Tarifele pentru obtinerea on-line a datelor inregistrate in registrul comertului se vor reduce la jumatate fata de tarifele practicate pentru informatiile furnizate pe suport de hartie, stabileste o hotarare de guvern aprobata miercuri. Totodata vor fi eliminate taxele suplimentare pentru eliberarea certificatului de inregistrare si a certificatului de inscriere de mentiuni.

Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a lansat serviciul de furnizare a informatiilor din registrul comertului computerizat incepand cu anul 2003. Pana in acest moment, nu a existat o diferentiere a tarifelor percepute de registrul comertului in funtie de modul de furnizare a informatiilor - on-line sau prin certificat constatator.

O alta modificare introdusa prin actul normativ vizeaza accesul institutiilor publice la informatiile din registrul comertului fara plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare, cu scopul de a asigura accesul direct si imediat al tuturor persoanelor interesate la informatiile inregistrate.

Prin acest sistem, orice persoana interesata poate obtine, contra cost, informatii despre firmele inregistrate in registrul comertului central, computerizat, de pe site-ul oficial al ONRC

O analiza efectuata in perioada 2003-2005 s-a constatat ca in fiecare an numarul de utilizatori si de accesari ale acestui sistem a crescut. De exemplu, in 2003 au fost 296 de utilizatori si 31.009 accesari, in 2004 au existat 621 de utilizatori si 159.856 de accesari, iar anul trecut 897 de utilizatori si 344.609 accesari.

In cursul primelor 5 luni ale acestui an s-au inregistrat 232.474 accesari ale sistemului, estimandu-se ca pana la sfarsitul anului se vor inregistra 557.000 accesari. Pentru acest an cheltuielile privind furnizarea on-line a informatiilor din registrul comertului computerizat sunt estimate la aproximativ 2,5 milioane lei noi, iar veniturile la 6,8 milioane lei noi.