short-medium courier) si au doar 106 locuri, nu 170...
    Primele 2 aparate ar trebui sa soseasca in Ro in iarna asta, iar celelalte 2 anul viitor spre vara-toamna. Mecanicii si pilotii deja au facut pregatirea pentru trecerea pe noul tip de avion.
    Contractul este dezavantajos pentru TAROM, el fiind parafat de d-na Odobescu - cumnata lui Nastase, iar avioanele nu sunt dorite de nimeni mai pe nicaieri, fiind considerate slabe d.p.d.v. economic.
    In lume, daca nu ma insel, sunt doar vreo 16 astfel de avioane, majoritatea apartinind Air France. Si am impresia ca nici nu se mai fabrica...
    Se pare ca asta a trebuit sa fie tributul Romaniei fata de Franta pentru intrarea in UE!
    Pentru cursele long courier, peste ocean in State sau Canada si catre China ar fi nevoie sa repuna in functiune cele 2 Airbusuri 310, care stau in conservare de mai bine de 4 ani... Readucerea lor la viata insa cere un efort financiar imens de citeva milioane bune de dolari. Sa vedem daca politic se va lua aceasta decizie. TAROM-ul este depasit aici si nu are aceasta putere...
    Un ultim zvon ar fi insa ca aceste 2 Airbusuri 310 vor trece in curtea ROMAVIA, care asa cum se stie este ecadrila prezidentiala... Sa vedem ce profit vor face ele acolo! Desi mai bine le-am revedea pe cursele TAROM catre America!
    In ceea ce priveste flota unei companii aeriene se stie ca este economic ca aceasta sa aiba avioane de acelasi tip. Deci nu e bine sa amesteci Boeing cu Airbus, cu ATR, cu Saab si cu altele... E vorba de intretinerea lor, piese de schimb, pregatirea mecanicilor si pilotilor, etc...
  • 0 (0 voturi)    
    Conteaza "la moda" sau pretul si serviciile ? (Joi, 5 octombrie 2006, 13:52)

    calator [anonim]

    Spunea cineva ca romanii aleg alte companii pentru ca sunt la moda. O fi moda asta in Bucuresti, dar pentru mine, cand caut bilete din strainatate spre Romania e altfel. Caut pe Internet bilete la toate companiile posibile. Intr-adevar Tarom-ul apare tot timpul intre primele 3 variante din punct de vedere pret. Dar asta nu e tot: daca am nevoie de o schimbare de data, la Tarom ma costa 100 eur (bilet cu intoarcere sub o luna) sau 160 eur (bilet cu intoarcere in mai mult de o luna sau 45 zile nu mai retin). La Malev m-a costat o schimbare de data 50 eur (intoarcere la peste o luna).

    Apoi, alt aspect care conteaza: daca vii de pe un aeroport din tara, schimbi in Bucuresti pentru vestul Europei, stai cateva ore. Poti sta si 6-8 ore. Pentru aceste ore, cand sunt in delegatie in Romania, patronul meu trebuie sa ma plateasca, deci pentru el, la costul biletului se mai adauga 150-250 euro. La Carpatair sau Austrian asteptarea legaturii e de aproximativ 1-2 ore.

    Pe de alta parte (nu e vina Tarom) avem niste aeroporturi de toata jena. La Iasi, cea mai scurta pista intalnita de pilotii care aterizeaza acolo (citat Austrian) si te apuca frica la aterizare din cauza gropilor.

    Pe Otopeni, calatorii sunt intampinati (ian 2006) inainte de a ajunge la terminal de niste epave de avioane care ruginesc pe pista cu motoarele scoase. Foarte incurajator. Nu pot fi duse in spatele hangarelor macar !?

    zbor placut
  • 0 (0 voturi)    
    degeaba.. (Joi, 5 octombrie 2006, 14:53)

    cros cros [anonim]

