Reportaj HotNews.ro

Cine-i animalul de la Pet-shop?

de V.T.     HotNews.ro
Vineri, 20 octombrie 2006, 0:00


foto:HotNews.ro

In marea lor majoritate, pet-shopurile bucurestene nu sunt altceva decat lagare de exterminare a animalelor pe care le comecializeaza, animale a caror unica salvare poate fi moftul unui copil.

Fortati probabil din lipsa/pretul spatiului, patronii de pet-shopuri se lacomesc si inghesuie zeci de animale in custi minuscule. Doar o marfa perisabila pe care o vand la preturi exorbitante.

In incinta marilor galerii comerciale si-au facut aparitia pet-shopuri, de altfel foarte utile atat timp cat s-ar limita doar la vanzarea de hrana si accesorii pentru animale.

Insa intreprinzatorii au dorit sa aduca si vietati pentru ca oferta sa fie completa, netinand cont de nici o regula, de alfel nescrisa de autoritati, prin care existenta acestora sa fie mai buna.

In galeria comerciala a hyper-marketului Carrefour Baneasa se afla unul din pet-shopurile vizate de reporterii HotNews.ro. Inca de la intrare, atrage atentia un papagal exotic, tinut intr-o colivie meschina, care nici macar nu ii permite sa-si intinda aripile. Marfa e prezentata profesionist, cu detalii tehnice si pret ce se invarte in jurul zecilor de milioane.

sursa: HotNews.ro

Oferta e diversa: iepuri, hamsteri, papagali, caini si pisici. Asezati claie peste gramada in custi de sticla si metal. Incercam sa fotografiem conditiile in care sunt tinute - spatii inadecvate, lipsa luminii naturale etc. - insa ne lovim de refuzul personalului din magazin.

Tentativa de fotografiere din afara magazinului declanseaza reactii brutale ale vanzatorilor, care ameninta cu spargerea aparatului.

"Dati-i drumul de aici, ca nu stiti cu cine va puneti, ratatilor”, ne indeamna un domn corpolent.

sursa: HotNews.ro

Ne continuam drumul spre Cora Pantelimon. Un alt pet-shop, o alta imagine dezolanta. Cativa catei se agita scheunand intr-un acvariu plin de talas si excremente, luminat de cateva tuburi de neon.

Un papagal imens isi smulge penele isteric, iar vanzatoarea ne linisteste pe noi spunandu-ne ca e “putin nervos”. Il cheama Coco. Cel putin asa deduc din insistenta clientilor care doresc sa-l atinga, bagandu-si cate un deget in colivie, si strigandu-l continuu: Hai, Coco, zi ceva, Coco!”

Incercam sa facem si aici cateva poze, insa scenariul se repeta: vanzatoarele sar pe noi, argumentand ca fotografierea e strict interzisa, fara insa a ne dezvalui motivele. “Asa a zis sefu...” e singurul argument emis.

Legi care sa protejeze animalele de companie ce sunt tinute in conditii inumane exista.

[c:1:s]“Legea 205/2004 specifica foarte clar ca detinatorii de animale au obligatia de a asigura animalelor un adapost corespunzator, hrana si apa suficiente, posibilitatea de miscare suficienta, ingrijire si atentie. Nici una din toate aceste conditii nu pare a fi indeplinita de proprietarii de pet-shopuri.

Potrivit Conventiei Europene pentru Protectia Animalelor de Companie, orice persoana care intentioneaza sa se ocupe de comercializarea animalelor de companie trebuie sa informeze autoritatile competente despre speciile de animale pe care doreste sa le comercializeze, despre cunostintele pe care le detine in acest domeniu si, mai ales, sa descrie instalatiile si echipamentele pe care urmeaza sa le foloseasca in desfasurarea obiectului de activitate.

Chiar daca legea romana a adoptat o serie de norme din legislatia comunitara, cele ce reglementeaza activitatea vanzarii de animale a fost ocolita.

Poate ca singurii care ar putea stopa aceasta cruzime cu care sunt tratate animalele sunt chiar cei care isi doresc unul, prin achizitionarea lor din locuri in care viata are un pret mai mare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


3142 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    pet shop - urile (Vineri, 20 octombrie 2006, 21:51)

    ana centea [anonim]

