Renault SA si General Motors Corp. au pierdut cel mai mult teren ca urmare a scaderii cu 2,8 procente a vanzarilor, in luna septembrie 2006, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, a informat Asociatia Producatorilor Europeni de Automobile, citata de AP, Rompres si www.SMARTfinancial.ro.

Producatorul francez Renault a inregistrat cea mai mare reducere a vanzarilor, numarul automobilelor vandute reducandu-se cu 14,9 la suta, pentru a se cifra la 104.815. General Motors a inregistrat vanzari mai reduse cu 9,1 la suta, numarul automobilelor vandute ajungand la 141.551, mai ales din cauza vanzarilor slabe ale Opel si Vauxhall.

Vanzarile PSA Peugeot Citroen SA s-au redus, de asemenea, cu patru procente, in timp ce vanzarile DaimlerChrysler au scazut doar cu un procent pe pietele europene. Consiliul de Administratie al constructorului auto japonez Nissan Motor a aprobat, in iulie, principiul discutiilor exploratorii in vederea unei posibile aliante cu gigantul american General Motors.

Consiliul de Administratie a fost prezidat de directorul general de la Nissan, Carlos Ghosn, persoana care se ocupa in acelasi timp si de conducerea executiva a grupului Renault. Renault si Nissan sunt parteneri din anul 1999, aplicand un sistem de participatii incrucisate.

Renault controleaza 44,4 la suta din actiunile Nissan, iar Nissan 15 la suta din actiunile grupului auto francez. In prezent, alianta Renault-Nissan se claseaza pe locul patru in topul celor mai mari producatori de autovehicule din lume, dupa General Motors, Toyota si Ford.