    degeaba domule gringo incercati...lumea a mai zburat cu avionul si stie ce vorbeste...poate nu toti de pe aici au experimentat calatoria cu tarom, dar mai sunt si unii careau facut-o!!! nu zice nimeni catarom nu areservicii de calitate...dar problema esteca nu le are mereu...e absolut normal sa vreau sa zbor cu tarom in italia...dar e aproape imposibil de vreme ce toate zborurile spre milan le-au dedicat alitaliei-cea mai proasta companie cucare am zburat...si totusi cum se explicaca zborurile alital;iei in relatia buc-italia sunt mai pline decat cele ale tarom??? la tarife aproape identice sau uneori mai bune la tarom??? iar delta airlines nu e atat de rea precum incercati a o descrie
    am avut placerea de a zbura cu ei peste ocean...FA destul de in varsta , dar profesioniste...ca nu am primit alcool moka sau nu mai stiu eu ce mofturi...nu m-a deranjat...mancarea a fost buna si avionul destul de confortabil (ba mai mult am avut si casti si paturica si perna)...chiardaca nu am avut un IFE personal...si e drept ca tarom ar mai dori sa bage curse ...dar nu mai are avioane disponibile...deja le ruleaza pe cele existente la capacitatea admisa...pacat ca nu se implica nimeni in achizitionarea unor avioane...nu credsa mai supravietuiasca mult tarom ...la ce au tb acele avioane A318 de o calitate indoielnica???nu stiu!!! toata lumea stie ca B737-300/700 sunt cele mai fiabile avioane!!! plus cataromul avea si experienta si un tarif mai bun la aceste avioane!pacat!
  • 0 (0 voturi)    
    TAROM (Joi, 5 octombrie 2006, 15:13)

    cucu [anonim]

    Din toata discutia inteleg un singur lucru...ca la nivel managerial lucrurile sunt la pamant in cadrul companiei Tarom.
    Asa cum spunea JustMe este ineficient sa amesteci tipurile de avioane...si asta din foarte multe motive. Din acest punct de vedere Tarom-ul momentan este o struto-camila....
    Revenind la ideea cu atr-urile...ele exista deja in dotarea companiei deci nu vad nici un impediment in a imbogatii flota cu mai multe aparate de tip atr pt zboruri regionale (si apropo..tarom zboara cu atr de la cluj la duesseldorf.....deci se poate si mai mult)
    Oricum fiind o companie nationala...cred ca putina presiune din partea societatii civile ar fi benefica pentru a misca ceva in cadrul Tarom
  • 0 (0 voturi)    
    Re:plici (Joi, 5 octombrie 2006, 16:30)

    Gringo [anonim]

    Aveti dreptate: vorbeam de Romania, nu si despre cei care ar dori sa vina in tara. Aveti dreptate si in cele ce priveste conexiunile proaste si inflexibilitatea tarifelor.

    Iar catre d-nul/d-na cros cros... "Casti, paturica si perna" este/a fost pe cursele lung-curier Tarom... Iar cu Delta nu am nimic, sunt foarte multumit, tocmai asta spuneam, chiar daca am zburat cu avioane foarte vechi, care se mai si stricau pe traseu si chiar daca am primit doar un mar, drept snack ...

    Dar, pe langa maruntisurile astea ne pierdem de subiect: problema Companiei Nationale nu e aici... Si sper sa fie adevarat ca "Doar cerul este mai sus..."
    Si sa nu ma intelegeti gresit: NU (mai) am nici o tangenta cu TAROM.
  • 0 (0 voturi)    
    Re:plici (Joi, 5 octombrie 2006, 16:31)

    Gringo [anonim]

    Aveti dreptate: vorbeam de Romania, nu si despre cei care ar dori sa vina in tara. Aveti dreptate si in cele ce priveste conexiunile proaste si inflexibilitatea tarifelor.

    Iar catre d-nul/d-na cros cros... "Casti, paturica si perna" este/a fost pe cursele lung-curier Tarom... Iar cu Delta nu am nimic, sunt foarte multumit, tocmai asta spuneam, chiar daca am zburat cu avioane foarte vechi, care se mai si stricau pe traseu si chiar daca am primit doar un mar, drept snack ...

    Dar, pe langa maruntisurile astea ne pierdem de subiect: problema Companiei Nationale nu e aici... Si sper sa fie adevarat ca "Doar cerul este mai sus..."
    Si sa nu ma intelegeti gresit: NU (mai) am nici o tangenta cu TAROM.
  • 0 (0 voturi)    
    Re: TAROM... (Joi, 5 octombrie 2006, 17:34)

    Just Me [anonim]