    Sambata trecuta la Carrefour Baneasa am avut o altercatie cu un "domn " care vizita pet shopul din incinta acestui hipermarket. Acesta introdusese cheia de la masina in cusca papagalului iar doua " doamne" care il insoteau, se distrau perfect , batand cu unghiile false in cutiile din plastic in care erau 3 catelusi nefericiti. In momentul in care l-am interpelat a ripostat foarte romaneste cu " ce te bagi cucoana, ma imprietenesc si eu cu el, da' poate vreau sa- l cumpar.
    Dincolo de lipsa de preocupare, vecina cu neglijenta crasa de care dau dovada proprietarii acestui tip de magazine, nici opinia publica nu sta prea bine la acest capitol.
    Pana la urma, primii pomeniti sunt "bussines man i autohtoni" care invart o afacere ce incepe a fi profitabila si , care nu a intrat inca in vizorul autoritatilor ( suntem deficiatari la atatea capitole... ), dar pe mine m-a deranjat atitudinea celor care intra in aceste magazine si care, provoaca aceste biete animale scoase la vanzare de catre niste "iubitori" de animale, in speranta de a obtine o distractie cat de mica.
    Daca exista deja niste reglementari legale, de ce nimeni nu le aplica. Credeti ca trebuie sa asteptam 1 ianuarie sa vedem daca vom fi obligati in cadrul aqui-ului comunitar sa avem o atitudine corecta fata de bietele animale sau lucrurile vor continua tot asa, avand in vedere prioritatile guvernantilor ....?
  • +1 (1 vot)    
    nenorociti!! (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 0:25)

    elena [anonim]

    Ce nenorociti!!!

    Iar toate asociatiile pt protectia animalelor unde sunt?

    Bravo pt reportaj.
  • +1 (1 vot)    
    Strigator la cer (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 0:43)

    Tudor [anonim]

    Este intr-adevar strigator la cer ce se intampla in pet-shop-urile noastre. Efectiv ma doar sufletul cand vad in ce conditii sunt tinute animalele acolo. Nu cred ca am vazut nici macar un pet shop in care sa fie conditii decente.
    Poate cineva ar trebui sa initieze o campanie, de exemplu organizatiile pt aparare drepturilor animalelor care au sarit in sus cand au fost adunati cainii vagabonzi. Ce e oare mai grav si mai inuman - sa sterilizezi niste caini sau sa tii animalele in conditile descrise mai sus?
    • 0 (0 voturi)    
      :(( (Luni, 16 ianuarie 2012, 19:45)

      Bianca [anonim] i-a raspuns lui Tudor

      Intradevar oribil!!! Cum sa chinui sarmanele vietati nevinovate?! Nu vorbesc de papagalii mari ( ex. ara) care sunt tinuti in custi cu geam de acvariu, recunosc ca acele custi sunt mari dar trebuie si acele pasari sa zboare si ele! si la ce preturi sunt, pot sta in magazin si ani :(((( La piata se vand animale si aceesorii pt ele si stau in mizerie si cainii si pisice stau in custi pt rozatoare!!!!! ( custi pt porci de guineea sau iepuri) papagalii sunt bagati in custi mici si murdare, se amesteca speciile de papagali intre ele :((( Ce oameni! Numai ca sa isi castige banii faca ceste servecii negre!!!

      Numai la Maxi Pet am vazut ceva conditii....nu se vand caini sau pisici si animalele sunt ingrijite, se poate si acolo ceva mai mult dar macar e bine :|
  • +1 (1 vot)    
    Fara indoiala, (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 9:18)

    Un mare iubitor de caini [anonim]

    este dincolo de orice inchipuire ce se intampla. Le-as aplica acelasi tratament (fara nici o remuscare) patronilor de pet-shopuri.
    Felicitari autorului pentru articol, mai sunt si gazetari care nu scriu numai despre cazuri de oameni muscati de caini (gazetari care uita sa spuna in articole ca, in prealabil, acei caini au fost batuti, haituiti, infometati). Toti viseaza la USA, insa sa nu uitam ce legi drastice au americanii in privinta celor care nu ingrijesc corespunzator animalele si nu le iubesc, in ultima instanta.
    Nu am nici cel mai mic respect fata de neiubitorii de animale, le consider cazuri patologice.
    Cine a fost in Franta, spre exemplu, a putut vedea ca majoritatea are caini si nu vezi babe speriate de moarte cand dau cu ochii de ei, ca la noi.
    Oricum, legile drastice ne vor civiliza....
  • 0 (0 voturi)    
    Nu stiu ce's alea petshopuri (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 9:34)

    TherVali [anonim]

