Mihail Tecau, 35 de ani, este noul presedinte al BCR Asigurari. Venit la conducerea societatii din functia de secretar general al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, el a primit misiunea ca in trei ani sa duca BCR Asigurari de pe locul cinci, pe care il ocupa pe piata, pe locul trei pana la finele lui 2009.

Tecau este presedinte si director general al BCR Asigurari de cateva zile: de la 1 octombrie. Inca nu a apucat sa faca schimbari in noul birou si nici sa isi aduca "punga" cu carti de vizita primite de-a lungul anilor.

EVZ: Care sunt obiectivele BCR Asigurari?

Mihail Tecau: Sa consolidam pozitia pe care compania o detine in prezent. BCR Asigurari este compania cu cel mai dinamic ritm de crestere in ultima perioada: este o societate noua, constituita in anul 2001. In perioada aceasta a avut cresteri si de 130a, ajungand in prezent pe locul cinci la sfarsitul primului semestru din 2006.

Pe termen mediu, in cadrul grupului financiar BCR, compania de asigurari si-a propus sa ajunga la o cota de piata de aproximativ 15a. A fost un plan de bataie facut inainte sa vin eu aici.

BCR Asigurari s-a dezvoltat foarte mult in relatia pe care a avut-o in primul rand cu banca si cu subsidiarele ei, dar in prezent, societatea dispune de un personal care se poate duce mai departe in dezvoltarea societatii - si pe alte linii de canale de vanzare: brokeri, afaceri care sa vina pe directie personala, fara intermediari.

Cand ar putea fi atinsa cota de piata de 15%?

Speram ca in 2009. Ar fi bine sa fie la inceputul anului 2009.

Care sunt "armele" pe care mizati pentru a duce BCR Asigurari pentru locul trei?

Cred ca "arma" principala va fi apropierea de client: serviciile. Adica servicii de calitate, raspunsuri prompte la solicitarile clientilor. Incerc sa constitui aici o echipa de profesionisti.

Nu vreau lideri - cineva care sa fie reprezentantiv pe un anumit domeniu, ci o echipa care sa lucreze impreuna si sa duca compania asta intr-un loc pe care noi ni l-am propus si care sa aiba o abordare profesionista a pietei.

(...) In prezent e nevoie de o abordare profesionista a pietei: s-a dat batalia pentru cota de piata pe promisiuni - in sensul de a vinde spunand "ce buna e polita mea fata de polita altuia, ce bun e serviciul meu fata de al altuia".

Acum trebuie sa pui problema si altfel: sa te apropii foarte mult de client, sa-ti arati interesul fata de el, sa-i faci un risc management: sa nu te opresti la un produs de asigurare si sa-i spui: numai asta e produsul de asigurare de care ai nevoie, ci sa ii faci un profil de nevoi in domeniul asigurarilor. Sa ii creionezi nevoile pe care le are si sa fii un fel de sfetnic pentru el.

Pregatiti si lansari de produse?

Atat timp cat va fi cerere de anumite produse pe anumite segmente, ne vom replia si vom veni in intampinarea clientilor nostri.

Veti lansa mai multe pachete de produse impreuna cu banca?

Exista si acum cateva. BCR este un supermarket financiar. S-ar putea ca la un moment dat sa fie niste produse speciale. In prezent ne intereseaza asigurarea proprietatilor, nu neaparat persoane fizice, ci si juridice.

Integral in EVZ