    Ceea ce ma intristeaza cel mai tare este faptul ca noi aici facem o mica furtuna intr-un pahar cu apa... Mi-ar place sa cred ca aceste comentarii ajung si la urechile factorilor de decizie din TAROM si Ministerul Transporturilor! Insa ei nu au timp sa citeasca plingeri si cereri oficiale care le ajung pe birouri, ce sa mai speram sa citeasca comentarii pe net?!
    Pentru "cucu": ATR-ul nu zboara la Duseldorf, ci doar la Munchen si Frankfurt de la Cluj. Mai zboara la Milano si Viena, tot din Cluj, iar din Bucuresti ajunge chiar si la Atena, Salonic si Istanbul... Vezi site-ul lor: www.tarom.ro!
    In rest...sa traim si om vedea!
    Nu mai este mult! Factorii de decizie poate se vor trezii la viata!
    In Ro desi sunt doar 3 companii (deocamdata) importante si le numesc aici pe TAROM, Carpat Air si Blue Air, nu numai pasagerii incep sa migreze de la una la cealalta ci chiar si personalul: piloti, mecanici, insotitori. Fiecare se orienteaza unde e mai bine. La mecanici problema este chiar maxima! In Ro nu mai exista scoala de mecanici de aviatie, iar in cadrul companiei media de virsta la mecanici este de peste 46 de ani! Nici piloti nu prea se mai gasesc pe piata! TAROM-ul ar trebui sa aiba mare grija pe viitor! Nu mai sunt de multa vreme pomul laudat sau capra cu dintii de aur...
  • 0 (0 voturi)    
    povestea mea (Joi, 5 octombrie 2006, 20:42)

    Adrian [anonim]

    Sunt specialist in aeronavele Boeing 737 posesor de licenta europeana JAR66.Am lucrat in Tarom din '85 pana in 2004 si am fost obligat sa-mi dau demisia din cauza stupizeniei unui director tehnic,figura stearsa,cu scoala comunista in spate,un inginer de planseta care in viata lui nu vazuse cum zboara avioanele,venit de la Fabrica de avioane Baneasa drept in fotoliul de director tehnic Tarom(acum nu mai este director dar cadrele s-au rotit si a ajuns "director de calitate" .Acest director ajuns pe functie sub obladuirea fostei dir. Odobescu si cu mare ajutor PDSR. a ajuns la concluzia ca trebuie sa ma mute el pe mine de la exploatare aeronave la hangar pentru ca eu,tehnic de aeronava fiind(are in sarcina controlul,pregatirea pentru zbor si semnarea "avion bun de zbor" pentru cursa urmatoare) am facut un raport ca echipele de curatenie nu-si fac treaba iar aeronavele raman murdare in asteptarea pasagerilor.O prostie in definitiv,dar nu am putut accepta o pedeapsa pe care nu o meritam si am fost fortat sa-mi dau demisia. V-am plictisit destul,doar cateva cuvinte numai,de atunci lucrez cu si pentru companii Europene, Lufthansa Technik,ST Aerospace Bournemouth-Anglia,am incercat anul acesta sa vad daca s-a schimbat ceva la Tarom? si am depus o cerere de angajare,bineinteles cu toate diplomele si autorizatiile europene.Stiti ce mi-a spus noul directorul tehnic in conditiile in care Taromul sufera din pricina lipsei de personal tehnic calificat si tanar ?? Ca el nu are post pentru mine si ca oricum el nu poate sa-mi dea nivelul salariului de la care am plecat din Tarom (17 mil) ci unul mult mai jos.Asta in conditiile in care sunt primul si singurul specialist de aviatie Roman caruia i-a fost recunoscuta pregatirea si care a lucrat efectiv cu toate drepturile pentru Lufthansa Technik Brussels , pe aeroporturile Brussels,Liege si Oostende.
    Nu s-a schimbat inca nimic la Tarom,aceeasi conceptie paguboasa,invidie, nepotism si mafie de gasca domina activitatea.
  • 0 (0 voturi)    
    vorbim sa n-adormim (Vineri, 6 octombrie 2006, 17:12)

    CARAIANIS [anonim]

    Pacat ca printre multe pareri interesante se strecoara si tampenii , de genul flota invechita, smecherii contabile alaturi de probleme personale din care se vede clar frustrarea unor fosti angajati. La ora actuala Compania TAROM ramane cea mai sigura companie romaneasca, cea mai punctuala companie europeana (si asta de ani buni) si vechimea de peste 5 decenii o recomanda ca o companie serioasa. Desigur ca au si mari probleme, iar cea mai mare e dl Berceanu care a comis un act sinucigas, pe Timisoara si Cluj cursele sunt pline ochi de cele mai multe ori. Problema sunt deplasarile nevestelor si in interese de partid, cumparandu-se bilete in ziua cursei preturile sunt mari. Pe Timisoara preturile actuale pornesc de la 75 de euro din pacate taxele sunt f mari, astea nu le mai pune compania a aeriana. Pe cursa de Tg Mures intalnesc de fiecare data parlamentarii UDMR, probabil ca pentru mentinerea aceste curse mereu goala trebuei crescut pretul pe cele pline. Berceanu a gresit, asa nu intrem in UE, de cand decide el ce si cum cu preturile impunand o reducere pe curse pline ??? Nu va bucurati ca paguba e tot din banul public, pentru ca un nr mai mare de pasageri la un pret mic nu inseamna profit. Sau poate vreti sa faceti o excursie la Tg Mures, ca s ava aflati in treaba , ca si mega parlamentarii care tin cu dintii de cursa asta. Nu cumva e mentinuta politic ? Daca da de ce Berceanu nu ordona sa fie scoasa din oferta ???? Ieir nimeni de la vreo agentie TAROM nu auzise de reduceri, deci Berceanu nu si-a consultat decat propria persoana ....
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Caraianis (Sâmbătă, 7 octombrie 2006, 12:31)

    adrian [anonim]