    Nu stiu ce's alea petshopuri, ca in Buzau cel putin nu am vazut, exista totusi in piata de pasari in fiecare weekend, un loc in piata unde vin cativa care vand hamsteri, papagali si pestisori de acvariu. Si credeti'ma or fi ei la piata, dar au grija de animalutele alea. Inca ceva, asta pentru parinti, nu cumparati copiilor animale de casa indiferent cat de usor se intretin, decat daca sunteti voi dispusi sa aveti grija de ele, pentru ca altfel o sa aveti parte numai de lacrimi ...
  • 0 (0 voturi)    
    Ajutor! (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 10:47)

    dana [anonim]

    il rog pe autorul articolului sa ne contacteze pe adresa suflete_nevinovate@yahoogroups.com
    Avem nevoie de ajutorul dvs.
    Va multumesc!
  • +1 (1 vot)    
    infiorator! (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 12:02)

    armela [anonim]

    sunt studenta la medicina veterinara si vad animale neglijate sau maltratate zilnic ,dar oameni buni ce se intampla in aceste magazine vede toata lumea ,asa ca propun ca organismele competente sa ia o pozitie ,chiar si protectia consumatorului pt ca aceste animale nu pot fi achizitionate ca animale de companie, ele fiind supuse la un stres colosal ce le fac de nestapanit ,ganditi-va cum reactioneaza un animal batut, maltratat acesta devine agresiv si profund tulburat
  • +1 (1 vot)    
    Pet-Shop (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 13:25)

    John Smith [anonim]

    Din pacate suntem deasupra sau la baza lantului trofic (depinde cum privesti problema). Cred ca nu trebuia foarte mult ca specia noastra sa nu ajunga aici.
    Suntem lipsiti de umanitate si de sensibilitate si mai credem ca suntem superiori. Incerc sa inteleg cum am ajuns pana aici si de ce nu se poate sa fim opriti din "marsul" nostru trimfal spre distrugere a tot ce ne inconjoara. Imi este teama sa ma gandesc la organismul care face exact acelasi lucru.
    Nu suntem decat niste mamifere mai evoluate. Suntem machiavelici in spirit si suntem in stare de orice pentru profit si pentru materialul din noi.

    Am spus mai sus ca incerc sa inteleg cum am ajuns "aici" (ma refer, desigur, la evolutie). Cred ca nu am sa gasesc raspunsul prea curand. Sau poate raspunsul este vizibil....
  • +1 (1 vot)    
    Animale vs.bani? (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 13:59)

    szabyee [anonim]

    NO comment.............
    Ce sa mai spun,bani,bani,bani,viata nici macar a animalelor nu mai are prioritate.........
  • +1 (1 vot)    
    Din pacate, articolul reflecta o trista realitate (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 16:12)

    Raluca [anonim]

    Intr-adevar, felicitari pentru articol - e reconfortant sa vezi ca mai exista si oameni - in special din presa - carora le pasa, mai ales ca nu cred ca e un subiect aducator de cine stie ce audienta.
    Am sesizat si eu de mult aceasta stare de fapt - si nu ma refer numai la situatia animalelor vindute in asa numitele Pet-shopuri sau pur si simplu in piete, ci si la a unora din cele care au avut "norocul" sa-si gaseasca un stapin. Pentru userul de la nr. 5 (Ther Vali): saptamina trecuta a fost si eu in Buzau si am vazut cum sint tinuti perusii (papagalii mici)in magazinul din piata: inghesuiti cu duiumul intr-o colivie minuscula, necuratata de nu mai stiu cind, mincare era toata numai coji de seminte. Erau tristi , apatici, am vazut unul inclestat de o gratie, pe care o apuca cu ciocul cascat spasmodic, de parca nu avea aer. Mi-a facut rau sa ma uit la ei si, desi am vrut initial sa cumpar unul, m-am gindit ca in felul asta il incurajez pe comerciant sa continue "afacerea" in acelasi mod. Iar seara am vazut pe Bd. Unirii cum perusii din doua colivii aflate in vitrina unei croitorii se chinuiau sa doarma in lumina nemiloasa a neonului care batea toata noaptea direct in ei,. Si cite exemple de felul asta peste tot, in tara noastra de oameni „buni, omenosi, credinciosi, toleranti”....

    P.S. Ma astept la reactii de felul: „Atitia oameni n-au ce sa puna pe masa si pe ei ii roade grija de papagali”. Lor le spun de pe acum: Spre deosebire de noi, aceste animalele sint complet neajutorate, nu pot schimba nimic, nu au nimic de ales, nici macar nu se pot plinge: sint total in puterea noastra, noi sintem Dumnezeu pentru ei . Ginditi-va la asta, macar cei care credeti in Cel de Sus si-i cereti intruna ajutorul ...
  • 0 (0 voturi)    
    A incercat cineva sa se puna in locul animalului? (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 16:13)

    Alx MAX [anonim]

    Dintre toate ideile care mi-au venit in minte, ma opresc numai la una. Poate parea de domeniul SF-ului, dar miezul problemei e cel din titlu si ar trebui perceput cat se poate de pamantean! ;)

    Ceea ce ne separa pe noi de animale e gradul de inteligenta! Orice-ar face un animal, daca omul isi pune in cap sa-l captureze, animalul tot va cadea prada omului! Asta e valabil din vremuri stravechi, cand oamenii au inventat mijloacele de vanatoare (ceea ce la animale se gaseste extrem de rar). Odata cu sedentarizarea omului, acesta a inceput sa-si creasca propriile animale pentru hrana. Fara sa abuzez prea mult de sensurile termenului, se poate spune ca omul cultiva animale! Ca pe legume! ;) A aparut mai apoi si nevoia de frumos sau de distractie. Si uite asa, omul vaneaza animale nu numai pentru hrana (asa cum ar fi normal intr-un lant trofic) ci si din nevoia de frumos, afectiune (cateodata) si distractie!

