Oficialii Dacia Renault au anuntat decizia de a extinde capacitatea de productie a fabricii din Colibasi. Pasul a fost generat de cresterea vanzarilor la modelul Logan peste capacitatile actuale de productie a fabricii din Pitesti.

Purtatorul de cuvant al Uzinelor Dacia, Silviu Sepciu a declarat ca: „Noi vindem practic tot ceea ce producem, iar faptul ca nu putem pentru moment sa producem mai mult, ne impiedica sa vindem mai multe unitati”. Renault a anuntat ca va investi in fabrica de la Pitesti aproximativ 155 milioane de euro.

Dupa ce lucrarile vor fi finalizate la termenul stabilit pentru ianuarie 2008, uzina va avea o capacitate de 350 de mii de unitati asamblate pe an. Pentru finele lui 2006 Dacia si-a propus sa produca 200 de mii de Loganuri.

In 2007, Loganul va fi produs in 230 de mii de unitati - interaga capacitate a fabricii - pentru ca de la finele lui 2006 productia Pick-up-ului Dacia va fi sistata. Un nou vehicul utilitar va fi produs la Pitesti odata cu ianuarie 2008, cand capacitatea fabricii va fi marita.

Dincolo de marirea capacitatii de productie, Dacia intentioneaza sa renunte la o parte din furnizorii de subansamble in schimbul producerii lor in-house. In prezent Dacia produce 60 de procente din totalul pieselor necesare la asamblarea unui vehicul, iar dupa 2009 va detine controlul asupra a 80 de procente dintre acestea, declara Constantin Stroie, fostul director general al uzinelor.

Modelul break, prezentat la Paris in urma cu doua saptamani, va fi asamblat de catre Renault in alte doua facilitati de productie: Iran si Rusia. Kiturile vor fi exportate insa de uzina din Piresti catre aceste doua locatii. In plus, Dacia trebuie sa faca fata si cererii venite din partea a alte doua unitati de asamblare a Loganului care se afla in Maroc si Columbia.