La putin timp dupa semnarea contractului dintre Google si YouTube, pagina web creata acum 20 de luni de Chad Hurley si Steven Chen, pentru 1,65 miliarde de dolari, unele voci din domeniu isi exprimau temerile ca Google ar fi cumparat, odata cu YouTube, un proces international din cauza drepturilor de autor. Pe de alta parte, reprezentanti ai industriei de publicitate au salutat achizitia.

YouTube, in faza de "rentabilizare"

Majoritatea analistilor din industrie sunt uimiti de forta pe care YouTube o poate da unui Google oricum foarte influent. "Acum, cu YouTube, Google este o amenintare si mai mare pentru retelele mass-media.

Instantaneu, ei se gandesc la o baza de date video masiva", crede Renny Gleeson, managing director al agentiei de PR si marketing Carat Fusion din New York.

Jeff Lanctot, manager general al agentiei de publicitate on-line Avenue A/Razorfish, spune ca YouTube se afla intr-un proces de "rentabilizare" in trei pasi: "Prima faza a fost introducerea unor bannere fara un target precis pe site, un inceput bun. Apoi, la nivelul actual, YouTube filtreaza continutul video, pentru a sti care este ofensiv si care incalca legile drepturilor de autor.

Ultima faza, a treia, unde expertiza Google se va dovedi nepretuita, este intelegerea continutului clipurilor pe care YouTube le gazduieste, pentru a putea gasi un public-tinta al spoturilor publicitare, in functie de context".

Primii la vizitatori

Site-ul YouTube atrage un numar mai mare de vizitatori decat toate rivalele sale luate impreuna. In saptamana 23-30 septembrie, pagina web inregistra 47a din totalul vizitatorilor pe site-urile video din toata lumea.

Cota YouTube este de peste doua ori mai mare decat cea a MySpace, care are 22%. Google Video inregistreaza abia 11% din totalul vizitatorilor.

Integral in EVZ