    Incheind acest preambul, hai sa ne punem acum in locul animalelor! Ce-ar fi daca pe Pamant ar fi sau ar veni o rasa mult mai inteligenta care sa-si puna in practica ideile si prin diverse mijloace ne-ar vana sau ne-ar cultiva asa cum vanam sau crestem noi animalele pentru hrana? Ce-ar fi daca aceleasi fiinte inteligente ne-ar prinde si ne-ar baga in niste custi, doar pentru ca in conceptia lor "aratam frumos" si se pot distra cu noi? E de domeniul SF-ului, nu-i asa? Si totusi asa se intampla in realitate cu animalele.
  • +1 (1 vot)    
    mersi (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 16:39)

    Adriana Furtuna [anonim]

    Doresc sa multumesc jurnalistilor care au redactat acest reportaj. Ma bucur ca mai exista oameni carora le pasa de suferintele prietenilor nostri necuvantatori si sper sa existe si o reactie din partea unor autoritati competente.
  • 0 (0 voturi)    
    sa le inchida afacerea (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 16:59)

    neo [anonim]

    BRAVO !!
    Un reportaj de nota 10
  • 0 (0 voturi)    
    bravo (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 18:09)

    steve [anonim]

    bravo hotnews

    si totusi ce pacat ca nu se va intampla nimic. am fost in cora si felul in care tipas papagalul acela mi-a rupt sufletul. nu exagerez cu nimic dar l-am visat si ma infior numai cand ma gandesc la suferinta bietului animal.

    ar trebui sa li se puna o patura, un ceva care sa ii fereasca de stres macar cateva ore pe zi si sa poata dormi si bietele animale. in privinta cateilor si pisicutelor ele poate mai au o sansa dar cu restul........

    Daca ar fi dupa mine oamenii acestia ar trebui sa faca puscarie. exact!!!PUSCARIE pentru ca isi bat joc de fiinte care simt durere si care nu s-au nascut pentru deliciul nostru ci s-au nascut ca sa zboare, sa se imperecheze si sa se bucure de planeta asta.

    Nenorocitii dracului, imi vine sa urlu numai cand ma gans\desc.

    Si Raluca, in pofida PS-ului tau foarte inspirat, cred ca cititorii de aici sunt putini mai destepti decat in alte parti.
  • 0 (0 voturi)    
    si, se va schimba ceva? (Sâmbătă, 21 octombrie 2006, 20:52)

    dreea [anonim]

    bun articol, dar din pacate nu cred ca se va schimba ceva.

    decat sa constatam ca mai exista persoane care sesizeaza si
    nu agreeaza.
    Da, maine probabill vom uita cu totii, si ne vom aduce aminte \, poate, data viitoare, cand vom mai vizita un pet-shop, sau cand vom vedea pe strada un animal in plin "dresaj" aplicat de catre stapan, ca doar de aia e stapan.
    Intre timp, rafturile vor fi in continuare pline, animale vor ajunge la stapani care si-au luat jucarie sau mai rau, cal de bataie.
    Anuntati va rog daca exista modalitati de a influenta schimbarea in vreun fel a situatiei actuale
  • 0 (0 voturi)    
    FELICITARI (Duminică, 22 octombrie 2006, 8:34)

    Razvan Ion [anonim]

    bravo pentru atitutide. excelent. o sa traduc si sa trimit textul si
    in strainatate.
  • 0 (0 voturi)    
    2 probleme (Duminică, 22 octombrie 2006, 9:53)

    elena_voinea [anonim]

    1. nu mai putem citi nimik pe siteul asta din cazua reclamelor penibile care nu te lasa sa navighezi. mai exista un bun-simt in lumea asta? inteleg ca aveti nevoie de bani dar va ginditi ca daca nu avem acces la informatie voi nu mai existati/ cine dracu are rabdare sa stea uneori minute intregi sa se incarce porcariile de vodafone si ford??
    2. "lagare" de exterminare. asta sunt aceste pet-shopuri. o tristete infioratoare se citeste in ochii acelor animale. foarte trist.
  • 0 (0 voturi)    
    Articol (Duminică, 22 octombrie 2006, 11:09)

    alecsa [anonim]

    Om bun, mai scrie! Nu te lasa! Multumim!
  • 0 (0 voturi)    
    Prea multe reclame? (Duminică, 22 octombrie 2006, 16:09)

    cutare [anonim]