    "Bati campii" stimabile,cum as putea fi "frustrat" cand la Tarom aveam ca specialist in Boeing 600 Euro iar in Europa sunt platit cu 6-7000 ?? .Taromul are mari probleme si sper ca d-ul ministru Berceanu are "singe" sa sparga buba de acolo, sa stoarca puroiul si sa dea la lumina o noua companie care sa faca fata la ceeace ne asteapta dupa 2007.Daca nu,compania v-a fi cumparata,redenumita,sparta si redimensionata,restructurata pentru a putea aduce profit noului proprietar.Credeti-ma va fi foarte dureros pentru angajati,dar unii chiar o merita.
  • 0 (0 voturi)    
    pretul calatoriei cu tarom (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 10:17)

    viorel mihalache [anonim]

    cine ma poate lamuri cum e cu pretul biletelor la tarom ; pretul unui bilet pentru un zbor cu o cursa tarom madrid-bacau este mai eftin la o agentie straina (RUMBO-418euro)decit la agentia tarom (475 euro). in plus atitudinea lucratoarei de la agentia din madrid (nu stiu cum se numeste pentru ca nu a vrut sa spuna si nici nu avea ecuson )este una de mare feudal fata de iobagul sau
  • 0 (0 voturi)    
    pt. Viorel (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 11:07)

    Just Me [anonim]

    Deh, mentalitatea romaneasca lasa de dorit!
    Asa e cind lucrezi la inteprinderea de stat TAROM...
    Dupa privatizare sa vedem daca vor mai avea atit tupeu!
    Iti recomand sa-ti cumperi bilet direct de pe site-ul TAROM: www.tarom.ro Poti sa faci rezervarea din bucati. Adica sa zicem ca-ti iei pe 31 octombrie cu intoarcere pe 14 noiembrie, Madrid-Bucuresti si apoi Bucuresti-Bacau. Te costa Madrid-Buc 279 euro, iar Buc-Bacau: 99 euro. Total: 378 euro! Intra pe site-ul TAROM si vezi in dreapta sus "Super Specials" si apoi du-te la "Special Offers from Europe"! Daca faci rezervarea si platesti din timp, poti avea un pret mai bun. Preturile difera in functie de perioada pe care o alegi, de perioada pe care o stai in Ro si de ofertele pe care le au la momentul respectiv.
    Nu stiu de ce a diferit pretul la agentiile respctive, insa conteaza si clasa in care iti este facut biletul si multe altele.
    Bafta!
  • 0 (0 voturi)    
    Comparand Tarom cu Vietnam Airlines... . (Joi, 9 noiembrie 2006, 9:53)

    viorel nicolae [anonim]

    Lucrez in Vietnam de 4 ani si zbor cel putin o data pe luna cu Vietnam Airlines pe cursele interne. De cele mai multe ori cursa Ho Chi Minh - Hanoi si retur (in jur de 2400 Km). Biletul unei calatorii dus-intors costa $ 170 iar avioanele folosite pe aceasta cursa sunt Boeing 777-200 (10 aeronave) si Boeing 767-300 (1aeronava). Vietnam Airlines a mai comandat inca 4 aeronave Boeing 787 si alte 10 Airbus A321-200 cu livrare in 2010.
    Tocmai citeam despre profitul Taromului ($ 3 milioane) anul trecut.
    Vietnam Airlines inregistreaza profituri de peste $ 100 milioane anual (sursa Wikipedia). Deci cam de vreo 30 si ceva de ori mai mult decat Taromul iar populatia Vietnamului este doar de 4 ori mai mare decat a Romaniei - asta ca o comparatie.
    In ceea ce priveste concurenta cred ca in Romania sunt 3 operatori, aici in Vietnam la fel deci nu asta ar fi cauza "insuccesului" Taromului ci mai degraba un management prost, coruptie, nepasare sau toate la un loc.

    Nu mai vorbesc despre servicile oferite (nu numai la Vietnam Airlines ci in Vietnam in general) care sunt incomparabile cu ce ne-am obisnuit noi in Romania.

    Mai avem multe de invatat...

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by