    @elena_voinea:

    Folositi Firefox ( http://www.getfirefox.com ) impreuna cu extensia AdBlock ( https://addons.mozilla.org/firefox/10/ ). Va garantez ca veti scapa de reclamele nocive de pe toate siturile pe care le vizitati.
  • 0 (0 voturi)    
    Oribil (Duminică, 22 octombrie 2006, 21:52)

    julia [anonim]

    Da, asta se intampla, am vazut cu totii, dar din pacate nimeni nu face nimic. Trecem cel putin o data pe saptamana pe langa un pet-shop unde animalele sunt torturate si nu reactionam, in schimb cand citim un articol in ziar ne lamentam in zeci de comentarii. Este bine ca se scrie despre asta, dar nu este si suficient. Trebuie luate masuri,
  • 0 (0 voturi)    
    Animale tinute in conditii "inumane"... :) (Luni, 23 octombrie 2006, 11:40)

    Liviu L [anonim]

    "Legi care sa protejeze animalele de companie ce sunt tinute in conditii inumane exista." Atentie va rog la ce asociere de termeni faceti... :)
  • 0 (0 voturi)    
    pretentii mari!!!! (Luni, 23 octombrie 2006, 12:56)

    roxana [anonim]

    da, asa e. sunt total de acord cu subiectul acestui articol....Dar la ce preturi sunt in pet-shopurile din centrele comerciale...naiba mai are bani sa cumpere...uneori cred ca sunt puse in asa masura 9preturile) incat sa nu poata cumpara nimeni...poate ca le place sa chinuie acele animale...Parintii trebuie sa aiba un buzunar adanc ca sa ii poata cumpara copilului un animal de la pet-shop, ci nu din Piata Obor, spre exemplu...Mesaj pentru cei care conduc astfel de "magazine": dati-le fratilor mai ieftin ca nu au full options....
  • 0 (0 voturi)    
    pet-shop-urile (Luni, 23 octombrie 2006, 16:57)

    Tonino [anonim]

    As adauga la cele semnalate mai sus animalele chinuite pe plaja pe litoral - puii de lei, drogati, zombi, slabiti, astfel incat sa stea linistiti, fara reactie. Animale al caror destin normal este sa alerge in libertate, sa vaneze si nu sa faca figuratie la cativa pozari meschini. Ma intreb cum intra aceste animale in tara si ce regim dpdv legal au ele la persoane fizice, chiar si juridice? Sunt sigura ca sunt traficate, nu au acte legale de intrare in tara. mai ales ca in fiecare an puii de lei au alta varsta. M-am intrebat mereu ce s-a intamplat cu cei din anul precedent. O doamna din Suedia a incercat sa le faca o poza astfel incat sa se vada bucata de fier de care le erau legate picioarele. Incerca sa aiba o dovada pentru a publica in afara acest abuz. Dar ca si la pet-shop s-a lovit de agresivitatea fotografilor care insoteau puii de lei.
    locul unde isi fac veacul in fiecare vara acesti fotografi cu puii de lei este langa hotelul Rex, loc unde vin doar oameni cu foarte multi bani, care sunt plimbati prin strainatate dar care nu au suflet, inafara de portofelul si necesitatile lor nu vad nimic altceva din jurul lor, nu vibreaza la abuzurile asupra fiintelor neajutorate, fie ele si necuvantatoare...
  • 0 (0 voturi)    
    Tot asa inainte ... (Luni, 23 octombrie 2006, 17:26)

    Boggy [anonim]

    Remarc si eu, precum altii inaintea mea, acest articol inspirat. Nu am vazut multe publicatii sa ia atitudine fatza de aceste lucruri oribile care se intampla. Consider acest articol un inceput al unui drum (greu) care trebuie insa continuat si cred in puterea mass media. Bravo Hot news. Stiu sigur ca se poate schimba ceva si ca autoritatile pot fi determinate si obligate chiar sa ia atitudine, daca aceste articole cu dezvaluiri vor continua.
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari pt initiativa (Luni, 23 octombrie 2006, 18:40)

    irina [anonim]

    o initiativa foarte buna de a aduce in fata ochiului public o realitate dureroasa dar lipsita de senzationalul ieftin care "se cere" .
    din pacate e o realitate care reprezinta pentru majoritatea o normalitate sau mai grav un fapt lipsit de cea mai mica importanta.si nu e asa deloc!
  • 0 (0 voturi)    
    dreptate (Joi, 23 noiembrie 2006, 18:15)

    Marian Paraschiv [anonim]

    felicitari pt initativa! Nu cumparati animalutze din Carrefour!!!

    Aceasta pisicutza a fost cumparata in data de 8 Noiembrie 2006 de la Petshop-ul din Carrefour Baneasa. Am primit pentru animalutz si un certificat de garantie pt 7 zile Primul semn ar fi trebuit sa fie acela ca ni s-a spus ca pisicutza care dormea in vitrina ... incepand cu a doua zi aceasta nu a mai vrut sa manance si a inceput sa vomite. Cum sunt crescator de animale cu ceva experienta, am sunat medicul veterinar de la clinica cu care lucrez de multa vreme si m-am dus urgent la doctor cu animalutzul, care, nu avea inca vaccinurile facute.

    Auzind de unde am cumparat animalul, cei din clinica si-au pus mainile in cap spunandu-mi ca aproape toate animalele din Pet Shop Carrefour sunt bolnave si ca au primit amenintari de la canisele furnizoare ale magazinului sa nu mai puna diagnostice alarmante .In fine, pisicutza noastra avea o boala virala careia nu i-a putut rezista si a murit in mainile noastre dupa fix o saptamana de chin in care i-am facut inclusiv perfuzii si am alergat ca pentru orice membru al familiei mele. Nu m-am ganidt nici o clipa sa citesc "garantia" data de magazin, care spunea ca ...citez; "animalul iese din garantie daca in cele 7 zile viziteaza alt cabinet veterinar . Perioada de incubatie a bolii respective este de 14 zile iar garantia data de magazin este de 7. Intelegti ce puteti.

    Am ingropat pisicutza dupa 7 zile intr-un parc din Bucuresti, impreuna cu certificatul de garantie si cu livretul de sanatate emis de magazin si cred ca orice om care a crescut vreodata un animal isi imagineaza ce a fost in sufletul nostru.
    Nu ma intereseaza nici un ban sau despagubire din partea magazinului,
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Marian Paraschiv (Vineri, 24 noiembrie 2006, 16:54)

    Tonino [anonim]

    Va inteleg perfect durerea. Eu am avut un motanel birmanez care a murit la 4 ani din cauza unei doctorite prea grabite, prea interesate de aspectul financiar cazului si cred ca, in ultima instanta, si nepregatita profesional. Intrebarea mea catre Dvs este: ati incercat sa sesizati Protectia Consumatorului? Luand-o pragmatic: ati achizitionat un produs care a avut viciu ascuns, nedatorat Dvs. In cazul acesta Protectia Consumatorului trebuie sa verifice toata marfa din magazin, respectiv animalutele vandute acolo daca corespund din punct de vedere al sanatatii.
    Sincer, imi pare tare rau pentru ceea ce ati patit, si va cred cu tot sufletul durerea prin care ati trecut. Bietul pisoi!
  • 0 (0 voturi)    
    dreptate (Vineri, 24 noiembrie 2006, 17:05)

    Tonino [anonim]

    Problema cea mare a acestui pet shop, si nu numai, este provenienta animalelor. Este foarte clar ca nu provin de la crescatori avizati, cu acte in regula. Ceea ce nu mi se pare in regula. Magazinul si furnizorul ar trebui sanctionati. Este foarte clar ca si cabinetul veterinar trebuie "cautat" putin. Sunt sigura ca sunt nereguli si acolo....pe mine m-a uimit cat de murdare sunt animalele, au un aer jigarit, de animale prost intretinute atat ca hrana cat si ca igiena. Nu mai vorbim de igiena acvariului in care sunt tinute si se vede cu ochiul liber. Pacat de bietele lor sufletele...sunt chinuite...
  • 0 (0 voturi)    
    Matarai si canarai (Sâmbătă, 25 noiembrie 2006, 21:32)

    Jon Jon [anonim]

    Cine vrea matarai si canarai sa vina la mine ca le dau gratis minim 5 bucati. Stoc limitat!!! 2 bucati puiet si restul adulti. Nu mai trebuie sa dati o groza de bani pe ei, eu garantez ca nu mor nici daca vrei sa-i calci cu masina! Astept cu nerabdare sa ma scap de ei!!!
  • 0 (0 voturi)    
    NU aveti de ce sa faceti asa comentarii ! nu cunoasteti nimic! (Luni, 27 noiembrie 2006, 2:53)

    Cineva [anonim]

    bai oamenilor daca nu era legal nu mai era 1..2 ce va fute pe voi polita companiei?daca tu ai avea un magazin si ai impune relgula ''fara poze'' nu cred ca ti-ar place sa vezi 5000 de oameni pe secunda facand asta! sti...animalele alea de obicei nu stau mult acolo si le tratam cat de bine putem! sincer eu cred ca un papagal mare nu prea ar fi tratat altfel daca l-ar cumapra cineva decat il tratam noi! un caine da...dar cei de la noi sunt inca sub influenta ultimului vaccin si nu au voie contact cu lumea exterioara! de aceea sunt plasati in niste camarute speciale cu ventilatie!
    pestii sunt tratati regeste....si celelatle animalute sunt in cust simple...facute special pentru ele si asa vor fi tinuti si de cei ce ii vor cumpara! nu va inteleg care va e problema oamenilor! daca ar fi asa nu ar mai trebui sa existe pet shop-uri!!!! dar in fine....unii oameni cred ca daca ''tzipa'' astfel schimba soarata tuturor animalutelor de companie! .. daca aveti ceva de zis ! spuneti in fata nu prin tot felul de site-uri sau nush ce tentative de publicitate negativa!
  • 0 (0 voturi)    
    scarba (Luni, 27 noiembrie 2006, 11:44)

    rosana [anonim]

    Stiti ce ma surprinde la toate comentariile citite........ca toata lumea sta bine cu teoria:sa facem ,sa dregem sa nu se mai intample(sunteti f f f tari fratillor). Toti sunteti infocati aparatori ai drepturilor animalelor.
    Sa va spun eu ce sunteti - niste ticalosi,lasi,putori de oameni.
    Stau si ma uit cum umblati prin astfel de pet shop-uri,le vizitati ,va distrati pe seama "animalutelor chinuite in custi de plastic,colivii minuscule,vitrine...........",voi si copiii vostri.
    Auziti in jur un comentariu de genul celor prezentate aici si-l preluati ca fiind rodul gandirii voastre si urlati mai tare decat initiatorul acestuia. E bine asa ,hai sa fim toti la fel, lipsiti de originalitate si sa facem rau ....ca e mai usor dacat sa facem bine.
    Ma inndoiesc SINCER (si sunt o iubitoare de animale -dar tac si fac fratilor) ca gandurile voastre sunt curate si nelipsite de un mare pacat-INVIDIA- SI DORINTA DE A FACE RAU.....ca asa suntem noi ,o liota de prosti. Nu conteaza cui,cum si cat rau facem ...dar sa facem............mi-e scarba!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pitesti (Joi, 7 decembrie 2006, 23:06)

    andrei [anonim]

    stau in pitesti shi nu stiu decat 2 pet shopuri mai stiti voi altele
  • 0 (0 voturi)    
    Ce nesimtzitzi... (Sâmbătă, 9 decembrie 2006, 12:15)

    Oanny [anonim]

    sa ii ia naiba de nesimtzitzi, mi-e mila de bietele animale cum sunt kinuite in custiile alea de plastic mici .. toata lumea rade de ele.. ce sa zik! ce bataie de jok.. park am rezolva ceva din kestia asta... bhai fratzilor eu una va recomand sa nu va luatzi animale din petshopuri,,, pot fi bolnave..shtiu multe cazuri...kestia cu pet-shopul se va termina .. asta dak nu luatzi animalele de akolo... of bietele animalutze.. sa ii ia dreq de porci X(
  • 0 (0 voturi)    
    pet shop-urile cu animale (Duminică, 25 martie 2007, 22:58)

    vasilescu marina livia [anonim]

    Pentru incalcarea legii 205/2004, ne putem adresa ANSVA (Agentia nationala sanitar veterinara), care are in atributie si PROTECTIA ANIMALELOR.
    daca patronii cestor magazine, incalca aceasta lege, prin conditiile create necorespunzatoare, inclusiv de ingradirea miscarii (ma refer mai ales la caini si pisici), atunci sa raspunda conform legii.
    Nu se mai satura de bani- vand chiar si suflete de necuvantatoare.
    Dar ce fac aceste animale acolo, daca nu sunt cumparate?
    DECI, iubitori de animale, cautati site-ul ANSVA si cereti, sanctiuni pentru aceste magazine care tin animale captive, pentru expozitie cu vanzare in contidii necorespunzatoare si pe timp nelimitat!
    Succes!
  • 0 (0 voturi)    
    pet shop-urile cu animale (Duminică, 25 martie 2007, 23:00)

    vasilescu marina livia [anonim]

    Pentru incalcarea legii 205/2004, ne putem adresa ANSVA (Agentia nationala sanitar veterinara), care are in atributie si PROTECTIA ANIMALELOR.
    daca patronii cestor magazine, incalca aceasta lege, prin conditiile create necorespunzatoare, inclusiv de ingradirea miscarii (ma refer mai ales la caini si pisici), atunci sa raspunda conform legii.
    Nu se mai satura de bani- vand chiar si suflete de necuvantatoare.
    Dar ce fac aceste animale acolo, daca nu sunt cumparate?
    DECI, iubitori de animale, cautati site-ul ANSVA si cereti, sanctiuni pentru aceste magazine care tin animale captive, pentru expozitie cu vanzare in contidii necorespunzatoare si pe timp nelimitat!
    Succes!
  • 0 (0 voturi)    
    Pute a rau ! (Sâmbătă, 7 aprilie 2007, 20:12)

    Gigel [anonim]

    Imi vine sa vars in apropierea asa numielor PET-shoape. Animalele sunt triste, somnolente, prost tratate. E cat se poate de rau. Duhneste mancarea aia canina de te intoarce pe dos. Proastea ventilatie, lipsa sterilizarii aerrului cu raze UV in sispozitive speciale plus umezeala fac colo un mediu de culura meserias. Mai dati si voi o rata pe la un cabinet, clinica civilizata si vedeti cum trebuie sa arate spatiile de cazare la animale.
    BTW: poti face poza, daca el distruge camera ia dosar penal conf 217 cod penal, distrugere. daca mai si ameninta se mai pune la "cazare".
    Iubirea de animale nu trece prin petshop !
  • 0 (0 voturi)    
    Pierdere de vreme (Marţi, 10 aprilie 2007, 11:59)

    Radu [anonim]

    Asa, fratilor, tanguiti-va pe web si pierdeti-va vremea cu lacrimi de crocodil si frustrari exprimate in public. Treceti, bre, la actiune! Eliberati animalele din custi, spargeti geamurile, atacati pet shop-urile! Stati si va uitati, si emiteti cate un repros printre dinti in loc sa puneti mana si barda pe mitocani si sa faceti dreptate. De-aia am stat 40 de ani sub comunism, ca am tot asteptat sa ne ajute altii! Aleluia, lenesilor.
  • 0 (0 voturi)    
    animale din shopuri (Sâmbătă, 16 iunie 2007, 8:59)

    liva [anonim]

    citind comentariile de pana acum imi dau seama ca toata lumea se rezuma doar la atat.iar cand rautatea oamenilor iese din ce ince mai des la suprafata ne intrebam totusi cine ar trebui sa stea in custi?cateodata mi se face sila de specia (in)umana.
  • 0 (0 voturi)    
    Saracele (Duminică, 14 octombrie 2007, 22:19)

    Alina [anonim]

    Asta e hal de tratare a animalelor? Jigodile naibii, criminali. Si daca tot le vaccinati si le tineti in custi nu stiu de ce fel de ce mor si se simt rau? Sunt medic veterinar iar un animal nu poate sta asa inchis intr-o cusca de plastic si inghesuiti nu stiu cati catei in una de nici 30 de cm . Cred ca am milioane de cazuri in care animale au fost luate de la pet-shop si se simteau rau . Oare de ce? Lasati animalele in mediul lor. Rusine sa va fie . Nesimti, ce sa mai .
    • 0 (0 voturi)    
      neglijenta (Miercuri, 16 ianuarie 2008, 17:29)

      carmen [anonim] i-a raspuns lui Alina

      si ce daca aratam acest reportaj credeti ca oameni de la pet-shot ii intereseaza ii intereseaza bani numai baniiiiiiiii ar trebui ca toti cei care ati dat aceste mesaje si yo sa facem un prostest dar cn s e baga am mai incercat si la alte sit-uri dar NIMIC
  • 0 (0 voturi)    
    reclamtie (Duminică, 27 ianuarie 2008, 3:06)

    anca [anonim]

    Buna! Sunt din Bucuresti si as vrea sa va cer ajutorul intr-o problema. As dori un nr de tel de contact al institutiei care se ocupa de protectia animalelor, care aplica amenzi sau alte pedepse, deoarece doresc sa reclam patronul si angajatii unui pet-shop din zona lipscani. In vitrina se afla un acvariu cu un porcusor de guinea caruia ii batea soarele direct in geam si aproape ca orbise de lumina puternica, mai ales ca nu este recomandat ca ei sa stea expusi in spatii luminoase, dar si pt ca nu avea strop de mancare, cele cateva picaturi de apa pe care le avea in adapatoare se ingalbenisera de vechime. Intr-un alt acvariu erau 3 puiuti de hamster pe care ii bazaiau mustele;aceeasi situatie niciun strop de mancare.Am incercat sa intru, insa era inchis. Intr-un final aa parut un ingrijitor care m-a vazut ca priveam porcusorul crezand probabil ca sunt o posibila clienta, si i-a rupt porcusorului de guinea o bucatica de paine din sandwich-ul lui. Porcusorul nici nu vedea painica atatera de orbit de lumina, a gasit-o mai mult dupa miros. Ce pot sa spun? O imagine infioratoare! Va rog ajutati-ma! Spuneti-mi unde trebuie sa vorbesc cu ce institutie trebuie luata legatura. Vreau sa fac ceva pt acele animale. Trebuie fratilor sa incepem de undeva. Cer ajutorul si celor de la hot news sa ma ajute cu un nr de tel ceva.
    Va multumesc!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by